استپ وزنی چیست

استپ وزنی چیست

استپ وزنی چیست
استپ وزنی چیست

با ما همراه باشید تا با استپ وزنی چیست بیشتر آشنا شوید.

استپ وزنی یکی از  برنامه های تمرینی کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل در سراسر جهان است که در حال حاضر مورد استفاده بسیاری از افراد می باشد، اما تحقیقات در مورد آن برای عملکرد ورزشی بسیار ضعیف است.

برخی از مربیان در استپ وزنی اصول و قواعد مشخصی دارند که تاثیر زیادی بر کاهش وزن داشته است و می تواند موثر واقع شود. در واقع امروزه بسیاری از متخصصان برجسته در این زمینه این پیشرفت را برای ورزشکاران بسیار ارزشمند می دانند.

مقدمه

استپ وزنی چیست
استپ وزنی چیست

در همین راستا مرحله رسیدن به وزن ایده آل در افراد مختلف متفاوت بوده و کمی پر پیچ و خم است و به تلاش بسیاری نیازمند است.  تصمیم گیری در مورد ارزش تمرین به علم زیادی نیاز ندارد

اما نیاز مبرمی به توجه فراوان به جزئیات آن دارد. برای این که منصفانه بپرسید که آیا کاری ارزش انجام دادن را دارد، باید پاداش ( مزیت این تمرین ) را با خطر ( احتمال آسیب دیدگی یا اتلاف منابع ) در اجرا مقایسه کنید.

استپ وزنی چیست
استپ وزنی چیست

استپ وزنی چیست؟

استپ وزنی یا همان توقف کاهش وزن زمانی رخ می‌دهد که بدن شما به یک الگوی کاهش وزن عادت می‌کند و برای کاهش وزن بیشتر به یک چالش جدید نیاز دارد.

 

برای آگاهی بیشتر از دلایل استپ وزنی و درمان آن ، مقالات زیر را

  1. دلایل استپ وزنی
  2. استپ وزن بعد از عمل اسلیو
  3. رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن

مطالعه کنید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

1- نکات موثر در استپ وزنی چیست ؟

2- اهداف موثر در استپ وزنی شامل چه مواردی است؟

3- دستورالعمل های گام به گام در استپ وزنی چگونه است؟

4- چالش های مهم در استپ وزنی چیست ؟

5- تغییرات موثر در استپ وزنی چگونه است؟

6- اهمیت کاهش وزن و ورزش در استپ وزنی به چه صورت می باشد؟

7- راهکار موثر در کاهش وزن در استپ وزنی چیست ؟

8- مواردی که باید در استپ وزنی به آن توجه داشته باشید؟

9- مراحل قابل بررسی در استپ وزنی چیست ؟

10- دلایل استفاده از استپ وزنی چیست ؟

11- نتیجه گیری برای استپ وزنی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با استپ وزنی چیست با ما همراه باشید.

نکات موثر در استپ وزنی

در اینجا چهار معیار وجود دارد که برای تصمیم گیری در مورد هر گونه تمرین در رابطه با استپ وزنی آورده شده است که به شرح زیر است:

– پتانسیل عملکرد و انعطاف پذیری:در صورت وقوع، ورزش چقدر باعث بهبود عملکرد، کاهش آسیب ها و توانبخشی می شود؟

– خطر ارتوپدی و عملیاتی: آیا این ورزش ذاتاً خطر مستقیم دارد یا عوارضی دارد که در صورت اشتباه، پیش آمدن خطر را افزایش می دهد؟

– نیازهای تجهیزات و تسهیلات:برای انجام موثر تمرین، از جمله فضا و ابزارهای آموزشی، چه سرمایه گذاری خاصی لازم است؟

– الزامات آموزشی و آمادگی: چه پیشرفتی برای ورزشکار لازم است و برای تکنیک و شایستگی مناسب چقدر مربیگری لازم است؟

به نظر می رسد که این مرحله به مرحله دارای ارزش و پتانسیل کافی برای ورود به برنامه است. مرحله استپ وزنی تمرینی است که ارزش مشخصی را نشان می دهد، اما در مورد آن تحقیق کافی نشده است تا کاملاً بفهمید که چه کاری ضروری به نظر می رسد.

نکات موثر در استپ وزنی
نکات موثر در استپ وزنی

تا اینجا با مبحث نکات موثر در استپ وزنی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست استپ وزنی چیست با ما همراه باشید.

اهداف موثر در استپ وزنی:

اهداف موثر در استپ وزنی شامل: عضلات چهار سر ران، زنجیر خلفی می باشد.

مرحله استپ وزنی یک تمرین عالی برای پایین تنه است. این برای همه ورزشکاران مناسب است زیرا می توانند با انجام تمریناتی ساده کاهش وزن را حس کنند. چه شما تازه ورزش را شروع کرده اید و چه سال ها تمرین کرده اید، ریسک آسیب دیدگی وجود دارد و با چند تمرین ساده، قدرت یا تعادل مناسب را برای شما ارائه می دهد.

مرحله بالا آمدن با وزنه برای ایجاد قدرت در عضله چهار سر ران جلوی ران عالی است. پاهای شما در دویدن یا راه رفتن در سطح کم کارایی دارند و بنابراین اگر فعالیت اصلی شما کار با وزنه می باشد، ممکن است لازم باشد که عضلات خود را از قبل تمرین دهید تا آن ها را در وضعیت متعادل نگه دارید.

مرحله پله ای همچنین شامل زنجیر خلفی ( گلوت و همسترینگ ) است. ساخت چهارگوش به محافظت از زانو کمک می کند و مرحله پله ای، اگر به درستی انجام شود، حداقل فشار را روی زانو ایجاد می کند. این تمرین کاربردی است که مردم اغلب در زندگی روزمره استفاده می کنند.

یکی دیگر از امتیازات این است که ورزش وزنه ای، هر پا را به صورت جداگانه تقویت می کند، این کار به شما کمک می کند تا در هر طرف به یک اندازه قدرت ایجاد کنید.

این ورزش نیز باعث می شود تا بهبود تعادل، ثبات و حس عمیقی در شما ایجاد کند. استپ وزنی تقریباً در هر جایی قابل انجام است زیرا تنها تجهیزات مورد نیاز،  پله یا نیمکت قابل تنظیم و برخی از وزنه ها است.

این یک گزینه عالی برای سایر تمرینات بدن، مانند پرش پلیومتریک یا اسکات کامل است. زیرا انجام آن راحت تر است و به حداقل تجهیزات احتیاج دارد.

دستورالعمل های گام به گام در استپ وزنی

در زیر دستورالعمل های مهم برای استپ وزنی ذکر شده است که شامل:

– جلوی یک پله یا جعبه با ارتفاع مشخص شده بایستید.

– دمبل ها را در دستان خود گرفته و یا هالتر را بر روی شانه های خود بگیرید.

– با پای راست قدم بزنید، از طریق پاشنه پاهای خود را فشار دهید تا پای راست خود را صاف کنید.

– پای چپ را بیاورید تا پای راست خود را از بالای پله ببینید.

– زانوی راست خود را خم کرده و با پای چپ پایین بروید.

– پای راست را پایین بیاورید تا پای چپ را روی زمین قرار دهید.

– این کار را برای تعداد مشخصی تکرار کنید، سپس این عمل را با پای چپ انجام دهید و همان تعداد تکرار را انجام دهید. یک مبتدی ممکن است به جای تعداد مشخص تکرار، این کار را برای مدت زمان مشخصی (به عنوان مثال یک دقیقه) انجام دهد.

برای استفاده بیشتر از تمرین استپ وزنی، از این خطاها خودداری کنید.

تا اینجا با دستورالعمل های گام به گام در استپ وزنی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست استپ وزنی چیست با ما همراه باشید.

عبور انگشتان پا

با اطمینان از فشار نیاوردن زانوی خود به انگشتان پا به هنگام بالا آمدن، از زانوی پای فعال خود محافظت کنید. این باعث افزایش قدرت عضلات زنجیره خلفی ( گلوت و همسترینگ ) می شود تا به شما کمک کند که فشار بیشتری را روی زانوها تحمل کنید.

فشار دادن با پایین ساق پا

کار باید از قسمت پایانی انجام شود، در نتیجه فشار روی پای عقب به عنوان وزن اصلی کاهش می یابد. با ساق پا به سمت بالا فشار نیاورید زیرا این امر باعث کاهش بار در قسمت بالایی پا می شود.

پیشنهاد می کنیم از پست اسلیو معده برای چه وزنی مناسب است دیدن کنید.

گرد کردن پشت

ممکن است لازم باشد کمی از جلو خم شوید تا از فشار مفصل زانوی خود جلوگیری کنید. همان طور که انجام می دهید، نیم تنه خود را تا حد ممکن صاف و ایستاده نگه دارید و به جای این که پشت خود را گرد کنید، سینه را بالا نگه دارید.

تغییرات

استپ وزنی یک تمرین عالی برای ورزشکاران مبتدی و نخبه است زیرا شما می توانید با افزایش ارتفاع پله، وزنه برداشته شده و حتی سرعت حرکت در حین تمرین را افزایش دهید. در اینجا چگونگی تأثیر این ورزش بر روی تمرین آورده شده است:

ارتفاع پله:

ارتفاع پله اولین متغیری است که باید در نظر گرفته شود. هر چه ارتفاع پله پایین تر باشد، عضلات چهار سر ران نیز بیشتر کار می کنند. هر چه ارتفاع پله بالاتر باشد، همسترینگ و گلوت بیشتر کار می کنند. افراد مبتدی باید با یک مرحله بسیار کم ( 6 تا 8 اینچ ) شروع کنند تا حرکت کامل شود.

هدف بعدی این است که به تدریج ارتفاع پله را افزایش دهید تا زمانی که پای خود را روی پله قرار دهید. در جایی که ران شما موازی با زمین باشد. بعد از تسلط بر این حرکت در این سطح، می توانید قدمی فراتر از این مرحله را بالا ببرید و واقعاً همسترینگ و گلوت را کار کنید.

مقدار وزنه:

بدون وزنه شروع کنید و اگر دوست دارید، به تدریج دمبل یا هالتر اضافه کنید. استفاده از هالتر به شما امکان می دهد تا بیشتر بلند شوید اما نگه داشتن دمبل گزینه مناسبی است.

اگر هدف شما افزایش قدرت است، افزایش وزن بیشتر، کندتر رفتن و تکرار کمتر، هشت تا 12 در هر مرحله، می تواند موثر باشد. برای ایجاد قدرت انفجاری یا افزایش آمادگی قلبی عروقی، وزن کمتری حمل کنید، سریعتر بروید و تکرارهای بیشتری از جمله 20 تا 25 در هر مرحله را انجام دهید.

سرعت:

سرعت حرکت گام به گام تا حد زیادی به اهداف و نوع آموزشی که انجام می دهید، بستگی دارد. با انجام مرحله های بدون وزنه یا وزنه سبک، حرکت سریعتر و انجام تکرارهای زیاد در هر مجموعه، می توانید یک تمرین قلبی عالی داشته باشید. با افزودن وزنه، احتمالاً سرعت حرکت را کاهش می دهند ( هم به دلیل ایمنی و هم به دلیل فشار ).

سرعت:
سرعت:

چالش های مهم در استپ وزنی

در استپ وزنی افراد مبتدی باید با مرحله بدون وزنه شروع کنند. این کار به همان روش انجام می شود، اما فقط با وزن بدن شما. این روش اغلب در برنامه های توانبخشی زانو استفاده می شود. با ارتفاع پله پایین تر از 6 تا 8 اینچ شروع کنید. هنگامی که قدرت کافی پیدا کردید و توانستید، ارتفاع پله را افزایش دهید.

بنابراین باید ران شما هنگام قدم زدن موازی با زمین باشد. می توانید ارتفاع پله را پایین آورده و در حالی که دمبل را در هر دست دارید، نگه دارید. با ایجاد قدرت، می توانید وزنه یا ارتفاع را افزایش دهید. گزینه دیگر، تمرین معکوس است: کاهش سطح. با دو پا روی پله بایستید و از پله عقب بروید.

شما می توانید ارتفاع، وزنه و سرعت را تغییر دهید تا همچنان عضلات خود را به چالش بکشید. چند روش برای استفاده از مرحله به مرحله برای ایجاد قدرت وجود دارد.

برای انجام یک کار پویا یا انفجاری، قدم بزنید:

– با یک پا روی پله شروع کنید و همان طور که بالا می روید، خود را مستقیم از پله بالا ببرید ( بپرید ) و سپس با دو پا روی پله به آرامی پایین (فرود) بیایید.

– پایین بیایید و پاهای خود را جایگزین کنید که برای تکرار با کدام پا حرکت می کنید.

– همان طور که قدرت خود را افزایش می دهید و تکنیک خود را بهبود می بخشید، می توانید اضافه کردن وزن به مرحله پویا را شروع کنید. حتماً از پله های کوچکتر و پرش های پایین تر استفاده کنید و همیشه به آرامی فرود بیایید.

– اگر از ناحیه زانو، مچ پا یا باسن آسیب دیده اید، حتما یا با پزشک و یا با فیزیوتراپیست خود مشورت کنید تا ببینید  که آیا این تمرین برای شما مناسب است یا خیر. شما در طی این تمرین عضلات خود را احساس خواهید کرد، اما در صورت احساس درد، متوقف شوید.

برای انجام یک کار پویا یا انفجاری، قدم بزنید:
برای انجام یک کار پویا یا انفجاری، قدم بزنید:

تا اینجا با مبحث چالش های مهم در استپ وزنی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست استپ وزنی چیست با ما همراه باشید.

راهنمای مرحله به مرحله استپ وزنی

– پله صعود وزنه ای، حرکتی ساده است که شامل قدم گذاشتن بر روی سکویی برجسته و عقب رفتن است، در حالی که از وزنه اضافی پشتیبانی می کنید.

این تمرین گروه های عضلانی مشابه حرکت اسکات را هدف قرار می دهد اما به شما امکان می دهد با وزنه کمتری تمرین کنید، فشار در ناحیه کمر و ضربه روی زانوها را کاهش می دهد.

– مرحله افزایش حرکتی کاملاً انعطاف پذیر است و می تواند برای گرم کردن بدن یا تمرینات قدرتی مورد استفاده قرار گیرد. از طریق تغییر وزنه و سرعت، ارتفاع یا تعداد تکرار می توانید تمرین را متناسب با اهداف تناسب اندام خود تنظیم کنید.

فرض می شود که شما از هالتر برای افزودن وزنه اضافی استفاده می کنید. اما می توانید از تجهیزات دیگری مانند دمبل، کیسه های شن، کیسه های دیگر یا جلیقه وزنه دار استفاده کنید.

بایستید و رو به سکوی برجسته قرار بگیرید

– بایستید و رو به سکوی برجسته قرار بگیرید و با دست های خود میله ها را در کناره ها قرار دهید.

– یک پا را روی سکو قرار دهید.

– با کشیدن مفصل ران و زانو از پای بلند شده بایستید و هر دو پا را روی سکو قرار دهید.

– با پای دوم عقب بروید و با بازگشت هر دو پا به زمین به حالت اولیه برگردید.

– تمرین را تکرار کنید اما پای جلو را بین تکرارها عوض کنید.

– توجه داشته باشید:

– در طول حرکت تنه را به حالت ایستاده نگه دارید.

– اطمینان حاصل کنید که پا را هنگام فرود کمی خم کرده اید تا فشار فرود آمدن روی زمین را کاهش دهید.

– هرچه فاصله آن از سکو بیشتر باشد، تاکید بیشتری بر عضلات می شود و هر چه نزدیکتر باشید به عضله چهار سر ران توجه می کنید.

بایستید و رو به سکوی برجسته قرار بگیرید
بایستید و رو به سکوی برجسته قرار بگیرید

تغییرات موثر در استپ وزنی

مرحله دمبل:

با نگه داشتن یک دمبل در هر دست در کنار بدن، وزن اضافی به مرحله افزایش وزن بدن وارد می شود.

هالتر استپ آپ:

همان تمرین استپ وزنی با وزنه است، اگر چه از هالتر در عرض شانه ها مانند اسکات هالتر استفاده می شود.

شما در حال خواندن پست استپ وزنی چیست هستید.

مرحله بالا کشیدن جلیقه وزنه دار:

استفاده از جلیقه وزنه ای برای وارد آوردن وزن بیشتر به بدن برای تمرینات قدرتی با شدت بیشتر استفاده می شود. وزن با اطمینان و به طور مساوی در اطراف تنه توزیع می شود.

اغلب اوقات، زنانی که می خواهند وزن کم کنند، آموزش استپ وزنی را انتخاب می کنند. این به درستی به عنوان یک روش بسیار خوب برای کاهش وزن در نظر گرفته می شود.

به نظر می رسد که فقط در یک تمرین مشابه می توانید تا 400 کالری بسوزانید. علاوه بر این، هر چه شدت حرکت بیشتر باشد، نتیجه بهتری خواهد داشت. برای مبتدیان، یک تمرین بیست دقیقه ای کافی است.

با گذشت زمان، می توان بار و سرعت را افزایش داد. ایروبیک روی سکو به عنوان یکی از موثرترین روش های کاهش وزن توسط بسیاری از خانم ها استفاده می شود.

ماهیت این نوع آموزش قدم زدن روی سکو با موسیقی ریتمیک است. به لطف این تمرین می توانید از کالری خلاص شوید و در عین حال عضلات بدن را تقویت کنید.

این نوع آموزش ممکن است که شامل عناصر تمرین قدرتی و همچنین ورزش های رزمی و حتی رقص باشد. ورزش ایروبیک در استپ وزنی از مزایای قابل توجهی برخوردار است.

تا اینجا با مبحث تغییرات موثر در استپ وزنی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست استپ وزنی چیست با ما همراه باشید.

اگر به طور مرتب ایروبیک را به صورت مرحله ای تمرین کنید، به زودی می توانید اثر مورد نظر را احساس کنید:

* دستگاه دهلیزی نرمال است.

* وزن تثبیت شده و تنظیم می شود.

* سیستم قلبی عروقی را تقویت می کند.

* درد در مفاصل و کمر ناپدید می شود.

* علاوه بر این، خلق و خو بهبود می یابد، بی علاقگی و فشار بیش از حد از بین می رود.

علاوه بر این، لازم به یادآوری است که در صورت عدم رعایت قوانین ایمنی، ورزش بیش از حد می تواند باعث کبودی شود. در کلاس می توانید از آسیب های مختلف جلوگیری کنید. برای این کار بهتر است تا شلوار چسبان کوتاه بپوشید. برای حمایت از پا به کفش مخصوص نیز احتیاج دارید.

تمرین بیش از 3 بار در هفته توصیه نمی شود. مهم است که به یاد داشته باشید که برداشتن بارهای بیش از حد می تواند به بدن آسیب برساند، بنابراین باید استراحت کنید.

شما در حال مطالعه مقاله استپ وزنی چیست هستید.

مواردی که باید در استپ وزنی به آن توجه کنید:

* حالت بدن خود را صاف نگه دارید.

* پاها را خم کنید.

* عضلات شکم، باسن را به درستی حرکت دهید.

* ارتفاع سکو، بیش از 20 سانتی متر باشد.

برای مبتدیان، گزینه ایده آل این است که به یک گروه مناسب از مرکز تناسب اندام مراجعه کرده و در آنجا برای یادگیری کار با استپر مراجعه کنند.

پس از مدتی امکان انتقال به سطح پیشرفته تری وجود دارد. در این گروه ها بیش از 20 نفر وجود ندارد. در این موارد، اگر در طی یک هفته موفق شدید تا بیش از یک کیلوگرم وزن کم کنید، بهتر است که تعداد تمرینات را کاهش دهید.

در غیر این صورت، نه تنها نمی توانید به اثر مطلوب دست یابید، بلکه به سلامتی خود هم  آسیب می رسانید. بهترین ایده این است که ورزش را با بهترین سرعت انجام دهید.

مواردی که باید در استپ وزنی به آن توجه کنید:
مواردی که باید در استپ وزنی به آن توجه کنید:

اهمیت کاهش وزن و ورزش در استپ وزنی

تحمل بیش از حد وزن، احساس ناراحتی را در شما ایجاد می کند و همچنین می تواند به سلامتی شما آسیب برساند. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها منبع مورد اعتماد(CDC)، در سال های اخیر میزان چاقی در افراد افزایش چشمگیری داشته است.

چاقی می تواند منجر به تعدادی از مشکلات جدی در سلامتی، از جمله بیماری های قلبی، دیابت، سکته مغزی و برخی از انواع سرطان شود. یکی از روش هایی که می تواند به فرد در کاهش وزن کمک کند، محدود کردن تعداد کالری دریافتی از طریق رژیم غذایی و همچنین استپ وزنی است.

راه دیگر، سوزاندن کالری اضافی با ورزش است. ترکیب ورزش با رژیم غذایی سالم، روش موثرتری برای کاهش وزن است که فقط به محدودیت کالری بستگی دارد.

ورزش می تواند از بروز برخی بیماری ها جلوگیری کند

ورزش می تواند از بروز برخی بیماری ها جلوگیری کرده و یا حتی اثر آن ها را کاهش دهد. ورزش فشار خون و کلسترول را کاهش می دهد، که ممکن است از حمله قلبی جلوگیری کند.

علاوه بر این، اگر ورزش می کنید، خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ و پستان را کاهش می دهید. همچنین شناخته شده است که ورزش به شما کمک می کند تا به یک اعتماد به نفس عالی در خود کمک کنید، بنابراین احتمالاً میزان اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد.

ورزش برای کاهش وزن و حفظ و تثبیت کاهش وزن مفید است. ورزش می تواند سوخت و ساز بدن یا میزان کالری مصرفی شما در روز را افزایش دهد. همچنین می تواند به شما در حفظ و افزایش توده بدون چربی بدن کمک کند که همچنین به افزایش کالری سوزانده شده در روز نیز کمک فراوانی می کند.

حداقل سه بار در هفته ورزش هوازی کنید

برای استفاده از فواید ورزش، توصیه می شود که حداقل سه بار در هفته و حداقل 20 دقیقه در هر جلسه نوعی ورزش هوازی را انجام دهید.

با این حال، اگر می خواهید واقعاً لاغر شوید، بیش از 20 دقیقه بهتر است ورزش کنید. با در نظر گرفتن فقط 15 دقیقه ورزش متوسط، مانند پیاده روی، به صورت روزانه، 100 کالری اضافی می سوزانید ( با این فرض که کالری اضافی در رژیم غذایی خود مصرف نکنید ).

سوزاندن 700 کالری در هفته می تواند موثر باشد. در طی یک سال کاهش وزن به روش استپ وزنی می توانید به وزن ایده آل خود برسید. این کار نیاز به تعهد و برنامه ریزی مدون دارد. در اینجا راهنمای گام به گام برای رسیدن به وزن ایده آل در استپ وزنی آورده شده که به صورت زیر است:

حداقل سه بار در هفته ورزش هوازی کنید
حداقل سه بار در هفته ورزش هوازی کنید

تا اینجا با مبحث اهمیت کاهش وزن و ورزش در استپ وزنی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست استپ وزنی چیست با ما همراه باشید.

مرحله 1: تعهد دهید

تصمیم گیری در مورد کاهش وزن، تغییر سبک زندگی و سالم زیستن، یک قدم بزرگ است. به سادگی با تعهد به خود شروع کنید. بسیاری از افراد امضا و قرارداد کتبی برای انجام این کار را مفید می دانند.

این قرارداد ممکن است شامل مواردی مانند میزان و حجم چربی که می خواهید از دست دهید، تاریخی که می خواهید وزن خود را کاهش دهید، تغییرات غذایی که برای ایجاد عادات غذایی سالم ایجاد می کنید و برنامه ای برای انجام فعالیت بدنی منظم در شما باشد.

نوشتن دلایلی که می خواهید لاغر شوید نیز می تواند کمک کند. این ممکن است به این دلیل باشد که شما در خانواده خود سابقه بیماری قلبی دارید، یا به این دلیل که می خواهید بچه هایتان ازدواج کنند، یا این که فقط می خواهید در لباس های خود احساس بهتری داشته باشید انجام گیرد.

این دلایل را در جایی ارسال کنید که به عنوان یادآوری روزانه در مورد این که چرا می خواهید این تغییر را ایجاد کنید و استپ وزنی را انجام دهید، وجود داشته باشد.

مرحله 2: از جایی که هستید حسابرسی کنید

صحبت با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود را در نظر بگیرید. او می تواند قد، وزن شما را ارزیابی کند و سایر عوامل خطر مرتبط با وزن را که ممکن است داشته باشید، کشف کند. برای پیگیری استپ وزنی و تغییرات در وزن خود و یا هر گونه شرایط مرتبط با سلامتی، برنامه خود را پیگیری کنید.

یک دفتر و لیست غذایی داشته باشید، برای چند روز که در آن هر چه می خورید را یادداشت کنید. با این کار، بیشتر متوجه می شوید که چه می خورید و چه زمانی میل خوردن دارید. این آگاهی می تواند به شما کمک کند تا از غذا خوردن بی فکر پرهیز کنید.

در مرحله بعد، سبک زندگی فعلی خود را بررسی کنید. مواردی را که ممکن است تا تلاش های کاهش وزن شما را به چالش بکشند، شناسایی کنید.

به عنوان مثال، آیا برنامه کاری یا سفر شما فعالیت بدنی شما را دشوار می کند؟ آیا خودتان را مایل به خوردن غذاهای شیرین می بینید؟ زیرا این همان چیزی است که برای بچه های خود می خرید؟ آیا همکاران شما مرتباً کالاهای پر کالری مانند دونات را به محل کار می آورند تا با همه به اشتراک بگذارند؟ به چیزهایی فکر کنید که می توانید برای غلبه بر این چالش ها انجام دهید.

مرحله 3: اهداف واقع بینانه تعیین کنید

در استپ وزنی خود، چند هدف کوتاه مدت تعیین کنید و به تلاش خود در این راه پاداش دهید. برخی از اهداف کوتاه مدت مثل، غذا خوردن و فعالیت بدنی ممکن است که برای شروع مفید باشد.

مثلا، شروع به خوردن صبحانه کنید، 15 دقیقه پیاده روی در عصرها داشته باشید یا خوردن سالاد یا سبزی در میان وعده خود بگنجانید.روی دو یا سه هدف همزمان متمرکز شوید. به عنوان مثال، “بیشتر ورزش کنید” در واقع برای هفته اول یک هدف مشخص و واقع بینانه تعیین کنید.

مرحله 3: اهداف واقع بینانه تعیین کنید
مرحله 3: اهداف واقع بینانه تعیین کنید

به یاد داشتهبه استپ وزنی مناسب، یا مراجعه به یک متخصص مراقبت های بهداشتی باشید که تغییرات کوچک هر روز می تواند در طولانی مدت به نتایج بزرگی منجر شود. همچنین به یاد داشته باشید که اهداف واقع بینانه اهداف قابل دستیابی هستند.

با دستیابی به اهداف کوتاه مدت خود روز به روز، از پیشرفت خود احساس خوبی خواهید داشت و انگیزه ادامه کار را خواهید داشت. تعیین اهداف غیر واقعی، مانند از دست دادن پول در 2 هفته، می تواند احساس شکست و ناامیدی در شما ایجاد کند.

عقب نشینی ها وقتی اتفاق می افتد که شما به هر دلیلی از برنامه خود دور شوید

واقع بین بودن، همچنین به معنای انتظار عقب نشینی های گاه و بیگاه است. عقب نشینی ها وقتی اتفاق می افتد که شما به هر دلیلی از برنامه خود دور شوید، شاید تعطیلات، ساعات کار طولانی تر یا زندگی تغییر کند. در صورت بروز موانع، هر چه سریعتر به مسیر خود برگردید.

همچنین برای جلوگیری از عقب افتادگی ها، کمی وقت بگذارید تا به این فکر کنید که در صورت بروز وضعیت مشابه متفاوت می توانید عمل کنید. به خاطر داشته باشید که همه متفاوت هستند، آنچه برای شخص دیگری مفید است، ممکن است که برای شما مناسب نباشد.

عقب نشینی ها وقتی اتفاق می افتد که شما به هر دلیلی از برنامه خود دور شوید
عقب نشینی ها وقتی اتفاق می افتد که شما به هر دلیلی از برنامه خود دور شوید

فقط به این دلیل که همسایه با دویدن وزن خود را کاهش داد، به این معنی نیست که دویدن بهترین گزینه برای شماست.

فعالیت های مختلفی را امتحان کنید. پیاده روی، شنا، تنیس یا کلاس های ورزش گروهی ببینید تا متوجه شوید که چه چیزی بیشتر از همه برای شما لذت بخش است و می تواند در زندگی شما جای گیرد. در نتیجه ادامه این فعالیت ها در طولانی مدت برای شما راحت تر خواهد بود.

مرحله 4: منابع را برای اطلاعات و پشتیبانی شناسایی کنید.

اعضای خانواده یا دوستان خود را پیدا کنید که از تلاش شما در استپ وزنی برای کاهش وزن، شما را پشتیبانی می کنند. ایجاد تغییر در سبک زندگی به همراه حضور دیگران می تواند موثر باشد. وقتی حمایت دیگران را داشته باشید که بتوانید با آن ها صحبت کنید و به آن ها اعتماد کنید، احساس راحتی زیادی به شما دست می دهد.

شما ممکن است همکار و یا همسایه با اهداف مشابه داشته باشید و با هم بتوانید دستورالعمل های سالم را به اشتراک بگذارید و برای انجام تمرینات گروهی برنامه ریزی کنید.

پیوستن به یک گروه کاهش وزن جهت رسیدن به استپ وزنی مناسب، یا مراجعه به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مانند یک متخصص تغذیه ثبت شده می تواند کمک بسیاری کند.

مرحله 5: به طور مداوم کاهش وزن و مراحل آن را با خود “چک کنید” تا پیشرفت خود را احساس کنید.

اهدافی را که برای خود تعیین کرده اید، دوباره مرور کنید و پیشرفت خود را مرتباً ارزیابی کنید. اگر هدف شما این است که هر روز صبح راه بروید، اما قبل از کار در آن مشکلی ندارید، ببینید که آیا می توانید ساعت کاری خود را تغییر دهید یا می توانید در زمان ناهار یا بعد از کار خود را راه بیندازید.

ارزیابی کنید که کدام قسمت از برنامه شما به خوبی کار می کند و کدام یک از آن ها نیاز به اصلاح دارد. سپس اهداف خود را دوباره بنویسید و طبق آن برنامه ریزی کنید تا به استپ وزنی مناسب برسید.

اگر به طور مداوم به هدف خاصی می رسید، هدف جدیدی اضافه کنید تا به شما در ادامه مسیر موفقیت کمک کند. برای موفقیت های خود، به خود پاداش دهید.

هنگام رسیدن به اهداف، خود را بشناسید و به پیشرفت خود افتخار کنید. از جوایز غیر غذایی مانند دسته گل های تازه چیده شده، گردش ورزشی با دوستان یا حمام آرامش بخش استفاده کنید. جوایز به شما کمک می کند تا در مسیر سلامتی، بهتر انگیزه داشته باشید.

راهکار موثر در کاهش وزن در استپ وزنی

کاهش وزن اولین قدم است. پس از کاهش وزن، می خواهید یاد بگیرید که چگونه آن را حفظ کنید. ورزش را به عنوان راهکاری برای استپ وزنی که یک نوع عمل برای سلامت قلب است بدانید.

این یک تمرین مرحله ای آسان و ساده برای ورزش مرحله ای است. ورزش گام به گام برای کار روی عضلات قلب، ریه ها و پاها استفاده می شود. این یک نکته عالی برای این تمرین است که به انواع زیادی از تجهیزات و لوازم جانبی نیاز ندارد.

راهکار موثر در کاهش وزن در استپ وزنی
راهکار موثر در کاهش وزن در استپ وزنی

فقط یک نیمکت استپ و یک جفت کفش ورزشی تهیه کنید و برای تمرین آماده هستید. تمرین حول “قدم زدن” انجام می گیرد که می توانید یک حرکت کم ضربه را در سالن بدنسازی یا حتی در خانه انجام دهید.

این برنامه استپ وزنی تعدادی تمرین موثر و مناسب برای مبتدیان فراهم می کند. بسیاری از متخصصان تناسب اندام همچنین توصیه می کنند که برای کاهش وزن، ورزش را ادامه دهید.

تمرینات زیادی برای سوزاندن وزن و کالری وجود دارد

تمرینات زیادی برای سوزاندن وزن و کالری وجود دارد، ورزش مرحله ای یکی از آن ها می باشد. این به عنوان یک روش ساده برای کاهش وزن انجام می گیرد. اما تمرینات دیگر به نتیجه ای منجر نمی شوند که وقتی پا روی ترازو می گذارید، به سرعت کاهش وزن خود را ببینید.

تا حدودی، تمرینات مکرر به اندازه کافی کالری می سوزانند تا به شما در کاهش وزن کمک کنند. تنظیمات مشاوره رژیم غذایی برای کاهش وزن در هفته مناسب است. با توجه به این که منطقی است که هفته ای وزن کم کنید. یک تمرین 20 دقیقه ای موجب افزایش سرعت بخشی از این کاهش وزن است.

تمرینات زیادی برای سوزاندن وزن و کالری وجود دارد
تمرینات زیادی برای سوزاندن وزن و کالری وجود دارد

در هر سالن بدنسازی به شما توضیح خواهند داد که به اندازه بدن، کار پاها مهم است و قدم زدن بخشی از این روال است. اگر چه، شما همچنین می توانید مجموعه ای از مراحل را به عنوان یک تمرین خودکفا انجام دهید. مزایایی در این مرحله وجود دارد. به خصوص اگر در ورزش روزمره خود تغییر پذیر هستید، از آن ها استفاده کنید.

عمل ساده تغییر دادن بدن، در یک نوبت بالا و پایین و برای 20 بار تکرار، برای مفصل ران و پاهای شما مفید خواهد بود. متخصصان بر این باورند که یک کار رو به بالا، قدرت کار در کل بدن را به روشی فشرده دارد.

تا اینجا با مبحث راهکار موثر در کاهش وزن در استپ وزنی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست استپ وزنی چیست با ما همراه باشید.

ورزش مرحله ای

ورزش مرحله ای همچنین باعث می شود تا قفسه سینه و ریه های شما قوی شود، قلب می تواند به درستی کار کند. کالری که هنگام استفاده از استپ وزنی به مدت 20 دقیقه می سوزانید، بیشتر به وزن شما بستگی دارد.

سرعت پله خود را تا حد ممکن حفظ کنید تا بتوانید کالری بیشتری بسوزانید. کالری سوزانده شده هدف اصلی هر تمرین است. هر کالری اضافی که هنگام استفاده از استپ پله به مدت 25 دقیقه می سوزانید، کاملاً به وزن شما بستگی دارد.

وضعیت سلامت گزارش می دهد، فردی که  150 پوند وزن دارد، در طی 20 دقیقه تمرین 160 کالری می سوزاند، در حالی که شخصی که 180 پوند وزن دارد، در همان تمرین با سرعت های مختلف 200 کالری می سوزاند.

اگر فقط 20 دقیقه برای تمرین وقت دارید

اگر فقط 20 دقیقه برای تمرین وقت دارید، سرعت پله خود را تا آنجا که ممکن است بالا نگه دارید تا کالری مورد نظر خود را بسوزانید. پله پادشاه بدنسازی است.

ما تمرینات زیادی را در خانه بدنسازی خود مشاهده می کنیم اما با افزایش مرحله، نتیجه کارآمدتری خواهید گرفت. انجام ورزش مرحله ای، فواید زیادی دارد. این واقعاً یک ورزش موثر و دارای مزایای شگفت انگیز است. در استپ وزنی:

– تقارن و تعادل را بهبود ببخشید،

– قدرت Squat & Deadlift خود را افزایش دهید،

– قدرت انفجاری پا را توسعه دهید،

– تپه نوردی، این امر می تواند کمک کند تا تعداد بی شماری کالری بسوزانید،

– این انعطاف پذیری بدن ما را با گذشت زمان بهبود می بخشد،

– عملکرد قلب و ریه های خود را بهبود ببخشید،

– این باعث افزایش کل روند ورزش های قدرتمند در کاهش وزن می شود.

اگر فقط 20 دقیقه برای تمرین وقت دارید
اگر فقط 20 دقیقه برای تمرین وقت دارید

رعایت موارد موثر در استپ وزنی

بسیاری از مردم نمی دانند که قدم زدن هنگام ورزش چقدر می تواند مفید باشد. گسترده ترین ارتفاع 8 اینچ است. صرف نظر از سطح آمادگی جسمانی یا مهارت شرکت کنندگان، نباید روی ارتفاع سکویی که باعث انعطاف عمیق مفصل زانو از 91 درجه می شود ورزش کنند.

هنگامی که پا کاملاً بارگیری می شود، تمام وزن بدن در اولین مرحله بالا رفتن روی پا است. ورزش گام به گام یا استپ وزنی یکی از بهترین تمرینات برای تناسب اندام است. برای کاهش وزن نیازی به نگهداری وسایل زیادی ندارید.

فقط با یک تمرین 20 دقیقه ای با استفاده از نیمکت استپ می تواند به وزن ایده آل خود برسید. ورزش ایروبیک با استفاده از استپ وزنی ممکن است برای بسیاری از افراد در طول تمرین اولین انتخاب نباشد، اما فواید خود را دارد. آنچه شما نیاز دارید، چیزی برای قدم گذاشتن است.

داخل یا خارج از سالن ورزشی که پیدا کردن آن به ندرت یک چالش است، به خصوص با پله ها، آستانه درها و سایر وسایل بلند در اطراف خانه این کار را انجام دهید. این بسیار ساده است و هنوز هم به عنوان نوعی ورزش قلبی بسیار موثر است.

یک مکان عالی برای شروع داشته باشید

یک مکان عالی برای شروع داشته باشید، وقتی که می بینید چه حرکت بسیار باور نکردنی را انجام می دهید. مزایای شگفت انگیزی دارد که ارائه می دهد. این ناشی از احساسی است که در تمرین وجود دارد و همچنین عملی بودن آن که موجب می شود تا شما از انجام آن لذت ببرید.

این تمرین مبتنی بر حرکات ساده ای است که حول چرخش یک پا و بازگشت به موقعیت اولیه انجام می شود. این حرکت به معنای حرکت مداوم به سمت بالا است.

همان طور که هر کسی که یک پله بزرگ را کنترل کرده است، می داند که این می تواند یک چالش واقعی باشد. این یک روش عالی برای بالا بردن ضربان قلب و بهبود سلامت قلب و عروق در طولانی مدت است.

یک مکان عالی برای شروع داشته باشید
یک مکان عالی برای شروع داشته باشید

تا اینجا با مبحث رعایت موارد موثر در استپ وزنی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست استپ وزنی چیست با ما همراه باشید.

ورزش قلبی عروقی

ورزش ایروبیک با استپ وزنی برای کاهش وزن، همان طور که از نامش پیداست، شکل بسیار خوبی از ورزش هوازی است. این به این معنی است که این یک ورزش قلبی عروقی خوب است و به طور کلی به سلامتی شما کمک می کند.

کاردیو به تنظیم جریان خون شما کمک می کند و قلب شما را به اندازه کافی قوی و سالم نگه می دارد تا زندگی روزمره را ایمن و آسان کند و همچنین با افزایش تناسب اندام، سایر اشکال بدن هم با  ورزش تنظیم می کند.

ورزش قلبی عروقی
ورزش قلبی عروقی

این تأثیر بسیار زیادی روی بدن و طیف وسیعی از مزایای سلامتی در خارج از قلب نیز دارد، مانند کارآمد ساختن ریه ها و استقامت بیشتر، در اهداف معمول مثل کاهش چربی و سوزاندن کالری اضافی، که این امر می تواند خطر بیماری قلبی و سایر شرایط سلامتی را نیز کاهش می دهد.

انجام تمرین با ضرب آهنگ مورد علاقه خود یا دیدن این که در چند مرحله هستید، می تواند در مدت زمان مشخصی شروع خوبی برای شما باشد و به شما در شکل گیری تمرین کمک می کند.

تا اینجا با مبحث ورزش قلبی عروقی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست استپ وزنی چیست با ما همراه باشید.

تراکم استخوان بهبود یافته

استپ وزنی باعث می شود تا استخوان ها و مفاصل و همچنین عضلات و قلب شما تقویت شوند. بسیاری از این موارد از طریق بدن شما است که با تمرینی که انجام می دهید، بهبود یابد تا دفعه بعد در آن مهارت بهتری داشته باشید.

بیشتر این گونه است که ورزش تراکم استخوان موجب می شود تا وزن شما را به طور کلی متناسب کند.این به نوبه خود باعث می شود که ورزش ایمن تر و بسیار راحت تر باشد.

به شرطی که به هر حال بیش از حد ورزش نکنید. علاوه بر همه این ها، ایروبیک مرحله ای حتی با محافظت بیشتر در برابر آسیب های کلی و ساییدگی، به سلامت بدن شما نیز کمک می کند. در واقع فواید بیشتری از آنچه تصور می کنید، در ورزش و کاهش وزن شما وجود دارد.

تراکم استخوان بهبود یافته
تراکم استخوان بهبود یافته

پله کم ضربه

این ورزش به دلیل سرعت حرکات درگیر و حرکت مداوم که واقعاً شامل هیچ حرکات سنگینی نیست، ضربه بسیار کمی دارد. ورزش کم ضربه راهی عالی برای سوزاندن کالری و بهبود سلامتی شما می باشد، حتی با مشکلات مفصلی مانند آرتروز می توانید استپ وزنی خود را داشته باشید.

همچنین بر خلاف فعالیت هایی مانند دویدن که بسیار تأثیرگذار است و باید مراقبت های بیشتری انجام شود، در وهله اول از آسیب به مفاصل جلوگیری می شود.

اگر مرتباً از ایروبیک برای استپ وزنی خود استفاده می کنید، جنبه های تقویت کننده پا نیز در واقع باعث ایجاد عضله در اطراف مفاصل می شود و محافظت بیشتری ایجاد می کنند،

بنابراین از این نظر نیز می تواند عاملی موثر باشد. این حتی در موارد بعدی یا اگر مصدومیتی دارید که می خواهید برطرف شود، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

قدرت افزایش می یابد

یکی دیگر از زیبایی های مرحله استپ وزنی تعداد عضلات درگیر در ورزش است که از آن ها استفاده می کنید. به دلیل کاری که انجام می دهید و مدت زمان طولانی، کل پایین تنه شما این کاهش وزن را حس می کند.

این بدان معناست که همه چیز از گلوت تا عضلات ساق پا در حال تمرین هستند. هرچه عضلات بیشتری استفاده کنید، کالری بیشتری می سوزانید و قدرت بیشتری ایجاد می کنید.

این چیزی است که واقعاً مهم است. طول و شدت تمرین نیز تاثیر چشمگیری در این امر دارد، بنابراین می توانید نتایج دلخواه خود را به دست آورید.

اگر فقط به دنبال این هستید که کمی بیشتر فعال باشید و یک سبک زندگی سالم داشته باشید، سریع دست به اقدام بزنید و وزن خود را کاهش دهید.

زمانی را که برای تمرین می گذرانید و همچنین سرعت شما، بزرگترین محرک های شما هستند. آن ها همان چیزی هستند که شما باید متناسب با شخص خود تغییر دهید. بهتر است آزمایش کنید و بدانید که چه چیزی برای شما مناسب است.

احساس خوبی داشته باشید

دیدن ایروبیک برای استپ وزنی در کلاس های موجود در سالن های بدنسازی و مراکز تفریحی نیز غیر معمول نیست. اگر در فشار آوردن خود به ورزش مشکل دارید، می توانید با راهنمایی و موسیقی انگیزه خود را به دست آورید و اطمینان حاصل کنید که در بهترین حالت خود هستید و از ورزشی که انجام می دهید، لذت می برید.

احساس خوبی داشته باشید
احساس خوبی داشته باشید

هر چه بیشتر از انجام ورزش مورد نظر خود لذت ببرید، راحت تر خواهید دید که در رسیدن به اهداف خود و همچنین تحرک فعال باشید. کلاس هایی از این دست می تواند جنبه اجتماعی تری از زندگی را نیز به شما ارائه دهد، به شما کمک می کند تا انگیزه خود را حفظ کرده و در انجام کاری که انجام می دهید، موفق باشید.

پیدا کردن دوستان در تمرینات فرصت خوبی برای شما و آن ها خواهد بود، و واقعاً گذر لحظات برای شما شیرین تر خواهد بود.

هزاران روش مختلف وجود دارد که مطمئن می شوید تا آنچه را که در خانه نیاز دارید، به دست می آورید

همان طور که قبلاً اشاره شد، هزاران روش مختلف وجود دارد که مطمئن می شوید تا آنچه را که در خانه نیاز دارید، به دست می آورید. همه این ها در حرکت پله ای است و برای اطمینان از این که به آن دست یافته اید، می توانید تمرین بسیار کنید.

– پله ها

– پشت درها

– مبل ها

– جعبه ها یا ظروف محکم

– دیوارها

ایروبیک برای استپ وزنی، مانند هر کاردیوی قلبی دیگر، یکی دیگر از موارد جالب توجه است. اشتباه کردن سخت است و انجام آن بسیار در دسترس است.

در هر کجا که از نظر آمادگی جسمانی به سر می برید، قدم زدن جایی برای شروع شما خواهد بود. قبل از شروع هر گونه برنامه ورزشی یا تغذیه ای، با پزشک یا متخصص دیگری مشورت کنید.

این امر به ویژه برای افراد بالای 35 سال یا افرادی که از قبل مشکلات بهداشتی دارند مهم است. هیچ گونه مسئولیتی در قبال صدمات جانی یا خسارات مالی در استپ وزنی وجود ندارد.

اگر سرگیجه، حالت تهوع، درد قفسه سینه یا علائم غیرطبیعی دیگری را تجربه کردید، تمرین را یک باره متوقف کنید و بلافاصله با پزشک مشورت کنید.

مراحل قابل بررسی در استپ وزنی

زانو و ستون فقرات کمر دو منطقه اول برای بررسی در استپ وزنی هستند، زیرا منصفانه استدلال می شود که این مناطق بیشتر در معرض خطر هستند. به دلیل کشیدگی در زانو و آسیب احتمالی ستون فقرات در اثر بار در شانه ها با میله یا حتی با دمبل، این مناطق باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

مراحل قابل بررسی در استپ وزنی
مراحل قابل بررسی در استپ وزنی

تمرینات تک پا تمرینات بدون خطری نیستند. آن ها معمولاً توسط مربیانی که ریسک و آگاهی بالایی دارند، انتخاب می شوند و سعی می کنند تا با کمترین خطر لازم، بهترین فرصت را به ورزشکاران خود بدهند. تکنیک بالا بردن زانو به سمت بالا برای کمک به اتمام حرکت با ورزش مرحله ای بسیار معمول است.

تا اینجا با مبحث مراحل قابل بررسی در استپ وزنی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست استپ وزنی چیست با ما همراه باشید.

حرکات مشت یا خم شدن ران

حرکات مشت یا خم شدن ران که معمولاً برای تکمیل تمرین در استپ وزنی انجام می شود، می تواند باعث ایجاد کج شدن لگن در عقب شود. در حالی که پای دیگر قفل است، مسئله ای است که ممکن است برای کسانی که مفصل ران آن ها واقعا محدود شده است و سابقه آسیب شناسی واقعی دارند، ایجاد مشکل کند.

چندین برنامه استپ وزنی برای بالا رفتن سریع از پله ها در نظر گرفته اند و تصور می شود این کار نا معقولی نیست و سرمایه گذاری ضعیفی هم در زمان و هم در مصرف انرژی است. بعد از یک دهه استفاده از آن باید امید داشت که نوعی شواهد در مورد انتقال یا کاهش آسیب دیدگی وجود داشته باشد.

استفاده از نسخه جانبی می تواند به جلوگیری از حرکت انگشتان پا در بسیاری از ورزشکاران که نگران آن هستند، کمک می کند. بالا رفتن و کشیدن انگشت شست روی لبه جعبه یا نیمکت دلیل تردید بسیاری از مربیان در بارگیری سنگین تمرین است،

زیرا احساس می کنند که یک ورزشکار به دلیل ایمن نبودن پا از پا در می آید. به نظر نمی رسد که افزایش اطلاعات براساس اطلاعات شناخته شده خطر بزرگی باشد.

نیمکت یا جعبه:

ساده ترین قسمت تمرین مربوط به تنظیم سطح یا جعبه مناسب تا مرحله بالا رفتن است. در بسیاری از برنامه های استپ وزنی از نیمکت های تناسب اندام استفاده می شود و این تفاوت چندانی با استفاده از بالشتک ندارد.

استحکام باید به اندازه کافی برای پایداری پا باشد، اما اگر مشکلی پیش بیاید، لبه ها نمی توانند به ورزشکار آسیبی وارد کنند. ارتفاع جعبه باید نزدیک به 1 فوت یا کمتر از 2 فوت باشد. زاویه های مشترک، متغیرهایی هستند که ممکن است در تحقیقات عملکردی نشان داده شوند، اما در بیشتر موارد، حرکات تمام دامنه، آسان تر هستند زیرا تکرارپذیری بیشتری دارند.

نیمکت یا جعبه:
نیمکت یا جعبه:

گزینه های بارگیری خارجی:

مربیان می توانند از جلیقه، دمبل، هالتر و حتی دستگاه های کابل به عنوان مداخلات احتمالی استفاده کنند. اغلب افراد جلیقه ها و گزینه های حمل تنهایی را دوست دارند. چون برای یک ورزشکار احساس تعادل بیشتری دارد، اما به شرطی که از مراقبت های فراوان استفاده شود.

همه چیز ممکن است. دستکاری متغیرهای بارگیری، تجهیزات و تکنیک می تواند تاثیرات مختلف آموزشی را ایجاد کند. مربیان، مانند هر تمرین دیگر، متغیرهای زیادی دارند که به شما کمک می کند تا افزایش قدرت را به عملکرد و توانبخشی انتقال دهید.

برای به اتمام رساندن یک تمرین مرحله ای بالا در استپ وزنی، چیز زیادی لازم نیست، اما وقتی احترام به آموزش از بین رفت، موارد زیادی ممکن است اشتباه شود.

با این حال، در بیشتر موارد، ورزشکاران با احترام به روند تمرین و همیشه با احتیاط می توانند خطر را به شدت کاهش دهند.

رعایت دستورالعمل های هر دقیقه در طول جلسه کافی است

این یک فرهنگ سازی برای کاهش ترس نیست که در طول آموزش لازم باشد، فقط رعایت دستورالعمل های هر دقیقه در طول جلسه کافی است. داشتن یک رویکرد تکاملی کوچک برای رشد ورزش با ورزشکاران احساس خوبی دارد.

متأسفانه مربیان دوست دارند تا راحت باشند که قبل، بعد و به جای تمرینات معمول چه کاری باید انجام دهند. به طور کلی، افراد، افزایش مرحله را یکی از پیشرفته ترین تمرینات برای تمرینات قدرتی تک پا می دانند،

زیرا ورزشکاران در زمین نیستند. افراد معمولاً با نگه داشتن هالتر یا دمبل در معرض خطر قرار می گیرند. دشواری تمرین عمدتا به برنامه مربیگری و البته خود مربیان بستگی دارد.

ورزشکاران می توانند استعداد بالایی داشته باشند، اما برخی از ورزشکاران شایسته عنوان نیستند و بیشترین هماهنگی را ندارند.

از آنجا که بسیاری از مربیان شخصی از مراحل گام به گام استپ وزنی استفاده می کنند، هیچ کس نمی خواهد بگوید که انجام آن ها یک موفقیت است، اما انجام کامل آن ها یک مسئولیت است.

کارآموزان باید قبل از مرحله پله در تمام تمرینات زمینی مانند لانگ، اسکات و الگوهای مشابه مسلط باشند. این طور نیست که بالا رفتن از پله ها مهارت خاصی می خواهد، بلکه بسیاری از ورزشکاران تازه کار، کار با هالتر را با قدم زدن خیلی زود و بدون تجربه شروع می کنند. تعداد کمی از افراد از قفسه های مخصوص استفاده می کنند.

رعایت دستورالعمل های هر دقیقه در طول جلسه کافی است
رعایت دستورالعمل های هر دقیقه در طول جلسه کافی است

دلایل استفاده از استپ وزنی

در استپ وزنی درد مفصلی کمتری خواهید داشت.

اضافه وزن می تواند فشارهای جدی بر روی مفاصل شما ایجاد کند، به ویژه زانوها که بیش ترین بخش بدن روی آن ها قرار دارد. در حالی که همه باید با ساییدگی و پارگی روزمره مفاصل خود مقابله کنند، افرادی که دارای اضافه وزن هستند، استرس اضافی را روی همین مفاصل ایجاد می کنند.

علاوه بر این، عوامل التهابی مرتبط با افزایش وزن می توانند در مشکلات مفاصل کوچکتر مانند دستان شما نقش داشته باشند. به همین دلیل ثابت شده است که یک رژیم ضد التهابی و داشتن استپ وزنی مناسب، به کاهش علائم آرتروز کمک می کند.

ممکن است که لاغر شدن شما افزایش یابد.

چه کسی می تواند آن را رد کند؟ معلوم شد که یکی از دلایل لاغر شدن این است که رئیس شما ممکن است تا بعد از لاغر شدن، رفتار بهتری با شما داشته باشد. طبق مطالعه ای که در Health Economics انجام شد، افراد چاق، به ویژه زنان، در حدود 2.5 درصد کمتر از همکاران با وزن طبیعی خود درآمد دارند .

پیشنهاد شغل رویایی خود

هر چقدر که غیر اخلاقی به نظر برسد، مطالعات نشان داده است که وزن حتی ممکن است بر شانس شما برای کار تاثیر منفی بگذارد.

در تحقیقی که در مجله بین المللی چاقی منتشر شد، محققان دریافتند که وقتی عکس نشان می دهد که شخصی دارای اضافه وزن در مقایسه با عکس همان شخص پس از جراحی لاغری است، تصمیمات استخدامی تاثیر متغیر روی آن ها می گذارد.

یک بررسی دیگر در طب، کار و امور بهداشتی نشان داد که افرادی که BMI بالایی دارند، در مقایسه با همکاران لاغرتر خود، معمولاً از نظر پیشنهادات اولیه شغلی، در سمت های نظارتی و ارتقا، نادیده گرفته می شوند. کاهش وزن فقط تعصب مصاحبه گر یا رئیس شما را تغییر نمی دهد

بلکه باعث اعتماد به نفس شما می شود و مصاحبه را بسیار راحت تر می کند. در نتیجه استپ وزنی می تواند روشی بسیار کاربردی در نظر گرفته شود.

پیشنهاد شغل رویایی خود
پیشنهاد شغل رویایی خود

تا اینجا با مبحث دلایل استفاده از استپ وزنی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست استپ وزنی چیست با ما همراه باشید.

استپ وزنی در کاهش استرس شما نقش بسزایی خواهد داشت.

مطمئناً، شغل می تواند به میزان استرس مزمن کمک کند، اما رژیم شما نیز همین طور است. فقط کافی است تا نگاهی به بهترین غذاها برای کاهش استرس بیندازید.

بسیاری از غذاهایی که سطح استرس را بدتر می کنند، همان غذاهایی هستند که پیشرفت کاهش وزن شما را درگیر می کنند، در حالی که غذاهایی که استرس را کاهش می دهند، آن هایی هستند که در طول سفر برای کاهش وزن خود می خورید.

به عنوان مثال، غذاهای سرشار از شکر تصفیه شده، مانند نوشابه یا بستنی، می توانند سطح هورمون های استرس مانند کورتیزول را افزایش دهند.

این غذاها قند خون شما را افزایش می دهند، سپس آن را به شدت کاهش می دهند. در نتیجه، مغز شما این سطح پایین گلوکز خون را به عنوان یک وضعیت تهدید کننده زندگی درک می کند، کورتیزول بیشتری ترشح می کند تا دوباره گرسنگی را تحریک کند و به نوبه خود باعث می شود که همچنان استرس داشته باشید.

آلرژی فصلی

آیا اولین نشانه های بهار با ترس از دانستن این که باید دستمال کاغذی در دست داشته باشید و همواره قطره های چشم را بچکانید، همراه است؟ معلوم است که ممکن است وزن شما مقصر برخی از علائم شما باشد.

این به این دلیل است که اضافه وزن باعث فشار بر غدد فوق کلیه و سیستم تنفسی می شود که ممکن است علائم آسم و آلرژی را بدتر کند.

پیرایش ممکن است به این معنی باشد که شما بالاخره قادر به بیرون آمدن و بوییدن گل های رز خواهید بود. در نتیجه همراه شدن با استپ وزنی می تواند برای کاهش وزن موثر باشد.

آلرژی فصلی
آلرژی فصلی

غذا طعم بهتری خواهد داشت

محققان دریافتند که افراد دارای اضافه وزن، حساسیت چشایی کمتری نسبت به افراد لاغر دارند. شاید به این دلیل که جوانه های چشایی آن ها با استفاده بیش از حد، کاهش می یابد.

نظریه دیگری حدس می زند که تغییرات هورمونی که در طی کاهش وزن اتفاق می افتد، ممکن است تا نحوه ارتباط گیرنده های چشایی با مغز را تغییر دهد.

شما یک آشپز بهتر خواهید بود.

کاهش وزن موثر اغلب مترادف با وعده های غذایی خانگی است. زیرا مطالعات نشان داده است که افرادی که آشپزی های خانگی انجام می دهند، میزان مصرف غذا را  هر روز به طور متوسط 137 کالری کمتر و 16 گرم قند کمتر در مقایسه با افرادی که به طور منظم در رستوران ها غذا می خورند، مصرف می کنند.

هنگامی که در بیشتر وعده های غذایی خود مواد سالم را  مصرف می کنید، خواهید دید که مهارت آشپزی شما بهبود یافته است.

کمتر سرماخوردگی را تجربه خواهید کرد.

کاهش موفقیت آمیز وزن، معمولاً با تغییرات اساسی در سبک زندگی همراه است. برنامه ای که شامل استراحت خوب در شب، تأمین سوخت با یک رژیم غذایی غنی از ریزمغذی ها با محصولات تازه و غلات کامل است، می تواند به شما در کاهش وزن کمک شایانی کند. همچنین طبق تحقیقات دانشکده پزشکی، هر یک از این تغییرات می تواند به بهبود سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده پست استپ وزنی چیست هستید.

حافظه شما ممکن است بهبود یابد.

توجه به تلفن همراه خود در زمان افزایش وزن به دلیل این که دیگر نمی توانید شماره تلفن یا نام را به خاطر بسپارید، از خود دور کنید. ذهن شما نیز ممکن است که در نتیجه تحمل وزن اضافی کمی سرگردان باشد. در یک مطالعه، زنان بعد از کاهش وزن در تست های حافظه عملکرد بهتری نسبت به قبل از کاهش وزن داشتند.

چرا؟ اسکن های مغزی نشان داد که هنگامی که خانم ها وزن کم کردند، فعالیت بیشتری در هنگام شکل گیری حافظه و فعالیت کمتری در هنگام یادآوری حافظه داشتند، که نشان می دهد که شل شدن بیش از حد LB ممکن است تا کار موثر برای مغز را دشوار کند.

مطالعات دیگر نشان داده است که ماده اصلی در نوشابه و سایر غذاهای شیرین، مانند فروکتوز، ایجاد مسیرهای تازه بین سلول های مغزی را مختل می کند که هنگام یادگیری یا تجربه چیز جدیدی اتفاق می افتد.

متخصصان دریافته اند که مواد شیرین موجود در رژیم غذایی وزن شما را کاهش داده و افزایش مصرف این غذاهای فوق العاده مانند امگا 3 در طی کاهش وزن می تواند با این امر مقابله کند. در همین راستا همسو شدن با استپ وزنی و رعایت اصول و قواعد کاهش وزن می تواند که شما را به وزن ایده آل برساند.

حافظه شما ممکن است بهبود یابد.
حافظه شما ممکن است بهبود یابد.

شما دائما به دنبال غذا نخواهید بود

در حالی که رژیم های غذایی اغلب به دلیل پاسخ زنده ماندن بدن برای افزایش هورمون های گرسنگی و متابولیسم آهسته هنگام گرسنگی عمل می کنند، معمولا این افراد بعد از لاغر شدن احساس گرسنگی می کنند.

این برای همه افراد صدق نمی کند. کسانی که برنامه های گسترده ای را دنبال می کنند که شامل غذاهای سالم همراه با مواد مغذی تقویت کننده مانند پروتئین و فیبر است، غالباً خوردن غذای کمتری را گزارش می کنند.

شما در حال خواندن پست استپ وزنی چیست هستید.

به همین اندازه عرق نخواهید کرد

آیا هرگز احساس کرده اید که در یک سونا هستید که فقط 70 درجه باشد؟ این امر به این دلیل است که ورزش، چربی بدن را عایق کرده و دمای بدن را افزایش می دهد و باعث می شود که شما نسبت به افرادی که لاغرتر هستند، گرمتر باشید.

به همین دلیل، افراد دارای اضافه وزن تمایل بیشتری به تعریق دارند. به همین دلیل افراد می توانند با رعایت استپ وزنی مناسب کاهش وزن راحت تری داشته باشند.

به همین اندازه عرق نخواهید کرد
به همین اندازه عرق نخواهید کرد

چهره شما را جوان تر می کند.

کرم ها و سرم ها را بیرون بریزید. اگر از مشکلات پوستی مانند پسوریازیس، اگزما یا آکنه رنج می برید، استفاده از استپ وزنی ممکن است به روشن شدن رنگ پوست شما کمک کند. دلیل آن اثبات شده است که مواد مغذی موجود در غذاهای سالم دارای فواید زیبایی فراوانی هستند که می توانند در ایجاد پوستی زیبا و شاداب به شما کمک کنند.

چهره شما را جوان تر می کند.
چهره شما را جوان تر می کند.

امیدواریم تا اینجا از مطالعه مقاله استپ وزنی چیست اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

نتیجه گیری:

امروزه با افزایش وزن، افرادی زیادی دنبال روش های مختلفی برای کاهش وزن خود هستند تا بتوانند به وزن ایده آل خود برسند. در همین راستا بهره مندی از استپ وزنی برای رسیدن به وزن مورد نظر، می تواند که راهکاری موثر در نظر گرفته شود تا بتوانید با آسودگی خیال، کاهش وزن راحتی را داشته باشید.

نتیجه گیری:
نتیجه گیری:

از اینکه تا انتهای پست استپ وزنی چیست با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن مقاله استپ وزنی چیست بهره لازم را برده باشید.

در انتهای این مقاله شما را دعوت می کنیم به مطالعه مقالات زیر:

  • اسلیو معده برای چه وزنی مناسب است
  • لاغر کننده ترین ورزش

مقالات زیر را حتما مطالعه کنید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید