چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم

چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم

چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم
چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم

در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم . لطفا همراه ما بمانید.

خوب اگر به دنبال این میزان از لاغری هستید نظرتان راجع به 15 کیلو لاغری در دو ماه چیست؟

اما باید به شما عرض کنیم که میزان از لاغری را بهتر است با روش هایی مثل اسلیو معده بدست آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در تماس باشید

09120174510

چاقی مشکلی است که این روزها گریبان تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان را گرفته و مشکلات بسیار زیادی برای مردم به وجود آورده است. عاداتی که به اشتباه در زندگی همه ما جا افتاده است، موجب شده تا چاقی به یکی از متداول ترین بیماری های عصر مدرن تبدیل شود.

مقدمه

چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم
چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم

نوع تغذیه و سبک زندگی بی تحرکی که انگار در بطن این روزگار است، مزید بر علت شده تا انسان ها حالت طبیعی و مناسب بدن خود را از دست بدهند و به بسیاری از بیماری های خطرناکی از قبیل دیابت، فشار خون و … مبتلا گردند.

اینفوگرافیک چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم

اینفوگرافیک چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم
اینفوگرافیک چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم

اینجاست که باید بدانید مراقبت از سلامتی وظیفه اساسی زندگی شماست و نمی توانید به آن بی توجهی کنید. وزن مناسب یکی از کلیدواژه های سلامتی است که انگار در بسیاری از جوامع به دست فراموشی سپرده شده و از یادها رفته است.

اما در نظر داشته باشید که بی توجهی به آن موجب زیان های جبران ناپذیری خواهد شد. بنابراین اگر از این بیماری رنج می برید و نمی دانید که چگونه نسبت به آن واکنش نشان داده، آن را مهار و یا درمان کنید، پیشنهاد می کنیم که مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم را تا انتها مطالعه بفرمایید.

ما در این مقاله عاداتی را که ممکن است موجب اضافه وزن شود، به شما معرفی می کنیم و با بررسی اثرات منفی چاقی، راهکارهایی را نیز برای درمان آن ذکر می کنیم. در این راستا از نظرات دکتر سلیمی به عنوان بهترین متخصص جراحی لاغری بهره مند خواهیم شد. با ما همراه باشید.

چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم

از آنجایی که کاهش وزن 40 کیلو به صبر و حوصله زیاد نیاز دارد و کار راحتی نمی باشد.

پزشکان به همین خاطر جراحی چاقی به روش های اسلیو معده، بای پس معده، بالن معده، باندینگ معده را توصیه می کنند.

آن چه در مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم خواهید خواند:

عوامل چاقی

عوارض چاقی

راه های کاهش وزن

کاهش وزن با جراحی چاقی

انواع جراحی چاقی

فواید کاهش وزن

نکاتی از تجربیات کسانی که وزن زیادی کم کردند.

جمع بندی

اگر می خواهید با جراحی چاقی 40 کیلو کاهش وزن داشته باشید مقالات زیر را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید:

عوامل چاقی

برای کاهش وزن همیشه لازم نیست که رژیم سخت بگیرید، اما با رعایت چند مرحله و ترک برخی عادت ها می توانید وزن کم کنید. اگرچه نباید از خوردن غذاهای سالم بگذرید، اما باید با غذاهایی که شما را چاق می کنند، آشنا شوید. در زیر شما را با مهم ترین عوامل چاق کننده آشنا می کنیم.

عوامل چاقی
عوامل چاقی

سریع خوردن

در دنیای امروز همه سرشان شلوغ است. این باعث می شود که آن ها غذا را سریعتر بخورند. متأسفانه، سریع غذا خوردن شانس شما را برای افزایش وزن زیاد می کند. تحقیقات نشان داده است افرادی که خیلی سریع غذا می خورند، بیشتر در معرض اضافه وزن و چاقی هستند.

ننوشیدن آب کافی

براساس نظر دکتر سلیمی، نوشیدن 2 لیوان آب قبل از صبحانه می تواند تا ۲۲ درصد دریافت کالری در وعده غذایی را کاهش دهد. علاوه بر این، آب حاوی کالری نیست.

بنابراین خوردن آن هرگز شما را چاق نمی کند و به راحتی می توانید آب را با نوشیدنی های شیرین جایگزین کنید. اگر نوشیدن آب برای شما کسل کننده است و نمی توانید آن را با نوشابه جایگزین کنید، کمی لیمو یا خیار خرد شده به آن اضافه کنید تا طعم آن متفاوت شود.

زیاد نشستن

در کشورهای غربی، افراد به طور متوسط ​​بین 9 تا 11 ساعت در روز می نشینند. اگرچه ممکن است فکر کنید که این کار ضرری ندارد، اما زیاد نشستن و حرکت نکردن بسیار مضر است. افرادی که در طول روز ساعات طولانی می نشینند، به طور معمول چاق تر از افرادی هستند که فعالیت بیشتری دارند.

زیاد نشستن
زیاد نشستن

نخوابیدن کافی

کم خوابی یکی دیگر از عوامل چاقی است که بر افزایش وزن در طول زمان تأثیر می گذارد. مطالعه ای روی 68000 زن ثابت کرده است که زنانی که کمتر از 5 ساعت در روز می خوابند، نسبت به زنانی که هفت ساعت یا بیشتر می خوابند، بیشتر در معرض اضافه وزن و چاقی هستند.

افرادی که خواب کافی ندارند، معمولا در ناحیه شکم و باسن اضافه وزن پیدا می کنند که می تواند منجر به بیماری هایی مانند بیماری قلبی یا دیابت شود. اگر مشکل خواب دارید، این نکات برای داشتن خواب بهتر ممکن است به شما کمک کند.

نخوابیدن کافی
نخوابیدن کافی

غذا خوردن در ظرف بزرگ

اندازه ظرفی که می خورید، بر مقدار غذایی که می خورید تأثیر می گذارد و به عنوان یک عامل چاق کننده در بدن شناخته می شود. شاید عجیب به نظر برسد،

اما به عقیده دکتر سلیمی، مردم معمولاً در بشقاب های بزرگ، بیشتر غذا می خورند. اگر در بشقاب های بزرگ غذا می خورید، بهتر است خیلی سریع سایز بشقاب خود را تغییر دهید تا بیشتر غذای ناسالم نخورید.

غذا خوردن جلوی تلویزیون

تعداد زیادی از افراد در حال تماشای تلویزیون، کار با کامپیوتر یا مطالعه، غذای خود را می خورند. این، به عنوان یکی دیگر از عوامل چاق کننده، شما را از خوردن منحرف می کند، زیرا ناخودآگاه بیشتر غذا می خورید. غذای خود را خیلی راحت پشت میز و دور از تلویزیون، کامپیوتر یا حتی تلفن همراه بخورید.

نا منظم غذا خوردن

بهتر است زمان مشخصی برای غذا خوردن داشته باشید. دیر غذا خوردن ممکن است مشکلی نداشته باشد، اما تغییر زمان غذا می تواند برای بدن مضر باشد. افرادی که در زمان ‌های خاصی غذا می‌ خورند، معمولاً قبل و بعد از غذا کمتر احساس گرسنگی می ‌کنند، اما افرادی که زمان غذا خوردن خود را خراب می ‌کنند، همیشه قبل از غذا احساس گرسنگی می ‌کنند که باعث می ‌شود بیشتر غذا بخورند.

در این بخش از مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم برخی از مهم ترین عادات و رفتار اشتباه و چاق کننده را معرفی کردیم. حال بایست بدانید که اثرات چاقی چیست و چه کاری باید برای مقابله یا درمان آن انجام داد. در ادامه به تمامی این موضوعات خواهیم پرداخت. همچنین مشاوره با دکتر سلیمی بسیار کارگشاست.

نا منظم غذا خوردن
نا منظم غذا خوردن

اما چرا اضافه وزن خطرناک است؟

همه ما می دانیم که وقتی بدن از شکل طبیعی و نرمال خود خارج می شود، ممکن است پیامدهای منفی زیادی را به دنبال داشته باشد. برای درک بهتر این موضوع و آشنایی با برخی از مهم ترین عوارض چاقی و اضافه وزن، توصیه می کنیم این بخش از مقاله “چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم” را به دقت مطالعه نمایید.

مشکلات قلبی عروقی

چاقی، به ویژه چاقی شکمی، با افزایش قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی همراه است. خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته در افراد دارای چربی شکمی، 5 تا 6 برابر بیشتر از افرادی است که دور کمر طبیعی دارند.

این وضعیت به دلیل تغییرات برگشت پذیر در پروفایل لیپیدی خون است و به دلیل افزایش فیبرینوژن پلاسما و کاهش فعالیت فیبرینولیتیک است. یکی دیگر از عوارض چاقی، بزرگ شدن قلب است که در صورت عدم درمان، قلب بزرگ می شود و عضلات آن ضعیف و ضعیف تر می شوند.

حمله مغزی

چاقی باعث سفت شدن رگ ها و رسوب چربی در دیواره سرخرگ ها می شود که می تواند عروق مغز را نیز تحت تاثیر قرار دهد و باعث باریک شدن عروق تغذیه کننده رگ ها شود. اگر لخته خون در این شریان‌های باریک تشکیل شود، می‌تواند ناگهان جریان خون را در ناحیه‌ای از مغز مسدود کند و باعث سکته شود.

دیابت نوع 2

دیابت نوع 2 یک عارضه مزمن است که با مقاومت به انسولین در اندام های محیطی یا ترشح ناکافی انسولین توسط پانکراس همراه است.

در افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به این نوع دیابت هستند، اضافه وزن عامل اصلی ایجاد این عارضه است. شیوع دیابت نوع 2 در افراد چاق، 50 تا 100 برابر بیشتر از افراد لاغر است.

دیابت نوع 2
دیابت نوع 2

شما در حال مطالعه مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم هستید.

فشار خون بالا

یکی از عوارض چاقی، خطر ابتلا به فشار خون بالا تا 6 برابر است. چاقی ضربان قلب را افزایش می دهد و توانایی رگ ها برای حرکت خون را کاهش می دهد که همه این موارد باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا در افراد چاق اثرات مضری مشابه افراد با وزن طبیعی دارد و باید به دقت کنترل شود.

حتی کاهش وزن محدود در این بیماران منجر به کاهش قابل توجه فشار خون می شود و کاهش وزن در کنترل فشار خون در این افراد موثرتر از کاهش مصرف سدیم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چاقی و مشکلات آن می توانید با دکتر سلیمی

در ارتباط باشید.

چربی خون

رژیم‌هایی مانند گوشت قرمز یا غذاهای سرخ‌ شده که حاوی چربی‌های اشباع‌ شده بالایی هستند، می‌ توانند علاوه بر ایجاد چاقی، کلسترول خون را بالا ببرند. چاقی همچنین باعث کاهش کلسترول خوب به نام  HDL و افزایش سطح تری گلیسیرید می شود.

نقرس

این بیماری نیز از عوارض چاقی است. بالا بودن سطح اسید اوره در خون موجب رسوب این ماده در مفاصل به خصوص مفصل شست پا می شود و این رسوبات منجر به درد شدید در مفاصل تحت تاثیر این ماده می شود. درصد مبتلایان به این بیماری در افراد چاق بیشتر است، البته علائم بالینی نقرس در این افراد اندکی مشاهده می شود.

سندروم متابولیک

این سندروم به دلیل کاهش حساسیت به عملکرد انسولین، سندروم مقاومت به انسولین نیز نامیده می شود. چندین عامل خطر برای این سندرم (مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا و آترواسکلروز) از عوارض چاقی هستند.

در کنار مقدار اضافه وزن، عوامل دیگری مثل توزیع چربی بدن، سطح فعالیت بدنی و ویژگی های ژنتیکی به طور چشمگیری با این اختلال مرتبط هستند.

ساییدگی مفاصل و آرتروز

در افراد چاق به دلیل افزایش فشار روی مفاصل (به ویژه مفاصل زانو، ران و مهره های تحتانی کمر) مینسک تخریب شده و باعث درد و سفتی مفاصل می شود. از عوارض چاقی می توان به افزایش استرس روی مفاصل و پوکی استخوان زودرس اشاره کرد.

ساییدگی مفاصل و آرتروز
ساییدگی مفاصل و آرتروز

وقفه‌ تنفسی در خواب

آپنه خواب به خصوص در افراد چاق که زیاد غذا می خورند نیز از عوارض چاقی است. این افراد هنگام خواب شبانه به دلیل مسدود شدن راه های هوایی در ریه ها، برای مدت کوتاهی نفس خود را متوقف می کنند و در طول شب مکرر از خواب بیدار می شوند.

در نتیجه در طول روز به دلیل اختلال در خواب، گیج می شوند و چرت های منظمی می زنند. اکثر افراد مبتلا به آپنه خواب اضافه وزن دارند و گردن بزرگ و راه های هوایی باریک دارند.

سرطان

انواع سرطان ها با اضافه وزن مرتبط هستند، از جمله سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان تخمدان، سرطان دهانه رحم و سرطان کیسه صفرا. مردانی که چاق هستند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ و پروستات هستند.

بیماری کیسه صفرا و کبد چرب

به دلیل تجمع چربی اضافی در بدن افراد چاق، کلسترول بیشتری در بدن آن ها وجود دارد تا این کلسترول اضافی در کیسه صفرا جمع شود و باعث ایجاد سنگ کیسه صفرا شود.

کاهش وزن سریع (بیش از 1.5 کیلوگرم در هفته) نیز منجر به سنگ کیسه صفرا می شود. همچنین به موجب اضافه وزن، چربی بیشتری وارد ساختار کبد می شود که موجب جمع شدن چربی در این عضو می شود که می تواند باعث کبد چرب، التهاب و حتی تخریب بافت کبد و در نهایت نارسایی کبد (سیروز) شود.

بیماری عروق کرونر قلب

این نوعی بیماری در اثر رسوب چربی در دیواره عروق کرونر (شریان هایی که خون را به قلب می رسانند) اتفاق می افتد. پس از مدتی رسوب این چربی منجر به باریک شدن دیواره داخلی رگ ها می شود و خون به بافت های قلب می رسد. کاهش جریان خون به قلب باعث آنژین (درد قفسه سینه) می شود و انسداد کامل رگ های قلب می تواند باعث حمله قلبی شود.

بیماری عروق کرونر قلب
بیماری عروق کرونر قلب

دیسک کمر

وقتی فردی بیماری چاقی دارد، به دیسک های بین مهره ها فشار وارد می شود و باعث درد سیاتیک یا دیسک کمر می شود.

نارسایی تنفسی

فعالیت بدنی افراد چاق باعث نارسایی تنفسی و تنگی نفس می شود، زیرا به دلیل وزن زیاد، قلب باید سریعتر کار کند (همان طور که فرد ورزش می کند یا می دود).

عفونت های ریه

برونشیت مزمن، ذات الریه، پلوریت و سایر عفونت های ریه بیش از افراد لاغر بر چاقی تأثیر می گذارد.

واریس

واریس در افرادی که لاغر و چاق هستند دیده می شود، اما درصد آن ها در افرادی که اضافه وزن دارند، بیشتر است.

ناباروری

ناباروری از عوارض چاقی است. برخی از زنان چاق پس از کاهش وزن، نابارور می شوند.

فتق شکم

شکم دارای دیواره ای لایه لایه است. این سطوح از خروج روده پیشگیری می کنند اما با چاق شدن، یکی از این لایه ها پاره می شود و روده زیر پوست شکم بیرون می زند که به آن فتق می گویند.

کاهش عمر

درست است که چاقی بیشتر با شروع علائم مرتبط است، اما در مواردی که BMI از 40 کیلوگرم بر متر مربع بالاتر می رود، با کاهش امید به زندگی در حدود 10 سال همراه است.

افزایش شیوع چاقی با افزایش تعداد سال هایی که یک فرد چاق علائم و ناتوانی های مرتبط با چاقی را تجربه می کند، همراه خواهد بود. بنابراین کیفیت زندگی به شدت کاهش می یابد.

مشکلات جنسی

عوارض چاقی شامل مشکلات جنسی است که به دلایل فیزیکی یا روانی ایجاد می شود. ED  به خصوص در مردان چاق شایع تر است.

بیماری روانی

چاقی به دلیل شرایط اجتماعی که برای فرد ایجاد می کند، مواجهه آن با مد و نگاه جامعه می تواند منجر به عدم اعتماد به نفس و مشکلات روانی مانند افسردگی شود.

اکثر افرادی که اضافه وزن دارند، از اعتماد به نفس پایین و ترس های پوچ رنج می برند. تحمل کمتری نسبت به گرمای محیط دارند و در انجام فعالیت های بدنی مشکل دارند. به نظر می رسد که این مشکلات اجتماعی و روانی بیشتر از مشکلات جسمی مرتبط با چاقی افراد را آزار می دهد.

اگر می خواهید بدانید که چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم، با دکتر سلیمی.به عنوان بهترین متخصص جراحی لاغری در ارتباط باشید.

بیماری روانی
بیماری روانی

راه های کاهش وزن

ضروری است که بدانید برای لاغر شدن چه اقداماتی را باید انجام دهید. البته که هیچ مقاله یا مطلبی در اینترنت جای توصیه و تجویز یک پزشک ایده آل را نمی گیرد اما برای این که با یک پیش زمینه درست و نسبتا کامل پیش دکتر بروید، باید از یک سری نکات آگاهی پیدا کنید.

ما در این قسمت از مقاله “چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم” قصد داریم تا با کمک دکتر سلیمی، برخی از مهم ترین راه های کاهش وزن را به شما معرفی کنیم:

پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

پروتئین یکی از موادی است که در کاهش وزن اثر زیادی دارد.

بدن شما هنگام هضم و متابولیسم پروتئینی که می خورید کالری می سوزاند، بنابراین یک رژیم غذایی با پروتئین بالا ممکن است متابولیسم شما را بین 80 تا 100 کالری در روز افزایش دهد.

همچنین یک برنامه تغذیه ای با پروتئین بالا ظرفیت دارد که موجب ایجاد احساس سیری و کاهش اشتهای شما شود. در واقع، برخی از مطالعات ثابت کرده است که افرادی که این رژیم را دنبال می کنند، به شکل قابل توجهی کمتر از سایرین کالری مصرف می کنند.

حتی چیزی به سادگی خوردن یک صبحانه غنی از پروتئین (مانند تخم مرغ) می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

غذاهای کامل و یک ماده ای بخورید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای سالم ماندن انجام دهید، این است که رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای کامل و یک ماده قرار دهید.

این کار، اکثر قند اضافه شده، چربی اضافه شده و غذاهای فرآوری شده را حذف می کند. اغلب غذاهای کامل به طور نرمال قابلیت سیر کنندگی داشته و حفظ بدن در محدوده کالری سالم را برای شما آسان تر می کند.

علاوه بر این، خوردن غذاهای کامل، بسیاری از مواد مغذی ضروری را که بدن برای عملکرد صحیح به آن ها نیاز دارد، فراهم می کند.

غذاهای کامل و یک ماده ای بخورید
غذاهای کامل و یک ماده ای بخورید

از غذاهای فرآوری شده خودداری کنید

این غذاها اکثرا حاوی قند، چربی و کالری اضافی هستند. به علاوه، به گونه ای طراحی شده اند که شما را تا حد امکان به خوردن تشویق کنند. این یعنی چنین غذاهایی اعتیاد آور هستند.

غذاها و خوراکی های سالم را حفظ کنید

طبق تحقیقات انجام شده، نوع غذاهایی که در دسترس شما قرار دارند، می توانند بر چاقی یا لاغری شما تاثیرگذار باشند. داشتن یک رژیم غذایی سالم شانس شما یا سایر اعضای خانواده را برای خوردن غذاهای ناسالم کاهش می دهد.

همچنین تنقلات سالم و طبیعی زیادی وجود دارد که به راحتی می توانید جایگزین فست فود کنید. این غذاها می تواند شامل ماست، میوه های کامل، آجیل، هویج و تخم مرغ پخته شده باشد.

مصرف شکر خود را محدود کنید

خوردن مقدار زیادی شکر اضافه شده با برخی از بیماری های پیشرو در جهان از جمله بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و سرطان مرتبط است. به طور متوسط، آمریکایی ها هر روز حدود 15 قاشق غذاخوری شکر اضافه می خورند.

این میزان به طور معمول در بسیاری از غذاهای فرآوری شده پنهان است، در نتیجه احتمال دارد بدون این که متوجه شوید، مقادیر زیادی شکر مصرف کنید.

از آنجایی که شکر در لیست مواد تشکیل دهنده بسیاری از محصولات گنجانده شده است، می توان میزان شکر موجود در محصول را تعیین کرد. کاهش مصرف شکر یک راه عالی برای بهبود رژیم غذایی است.

آب بنوشید

دکتر سلیمی اعتقاد دارد که نوشیدن آب تاثیر زیادی در لاغری دارد.

نوشیدن 0.5 لیتر (17 اونس) آب، کالری سوزانده شده را بعد از یک ساعت 24 تا 30 درصد افزایش می دهد. اگر قبل از تغذیه آب بخورید، باعث کاهش کالری دریافتی خواهد شد، به ویژه در افراد میانسال و مسن.

آب بسیار برای لاغری مفید است، به خصوص برای جایگزینی نوشیدنی هایی که کالری و قند بالایی دارند.

در ادامه این بخش از مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم سایر روش های لاغری را توضیح داده ایم.

آب بنوشید
آب بنوشید

قهوه بنوشید

باعث خوشحالی است که مردم قهوه را یک نوشیدنی سالم و پر از آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید یافته اند. نوشیدن قهوه می تواند با افزایش سطح انرژی و میزان کالری که می سوزانید، به کاهش وزن کمک کند.

این نوشیدنی می تواند متابولیسم را 3 تا 11 درصد افزایش دهد و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را 23 تا 50 درصد کاهش دهد. علاوه بر این، قهوه سیاه از نظر کاهش وزن بسیار مفید است.

مکمل گلوکومانان

این مکمل یکی از چندین قرص کاهش وزن است که تاثیر آن ثابت شده است.

این فیبر غذایی طبیعی و محلول در آب، از ریشه گیاه کنیاک می آید. این دارو دارای کالری بسیار کمی است. فضای معده را اشغال می کند و تخلیه معده را به تاخیر می اندازد. جذب پروتئین و چربی را به شدت پایین می آورد و باکتری های مفید روده را تغذیه می کند.

این باور وجود دارد که توانایی بی نظیر آن در جذب آب باعث لاغری می شود. یک کپسول می تواند حجم آب به اندازه یک لیوان را تبدیل به ژل کند.

از کالری مایع اجتناب کنید

کالری مایع از نوشیدنی هایی مانند نوشیدنی های شیرین، آب میوه ها، شیر شکلات و نوشیدنی های انرژی زا به دست می آید.

این نوشیدنی ها به اشکال مختلفی از جمله افزایش خطر چاقی و سلامت ضعیف وجود دارند. همچنین باید توجه داشت که مغز شما کالری های مایع را به همان روشی که کالری جامد را جذب می کند، ثبت نمی کند.

مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید

این نوع مواد، کربوهیدرات هایی هستند که بیشتر مواد مغذی و فیبر مفید خود را از دست داده اند. تصفیه هر چیزی به جز کربوهیدرات هایی که به راحتی هضم نمی شوند، می تواند خطر پرخوری و بیماری را افزایش دهد. منابع غذایی اصلی این مواد شامل آرد سفید، نان سفید، برنج سفید، سدیم، شیرینی، پاستا، غلات صبحانه و شکر است.

مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید
مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید

روزه متناوب بگیرید

روزه متناوب یک الگوی غذایی است که بین دوره های روزه داری و غذا خوردن متناوب می شود. چندین روش مختلف برای انجام روزه متناوب وجود دارد که از جمله آن ها می توان به رژیم غذایی 5:2، روش 16:8 و روش eat-stop-eat اشاره کرد.

به طور کلی، این روش ها به طور کلی باعث می شوند که کالری کمتری بخورید، بدون این که کالری کافی در طول دوره های غذا خوردن بدانید. این روش باعث کاهش وزن می شود و همچنین فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

روزه متناوب بگیرید
روزه متناوب بگیرید

برای دانستن این که چگونه 40 کیلو وزن کم کنیم، با دکتر سلیمی در ارتباط باشید.

چای سبز بنوشید

چای سبز یک نوشیدنی طبیعی حاوی آنتی اکسیدان است. نوشیدن چای سبز فواید زیادی دارد، از جمله افزایش چربی سوزی و کاهش وزن. این نوع چای می تواند انرژی را تا 4 درصد افزایش دهد و چربی سوزی را تا 17 درصد افزایش دهد، به خصوص چربی های مضر شکم.

چای سبز ماتا نوعی چای سبز پودری است که می تواند فواید سلامتی بسیار قوی تری نسبت به چای سبز معمولی داشته باشد.

میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

میوه ها و سبزیجات از جمله غذاهای مناسب هستند. آن ها علاوه بر اینک ه سرشار از آب، مواد مغذی و فیبر هستند، چگالی انرژی بسیار کمی دارند.

این به شما این امکان را می دهد که بدون مصرف کالری زیاد، وعده های غذایی بزرگ بخورید. چندین مطالعه نشان داده است افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند، وزن کمتری دارند.

محاسبه کالری

دانستن آن چه می خورید در هنگام تلاش برای کاهش وزن بسیار مفید است. چندین راه موثر برای انجام این کار وجود دارد، از جمله شمارش کالری، نوشتن یک دفتر خاطرات غذایی، یا عکس گرفتن از آن چه می خورید. استفاده از یک اپلیکیشن یا ابزار الکترونیکی دیگر می تواند مفیدتر از نوشتن خاطرات غذایی باشد.

از بشقاب کوچکتر استفاده کنید

نتیجه تحقیقات انجام شده ثابت کرده است که استفاده از ظرف کوچکتر به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید، زیرا این می تواند اندازه وعده شما را تغییر دهد.

معمولا مردم ظروف غذای خود را بدون توجه به اندازه، به طور کامل پر می کنند. استفاده از ظرف های کوچکتر مقدار غذایی که می خورید را کاهش می دهد و در عین حال درک بهتری از آنچه می خورید به شما می دهد.

یک رژیم کم کربوهیدرات را امتحان کنید

چندین مطالعه ثابت کرده است که رژیم های کم کربوهیدرات برای کاهش وزن بسیار موثر هستند. کاهش کربوهیدرات ها و مصرف بیشتر چربی ها و پروتئین ها اشتها را کاهش می دهد و به شما کمک می کند تا کالری کمتری بسوزانید. این می تواند منجر به کاهش وزن شود. این برنامه همچنین می تواند بسیاری از عوامل خطر بیماری را بهبود بخشد.

یک رژیم کم کربوهیدرات را امتحان کنید
یک رژیم کم کربوهیدرات را امتحان کنید

ادامه مقاله “چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم” را از دست ندهید.

آهسته تر غذا بخورید

اگر عادت به سریع غذا خوردن دارید، ممکن است قبل از این که بدن متوجه سیری شما شود، کالری زیادی کسب کنید. در مقایسه با افرادی که آهسته ‌تر غذا می‌خورند، افرادی که سریعتر غذا می‌خورند، چاق هستند.

آهسته غذا خوردن می تواند باعث شود کالری کمتری به بدن شما برسد و تولید هورمون های مرتبط با کاهش وزن افزایش یابد.

بعضی از روغن ها را با روغن نارگیل جایگزین کنید

این نوع روغن، حاوی چربی هایی با زنجیره متوسط ​​به نام تری گلیسیرید است که متابولیزه شدن آن ها متفاوت از سایر چربی ها است.

مطالعات ثابت کرده است که می تواند متابولیسم شما را کمی افزایش دهد، در حالی که به شما کمک می کند کالری کمتری بسوزانید. این روغن شاید در کاهش چربی مضر شکم مفید باشد.

به یاد داشته باشید که این بدان معنا نیست که باید این چربی ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، بلکه کافی است روغن نارگیل را جایگزین برخی منابع چربی دیگر کنید.

تخم مرغ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

تخم مرغ غذای نهایی برای کاهش وزن است. زیرا ارزان، کم کالری، غنی از پروتئین و سرشار از انواع مواد مغذی هستند. ثابت شده است که غذاهای پر پروتئین در مقایسه با غذاهای کم پروتئین، موجب کاهش اشتها و افزایش حس سیری می شوند.

در کنار این ها، خوردن تخم مرغ برای صبحانه می تواند به شما کمک کند تا بیش از 65 درصد وزن خود را در 8 هفته کاهش دهید. همچنین می تواند شما را قادر سازد در طول روز کالری کمتری مصرف کنید.

غذای خود را مزه دار کنید

فلفل تند و ژالاپنو حاوی ترکیبی به نام کپسایسین هستند که ممکن است متابولیسم را افزایش داده و چربی سوزی را افزایش دهد. کپسایسین همچنین ممکن است اشتها و کالری را کاهش دهد.

غذای خود را مزه دار کنید
غذای خود را مزه دار کنید

از پروبیوتیک ها استفاده کنید

این اصطلاح به باکتری ‌های زنده ‌ای اطللاق می شود که هنگام مصرف، خواص سالمی دارند. آن ها می توانند سلامت گوارش و قلب را بهبود بخشند و همچنین ممکن است به کاهش وزن کمک کنند.

طبق تحقیقات به عمل آمده، افرادی که دارای اضافه وزن و چاق هستند، نسبت به افراد با وزن طبیعی باکتری های روده متفاوتی دارند که ممکن است بر وزن تاثیر بگذارد. این مواد ممکن است به تنظیم باکتری های سالم روده کمک کنند. آن ها همچنین ممکن است از جذب چربی در رژیم غذایی جلوگیری کنند و در عین حال اشتها و التهاب را کاهش دهند.

پیشنهاد می کنیم از پست 30 کیلو کاهش وزن در 2 ماه دیدن کنید.

خواب کافی داشته باشید

خواب به اندازه برای کاهش وزن و همچنین پیشگیری از افزایش وزن در آینده فوق العاده است. تحقیقات ثابت کرده است که افراد کم خواب 55 درصد بیشتر از افرادی که خواب کافی دارند، چاق هستند. این عدد برای کودکان بیشتر است.

علت این اتفاق این است که کمبود خواب، نوسانات روزانه هورمون های اشتها را مختل می کند و منجر به تنظیم ضعیف اشتها می شود.

فیبر بیشتری بخورید

غذاهای پر فیبر ممکن است به کاهش وزن کمک کنند. غذاهایی که حاوی فیبر محلول در آب هستند، ممکن است به خصوص مفید باشند، زیرا این نوع فیبر می تواند به افزایش سیری کمک کند. فیبر ممکن است تخلیه معده را به تاخیر بیندازد و هورمون های سیری ترشح کند.

در نهایت، بدون این که به آن فکر کنیم، غذا خوردن ما را به طور طبیعی کاهش می دهد. فقط مطمئن شوید که مصرف فیبر خود را به تدریج افزایش دهید تا از ناراحتی های شکمی مانند نفخ، گرفتگی عضلات و اسهال جلوگیری کنید.

بعد از غذا مسواک بزنید

بسیاری از افراد بعد از غذا مسواک می زنند و نخ دندان می کشند که باعث می شود تمایل به تغذیه مجددا کمتر شود. این به این دلیل است که بسیاری از افراد پس از مسواک زدن تمایلی به خوردن غذا ندارند.

علاوه بر این، می تواند طعم غذا را بد کند. بنابراین، اگر بعد از غذا مسواک بزنید یا از دهانشویه استفاده کنید، ممکن است کمتر هوس یک میان وعده غیر ضروری را داشته باشید.

بعد از غذا مسواک بزنید
بعد از غذا مسواک بزنید

شما در حال مطالعه مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم هستید.

با اعتیاد به غذا مبارزه کنید

این پدیده شامل هوس ها و تغییرات شیمیایی در مغز است که مقاومت در برابر خوردن برخی غذاها را دشوار می کند.

این یکی از دلایل اصلی پرخوری برای بسیاری از افراد است و درصد زیادی از مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

ورزش کنید

انجام ورزش های هوازی مثل دویدن، دوچرخه سواری، پیاده روی در سربالایی یا پیاده روی معمولی یک راه عالی برای سوزاندن کالری و بهبود سلامت ذهنی و جسمی است.

ثابت شده است که این نوع ورزش ها باعث بهبود بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی می شود. همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند. ثابت شده است که این ورزش ها در کاهش چربی خطرناک شکم که در اطراف اندام های شما جمع شده و باعث بیماری های متابولیک می شود، موثر باشد.

تمرینات مقاومتی را اضافه کنید

از دست دادن توده عضلانی، یکی از عوارض رایج رژیم های غذایی است. اگر مقدار زیادی عضله از دست بدهید، بدن شما شروع به سوزاندن کالری کمتری نسبت به قبل می کند. با وزنه زدن منظم می توانید از کاهش وزن عضلانی جلوگیری کنید.

از پروتئین آب پنیر استفاده کنید

بیشتر مردم پروتئین را فقط از رژیم غذایی خود دریافت می کنند. با این حال، برای کسانی که این کار را نمی کنند، مکمل پروتئین آب پنیر یک راه موثر برای افزایش مصرف پروتئین است.

تحقیقات ثابت کرده است که جایگزینی برخی از کالری های شما با پروتئین آب پنیر می تواند منجر به کاهش وزن قابل توجهی شود، در حالی که توده عضلانی بدون چربی را نیز افزایش می دهد. اطمینان حاصل کنید که لیست مواد تشکیل دهنده را مطالعه کنید، زیرا بعضی از انواع آن با شکر اضافه شده و سایر افزودنی های ناسالم مرتبط هستند.

تکنیک های ذهن آگاهانه خوردن

خوردن آگاهانه روشی است که برای افزایش آگاهی هنگام غذا خوردن استفاده می شود. این به شما کمک می کند تا انتخاب های غذایی آگاهانه ای داشته باشید و نسبت به علائم گرسنگی و سیری آگاهی پیدا کنید. همچنین به شما امکان می دهد تا به نکات تغذیه سالم توجه کنید. تحقیقات نشان داده است که ذهن تأثیر بسیار زیادی بر وزن، غذا خوردن و استرس در افراد چاق دارد.

روی تغییر سبک زندگی خود تمرکز کنید

رژیم کاهش وزن یکی از مواردی است ممکن است در دراز مدت از آن منصرف شوید. در واقع، افرادی که از “رژیم های غذایی” پیروی می کنند، به مرور زمان وزن بیشتری اضافه می کنند. به این ترتیب باید به جای تمرکز بر کاهش وزن، بر تغذیه بدن خود با مواد غذایی سالم و مواد مغذی تمرکز کنید.

روی تغییر سبک زندگی خود تمرکز کنید
روی تغییر سبک زندگی خود تمرکز کنید

تاکید می کنیم که در ارتباط با چاقی و کاهش وزن، از مشاوره های دکتر سلیمی غافل نشوید.

توصیه می کنیم ادامه مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم را از دست ندهید. ما در مطلب بعدی کاهش وزن از سریق جراحی چاقی را بررسی کرده ایم.

کاهش وزن با جراحی چاقی

یکی از سریع ترین و متداول ترین راه های کاهش وزن در روزگار ما انجام جراحی است. ما می خواهیم در این قسمت از مقاله “چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم” شمارا بیشتر با این مسئله آشنا کنیم تا اگر علاقه مند به انجام آن هستید با دیدی درست و آگاهی کامل به سراغ آن بروید.

وقتی با جراحی کاهش وزن، قسمتی از وزن خود را کم می کنید، کیفیت زندگیتان بسیار بالاتر می رود. علاوه بر این، بسیاری از بیماری های جدی مانند موارد زیر نیز می تواند کنترل یا درمان شود:

  • رفلاکس معده
  • بیماری قلبی
  • فشار خون بالا
  • آپنه خواب شدید
  • دیابت نوع 2
  • حمله مغزی

جراحی چاقی اکثرا وقتی تجویز می شود که بیمار تلاش کرده باشد اما نتواند به روش های طبیعی کاهش وزن مانند رژیم غذایی و ورزش وزن کم کند. در این راستا دکتر سلیمی به کمک شما می آید.

انواع جراحی چاقی

امروزه جدیدترین روش جراحی لاغری همانند روش لاپاراسکوپی است که بر خلاف جراحی های باز، دوره نقاهت کوتاه تری دارد و زخم های بسیار کوچکتری برای جراحی لاغری دارد.

جراحی چاقی روش های مختلفی دارد که از آن ها می توان اسلیو گاسترکتومی، بای پس معده، باندینگ قابل تنظیم معده و بای پس دوازدهه اشاره کرد. هر کدام از این جراحی ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

زیرا تنها با تشخیص دکتر سلیمی مجاز به انتخاب نوع جراحی می باشید.

آستین معده

این نوع از جراحی چاقی جزو معروف ترین و متداول ترین آن ها است. در طی این جراحی، قسمت زیادی از معده فرد برداشته می شود، بنابراین فرد غذای کمتری می خورد و زودتر سیر می شود.

به واسطه تولید کمتر هورمون گرسنگی توسط معده جدید، بیمار در مقایسه با قبل اشتها و میل کمتری به غذا خوردن خواهد داشت. این جراحی همچنین می تواند بیماری های مرتبط با چاقی را در طول زمان بهبود بخشد.

سایر انواع جراحی چاقی را که دکتر سلیمی پیشنهاد می کنند، در ادامه مقاله “چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم” بررسی کرده ایم:

بای پس معده

این نوع عمل نیز یکی از رایج ترین جراحی های کاهش وزن در جهان است. اولین مرحله در این پروسه، تقسیم معده به دو قسمت است. قسمت کوچکی از قسمت بالایی معده و دیگری شامل بقیه معده است. سپس قسمتی از روده کوچک به قسمت بالایی معده متصل می شود تا غذا مستقیما وارد آن قسمت شود.

چنان چه موارد احتیاطی را در این عمل به درستی اجرا نکنید، ممکن است دچار سندروم دامپینگ، کمبود ویتامین و مواد معدنی شوید.

بعد از این که این عمل را انجام می دهید، به طرق مختلف وزن کم خواهید کرد. دلیل اول این است که معده کوچک تر می شود و ظرفیت و میل به غذا کاهش می یابد. ثانیاً به دلیل دستکاری روده، بدن غذای کمتری جذب می کند.

باندینگ معده

با لاپاراسکوپی که روشی کم تهاجمی است، یک حلقه سیلیکونی قابل تنظیم در قسمت فوقانی معده، درست زیر مری قرار می گیرد. همچنین باید انتظار داشته باشید که یک مخزن برای اعمال تنظیمات در زیر پوست شکم نصب شود.

این تنظیمات به گونه ای انجام می شود که آب مقطر استریل از خارج به داخل مخزن تزریق می شود، حلقه باریکتر می شود و مقدار غذای ورودی به معده تنظیم می شود.

در این روش اگر زیاد بلعیده شود، باعث استفراغ یا گشاد شدن مری می شود. این می تواند باعث شود که باند خواص خود را از دست بدهد.

در نهایت می توان گفت که این بند یک جسم خارجی است که بدن می تواند آن را تحمل کند. یعنی حتی پس از کاهش وزن نیز می تواند در بدن باقی بماند و مشکلی ایجاد نکند و مشاهده شده است که اگر آن را بردارید، ممکن است به وزن قبلی خود برگردید.

جراحی بالون معده

دکتر سلیمی بالون معده را به عنوان کیسه ای که شبیه یک بالون سیلیکونی پر از محلول نمک است تعبیر می نماید. این روش معمولا در افراد خیلی چاق انجام می شود.

پروسه انجام این روش به این صورت است که با قرار دادن بالون در معده و تنظیم سایز آن، سایز معده کاهش یافته و مقدار غذایی که می توانید بخورید، کاهش می یابد.

این بالون ها را می توان تا 6 ماه در معده نگه داشت و سپس به روش آندوسکوپی خارج کرد. در این روش اصلاح سبک زندگی بسیار مهم است و باید ورزش کنید و غذای سالم بخورید تا در طولانی مدت به نتیجه دلخواه برسید. همچنین مشاوره مداوم با دکتر سلیمی را فراموش نکنید.

در بخش بعدی مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم درباره فواید کاهش وزن حرف می زنیم و از تجربیات دکتر سلیمی بهره مند خواهیم شد. با ما باشید.

جراحی بالون معده
جراحی بالون معده

فواید کاهش وزن

ما در بخش های قبلی مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم درباره زیان های اضافه وزن حرف زدیم. شما عکس تمام آن ها را می توانید به عنوان مزیت لاغری و کاهش وزن در نظر بگیرید اما برای روشن تر شدن این موضوع می خواهیم در این بخش اختصاصی بیشتر درباره مزایای کاهش وزن حرف بزنیم. با ما همراه بمانید.

بالا رفتن انرژی

اکثر مردم وقتی لاغرتر می شوند، احساس می کنند انرژی زیادی دارند. چرا که هر چه بدن فعالیت کمتری داشته باشد، انرژی کمتری مصرف می کند. بنابراین دیگر مانند گذشته هنگام بالا رفتن از پله ها یا دویدن نفس نمی کشید.

بهبود حافظه

محققان سوئدی در سال 2013 نشان دادند که زنان شش ماه پس از کاهش وزن در تست های حافظه عملکرد بهتری داشتند. اسکن مغزی نشاندهنده افزایش فعالیت مغز پس از کاهش وزن است.

این فعالیت هنگام ذخیره اطلاعات افزایش می یابد و در نتیجه حافظه را بهبود می بخشد. تحقیقات قبلی ارتباط بین چاقی و ضعف حافظه را نشان داده است، به خصوص در زنانی که گلابی شکل هستند و بیشتر وزن آن ها در اطراف ران و باسن متمرکز شده است.

اکثر مردم می خواهند سریع وزن کم کنند، اما به این فکرنمی کنند که این امر می تواند اثرات منفی نیز داشته باشد. بهترین راه برای دستیابی به کاهش وزن، پیروی از یک رژیم غذایی اولیه به آرامی است.

بهبود رابطه

رهایی از چاقی به شما احساس جذابیت می دهد، اما کاهش وزن و به دست آوردن اعتماد به نفس، لزوما رابطه شما با همسرتان را تقویت نمی کند.

محققان در سال 2013 به این نتیجه رسیدند که کاهش 30 پوند یا بیشتر در دو سال یا کمتر باعث بهبود روابط بین همسران می شود، اما در برخی موارد همسران احساس حسادت یا تهدید می کنند.

زیرا فرم گرفتن بدن شما می تواند همسرتان را نگران انتخاب های سالم کند. از سوی دیگر، شریک زندگی شما ممکن است نگران تغییر شخصیت شما باشد.

احساس خوبی نسبت به خود خواهید داشت، اما جذاب بودن و افزایش اعتماد به نفس می تواند تعادل یک رابطه را تغییر دهد. طرف مقابل ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهد یا فکر کند دیگر به اندازه گذشته مهم نیست. بسیاری از این چالش ها در دوستی ها نیز رخ می دهد.

بهبود رابطه
بهبود رابطه

به قسمت های پایانی مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم نزدیک می شویم.

خطر ابتلا به سرطان کاهش می یابد

سیگار کشیدن و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می تواند باعث سرطان شود، اما چاقی نیز با سرطان های متعددی مرتبط است.

اضافه وزن می تواند منجر به التهاب در بدن شود که می تواند منجر به تغییراتی در سلول های بدن شود. می توانید با از دست دادن تنها 5 درصد از وزن بدن، التهاب خطرناک را کاهش دهید.

مطالعات روی افراد دارای اضافه وزن نشان داده است که آن ها پس از کاهش وزن مانند افراد با وزن طبیعی کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند.

درمان افسردگی و بهبود خلق و خو

چاقی می تواند منجر به افسردگی شود و گاهی برعکس این اتفاق می افتد. معلوم نیست دلیل اصلی کدام است. اکثر مردم پس از کاهش وزن احساس شادی می کنند، برخی دیگر هیچ تغییری احساس نمی کنند. برای دسته ای از بیماران حتی با وجود لاغری 45 کیلوگرمی، تغییری در خلق و خو ایجاد نمی شود، این یعنی مشکل اصلی آن ها چاقی نیست.

تغییر طعم غذاها

لاغری در مدت زمان کوتاه می تواند باعث شود افراد طعم غذاها را طور دیگری حس کنند. دانشمندان می گویند که 85 درصد از بیمارانی که با جراحی مقدار زیادی از وزن خود را از دست دادند، تغییر ذائقه پیدا کردند. نیمی گفتند که طعم غذا بهتر و نیمی دیگر گفتند که طعم غذا کمتر شده است.

افرادی که فکر می کردند غذا طعم کمتری دارد، 20 درصد از وزن بدن خود را در سه ماه کمتر در مقایسه با گروه دیگر از دست دادند. دانشمندان معتقدند که تحقیقات بیشتری برای تعیین علت اصلی تغییرات در جوانه های چشایی مورد نیاز است.

مطالعه دیگری نشان داد که سه چهارم بیمارانی که تحت عمل جراحی چاقی قرار می‌ گیرند، پس از جراحی از غذاهای خاصی مانند گوشت و لبنیات خوششان نمی‌ آید.

از ورزش لذت بیشتری می برید

افزایش وزن می تواند منجر به درد مفاصل و التهاب ریه شود. افراد با وزن طبیعی چنین مشکلی ندارند. وقتی که شروع به کاهش وزن می کنید، به مرور زمان ورزش به یکی از لذتبخش ترین و پر انرژی ترین فعالیت های روزانه تبدیل می شود. به علاوه، سبک تر بودن، شما را قوی تر و سریع تر می کند. اعتقاد بر این است که به ازای هر پوندی که یک نفر کم می کند، یک مایل و نیم دو ثانیه زودتر دویده می شود.

از ورزش لذت بیشتری می برید
از ورزش لذت بیشتری می برید

شما در حال مطالعه مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم هستید.

علائم آرتروز از بین می رود

کاهش وزن مناسب و برنامه ریزی شده برای افراد مفید است. اضافه وزن ممکن است استخوان ها را قوی تر کند (آن ها باید وزن بیشتری را تحمل کنند)، اما می تواند به مفاصل آسیب برساند.

مطالعات اخیر نشان داده است که چربی احشایی اطراف شکم برای استخوان ها در مردان و زنان مضر است. بنابراین می توانید با کاهش وزن، استخوان ها و مفاصل را از فشار زیاد رهایی ببخشید.

هزینه ها کاهش می یابد

تحقیقات بیانگر این است که کسانی که وزن طبیعی دارند، در مقایسه با کسانی که چاق هستند، هزینه کمتری برای مراقبت های بهداشتی می کنند. بخش عمده ای از این پول صرف نسخه ها و درمان بیماری های مزمن می شود. تحقیقات همچنین نشان داده است که افراد چاق سالانه 90 درصد بیشتر از افراد با وزن طبیعی برای درمان هزینه می کنند.

موفقیت در کار

آمارها نشان می دهد که افرادی که وزن مناسب و طبیعی دارند، در کار خود موفقیت بیشتری به دست می آورند.

درمان بیماری ها

حفظ وزن سالم از دیابت یا بیماری قلبی جلوگیری می کند. این شرایط به طور کامل از بین نمی رود، اما می توانید علائم را کاهش دهید و مقدار دارو را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

به عنوان مثال، شما از داروهای کمتری برای چربی ها و فشار خون خود استفاده می کنید و یاد می گیرید که دیابت نوع 2 را بدون تزریق روزانه کنترل کنید.

تحقیقات همچنین نشان داده اند که کاهش وزن به شما امکان می دهد بیماری های مزمن مانند آسم و سوزش سر دل را بدون دارو کنترل کنید. مشاوره با دکتر سلیمی را سرلوحه خود قرار دهید.

درمان بیماری ها
درمان بیماری ها

شما در حال مطالعه بخش فواید کاهش وزن از مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم هستید.

بهبود خواب

کسانی که در عرض شش ماه 5 درصد وزن خود را از دست می دهند، حدود 25 دقیقه بیشتر از قبل می خوابند. دانشمندان فهمیده اند که لاغری کمک می کند تا افراد خواب بهتری را تجربه کنند. خواب بهتر همچنین به سوزاندن چربی موثرتر کمک می کند.

سهولت در بارداری

چنان چه می خواهید باردار شوید، از دست دادن چند کیلو وزن بسیار مهم است. مطالعات انجام شده در این باره نشان می دهد که چاقی زنان با ناباروری و PCOS مرتبط است. همچنین مشخص شد که هر چه زن چاقتر باشد، باردار شدن دشوارتر است.

تقویت بینایی

افرادی که از رژیم های غذایی بسیار محدود پیروی می کنند، ممکن است به دلیل محدودیت کالری یا تغذیه نامناسب دچار آسیب چشم شوند. اما برای بسیاری، کاهش وزن اصولاً به محافظت از چشم‌ هایشان در برابر آسیب ناشی از چاقی که شامل دیابت نوع 2 می‌ شود، کمک می ‌کند.

تقویت بینایی
تقویت بینایی

با ما در ادامه مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم همراه باشید.

چند عادت اشتباه و انحرافی در کاهش وزن

چند عادت اشتباه در مراحل کاهش وزن وجود دارد که بد نیست از آن ها آگاه باشید تا در دام آن ها نیفتید. در این بخش از مقاله “چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم” به ذکر برخی از آن ها می پردازیم.

آب میوه همیشه موثر نیست

در اکثر رژیم های لاغری، آب میوه به عنوان جایگزین میوه در نظر گرفته می شود، که انتخاب اشتباهی است. زیرا مقدار زیادی پروتئین موجود در میوه با تبدیل شدن به مایع از بین می رود. شاید از این راه بتوانید مقدار زیادی چربی حذف کنید، اما موقتی خواهد بود.

غذا را از دست ندهید

رعایت رژیم به این معنی نیست غذایی را هرگز نخورید، بلکه به معنای درست خوردن است. بسیاری از مردم وعده های غذایی و اغلب شام را در برنامه غذایی خود حذف می کنند، اما این یک عادت بسیار اشتباه است.

این نوع رژیم در کوتاه مدت باعث کاهش وزن می شود اما در دراز مدت باعث مشکلات و بیماری های بسیار بزرگتری می شود. در این مواقع باید غذاهایی بخورید که باعث چاقی نمی شوند و کالری کمتری دارند و حذف وعده های غذایی بسیار اشتباه است.

قبل و بعد از غذا سرکه ننوشید

اکثر مردم عقیده دارند که خوردن سرکه قبل و بعد از غذا می تواند به کاهش کالری غذا و هضم سریعتر غذا کمک کند، اما این طور نیست، اما این کار آسیب جدی و جبران ناپذیری به معده و دستگاه گوارش وارد می کند.

چربی را قطع نکنید

چربی ها برای بدن ضروری و مفید هستند و آن چه باعث چاقی می شود، چربی زیاد است. بنابراین مطمئن شوید که چربی های مورد نیاز خود را در رژیم غذایی خود دریافت می کنید، چرا که اگر این نیاز تامین نشود، می تواند منجر به گرسنگی، خشکی پوست و خستگی شدید ذهنی شود.

حذف کربوهیدرات اشتباه است

همان طور که قبلا ذکر شد، در مورد حذف چربی ها، کربوهیدرات ها نیز همین طور هستند و حذف آن ها از وعده های غذایی باعث ایجاد مشکلاتی در قسمت هایی می شود که از این منبع غذایی تغذیه می کنند.

آب یخ بلای رژیم است

به راحتی می توان گفت که تمام تلاشی که برای رژیم غذایی خود می گذارید، با یک لیوان آب یخ هدر می رود. این تصور اشتباه در بین مردم وجود دارد که آب یخ باعث سوخت و ساز بدن و سوزاندن کالری زیادی می شود، اما این فقط 8 کالری می سوزاند که با میزان کالری جذب شده توسط بدن قابل مقایسه نیست.

اگر خواهان اطلاعات بیشتری در زمینه چاقی یا کاهش وزن هستید، با دکتر سلیمی در ارتباط باشید. دکتر سلیمی معتبرترین متخصص در این زمینه هستند.

پیشنهاد می کنیم از پست چگونه در یک هفته 10 کیلو لاغر شویم دیدن کنید.

تنوع غذا را فراموش نکنید

بسیاری از رژیم ها تنوعی ندارند و این باعث می شود که بدن، انرژی مورد نیاز خود را دریافت نکند و تا آخر عمر، بیماری ها بروز کند.

ورزش تنها، خیلی موثر نیست

ورزش برای کاهش وزن سالم مفید است، اما ورزش بیش از حد می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. یک مطالعه نشان داد که افزایش فعالیت، شما را گرسنه ‌تر می‌ کند و باعث می‌ شود که بیشتر بخورید.

ورزش تنها، خیلی موثر نیست
ورزش تنها، خیلی موثر نیست

بخش بعدی، قسمت پایانی مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم است که توصیه می کنیم به دقت مطالعه بفرمایید.

نکاتی از تجربیات کسانی که وزن زیادی کاهش دادند

موضوع کاهش وزن چمبحثیز جدیدی نیست و در گذشته افرادی وجود داشته اند که به مقدار زیادی اضافه وزن خود را کاهش داده اند. حتی افرادی وجود دارند که بر همین اساس به شهرت رسیده و دارای رکوردهای مثبتی در این زمینه هستند.

طبق مطالعات پرسش و پاسخ هایی که با چنین افرادی به عمل آمده، می توان نکاتی را از تجربیاتشان به دست آورد و به سایر افرادی که در پی چنین هدفی هستند، توصیه کرد.

این بخش از مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم به این موضوع اختصاص دارد. ما در زیر نکاتی را ذکر کردیم که می توانید به آن ها به چشم رازهای لاغری از زبان کسانی که تجربه زیادی در این باره داشته اند، نگاه کنید:

با تغییرات کوچک شروع کنید. با 15 دقیقه پیاده روی در روز شروع کنید و به تدریج این مدت زمان را افزایش دهید.

اگر تغییری در وزن خود مشاهده نکردید، ناامید نشوید. گاهی اوقات بدن متوقف می شود. اما اگر به ورزش و رژیم غذایی ادامه دهید، مقاومت بدن خود را شکست خواهید داد.

در مورد عادات خود واقع بین باشید. به عنوان مثال، اگر عادت دارید هر روز غذاهای ناسالم زیادی بخورید و به آن عادت کرده اید، باید از آن صرف نظر کنید.

غذاهای ناسالمی که قبلا می خوردید را با غذاهای سالمی که دوست دارید، جایگزین کنید.

تغییرات کوچکی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید

تغییرات کوچکی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر به نوشیدن عادت دارید، چالش های 30 روزه را انجام دهید تا حداقل تمام عادات بد خود را حذف کنید.

عادات قبلی خود را سالم تر کنید. اگر همبرگر و سیب زمینی سرخ شده دوست دارید، می توانید به جای آن از بوقلمون با نان جو و سیب زمینی شیرین استفاده کنید.

از قبل خود را برای یک رستوران یا مهمانی آماده کنید. وقتی می‌دانید بیرون غذا می‌خورید، از قبل یک اسموتی یا یک میان ‌وعدۀ سالم کوچک بگیرید تا در یک مهمانی پرخوری نکنید.

میان وعده های خوب را جایگزین تنقلات کنید.

غذا را خودتان درست کنید. وقتی خودتان غذا می ‌پزید، روغن کمتری مصرف می ‌کنید و از غذاهای سالمتری استفاده می‌ کنید.

اگر غذا می خورید و همچنان احساس گرسنگی می کنید، به جای تنقلات، سبزیجات بخورید.

برای ساعات طولانی در محل کار یا خارج از منزل، غذا را با خود از خانه ببرید تا مجبور نباشید غذای ناسالم یا تنقلات مضر بخورید.

مراقب نوشیدنی های مضر باشید.

غذاهای مضری که برای شما وسوسه انگیز است، نخرید

غذاهای مضری که برای شما وسوسه انگیز است، نخرید. وقتی یخچال شما پر از غذاهای سالم است، غذاهای مضر جایی نخواهد داشت.

تحرک خود را افزایش دهید. در طول روز، در خانه یا محل کار تا حد امکان فعال باشید، حتی اگر خیلی کم باشد.

همیشه مقداری آجیل و تنقلات را در محل کار، در کشوی میز یا داخل ماشین خود قرار دهید تا گرسنگی را کاهش دهید و در هنگام شام یا ناهار پرخوری نکنید.

غذاهای مضری که برای شما وسوسه انگیز است، نخرید
غذاهای مضری که برای شما وسوسه انگیز است، نخرید

تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید.

غذای خود را در رستوران با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

از دمبل در برنامه کاهش وزن استفاده کنید. برخلاف تصور عموم، ورزش هوازی به تنهایی برای کاهش وزن کافی نیست. زیرا هرچه بیشتر سعی کنید از عضلات خود استفاده کنید، متابولیسم شما سریعتر افزایش می یابد و سریعتر وزن اضافه می کنید.

همه عادات خوب و بد خود را بشناسید و بپذیرید که برای تغییر بدن خود باید سبک زندگی خود را تغییر دهید.

بهانه نگیرید

بهانه نگیرید. برخی از افراد فکر می کنند که چون ورزش می کنند، اجازه دارند هر چیزی و هر چقدر که می خواهند بخورند. در حالی که تمرینات بدنسازی و رژیم غذایی در کنار هم موثر خواهد بود.

کار خود را سخت نکنید. در رژیم غذایی سخت و ورزش طولانی مدت شرکت نکنید. اگر این کار را انجام دهید، خیلی زود خسته می شوید و از همه چیز دست می کشید.

همیشه برخی از غذاها را از قبل در یخچال آماده کنید تا در هنگام گرسنگی به غذای ناسالم یا فست فود ناسالم نیاز نداشته باشید.

یک روز در هفته استراحت کنید. در این روز هر چه دوست دارید بخورید، اما زیاده روی نکنید.

آب فراوان بنوشید. آب برای پوست شما مفید است و کمی اشتها را کاهش می دهد.

اگر حوصله رفتن به باشگاه را ندارید، می توانید به راحتی در خانه با موسیقی شاد برقصید. رقصیدن نیز یک نوع حرکت و ورزش بسیار خوب است.

بهانه نگیرید
بهانه نگیرید

جمع بندی

به پایان مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم رسیدیم.

در این مقاله ما سعی کردیم مواردی را مطرح کنیم که می توانند جزئی از علل چاقی باشند و وزن شما را به مرور از حالت طبیعی در بیاورند. این اتفاق زیان های زیادی به بدن و زندگی شما خواهد زد.

در ابتدای این مقاله ما به بررسی معضلات اضافه وزن پرداختیم. سپس با معرفی روش هایی برای مبارزه با چاقی تلاش کردیم شما را راهنمایی کنیم تا بتوانید با اعمال تدابیر لازم و پیروی از الگوهای منظم و واضح به وزن طبیعی برگردید. همچنین با نظرات دکتر سلیمی آشنا شدیم.

داشتن یک وزن ایده آل و بدنی سالم دارای مزایای فراوانی است که در مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم ذکر کردیم. رهایی از چاقی مشکلی بزرگ به نظر می رسد و تا حدی هم واقعیت دارد اما افراد زیادی در جهان توانسته اند با آن مقابله کرده و دوباره به سلامتی برسند.

در بخش آخر این مقاله مهم ترین نکاتی که چنین افرادی را به این مهم رسانده آورده شد تا شما بتوانید از تجربیات آنان نیز در این راه دشوار استفاده نمایید. توجه داشته باشید که کاهش وزن به میزان زیاد، بیشتر از عوامل بیرونی به عوامل درونی خودتان وابسته است و شما می توانید با اهتمام ورزیدن به روحیات و سبک اندیشیدن خود به این هدف دست پیدا کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله و ارتباط مستمر با دکتر سلیمی به عنوان بهترین متخصص در این حوزه، توانسته باشید به پاسخ بسیاری از سوالات خود در این باره برسید. آرزوی ما سلامت روز افزون شماست و این مقاله نیز بر همین اساس و با همین نیت نگاشته شده است.

در پایان به شما توصیه می کنیم رژیم لاغری برای 25 کیلو اضافه وزن را نیز مطالعه کنید.

منبع:

b2n.ir

مقالات زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید