درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران

فهرست مطالب

درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران عنوان بسیار پرکاربرد و مهمی است که امروزه در دنیای اینترنت و جوامع کلی از زبان خیلی از افراد شنیده می شود. دیابت یکی از مهم ‌ترین بیماری ‌های می ‌باشد که در حدود یک قرن اخیر بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم کرده اند.

جهت درمان سریع دیابت با ما تماس بگیرید.

09120174510

درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران
درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران

میزان خطراتی که ممکن است بیماری دیابت نوع 1 برای افراد داشته باشد ، به میزان پیشرفت آن ، قوای مقاومت بدنی افراد و غیره بستگی دارد. دیابت ممکن است عوارض بسیاری برای زندگی افراد داشته باشد.

همینطور امکان دارد زندگی افراد را مختل و بسیار آزاردهنده کند. در این مطلب تصمیم داریم که تمام فرضیه هایی که در مورد درمان قطعی دیابت نوع ۱ در ایران می باشد، بپردازیم.

قبل از اینکه شما به مطالعه این مقاله بپردازید ، باید گفته شود اطلاعات جامعی که در این مقاله وجود دارد از بسیاری از منابع معتبر و مختلف تهیه شده است. لازم می دانیم قبل از استفاده از تمامی این راه حل ها با پزشک معالج خود صحبت کنید.

اگر قصد دارید در رابطه با درمان قطعی بیماری دیابت نوع یک در ایران بیشتر بدانید پیشنهاد می‌کنیم ،مطالبی که برایتان ارائه می‌دهیم را دنبال کنید.

اگر ساکن آلمان هستید صفحه درمان قطعی دیابت در آلمان را مطالعه کنید.

اگر ساکن ترکیه هستید صفحه درمان قطعی دیابت در ترکیه را مطالعه کنید.

آنچه قرار است در این مقاله مطالعه کنید :

دیابت چیست ؟

انواع دیابت چیست ؟

تشخیص دیابت نوع یک چگونه است ؟

عوامل های خطر آفرین برای بیماری دیابت نوع یک

هدف از درمان قطعی دیابت نوع یک چه می باشد

مراحل کنترل دیابت نوع یک چگونه است ؟

درمان دیابت نوع یک و توقف 6 ماهه آن

درمان قطعی دیابت به واسطه سلول های بنیادین

تاثیر فعالیت های بدنی برای درمان قطعی دیابت نوع یک چگونه می باشد

رعایت رژیم غذایی همراه با ورزش برای جلوگیری از دیابت نوع یک

پیشنهاد ورزش‌ های مناسب برای افراد مبتلا به دیابت نوع یک

رژیم ‌های غذایی مناسب برای افراد مبتلا به دیابت نوع یک

برنامه غذایی که می‌تواند به افراد دیابت نوع یک کمک کند

دارو هایی که می‌توانند قند خون افراد دیابتی نوع یک را پایین بیاورند

نکته های مورد نظر برای تزریق انسولین در دریابت نوع یک

شرایط خاص مبتلا شده به دیابت نوع یک

اختلالات پوستی در بیماری دیابت نوع یک

عوارض جانبی پر خطر دیابت نوع یک

چگونه می‌‌توان دیابت نوع یک را تشخیص داد ؟

علائمی که ممکن است برای بیماران دیابت نوع یک در طولانی مدت شکل بگیرد

پیشگیری از دیابت نوع یک

آیا به واسطه اندازه ‌گیری مدام گلوکز می‌‌توان درمان قطعی برای دیابت نوع یک داشت ؟

چگونه از اثرات انسولین اطلاع پیدا کنیم ؟

واکنش‌ های بدن نسبت به انسولین برای دیابت نوع یک چگونه است ؟

پمپ انسولین برای دیابت نوع یک چیست ؟

کاهش استرس برای درمان دیابت نوع یک

تاثیر چاقی در درمان دیابت نوع یک

چاقی چه اندازه خطر ابتلا به دیابت نوع یک را افزایش می ‌دهد؟

چاقی و دیابت نوع یک

افراد کم ‌تحرک چه ورزشی برای دیابت نوع یک انجام دهند ؟

درمان قطعی دیابت نوع یک به واسطه روش ‌های سنتی

درمان قطعی بیماری دیابت نوع یک با استفاده از گیاه گانودرما

راه ‌های کنترل بیماری دیابت نوع یک

علت های تاثیرگذار در خطر قطع عضو در افراد دیابتی

جمع ‌بندی مطالب

 

دیابت چیست ؟

دیابت بیماری بسیار مرسوم می باشد که بیشتر از افراد نگرانی مبتلا شدن به آن را دارند. در واقع به طور کلی دیابت بیماری است که بدن شما نمی تواند قند دریافتی را بسوزاند و از این جهت تولید انرژی کند.

حتی بسیاری از افراد هستند که به علت دیابت جان خود را از دست می دهند. علت بسیاری از بیماری ها نیز به واسطه دیابت برقرار می‌شوند. مانند :

بیماری های قلبی و عروقی ، سکته ها ، نارسایی کلیوی ، کوری و قطع اندام افرادی که دچار بیماری دیابت خون هستند ، حدود دو برابر افراد معمولی دچار بیماری قلبی می شوند و از بیماری قلبی رنج می ‌برند و ممکن است جان خود را از دست بدهند.

دیابت چیست ؟
دیابت چیست ؟

همان طور که می دانید هر چیزی که ما از راه غذا خوردن مصرف می کنیم ، وارد دستگاه گوارش ما می شود و سرانجام به گلوکز و مولکول های قندی تبدیل می‌شود.

در بدن تمامی افراد زنده یک هورمون به نام انسولین وجود دارد که از این طریق می‌تواند سلول ها را باز کرده و باعث شود که گلوکزی که وارد سلول های اندامی می‌شوند ، تولید انرژی کنند و به مصرف انرژی برسند.

وقتی دیابت به وجود می‌آید که ، در بدن انسان میزان لازم انسولین برای اینکه بتواند گلوکز ها را در برابر سلول های بدن وارد کند ، وجود نداشته باشد.

به همین دلیل است که باعث می‌شود گلوکز ها در خون انسان جمع شود که در اصطلاح به می گویند قند خون فرد بالا رفته است. به همین دلیل دچار بیماری دیابت خون می شود.

انواع دیابت چیست ؟

به طور مجموع دو نوع بیماری قند و دیابت خون وجود دارد :

انواع دیابت چیست ؟
انواع دیابت چیست ؟

دیابت نوع یک

در بیماری دیابت نوع اول بدن انسان نمی تواند انسولین تولید کند و یا اینکه در مقدار کمی می‌تواند آن را ایجاد کند. فقط حدوداً ۵ الی ۱۰ درصد از تمامی افراد مبتلا به بیماری دیابت از نوع یک می باشد.

بیماری دیابت نوع یک در افراد با سن پایین تر و کودکان بیشتر دیده می شود. در صورت بروز این بیماری افرادی که از آن رنج می‌برند باید روزانه انسولین مصرف کنند.

دیابت نوع دو

در دیابت نوع ۲ بدن افراد می تواند انسولین را تولید کند و بسازد ، اما بدن این افراد به انسولین واکنشی نشان نمی دهد. در مجموع حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد افرادی که به بیماری دیابت دچار هستند ، از بیماری دیابت نوع ۲ رنج می برند.

در این نوع دیابت بیشتر افرادی مبتلا هستند ، که بالای ۴۰ سال می باشند و دارای چاقی ها و اضافه وزن بسیاری می باشند. افراد بسیاری در سر تا سر دنیا هستند که مبتلا به بیماری دیابت از نوع ۲ می باشند ، ولی تا به امروز از وجود آن بی خبرند. بیماری دیابت نوع دو اغلب در مردان دیده می شود.

دیابت نوع دو
دیابت نوع دو

پیشنهاد می کنیم صفحه درمان قطعی دیابت نوع دو را مطالعه کنید.

تشخیص دیابت نوع یک چگونه است ؟

برای تشخیص دیابت نوع یک چند هفته زمان لازم است تا بتوان مشخص کرد که شما دارای این بیماری هستید یا خیر ، زیرا علائم بسیار مشهوری مانند موارد زیر را دارا می باشد :

  • خشکی دهان و تشنگی بسیار زیاد
  • احساس خستگی و ناتوانی
  • تکرر ادرار هایی که در آن میزان حجم ادرار بسیار شدید شده است و بیمار هر بار برای دفع ادرار مقدار زیادی از آب بدن خود را دفع میکند.
  • کاهش وزن های بی دلیل و غیر منتظره
  • خطای دید و تاری در دید
تشخیص دیابت نوع یک چگونه است ؟
تشخیص دیابت نوع یک چگونه است ؟

تشخیص دیابت نوع دو بسیار روند کندی دارد و علائم بسیار کمی در آن مشهود است و به سختی می‌توان آن را تشخیص داد. اصولاً در هنگامی که افراد دچار بیماری دیابت نوع ۲ می باشند ، به صورت متوسط حدود ۱۵ سال بعد از این بیماری متوجه می شوند.

بسیاری از علائم آن مانند بیماری دیابت نوع ۱ می باشد. اما به علت این که روند کندی دارد و به آهستگی خود را نمایان می‌کند ، توجه افراد را به خود جلب نمی کند و ممکن است افراد متوجه نشوند که دارای دیابت نوع دو هستند

شما در حال مطالعه مقاله درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران هستید

بسیاری از علائم آن عبارتند از :

  • دیر التیام پیدا کردن زخم ها و خراش ها بر خراش های بدن
  • عفونت در ادرار
  • ناتوانی های جنسی
  • احساس سوزش و مورمور شدن در پاها و دست ها

به علت این که دیابت نوع ۲ بسیار دیر تشخیص داده می شود باید آن را در چکاب های دوره ای که توسط پزشک متخصص شما انجام می شود  ، تشخیص داد.

بسیاری از مردان هستند که به علت ناتوانی جنسی خود به پزشک مراجعه می‌کند و بعد از انجام آزمایشات متعدد پزشک تشخیص می‌دهد که این افراد از بیماری دیابت نوع دو رنج می‌برند .

گاهی ممکن است بسیاری از افراد دارای قند خون بالای باشند ولی هنوز نشانه هایی از دیابت در بدن آنها دیده نشود که به این حالت پیش دیابت نیز می‌گوید.

بسیاری از علائم آن عبارتند از :
بسیاری از علائم آن عبارتند از :

عوامل های خطر آفرین برای بیماری دیابت نوع یک

موارد مشکل سازی که ممکن است برای به وجود آمدن دیابت نوع یک بسیار موثر باشد عبارتند از :

 

سابقه خانوادگی

ممکن است یکی از افراد درجه یک خانواده شما مانند : خواهر ، مادر ، پدر، برادر و یا افرادی که سابقه وراثتی با شما دارند ، قبلا دچار بیماری دیابت نوع ۱ شده ‌اند و این بسیار برای شما تاثیرگذار می‌باشد و باید به این نکته بسیار توجه ویژه ‌ای داشته باشید.

عوامل محیطی

بعضی از افراد ممکن است در محیط های ویروسی و خطرناک قرار گرفته باشند که از این جهت خطر ابتلا شدن این افراد به دیابت نوع ۱ بسیار زیاد تر نسبت به افراد عادی می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران هستید

مسائل جغرافیای

کشور های بسیاری وجود دارند که ممکن است افراد بسیاری به دیابت نوع ۱ مبتلا باشند. به همین دلیل است که مسائل جغرافیایی در آن تاثیر به سزایی داشته باشد. این کشورها مانند سوئد و فنلاند و غیره هستند.

عواملی که ممکن است در به وجود آمدن بیماری دیابت نوع دو تأثیرگذار باشند نیز عبارتند از :

وزن

بسیاری از افراد هستند که دارای اضافه وزن هستند و این امر باعث می شود که بدن آنها در برابر انسولین مقاومت کند و خطر ابتلای این افراد به دیابت نوع دوم نیز بسیار باشد.

وزن
وزن

تحرک کم

افرادی وجود دارند که از فعالیت کمی برخوردار هستند و ورزش های طولانی و مکرری را برای سلامتی بدن خود در نظر نمی‌گیرد. این افراد نیز ممکن است به دیابت نوع دو سریعتر دچار شوند ، زیرا افرادی که تحرک و فعالیت دارند و وزن آن ها قابل کنترل است با سوخت و ساز بدن گلوکز در بدن آنها تنظیم می‌شود و منبع انرژی آنها از گلوکز تامین می شود.

تحرک کم
تحرک کم

سابقه وراثتی

وقتی یکی از افراد خانواده از جمله خواهر ، برادر، پدر یا مادر به بیماری دیابت نوع دو مبتلا بوده باشد در همین راستا ممکن است آن افراد نیز در معرض خطر باشند.

نژاد های مختلف

ممکن است در نژاد های مختلف دچار بیماری دیابت نوع دوم نیز باشند. مانند : اسپانیایی ها ، سیاه پوش ها  ،سرخپوستان  ، آمریکایی و غیره که در طبق تحقیقات به عمل آمده این افراد نیز به دیابت نوع ۲ بیشتر دچار می شوند.

سن

افرادی که سن بالاتری دارند در معرض خطر بیشتری در رابطه با بیماری دیابت نوع دو هستند. این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که افراد در این سن فعالیت بدنی کمتری دارند.

سن
سن

هدف از درمان قطعی دیابت نوع یک چه می باشد

در واقع هدف کلی و اصلی از درمان قطعی دیابت نوع یک کم کردن میزان قند خون برای مطلوب سازی زندگی بهتر تمامی بیمارانی است که به این مشکل دچار هستند.

همچنین به دلیل عوارض بسیار خطرناکی که پشت این بیماری خطرناک پنهان شده است هدف محکم ‌تری برای افراد می باشد تا بخواهد یک درمان قطعی برای بیماری دیابت خود در نظر داشته باشند.

وقتی فردی می‌خواهد به دنبال درمان قطعی برای بیماری خود باشد ، اول باید اهداف آن را به صورت کلی شناسایی کند تا بتواند با آن مقابله کند.

هدف از درمان قطعی دیابت نوع یک چه می باشد
هدف از درمان قطعی دیابت نوع یک چه می باشد

مراحل کنترل دیابت نوع یک چگونه است ؟

قبلاً برای شرح دادیم که برای کنترل کردن دیابت نوع ۱ در تمامی مرحله ها و افراد باید کنترل بسیار زیادی بر روی میزان قند خونی که وجود دارد داشته باشند

یکی از راه کارهای مهمی که می‌توان در رابطه با کنترل کردن میزان قند خون در نظر گرفت پایش کنترل دیابت می باشد که وقتی میخواهیم پایش کنترل قند خون را در نظر بگیریم باید نشانه ‌های آن را در نظر بگیریم تا بتوانیم نتیجه گیری بهتری داشته باشیم.

  • راه کارهایی که برای پایش خون نیاز است عبارتند از :
  • اندازه گیری میزان هموگلوبین گلیکوزیله
  • اندازه گیری میزان قند خون افراد
مراحل کنترل دیابت نوع یک چگونه است ؟
مراحل کنترل دیابت نوع یک چگونه است ؟

درمان دیابت نوع یک و توقف 6 ماهه آن

با استفاده از تحقیقات و آزمایشاتی که دانشمندان انجام دادند توانستند کشف کنند به واسطه سلول‌ هایی که می‌توانند انسولین تولید کنند به مدت حداقل شش ماه دیابت نوع یک را استپ و متوقف کنند.

در راستای این تحقیق و اطلاعات کسب ‌شده برای درمان بیماری دیابت نوع یک ،یک قدم بسیار مفید برداشته شده است.

دانشمندان و کارشناسانی که از مؤسسات کشورهای آمریکا مانند دانشگاه هاروارد توانسته ‌اند سلول‌ های تولید کننده انسولین را در داخل بدن موش‌ ها تزریق کنند و بکارند تا به واسطه آن بدن موش‌ها بتواند انسولین را درون بدن تولید کند.

در همین راستا تیم تحقیقی توانسته است کشف کند که به واسطه غیرفعال کردن سیستم ایمنی بدن می‌تواند از سلول کاشته شده حفاظت کند و مانع از بین بردن آن توسط سیستم دفاعی بدن بشود.

تمام این تحقیقات نشان ‌دهنده این است که به یک درمان قطعی و بسیار مناسب از دیابت نوع یک رسیده‌ایم. این دیابت که بسیاری از افراد با آن دست ‌و پنجه نرم می‌کنند و به آن مبتلا هستند بسیار همه‌گیر بوده و از این جهت توانسته ‌ایم یک گام مثبت در رابطه با درمان آن پیدا کنیم.

البته دانشمندان هنوز به دنبال استفاده این آزمایش بر روی بدن انسان هستند تا بتوانند صحت  درستی و عملکرد این روش را از این طریق ثابت کنند.

درمان قطعی دیابت به واسطه سلول های بنیادین

همه ما می‌دانیم که با استفاده از یک رژیم غذایی متناسب و تزریق مرتب انسولین می‌توانیم از پیشرفت و جلوگیری بیماری دیابت نوع یک جلوگیری کنیم و با استفاده از آن تا حدودی آن را کنترل کنیم.

اما ممکن است یک راه‌ حل بسیار مناسب ‌تر برای درمان دیابت نوع یک وجود داشته باشد. به سبب همین موضوع با استفاده از سلول ‌های بنیادین و بتای خود بیمار می‌‌توان به ‌طور طبیعی این بیماری را درمان و قدمی موثر در علم پزشکی برداشت.

زیرا این سلول ‌ها به طور طبیعی هورمون‌ هایی از خود تولید می‌کنند که به واسطه آن ‌ها درمان دیابت نوع یک صورت می‌گیرند.

درمان قطعی دیابت به واسطه سلول های بنیادین
درمان قطعی دیابت به واسطه سلول های بنیادین

با توجه به تحقیقاتی که محققان دانشگاه واشنگتن انجام داده ‌اند توسط سلول ‌های بنیادی که می‌توانند هورمون انسولین از خود تولید کنند یک گام به هدف درمان قطعی دیابت نوع یک نزدیک ‌تر شده‌اند.

محققان با تلاش فراوان توانسته اند با استفاده از سلول ‌های پوستی بیماران دیابتی نوع یک آن ‌ها را به سلول‌ های بنیادی مرسوم یعنی سلول ‌های ips تبدیل کنند.

این سلول‌ها ، سلول‌ های خام هستند که می‌توانند به هر شکلی که ما بخواهیم در بدن تبدیل بشوند و سلول های دیگری را تولید کنند.

برای درمان دیابت نوع اول این سلول ‌ها می توانند به هورمون انسولین تبدیل بشوند و از این طریق در بدن هورمون انسولین را ترشح و تولید کنند.

دانشمندان برای اطمینان بیشتر این سلول بتا را به موش‌ های دیابتی که بدن آن ‌ها نمی‌توانست انسولین تولید کند پیوند کردند و بعد از ترشحات انسولین در بدن آن ‌ها دیابت آن ‌ها درمان شد و این روش در بدن آن ‌ها بسیار جواب داده است.

البته این تحقیق فعلاً فقط در روی بدن موش ‌ها انجام شده است و تضمین این‌که بر روی انسان کارآمد و کارساز باشد وجود ندارد. اما اگر همین روش بر روی بدن انسان کارساز باشد ، یک درمان قطعی برای بیماران دیابت نوع یک می باشد و می‌‌توان گفت یک پیشرفت بسیار بزرگ برای تمام جوامع دیابت می باشد.

تاثیر فعالیت های بدنی برای درمان قطعی دیابت نوع یک چگونه می باشد

تمامی افرادی که از عارضه ابتلا به دیابت رنج می‌برند،  بعد از مراجعه به پزشک و گرفتن دستور غذایی مختلف و دادن رژیم های مناسب و سازگار با بدن افراد به ویژه با فعالیت های بدنی و ورزش های منظمی که در نظر گرفته می شود .

می توان بر اساس عواملی چون وضعیت بیمار، میزان پیشرفت بیماری در بدن آن ، تناسب اندام ، محدوده سنی ، نحوه درمان و داروهایی که بیمار از آن استفاده می کنند متغیر می باشد.

فعالیت بسیار و ورزش می تواند تاثیر به سزایی در پیشگیری های دیابت نوع اول داشته باشد و می‌تواند اولین گزینه برای در نظر گرفته شدن کنترل دیابت در بدن افراد باشد.

شما می توانید به واسطه ای کم کردن وزن خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی و عروقی را کمتر کرده و عوامل موثری که بر مرگ و میر افراد به واسطه زیاد شدن دیابت خون می‌باشد را کم ‌رنگ تر کنید.

پلاسما واژه بسیار مهمی است که در سوخت و ساز و ذخیره کردن سلول ها، همچنین کم کردن غلظت انسولین نقش بسیار اساسی دارد. با افزودن پلاسمای خون حساسیت انسولین در عضلات تا حدوداً چند ساعت ادامه پیدا می کند.

رعایت رژیم غذایی همراه با ورزش برای جلوگیری از دیابت نوع یک

همان طور که میدانیم اضافه وزن و چاقی یکی از عوامل بسیار موثر است که نقش بسیار پر رنگی بر روی دیابت نوع اول می‌گذارد و فعالیت‌ های بدنی و ورزش می تواند مراحل روند این بیماری را کنترل کرده و با رژیم غذایی های متناسب می توانید به کم شدن وزن خود کمک مهم و تاثیرگذاری کرده باشید. همچنین از این جهت می توانید چربی محلول در خون قند و فشار خون را نیز تنظیم کنید.

رعایت رژیم غذایی همراه با ورزش برای جلوگیری از دیابت نوع یک
رعایت رژیم غذایی همراه با ورزش برای جلوگیری از دیابت نوع یک

به واسطه ورزش های مکرر و رعایت رژیم غذایی افرادی که تحت درمان با انسولین هستند ، نیز می توانند مصرف روزانه انسولین خود را تا حد بسیاری کاهش دهند.

همچنین فعالیت‌ های زیادی که از طریق ورزش بر روی بدن انجام می گیرد ، افراد دیابتی می توانند مقدار زیادی از انرژی و قند خون خود را مصرف کنند.

افرادی که سالم هستند و دچار بیماری دیابت نمی‌باشند ، لوزالمعده یا پانکراس آن ها به طور طبیعی و خودکار از این مواد کم می‌کند تا کبد آن ها بتواند به سادگی گلوکزی که برای بدن نیاز دارد را بیشتر تولید کند و به همین دلیل می باشد که افراد سالم به واسطه ورزش کردن هیپوگلیسمی نمی شوند.

اما همین روند در افرادی که مبتلا به دیابت نوع یک هستند به گونه ای است که میزان زیادی از انسولین را از دست نمی‌دهد.

به واسطه اجتماع زیاد انسولین در خون باعث می شود که قند به کبد و گلوکز به عضلات ورود نکند و به همین دلیل است که باعث می‌شود میزان قند خون افراد بعد از فعالیت های ورزشی کم شود.

پزشکان توصیه می کنند در این باره مصرف کربوهیدرات ها و موادی که در آن کربوهیدرات استفاده می‌شود به میزان لازم برای این افراد باشد.

پیشنهاد ورزش‌ های مناسب برای افراد مبتلا به دیابت نوع یک

برای شما گفتیم که کم کردن وزن می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کنترل میزان دیابت افراد داشته باشد. به همین دلیل است که چاقی یکی از معضلاتی است که اکثراً این افراد  با آن دست ‌و پنجه نرم می‌کنند.

توصیه پزشکان در رابطه با این امر این است که با فعالیت ‌های روزانه ، شما می توانید سوخت‌ و ساز بدن خود را بالاتر ببرید و از این روند به درمان دیابت خود کمک به سزایی کرده باشید.

نمونه ‌ای از ورزش‌ هایی که افراد دیابتی می‌توانند با استفاده از آن سوخت‌ و ساز بدن خود را بالا ببرند را برای شما عنوان می کنیم :

  • ورزش ‌های دسته‌ جمعی مانند : والیبال ، تنیس ، بدمینتون، بسکتبال، شنا
  • پیاده‌روی
  • دوچرخه ‌سواری

لازم به ذکر است بگوییم در رابطه با فعالیت های بسیار و نرمش‌ های طولانی مدت و ورزش‌ هایی که باعث خستگی و بی‌حالی بیماران مبتلا به دیابت می‌شود حتما باید پرهیز کرد.

رژیم ‌های غذایی مناسب برای افراد مبتلا به دیابت نوع یک

برای کنترل متابولیک به دلیل پیشگیری از عوارض و مشکلات ناشی از دیابت های دراز مدت و کوتاه‌ مدت افراد باید رژیم ‌های غذایی خاصی را رعایت کنند.

به همین دلیل می باشد که این رژیم ‌ها باید به گونه ‌ای باشند که علاوه بر این ‌که بتوانند میزان قند خون افراد را پایین آورند همچنین فشار خون ، وزن بیمار و غلظت پروتئین ‌ها و لیپیدها را نیز بتواند کنترل کند.

رژیم ‌ها باید به گونه ‌ای برنامه‌ ریزی شوند که میزان انرژی افراد مبتلا به دیابت در شرایط عادی و همچنین افرادی که مبتلا به دیابت هستند و شرایط ویژه و خاصی مانند :

بارداری ، استرس‌ های بدنی و بیماری ‌های متابولیک را دارند ، تامین کنند. همچنین این رژیم باید بتواند میزان مواد معدنی، ویتامین ‌ها ، پروتئین‌ ها را در بدن داشته باشد.

برای این‌که بتوانیم درمان قطعی برای دیابت های نوع مختلف داشته باشیم رژیم‌ های افراد و برنامه غذایی آن ‌ها باید براساس توصیه پزشک و زیر نظر کارشناسان مخصوص تغذیه برنامه ‌ریزی شود تا بتوان نتیجه مطلوب ‌تری را از آن دریافت کرد.

برنامه غذایی که می‌تواند به افراد دیابت نوع یک کمک کند

پیروی کردن از برنامه ‌ها بسیار می‌تواند کمک عظیمی به افراد دیابتی نوع یک داشته باشد. همچنین شما می‌توانید همراه با دیگر عواملی که در رابطه با کنترل و درمان دیابت نوع یک دارید نیز از موارد زیر و اقدامات آن استفاده لازم را ببرید :

شما در حال مطالعه مقاله درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران هستید

کربوهیدرات‌ های دریافتی

حدوداً به میزان 50 الی 60 درصد از حجم کلی کالری ‌های دریافتی که بدن در طول شبانه ‌روز مصرف می‌کند از مواد های کربوهیدراتی تشکیل شده ‌است که در مطلوب ‌ترین حالت این مواد از ترکیب 10 الی 15 درصد قند ها نیز تشکیل شده اند.

همچنین مواد غذایی که از کربوهیدرات‌ ها تشکیل شده‌ اند ، تأثیرات مختلفی در بالا بردن قند خون افراد بعد از مصرف غذا می‌گذارند و تشخیص تاثیر این مواد بر روی قند خون افراد با شاخص گلیسمی مشخص می‌شود.

افرادی که از بیماری دیابت رنج می‌برند با کنترل گلیسمی پایین و مواد غذایی که مصرف گلیسمی در آن پایین باشد می ‌توانند کنترل بهتری بر روی روند بیماری خود داشته باشند.

همچنین انواع کربوهیدرات ‌ها و علل‌ های مختلفی مانند  : نحوه پخت غذا ، نوع نشاسته ها ، ترکیبات غذا و نحوه آماده سازی آن در شاخص‌ های گلیسمی بسیار تاثیرگذار است.

به همین دلیل است که موادی که می‌توانند جایگزین مناسبی برای مقدار کربوهیدرات‌ ها در مواد غذایی باشند ، بهترین شاخص برای گلیسمی کربوهیدرات غذا هستند.

کنترل وزن

اکثر افرادی که دچار بیماری دیابت می باشند ، از چاقی رنج می‌برند اما حتی افرادی که ممکن است قد و وزن مناسبی داشته باشند بافت ‌های چربی در بدن آن ‌ها بیشتر از حد معمول است. مقدار گردش چربی در بدن این افراد به طور غیر طبیعی می باشد.

درست است که چربی‌ ها نقش بسیار مهمی در دیابت دارند ، اما در چربی خون ، فشار خون ، چاقی و ابتلا به بیماری ‌های قلبی عروقی نیز مؤثر هستند.

به همین دلیل است که برای درمان از روش ‌های تغذیه و کاهش وزن‌ ها در دیابت نوع یک استفاده می‌کند تا به واسطه کالری ‌های دریافتی بین 200 تا 500 کالری به واسطه آن نیز افزایش مصرف کالری با فعالیت‌ های بدنی را دربرداشته باشند.

کنترل وزن
کنترل وزن

حتی ممکن است با کم کردن چند کیلوگرم کنترل دیابت و لیپوپروتئین های پلاسما در افرادی که مبتلا به دیابت های نوع یک هستند بسیار تاثیرگذار باشد و با استفاده از آن‌ها می‌توانند فشار خون را نیز تنظیم کنند.

البته ممکن است رژیم ‌های غذایی با کالری های پایین به کاهش وزن سریع در افراد کمک بسیار بهینه ‌ای کرده باشد و از این جهت موجب شود که توده ‌های ماهیچه‌ای که در بدن افراد انباشته شده است کسر گردد

ولی باید این نکته را توجه داشته باشید که درصورتی‌که رژیم غذایی خود را رعایت نکنید ممکن است وزن شما حدوداً دو برابر بازگشت داشته باشد.

میزان کالری که روزانه باید دریافت کنید به طوری تعیین می‌گردد که بتواند وزن و شرایط افراد مبتلا به دیابت نوع یک را به ‌صورت معمولی و در حالت نرمال قرار دهد.

مقدار چربی دریافتی

مقدار اندکی از دریافتی‌ های کالری بدن به واسطه چربی‌ ها تکمیل می شود. چربی هایی که دارای امگا 3 هستند نقش بسیار پر رنگی در کم کردن چربی ‌های محلول در خون را دارند.

زیرا این چربی‌ها غیر اشباعی می ‌باشند و اولین باند های مضاعف آن ‌ها در کربن ‌های شماره 3 قرار دارند. به همین دلیل است که برای کم کردن چربی ‌های محلول خون بسیار مفید می باشند.

منبع هایی که دارای این چربی امگا 3 هستند مانند : ماهی چرب، روغن کبد ماهی، روغن آفتاب‌ گردان و مغز ها مثل گردو ، بادام ، فندق، پسته، تخمه می باشند.

بهتر است که کلسترولی که در طول روز دریافت می‌کنم بین 20 میلی‌گرم و نهایتاً 30 میلی‌گرم باشد و از این اندازه بالا تر نرود تا بتواند مقدار چربی خون خود را برای کنترل بیماری دیابت خود تنظیم کنند.

شما در حال مطالعه مقاله درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران هستید

میزان پروتئین‌ های دریافتی

پروتئین ‌های دریافتی برای افراد دارای دیابت بسیار مهم می باشند و حدوداً میزان 10 تا 15 درصد از دریافتی های روزانه آن ‌ها باید از منابع پروتئینی باشد. بهتر است از همه موارد پروتئین ‌های حیوانی گیاهی نیز استفاده کرد.

در شرایط ‌های مختلف مانند : بارداری ، استرس ، سالمندی و بیماری های مختلف میزان دریافتی پروتئین تغییر می‌کند و می‌تواند افزایش داشته باشد. افرادی که مبتلا به نفروپاتی هستند نیز باید از مقدار کمتری پروتئین برای کالری مصرفی روزانه خود استفاده کنند.

میزان پروتئین‌ های دریافتی
میزان پروتئین‌ های دریافتی

فیبر غذا ها

فیبر ها نیز برای افراد دیابتی مفید می باشند. فیبرها در انواع محلول در آب و نامحلول می باشد. فیبرهایی که محلول در آب هستند خاصیت کاهش کلسترول خون را دارا می باشند.

همچنین استفاده از مواد هایی که پر فیبر هستند مثل: میوه ‌ها ، غلات، سبوس ،حبوبات، سبزی ‌ها باید در روند برنامه‌ ریزی غذایی افرادی که مبتلا به دیابت نوع یک هستند ،باشد و تاثیر به سزایی در روند کنترل بیماری آن‌ ها دارد.

ویتامین‌ ها و مواد معدنی

افرادی هستند که از رژیم ‌های غذایی کامل استفاده می‌کنند. این افراد احتیاجی به ویتامین ‌ها و مواد معدنی ندارند. به دلیل این‌ که رژیم غذایی آن‌ ها امکان دارد مواد غذایی ویتامین ‌ها و مواد معدنی بدن افراد را تامین کنند.

میزان دریافتی مواد معدنی افرادی که دارای دیابت نوع اول هستند و از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنند باید محاسبه بشود و اگر مواد معدنی و املاح و ویتامین‌هایی کمبود دارد باید بتواند با استفاده از مکمل‌ ها ، ویتامین ‌های بدن خود را تامین کند.

اما خانم ‌های بارداری که جنین در شکم دارند می‌توانند ویتامین ‌ها و مواد معدنی بیشتری را نسبت به بقیه افراد دریافت کنند. نکته‌ هایی که باید در رابطه با رژیم‌ های غذایی یک فرد دیابتی بدانیم شامل موارد زیر می‌شود:

شما در حال مطالعه مقاله درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران هستید

وعده ‌های غذایی مرتب

افراد مبتلا به دیابت باید بتوانند وعده ‌های غذایی مرتبی برای خود داشته باشند و از تمامی وعده ‌های غذایی استفاده کنند

زیرا باید قند خون این افراد کنترل شود و سه وعده غذایی را باید به طور مرتب و حتی چندین میان وعده نیز دریافت کنند.

علی ‌الخصوص افراد مبتلا به دیابتی که شب ‌ها تزریق انسولین دارند ، بهتر می باشد که قبل از استراحت کردن نان و پنیر با شیر استفاده کنند تا بتواند در روند بیماری آن‌ ها بسیار تاثیر گذار باشد.

وعده ‌های غذایی مرتب
وعده ‌های غذایی مرتب

رژیم ‌های غذایی که برای افراد نوشته می شود متناسب با شرایط بدنی هر فرد است و قابل‌استفاده برای فرد دیگری نمی‌باشد. لازم به ذکر است بگوییم تمامی افراد باید از برنامه تخصصی خود پیروی کنند

زیرا ممکن است بدن برخی از افراد مبتلا به دیابت با تنظیم غذایی فرد دیگری تناقض داشته باشد. تنوع در استفاده از مواد غذایی لازم بسیار تاثیرگذار می باشد و تلاش کنید بتوانید غذا های متنوعی دریافت کنید تا بدن شما تمامی ویتامین ‌های موجود در غذاها را دریافت کند.

دارو هایی که می‌توانند قند خون افراد دیابتی نوع یک را پایین بیاورند

ممکن است بعضی از دارو ها و مواد خوراکی که افراد در طول روز مصرف می‌کنند باعث پایین آورنده قند خون باشد. این مواد غذایی نمی‌توانند به ‌تنهایی مصرف شوند و باید مکملی برای تزریق انسولین باشند تا از این طریق بتوان قند خون افراد دیابتی نوع یک را پایین آورد.

این دارو ها زمانی استفاده می‌شوند که شما نتوانید رژیم غذایی معینی را دریافت کنید و از طریق آن و کاهش وزن نتوانسته ‌اید میزان قند خون بدن خود را کنترل کنید. به همین دلیل است که می‌توانید از این دارو ها به ‌‌عنوان یک کمک درمان در کنار درمان اصلی خود استفاده کنید.

دارو هایی که می‌توانند قند خون افراد دیابتی نوع یک را پایین بیاورند
دارو هایی که می‌توانند قند خون افراد دیابتی نوع یک را پایین بیاورند

سولفونیل اوره ها ( مانند گلی بن کلامید )

برای اثر گذاری بهتر در درمان دیابت خون نیز از داروی ﺗﻮﻟﺒﻮﺗﺎﻣﯿﺪ و برای تاثیر ﮐﻨد ، گلی بن کلامید نیز می توان استفاده کرد. این دسته از دارو ها قابلیت آزاد سازی انسولین در سلول ‌های پانکراس را دارند و می‌توانند با استفاده از مصرف آن‌ ها گلوکز که در خون دارد ، کاهش پیدا کنند .

عوارضی از این دارو ها یافت نمی‌شود و در افرادی که سن های بالاتری دارند و افرادی که نفروپاتی دارن باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

اضافه وزن بیش از حد نیز می‌تواند سولفونیل اوره ها را کم کند. به همین دلیل در این دسته‌ بندی‌ دارویی امکان دارد با افزایش وزن شدت قابلیت دیابت خون را بیشتر شود.

شما در حال مطالعه مقاله درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران هستید

بی گوانیدین ها (مانند متفورمین )

فرآورده ‌ای که از این دسته از گروه می باشد داروهای متر فورمین می‌باشد. این دسته از دارو باعث می‌شود حساسیت به انسولین کم شود و مقاومت بدن افراد را نسبت به انسولین زیادتر کند.

استفاده از داروی متفورمین می‌تواند کاهش وزن بسیار چشمگیری را در افرادی که مبتلا به عارضه دیابت هستند ، در برداشته باشد.

به همین دلیل است که این دارو ها را نیز می‌‌توان برای افرادی که وزن بالایی دارند، استفاده کرد تا با استفاده از رژیم غذایی آنان تاثیر چندانی بر روی سیستم بدنی آن‌ ها و قند خون آن ‌ها داشته باشد. این دارو ها ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشند که برای شما آن‌ ها را ذکر می‌کنیم :

  • عوارض گوارشی که ممکن است باعث ایجاد تهوع ، اسهال شود و با ادامه دادن روند درمان کم‌ رنگ‌تر شوند.
  • موجب اختلالاتی در بدن افراد می‌شود که باعث می‌شود ویتامین هایی مانند b12 را جذب نکند.

 

نکته های مورد نظر برای تزریق انسولین در دریابت نوع یک

تمامی بیمارانی که از بیماری دیابت نوع یک رنج می‌برند می‌بایست به واسطه انسولین درمان شوند و حتماً از این روش باید استفاده کنند تزریق انسولین در این افراد باید به‌ صورت زیر پوستی انجام بگیرد.

در حال حاضر در کشور ما ایران افرادی که مبتلا به دیابت هستند با دو نوع انسولین درمان می‌شوند.

  • انسولین با اثر های متوسط
  • انسولین کریستال یا انسولین کوتاه
نکته های مورد نظر برای تزریق انسولین در دریابت نوع یک
نکته های مورد نظر برای تزریق انسولین در دریابت نوع یک

در این نوع انسولین می‌‌توان آن‌ها را در یک سرنگ با هم ترکیب کرد و بعد آن‌ها را تزریق کرد. در هنگامی‌که می‌خواهید این دو نوع انسولین را با هم ترکیب کنید باید در نظر داشته باشید که اول می ‌بایست انسولین کریستال را استفاده کنید و به داخل سرنگ بکشید سپس انسولین با اثر متوسط را استفاده کنند.

میزان استفاده از انسولین در طول ساعات شبانه‌ روز باید حتماً انجام شود و ساعت ‌های معین و مشخصی برای تزریق انسولین در نظر گرفته شده ‌اند.

انسولین کریستال باید حتماً قبل از غذا استفاده شود. اما می‌‌توان انسولین اثر متوسط را درصورتی‌که به ‌تنهایی مصرف می‌کنید قبل از خواب مصرف کنید. یکی از پرکاربرد ترین روش‌ های تزریق انسولین به صورت متوالی اما به ‌صورت نوبتی می ‌باشد که اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع یک از این روش استفاده می‌کنند.

به صورتی که در طول روز یک یا دو بار قبل از صبحانه و یا شام این تزریق به بدن خود انجام می‌دهد و بعد ساعات آن را در طول روز های آینده نیز رویت کنند و به همین منوال پیش بروند تا بتوانند قند خون دیابت خود را کنترل کنند.

برای تزریق انسولین می‌توانند نواحی مختلفی از بدن را استفاده کنند ولی اصولی ‌ترین و مناسب‌ ترین جایی که برای دریافت انسولین بهتر است استفاده شود در ناحیه شکم و اطراف ناف می باشد.

برای این ‌که عوارضی برای تزریق در روی شکم شما صورت نگیرد باید این روند به صورت چرخشی تعویض شود و در نواحی مختلفی دور ناف تزریق شود.

همچنین می‌‌توان در ران ‌ها و یا بازو ها و یا محل‌ های مناسب دیگری که پزشک متخصص شما در نظر می‌گیرد ، این تزریق را انجام دهید.

دارو هایی که به واسطه انسولین تزریق می شوند را می‌‌توان در حرارت معمولی اتاق نگهداری کرد و احتیاجی به نگهداری در درون یخچال نیست.

ممکن است در مقابل نور آفتاب و درجه‌ های بالاتر از حد معمول این دارو آسیب ببیند و تاثیر چندانی نداشته باشد. پس بهتر است نحوه نگهداری آن را نیز رعایت کنید.

همه افراد باید بدانند که برای هر تزریق از یک سرنگ استفاده کنند ، زیرا با وجود این‌که شما در بدن خود این سرنگ را انجام بدید اما رعایت اصول بهداشت باید رعایت شود. اگر اشما یک فرد هستید که در خانواده دچار بیماری دیابت هستید می‌‌توان از سرنگ خود 7 الی 8 بار استفاده کنید.

اما درصورتی که افراد مبتلا در خانواده تعداد زیادی هستند، باید از سرنگ‌ های مختلف استفاده کرد. شست ‌و شوی سرنگ مورد نظر شما و پاک کردن آن با الکل ممنوع می باشد و نباید از این روش برای تمیز کردن سرنگ خود استفاده کنید.

محل تزریق را هر بار تعویض کنید تا فشار مربوطه بر روی بدن شما حاصل نشود و آسیبی به آن نرسد. لازم به ذکر است بگوییم جذب کردن انسولین از نواحی شکم بسیار آسان ‌تر و سریع ‌تر اتفاق می‌افتد به همین دلیل است اکثر افراد از ناحیه شکمی استفاده می‌کنند.

شرایط خاص مبتلا شده به دیابت نوع یک

بیماری دیابت ممکن است در بیماری‌ های دیگری مانند : عفونت‌ ها ، وضعیت‌ های استرس آور ، جراحی ‌ها و غیره تأثیراتی داشته باشد و اختلالاتی در کنترل متابولیک بدن ایجاد کند که برای پیشگیری از این اختلالات می‌توانیم اعمال زیر را در نظر بگیریم :

  • پایش کتون ادرار
  • پایش زیادتر قند خون

وقتی بدن افراد دیابتی دارای عفونت ‌های خاصی هست باید به ‌صورت مدام طبق معمول انسولین دریافت کنند. حتی ممکن است در شرایطی بیمار دیابتی نتواند غذا بخورد مخصوصاً در شرایطی مثل : استفراغ ، تهوع و اسهال که در این زمینه نیز باید افراد دیابتی انسولین خود را به ‌صورت معمولی تزریق کنند.

شرایط خاص مبتلا شده به دیابت نوع یک
شرایط خاص مبتلا شده به دیابت نوع یک

شما در حال مطالعه مقاله درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران هستید

اختلالات پوستی در بیماری دیابت نوع یک

ممکن است بیماری دیابت نوع اول اختلالاتی در پوست برای افراد به وجود بیاورد. یکی از مهم‌ ترین مشکلاتی که اکثر خانم‌ هایی که مبتلا به دیابت نوع اول هستند، دارند عفونت ‌ها دستگاه تناسلی آن ‌ها است.

کودکانی که این مشکل را دارند به نوع قارچ های مخمری در نواحی مرطوب دستگاه تناسلی آن‌ ها رشد می‌کند و باعث علائمی چون سوزش در قسمت ‌های ران و شکم این کودکان می شود. اما مشکلات دیگر پوستی نیز در رابطه با بیماری دیابت نوع یک وجود دارد که برای شما به آن اشاره می‌کنیم :

  • خشکی بیش از حد پوست و خارش پوست
  • کم شدن گردش خون
  • عفونت‌ های قارچی و باکتری
اختلالات پوستی در بیماری دیابت نوع یک
اختلالات پوستی در بیماری دیابت نوع یک

عوارض جانبی پرخطر دیابت نوع یک

امکان دارد هنگامی که قند خون شما با مشکلاتی رو به رو شود برای شما عوارض‌ های مختلفی به وجود بیاورد که قصد داریم برای شما به آن ‌ها بپردازیم :

  • افت شدید قند خون
  • بی‌حس شدن یا سوزن سوزن شدن پاها
  • بیهوشی‌های مکرر و پی ‌در پی
  • تاری دید

چگونه می‌‌توان دیابت نوع یک را تشخیص داد ؟

برای این‌ که بتوانیم یک بیماری را تشخیص دهیم ، قطعاً باید نوع بیماری و چگونگی به وجود آمدن علائم بیماری در بدن مشخص شود. بعد از مراجعه به پزشک و آزمایشات و تست‌ های مختلفی که پزشک به صورت ناشتا از افراد می‌گیرد ، باید منتظر جواب تست خون باشید.

حتی ممکن است در چند ماهه اخیر نیز بتوانند میزان سطح خون و قند خون را در دسترس داشته باشند. ازمایش قند خون و دیابت باید در دو روز متوالی جدا از هم انجام بگیرد.

البته پزشکانی هستند که به واسطه آزمایش تحمل گلوکز می‌توانند بیماری دیابت نوع یک افراد را تشخیص بدهند و از این طریق بتوانند بهتر به روند درمان این افراد کمک بهینه‌ای کنند.

علائمی که ممکن است برای بیماران دیابت نوع یک در طولانی مدت شکل بگیرد

همان طور که کمبود خون ممکن است در بدن مشکلاتی به وجود آورد ، بودن حجم بسیار زیادی از قند در خون افراد ممکن است در دراز مدت موجب آسیب ها و عوارضی جدی برای سیستم‌ های ایمنی بدن مبتلایان به دیابت نوع یک باشد.

تعدادی از عوارض و خطر هایی که ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع یک باشد را برای شما عنوان می کنیم :

  • تاری دید و یا نابینایی کامل
  • مشکلات لثه و خراب شدن دندان‌ ها
  • خراب شدن عصب‌ های پا و دست و دیگر مناطق
  • ایجاد بیماری‌ های قلبی
  • مشکلات نارسایی کلیوی
  • خطر بروز سکته مغزی
علائمی که ممکن است برای بیماران دیابت نوع یک در طولانی مدت شکل بگیرد
علائمی که ممکن است برای بیماران دیابت نوع یک در طولانی مدت شکل بگیرد

پیشگیری از دیابت نوع یک

برای این‌که بتوانیم از مبتلا شدن به دیابت نوع یک جلوگیری کنیم تا زندگی بهتر و راحت‌ تری داشته باشیم باید موارد مختلفی را رعایت کنیم.

در ابتدای امر می‌بایست بتوانیم سطح قند خون خود را به میزان کافی کنترل کرده و اجازه بالا رفتن آن را ندهیم. شما باید با استفاده از دستگاه‌ های تست قند خون هر هفته قند خون خود را چک کرده تا بتوانید در صورت بالا بودن قند خون خود ، زودتر از آن جلوگیری کرده و اجازه ندهید که این بیماری به دیابت نوع یک پیشرفت کنند.

بر روی دست خود خراشی به واسطه دستگاه قند خون ایجاد کرده و قطره خونی را بر روی نوار های تست قند خون بریزید. نوار را داخل دستگاه مورد نظر گذاشته تا بتوانید نتیجه حاصل شده از قند خون را مشاهده کنید.

نتیجه ‌ای که حاصل می‌ شود می‌تواند برای برنامه‌ ریزی و جلوگیری شما از روند بیماری خود بسیار مفید باشد. هنگامی که قند خون افراد به میزان عادی و نرمال باشد فرد انرژی بالا و خوبی دارد و دچار بیماری‌ های پوستی مشکلات قلبی نمی‌شود و علائم این‌ چنینی را ندارد.

شما در حال مطالعه مقاله درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران هستید

آیا به واسطه اندازه ‌گیری مدام گلوکز می‌‌توان درمان قطعی برای دیابت نوع یک داشت ؟

با میزان سنجشی مقدار گلوکز خون همه افراد می‌توانند برای روند درمان دیابت خود کمک بسیار مفیدی کنند. به این صورت که با استفاده از یک سنسور در هر ثانیه مقداری از گلوکز خون میزان گلوکز خون افراد تشخیص داده می‌شود تا به واسطه آن بتوان گلوکز خون را کنترل کرد.

اطلاعاتی که بر روی دستگاه نشان داده می شود میزان گلوکز شما را تشخیص می‌دهد و این دستگاه می‌تواند به‌ صورت عادی حدوداً زمان 72 ساعت میزان گلوکز شما را در خود ذخیره کند.

این دستگاه ‌ها فقط برای اهداف میزان گلوکز تعبیه شده ‌اند و با استفاده از آن‌ ها نمی‌توان میزان قند خون افراد را تشخیص داد. یکی دیگر از راه‌ هایی که می‌‌توان به طور قطع درمان صد درصدی برای بیماران دیابتی داشت تزریق هر روزه انسولین می باشد.

در همین راستا هر فردی که دیابت نوع یک دارد و از بیماری رنج می‌برد می‌ بایست هر روز انسولین تزریق کند ، که ممکن است در طول روز چند بار باشد و یا میزان آن به اندازه که پزشک برای او در نظر گرفته باشد ،متغیر باشد.

در واقع برای تزریق انسولین هدف اصلی این می باشد که بتوانیم سطح خون را اداره کند و میزان سطح قند خون را عادی نگه دارد.

چگونه از اثرات انسولین اطلاع پیدا کنیم ؟

برای این ‌که بتوانیم اثرات و واکنش‌ های انسولین را در بدن را تشخیص بدهیم باید به یک سری نکات توجه ویژه ‌ای کرد. اما ممکن است در حالات افراد این نکات مختلف و متفاوت باشد و برای همه افراد یکسان نباشد.

حتی می‌تواند برای برخی افراد خفیف و یا شدید باشد . هنگامی اثرات ناشی از تزریق انسولین در بدن شکل می‌گیرد که روی سطح قند خون و میزان آن به حدی پایین آمده باشد که بسیار خطرناک باشد که پایین آمدن سطح قند خون دارای علائم و نشانه ‌هایی است که برای شما ذکر می‌کنیم :

  • تعریق زیاد
  • ضعف و رنگ‌ پریدگی
  • پایین آمدن سطح هوشیاری و غش و تشنج
  • تعادل نداشتن در صحبت کردن و فکر کردن
  • هماهنگ نبودن عضلات با هم
  • خستگی و بی‌حالی بیش از حد و غیرعادی

شما در حال مطالعه مقاله درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران هستید

واکنش‌ های بدن نسبت به انسولین برای دیابت نوع یک چگونه است ؟

قبلاً برایتان ذکر کردیم که ممکن است اثرات انسولین در همه افراد مختلف باشد. برای این‌که بتوانیم این اثرات را از بدن دفع کرد راه‌ حل ‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

به‌ طور نمونه باید همیشه مقداری کربوهیدرات همراه خود داشته باشید تا بتوانید از این طریق انسولین بدن را دفع کنید.

زیرا کربوهیدرات ‌ها میزان قند خون را به سرعت افزایش می دهند و از پایین آمدن قند و اثر گذاشتن انسولین واکنش آن پیشگیری می کنند. کربوهیدرات را می‌توانید از طریق مواد خوراکی زیر در بدن خود تامین کنید.

  • یک فنجان شیر
  • دو قاشق کشمش
  • قرص های گلوکز
  • آب نبات های مختلف
  • آب‌میوه یا نوشابه های غیر رژیمی

اگر بعد از مصرف تمامی مواردی که برایتان ذکر کردیم هنوز قند خون شما کنترل نشده و پایین کاهش نیافته بود دوباره حدود 15 گرم کربوهیدرات دیگر را به‌ صورت خوراکی مصرف کنید.

اگر شما نتوانید از کربوهیدرات و استفاده کنید و میزان قند خونی که در شما وجود دارد بالا برود امکان این که یکی از واکنش ‌هایی که برایتان نام بردیم اتفاق بیفتد ، بسیار است.

بی هوشی

حتی ممکن است در برخی افراد بی‌ هوشی به همراه داشته باشد. در این‌ صورت باید اقدامات لازم را در نظر گرفت. اگر فردی به واسطه این اتفاق هوشیاری خود را از دست داد افرادی که در اطرافیان او قرار دارند می‌توانند به او کمک کنند.

فردی که از بیماری دیابت رنج می‌برد باید همیشه مشخصه ‌ای که شرح دهد او یک بیمار دیابتی نوع اول می باشد ، را همراه خود داشته باشد. مثلاً یک کارتی که تشخیص دهد این فرد سابقه بیماری دیابت دارد، همراه داشته باشد.

باید کیت گلوکاگون خود را همیشه در دسترس داشته باشد. افرادی که می‌توانند از این طریق به شما کمک کنند و با استفاده از تزریق گلوکاگون در زیر پوست می‌توانند کمک موثری برای شما داشته باشند. اگر افراد با این بیماری آشنایی ویژه ‌ای داشته باشند می‌توانند به شما کمک کنند.

پمپ انسولین برای دیابت نوع یک چیست ؟

برای کم کردن این واکنش ‌ها و اثر های احتمالی پمپ انسولین وجود دارد. پمپ انسولین دستگاهی است که توسط لوله باریکی در زیر پوست جای می‌گیرد و به صورت برنامه‌ ریزی شده‌ای که از قبل به آن دستور داده می‌تواند ، تزریق انسولین را به بدن انجام دهد.

همچنین می‌‌توان به واسطه پمپ انسولین تثبیت قند خون را انجام داد و از این طریق رژیم‌ های غذایی سبک‌ تری را در برنامه خود جای دهیم.

البته این نکته لازم به ذکر است که مشکلاتی به واسطه استفاده سر خود از پمپ انسولین ممکن است به وجود بیاید. پس بهتر است استفاده از انسولین را توسط پزشک معالج خود انجام دهید تا با خیال آسوده از آن استفاده کنید.

شما در حال مطالعه مقاله درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران هستید

کاهش استرس برای درمان دیابت نوع یک   

چیزی که باعث می‌شود میزان فشار خون در بدن بالا باشد استرس و اضطراب می‌ باشد. علاوه بر آن باعث می‌شود ، گلوکز در بدن به تعداد فراوانی باشد.

بیشتر افراد برای کنترل کردن استرس خود بیش از حد غذا می‌خورند. به علاوه چاقی ‌های مزمن باعث بیماری ‌های بسیار زیادی مانند : کلسترول ، چربی ، کبد و بیماری‌ های قلبی عروقی و نارسایی کلیوی می شود.

برای این‌که بتوانیم از بروز  مشکلات این چنینی در بدن جلوگیری کنیم باید ورزش‌ های بسیاری انجام دهیم که به واسطه پزشک متخصص و با استفاده از رژیم ‌های لاغری نیز باید بر روی چاقی خود کنترل کرده و باعث کاهش استرس خود نیز شویم.

تاثیر چاقی در درمان دیابت نوع یک

چاقی یعنی ذخیره چربی در بدن افراد دیابتی بسیار زیاد باشد. این افراد شاخص توده بدنی آن ‌ها طبقه‌ بندی افراد چاق را نشان می دهد. با استفاده از شاخص توده بدنی می ‌توانیم بفهمیم که افراد دارای اضافه وزن هستند یا خیر که با استفاده بر قد و وزن می ‌‌توان به شاخص توده بدنی رسید.

چاقی اصولاً به اضافی بودن میزان چربی که در بدن افراد انباشته می شود تا به واسطه آن مشکلات بسیاری اعم از دیابت نوع یک را به ‌همراه داشته باشد، می گویند.

همان طور که برایتان شرح دادیم، یکی از اصلی ‌ترین و مؤثرترین علت ‌های دیابت چاقی می باشد و افرادی که اضافه ‌وزن دارند و چربی ‌های بیشتری درون بدن خود ذخیره کرده‌اند ، بیشتر در معرض خطر بیماری دیابت هستند.

افرادی که اضافه ‌وزن دارند به دلیل این‌که بیش از حد کالری مصرفی خود در طول روز غذا دریافت می‌کنند ، چربی در لا به ‌لای بافت‌ های آن ‌ها انباشته می‌شود و در هنگام اضطراب و نگرانی باعث می ‌شود سلول‌ ها التهاب پیدا کنند.

به وسیله التهاب سلول‌ ها پروتئینی به نام سیتوکنیز آزاد می‌شود و به انسولین دستور می‌دهد که جذب آن را مختل کند. به همین دلیل است که التهابات سلولی به واسطه جذب نشدن انسولین باعث ایجاد بیماری‌ های قلبی می شود.

شما در حال مطالعه مقاله درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران هستید

چاقی چه اندازه خطر ابتلا به دیابت نوع یک را افزایش می ‌دهد؟

طبق اطلاعات کسب شده و تحقیقات انجام شده خطر ابتلا شدن افراد به دیابت نوع اول به سرعت در حال افزوده شدن در کل جهان می ‌باشد.

به علت این‌که چاقی به یک مسئله بسیار مهم و معضل عمومی در همه جامعه امروزی می‌ باشد و تبدیل به یک مشکل حاد برای بسیاری از افراد شده است ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

همان‌ طورکه می ‌دانیم چاقی عوارض بسیاری با خود به‌ همراه دارد که حدود 90 درصد از افرادی که چاق هستند با مشکل دیابت نوع یک و دیابت نوع دو دست و پنجه  نرم می‌کنند.

به همین دلیل است که چاقی رابطه مستقیمی با مبتلا شدن به دیابت دارد و خطر ابتلا به آن را روز به‌ روز افزایش می‌ دهد. از همین جهت باید بتوانیم تناسب اندام وزن خود را رعایت کنید.

چاقی و دیابت نوع یک

نکات بسیار مهمی بین چاقی و دیابت نوع یک وجود دارد و بسیار بر روی دیابت نوع یک تاثیر گذار می باشد به همین دلیل است که با استفاده از چربی هایی که بدن افراد چاق دارد ، به تدریج میزان انسولین آن‌ ها افزایش می ‌یابد و این نکته بیشتر به دلیل حساسیت به انسولین می باشد.

وقتی که افزایش انسولین اتفاق می افتد به واسطه مفید و مؤثر بودن لیپوژنیک هیپرانسولینمی و پرخوری هایی که ناشی از هیپوگلیسمی ثانویه می باشد افزایش وزن در بدن افراد دیابتی نوع یک صورت می‌گیرد.

این افزایش باعث می‌شود فشار خون و لیپید های در افراد مبتلا به دیابت نوع یک تغییر گردد و روندی مشابه به مقاومت بر روی انسولین را در خود داشته باشند.

به واسطه بهبودی یافتن و تنظیم قند خون در بدن افراد دیابتی نوع یک وزن آن ‌ها نیز به تدریج بالاتر می رود و افزایش وزن آن‌ ها خطر هایی مانند خطر قلبی عروقی را برای آن ‌ها سبب می ‌شود.

بسیاری از بیمارانی که از دیابت نوع یک رنج می ‌برند به دلیل این‌که لاغر بمانند و افزایش وزن نداشته باشند میزان انسولین خود را در طول روز و وعده‌ های روزانه خود کاهش می‌دهند و ممکن است بعضی از نوبت‌ های انسولین خود را به ‌طورکلی حذف کنند یا دچار اختلالات غذا خوردن می‌ شوند.

از این جهت است که چاقی آن‌ ها و اختلالات به وجود آمده باعث ناپایداری دیابت می ‌شود و خطر ابتلا به بروز کتواسیدوز و عوارض که در رابطه با دیابت نوع یک را دارد برای آن ‌ها به همراه می آورند. حتی امکان مرگ زودرس برای این افراد بسیار زیاد می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران هستید

افراد کم ‌تحرک چه ورزشی برای دیابت نوع یک  انجام دهند ؟

ورزش های هوازی انتخاب ‌های بسیار مهم برای افرادی هستند که تحرک کمی دارند به همین دلیل این ورزش ‌های سبک و متوسط هستند. مثل ورزش ‌های دوچرخه ‌سواری ، کوه‌ پیمایی ، شنا .

البته اگر شما مشکلی در قسمت پاهای خود دارید باید تلاش کنید انجام ورزش هایی را داشته باشید که به‌ صورت نشسته صورت بگیرند و به ‌مرور، زمان ورزش خود را بالاتر ببرید و یا این‌که در طول روز به مکرر آن را تکرار کنید. فعالیت‌ های ورزشی برای افراد دیابتی نوع یک باید کم و به مدت 40 الی 1 ساعت باشد.

بهتر است حرکات ورزشی را در زمان معینی انجام دهید که بدن شما خسته نشود و احساس ناراحتی نداشته باشید. ممکن است در ابتدای کار زمان کمتری در نظر  بگیرید و به مرور ورزش ‌های هوازی را بیشتر و بیشتر کنید.

لازم است بدانید فعالیت‌ های ورزشی که در طول روز انجام می ‌دهید بسیار مناسب برای کاهش قند خون در بدن می ‌باشد و نیاز است که شما این ورزش ‌ها را انجام دهید.

در همین راستا شما باید حدوداً 4 الی 5 روز در هفته ورزش ‌های هوازی مکرر انجام دهید. البته اگر هدف شما کاهش وزن برای بیماری خود می باشد باید جلسات بین ورزش خود را بیشتر کرده تا بتوانید نتیجه مطلوب تری از آن دریافت کنید.

افراد کم ‌تحرک چه ورزشی برای دیابت نوع یک  انجام دهند ؟
افراد کم ‌تحرک چه ورزشی برای دیابت نوع یک  انجام دهند ؟

درمان قطعی دیابت نوع یک به واسطه روش ‌های سنتی

خام‌ خواری برای دیابت

طبق تحقیقات به ‌عمل‌آمده مواد غذایی که خام هستند و هیچ پختی بر روی آن‌ ها انجام نشده است از لحاظ کیفیت و کاربرد برای افرادی که از بیماری دیابت نوع یک رنج می‌برند بسیار مناسب می باشد.

به دلیل این‌که مواد غذایی با هیچ آنزیمی ترکیب نشده است و مواد شیمیایی به آن اضافه نشده است خواص دارویی بسیار مفیدی برای دیابت دارد.

بعضی از این مواد غذایی مانند : جوانه گندم ، آجیل ، میوه ، آب‌ میوه و غیره باید به ‌صورت خواب خام مصرف شوند تا بتوانند اثرگذاری بهتری را داشته باشند. جذب شکر بالا به واسطه تغذیه بافت فیبر می‌تواند تعادل سطح خون را نگه دارد فیبر فیبر محلول ها به خوبی می‌تواند میزان قند خون را در یک اندازه ثابت نگه دارد.

مواد غذایی دارای فیبر بالا عبارتند : از انواع توت ، زردآلو ،سیب ،مرکبات ، سبزیجات، چغندر، میوه ها، کدو که به واسطه آن‌ ها نیز می‌‌توان کلسترول را نیز کاهش داد.

شما در حال مطالعه مقاله درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران هستید

درمان قطعی بیماری دیابت نوع یک  با استفاده از گیاه گانودرما

قارچ گانودرما یک گیاه می باشد که به‌ تازگی اسم آن را در فضای مجازی اینترنت و ایران بسیار شنیده می‌شود. افرادی که از آن استفاده کرده ‌اند طی تحقیقات به ‌عمل‌آمده اعتقاد دارند که به واسطه گانودرما بیماری‌ های بسیاری را می‌‌توان درمان کرد.

یکی از بیماری ‌هایی که گانودرما می‌تواند بر روی آن تاثیر به سزا و مثبتی داشته باشد ، درمان دیابت می باشد. می‌تواند از این جهت در کنار دارو های دیابت مکمل بسیار مفیدی باشد. البته این گیاه باید توسط پزشک شما تایید شود تا با دارو های شما اختلال نداشته باشد.

راه ‌های کنترل بیماری دیابت نوع یک

شما می‌توانید به واسطه تغییراتی که در سبک و روش زندگی خود می‌دهید از این بیماری جلوگیری کنید. ممکن است برای تغییر در روند خود رژیم های غذایی مناسبی را رویت کنید تا بتوانید به وزن دلخواه برسید. زیرا همان‌طورکه اشاره کردیم چاقی علل اصلی بیماری دیابت می باشد.

شما باید بتوانید با داشتن فعالیت ‌های بدنی و یک رژیم مناسب سبک زندگی خود را عوض کرده تا بتوانید از بروز بیماری دیابت در بدن خود جلوگیری کنید. هر چقدر وزن فرد بیشتر کاهش بیابد ، مقاومت انسولین در بدن آن بهتر و فشارخون نیز کاهش می‌یابد.

شما در حال مطالعه مقاله درمان قطعی دیابت نوع 1 در ایران هستید

علت های تاثیرگذار در خطر قطع عضو در افراد دیابتی

  • جنس مذکر
  • بیماری‌ های روحی و محیطی
  • افزایش فشار بر روی پا
  • تغییر شکل استخوان انگشت ‌های پا
  • خطراتی که به ناخن ‌های انگشت پا می‌رسد
  • ایجاد میخچه
  • خون ‌ریزی و قرمز شدن پاشنه پا
علت های تاثیرگذار در خطر قطع عضو در افراد دیابتی
علت های تاثیرگذار در خطر قطع عضو در افراد دیابتی

جمع ‌بندی مطالب

با استفاده از مطالب بالا سعی داشتیم شناخت کلی برای شما در رابطه با بیماری دیابت ، انواع دیابت و عوامل و مواردی که برای بروز این بیماری تاثیر گذار است را شرح دهیم.

همچنین قصد داشتیم بتوانیم به واسطه کم کردن وزن افراد و چاقی ‌های شدید از خطر ابتلا به دیابت پیشگیری کنیم. همان‌ طورکه گفتیم چاقی بسیار تاثیرگذار در روند بیماری دیابت می باشد.

در تمامی مطالب بالا ذکر کردیم که می‌توانیم با استفاده از کاهش وزن و رژیم های مناسب وزن خود را به حداقل رسانده تا در معرض خطر بیماری دیابت قرار نگیریم.

جمع ‌بندی مطالب
جمع ‌بندی مطالب

همچنین درمان‌ های قطعی به واسطه راه کار های سنتی را برای شما پیشنهاد دادیم تا بتوانید با واسطه مواد های غذایی خوب روند بسیار مناسبی را در رابطه با جلوگیری از پیشگیری بیماری دیابت داشته باشید.

امیدواریم که با استفاده از مطالب بالا توانسته باشیم بسیاری از سوالات ذهن شما را برطرف کرده و برای شما مفید واقع شده باشیم. سپاس که مارا همراهی کردید.

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی

دکتر سلیمی متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک. عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی(IFSO) شماره نظام پزشکی 100674 دکتر مهدی سلیمی جراح چاقی با سال ها تجربه در کنار شماست تا به راحتی به وزن دلخواه خود برسید. توجه داشته باشید تلاش شما در جراحی های چاقی نیز بسیار موثر است.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
34 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد علی
محمد علی
4 سال قبل

سلام
نوشته بودید که جنس مذکر خطری برای قطع عضو دیابت نوع ۱ داره؟میشه توضیح بیشتر بدید ممنون میشم.

حسین
حسین
2 سال قبل
پاسخ به  محمد علی

باسلام
دخترم ۲۰ ساله است دیابت نوع ۱ داره امکان درمانش وجود داره؟
آیا میتونه ازدواج کنه؟

احسان
احسان
2 سال قبل
پاسخ به  حسین

سلام و احترام درمان دیابت از چند طریق اومده ولی معلوم نیست کی به ایران میرسه ولی برای ازدواج هیچ مشکلی نداره فقط در بارداری باید مواظب باشه من ۵ سال دیابت دارم بیماری سختی ولی میشه باش دوست شد

آلما
آلما
1 سال قبل
پاسخ به  حسین

واقعا حرفتون خنده داره.چرا نشه ازدواج کنه!؟ من ده تا دیابتی میشناسم اکثرا هم نوع یک بودن هم ازدواج کردن هم بچه هاشون سالمن 😒بجای امید دادن به بچتونه؟ یه دوره درمان برید پیش روانپزشک چون وسواس فکری دارید

م هستم
م هستم
1 سال قبل
پاسخ به  حسین

سلام دوست عزیز من همسرم دیابت نوع 1 از سن 8 سالگی داره الن یه پسر 2 ساله هم داریم و میخوایم اقدام کنیم برای بچه دوم البته باید ققبل از اقدام ای وان سیتوننرمال باشه

الای
الای
4 سال قبل

دختر ۲۲ ساله از ارومیم میخام با ی پسر دیابتی از ارومیه ازدواج کنم

پویا
پویا
3 سال قبل
پاسخ به  الای

من پویام ۱۸ساله از شهرکرد.دیابت نوع ۱ دارم .البته ببخشید دخالت میکنم ولی اگه با اینکه 1درصد احتمال اینکه بچه شمادچار دیابت میشه که امیدوارم نشه کنار میای باهاش ازدواج کن.البته بازم ببخشید که دخالت میکنم

آلما
آلما
1 سال قبل
پاسخ به  پویا

شما بیخود نظر نده. این واسه دیابت ارثیه مگه دکتری؟؟ خوشت میاد یکی زندگی خودتو خراب کنه؟؟

محمد
محمد
3 سال قبل
پاسخ به  الای

شمام دیابت دارین؟،

علی
علی
2 سال قبل
پاسخ به  الای

با احترام اگر در خانواده شما دیابتی نوع ۲ زیاد هست شاید مشکلی نباشه اما اگر همه سالمن و یا چند نفر نوع ۱ هستن اصلا کار معقولی نیست الان من خودم مرد دیابتیم همین امروز فهمیدم بچم دیابتی شده صد بار به خودم نفرین کردم چرا ازدواج کردم چرا بچه دارشدم چرا چرا چرا

ممد
ممد
3 سال قبل

سلام من خواهرم دو سالشه و چند روز پیش فهمیدیم دیابت نوع ۱ داره با این حال درمان کاملا قطعی براش وجود داره؟⁦🥺

مریم سخایی
مریم سخایی
3 سال قبل

دختر من چهارسال و نیم هست و ده روز پیش متوجه شدیم دیابت نوع یک دارد
آیا قابل درمان هست؟

بابک
بابک
6 ماه قبل
پاسخ به  مریم سخایی

سلام متاسفانه این مشکل برای بیشتر کودکان این سنی افتاده و ربطی به این نداره که ارثی باشه یا نه یه مشکل خود ایمنی هست
یه سوال از شما دارم در یکی دوسال گذشته فرزند شما کرونا گرفته؟؟

ساسان
ساسان
2 سال قبل

دیابت واقعا مریضی بدی هست 🙁

الای
الای
2 سال قبل

دختری دیابت نوع اول از ارومیه هسم ۲۳ سالمه میخام با پسری ازدواج کنم ۰۹۰۱۷۲۰۳۶۳۵

نوید
نوید
2 سال قبل

پسر خاله من دیابت داره واقعا بد دردیه

آلما
آلما
1 سال قبل
پاسخ به  نوید

پسر خالت خوشش میاد هرچی دید بخوره وگرنه درد بدی نیست. یکم فکر کن بعد حرف بزن

NibiaSeal
NibiaSeal
2 سال قبل

تشکر ویژه از اقای دکتر 🌷🌷🌷🌷

احمد محسنی
احمد محسنی
2 سال قبل

سلام وتشکر آقای دکتر
همه فرمایشات شما مفید بود اما چیزی که نبود درمان قطعی دیابت نوع یک
لذا ممنون میشم بفرمایید الان اخرین دستاوردهای درمان چیست؟ وایا تحقیقات انجام شده در دنیا نتیجه ای داشته ویا میشه زمانی رو پیش بینی کرد. شنیدم توی ایران پیوند پانکراس انجام شده نظرتون چیه؟؟

آلما
آلما
1 سال قبل
پاسخ به  احمد محسنی

درمان قطعی هست منتها مافیای دارو اجازه نمیدن. چون از طریق فروش انسولین وقرص قند کلی درآمد دارن. مگه میشه صعب العلاج ترین مریضیا درمان شن و دیابت درمان نشه؟! متاسفانه طمع پول باعث میشه حقیقت رو نگن

راحله عساکره
راحله عساکره
2 سال قبل

سلام دختر10ساله دارم که انسولین مصرف میکنه آیاامکان درمان قطعی است یک ساله که انسولین مصرف میکنه

خداوردی
خداوردی
2 سال قبل

آیا درمان قطعی برای دیابت وجود داره؟

سیامک
سیامک
2 سال قبل

آیا دارویی وجود داره که دیابت رو درمان کنه؟

محمد
محمد
2 سال قبل

دمتون گرم… 🙂

احمدخضری
احمدخضری
2 سال قبل

باسلام من دختر 10 ساله ام حدود دوهفته هست که دیابت نوع 1 داردبدون داشتن زمینه وراثتی. تا حالا به دو پزشک مراجعه نمودم فوق تخصصی غدد ومتابولبسم ومتخصص داخلی ولی هیچ کدام درمان قطعی پیشنهاد ندادن .فقط تزریق انسولین.از حرف های آن ها متوجه شدم که نه علت قندی شدن دخترم میدونند ونه درمان قطعی براش سراغ دارندفقط تزریق انسولین برای تنظیم آن .بنابراین امید من وخانواده ام اول به خدا ومعجزه ودوم به راه حل هایی که در آینده پزشکان براش پیدا کنند. ولی همه این مقوله ها نشان میده درمانی بجز انسولین وجود ندارد.

سید محمد جواد حسینی
سید محمد جواد حسینی
2 سال قبل

سلام من فردا ۱۴ سال میشم و پسر هستم و الان ۱۱ ماه هست که مبتلا به دیابت نوع ۱ هستم و میخوام بدونم در مورد اون روش که میگه سلول های خام پوستی رو یه کاریش میکنن که انسولین تولید کنه چه وقتی روی آدم ها امتحانش میکنن که بفهمن جواب میده یا نه لطفا جواب بدید و لطفا اگر اون روش رو بر روی آدم ها امتحان کردن و شد به ما زود خبر بدید که ما هم برای درمان دیابت با استفاده از اون روش به جاهای لازم برای درمان بریم ولی نفهمیدم چون شما یه جا نوشتید که برای شش ماه دیابت متوقف میشه و یه جا نوشتید که اگه برای انسان ها امکان پذیر شد کلا خوب میشن ولی اون روش شش ماه که گفتید آیا الان هم برای آدم ها قابل انجام هست؟؟؟
لطفا پیام من رو بخوانید و بهم جواب بدید؟؟؟ چون من آرزو های زیادی دارم که دیابت برای اون آرزو ها یه مانع خیلی بزرگی هست.😢😢😭😭😭
به ایمیل من جواب پیامم را بدهید.

علی
علی
1 سال قبل

سلام داداش منم دیابت نوع1 دارم از 8سالگی دارم تا الان ک17سالمه یعنی 9سال من خیلی خودم تنهایی دنبال راه چاره گشتم پیش دکترا رفتم از طب اسلامی استفاده کردم ولی هیچ چیزی بهتر از این نبود که خودم سعی کردم ک درمانش کنم اول از این ک هیچ مشکلی برات پیش نمیاره ک جلو ارزو هاتا بگیره دومن برای خودت بزرگش نکن خیلی ساده باهاش کنار بیا من بیشتر وقته ها ورزش میکنم اینجوری هم قند خونم کنترل میشه هم تناسب اندام دارم غذا بیشتر سبزیجات میخور کوه نوردی میرم فقط و فقط غذا های طبیعی میخورم دنبال ارزو هام هم میرم 🙂

سید محمد جواد حسینی
سید محمد جواد حسینی
2 سال قبل

سلام من فردا ۱۴ سال میشم و پسر هستم و الان ۱۱ ماه هست که مبتلا به دیابت نوع ۱ هستم و میخوام بدونم در مورد اون روش که میگه سلول های خام پوستی رو یه کاریش میکنن که انسولین تولید کنه چه وقتی روی آدم ها امتحانش میکنن که بفهمن جواب میده یا نه لطفا جواب بدید و لطفا اگر اون روش رو بر روی آدم ها امتحان کردن و شد به ما زود خبر بدید که ما هم برای درمان دیابت با استفاده از اون روش به جاهای لازم برای درمان بریم ولی نفهمیدم چون شما یه جا نوشتید که برای شش ماه دیابت متوقف میشه و یه جا نوشتید که اگه برای انسان ها امکان پذیر شد کلا خوب میشن ولی اون روش شش ماه که گفتید آیا الان هم برای آدم ها قابل انجام هست؟؟؟
لطفا پیام من رو بخوانید و بهم جواب بدید؟؟؟ چون من آرزو های زیادی دارم که دیابت برای اون آرزو ها یه مانع خیلی بزرگی هست.
به ایمیل من جواب پیامم را بدهید.
لطفا.

Mohamad
Mohamad
2 سال قبل

سلام من 25 ساله هستم و 25 ساله که دیابت نوع 1 دارم و خیلی زجر آوره.خواستم بدونم عمل دیابت نوع 1 از کجا باید اقدام کنیم ممنون میشم راهنماییم کنید🙏

الای
الای
2 سال قبل
پاسخ به  Mohamad

از کدوم شهری من از ۱۸ سالگی دارم از ارومیه

آلما
آلما
1 سال قبل
پاسخ به  Mohamad

چیش زجرآوره دقیقا؟تو اول افسردگی حادتو درمان کن دیابتت هم درمان میشه. انتظار داری دو لیتری نوشابه سربکشی هیچیت هم نشه لابد؟ تمام موادی که برای دیابتیا مضرن برای افراد عادی هم درحیطه پرهیزن چون سالم ترین آدم هم بخوره مشکلات جدی پیدا میکنه. یکم عاقلانه رفتار کنی و تغذیتو درست کنی هیچ مشکلی نخواهی داشت.ننه بزرگ رفیقم قند داشت تا 90سالگی زندگی کرد. البته غذای بدرد بخور میخورد

محمد
محمد
1 سال قبل

قارچ گانودرما ‌ و قهوه اون درمان قطعی داره

امید
امید
1 سال قبل

با عرض سلام خدمت شما عزیزان
امیدوارم که خداوند مهربان به عزت وجلالش همه ی شما دیابتی هارو شفا بده و حالتون همیشه عالی باشه ودرآرامش و آسایش درکنار خانواده محترمتان به زندگی تون ادامه بدید آمین ،🌹🌹

محمودی
محمودی
1 سال قبل

سلام خواهر زاده من دیابت گرفت ۱۲ سالش بود ۶ ماه تزریق انسولین داشت به یکباره خوب شد و تزریق انسولین باعث اسهال و استفراغ شدیدش میشد ، ۶ ماه بدون تزریق انسولین گذشت دوباره قند خونش رفت بالا و باز ۶ ماه با تزریق انسولین تونست قند خونش رو تنظیم کنه ، باز دوباره قند خونش بدون نیاز به تزریق انسولین تنظیم شده ، علت چی میتونه باشه این سومین بار میشه که بدون تزریق انسولین به مدت چند ماه میتونه غذا و خوراکی و…مصرف کنه و دو ساعته بعد غذا نرمال باشه ….علتش چی میتونه باشه؟ آیا واقعا دیابتش نوع یک هست ؟؟؟؟؟

لطفا جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠١٧٤٥١٠

آخرین مقالات

به اشتراک بگذارید

پشتیبانی و سئو سایت توسط آلمانت

با یک کلیک تماس بگیرید