هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی را مورد بررسی قرار دهیم.

جهت استعلام دقیق قیمت و اطلاعات تکمیلی با ما تماس بگیرید.

09120174510

هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی
هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی

اگر می خواهید از هزینه های عمل اسلیو مطلع شوید و در رابطه با این عمل اطلاعات بیشتری کسب کنید با کلینیک تخصصی دکتر سلیمی تماس بگیرید

عمل اسلیو معده یکی از عمل هایی است که برای افراد چاق توصیه می شود. در حال حاضر شاهد این هستیم که چاقی به عنوان یک مرض به حساب می آید که هر ساله جان بسیاری از افراد را می گیرد.

اگر چه شاید چون خود به تنهایی باعث مرگ نشود اما اضافه وزن و چاقی سبب ایجاد بیماری های خطرناکی می شود که هر کدام از آن ها می تواند جان و سلامت شخص را به خطر بی اندازد.

عمل های چاقی در زمانی به فرد توصیه می شوند که راه های دیگر لاغری امتحان شده باشد و جوابی مناسب گرفته نشده باشد. عمل های جراحی انواع مختلفی دارند و متناسب با ویژگی های هر کسی یک عمل به او پیشنهاد خواهد شد. به این موضوع توجه کنید که عمل های جراحی لاغری در مجموعه عمل های زیبایی قرار می گیرد.

هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی
هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی

لازم به ذکر است که عمل های زیبایی مشمول هزینه بیمه نخواهند شد. اما عمل های جراحی لاغری را می توان گاهی استثنا دانست. اگر پزشک تشخیص دهد که عمل جراحی لاغری برای سلامت فرد است پس می توان آن را مشمول بیمه دانست.

در این مقاله قصد داریم به سوال های زیر پاسخ دهیم:
  1. عمل های جراحی لاغری مانند اسلیو معده در چه زمانی کاربرد دارند؟
  2. چه کسانی می توانند عمل های جراحی لاغری را انجام دهند؟
  3. بهترین عمل های جراحی لاغری را نام ببرید؟
  4. عمل اسلیو معده چیست؟
  5. هزینه های عمل اسلیو معده با بیمه های تکمیلی چگونه است؟
  6. مزیت های عمل اسلیو معده را شرح دهید؟
  7. عمل اسلیو معده چه عوارضی می تواند داشته باشد؟
  8. مراقبت های قبل از عمل های جراحی لاغری را توضیح دهید؟
  9. بعد از انجام عمل های لاغری چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  10. بهترین روش لاغری چیست؟
  11. چاقی بیش از حد چه عوارضی به دنبال خواهد داشت؟
  12. آیا بیمه های تکمیلی هزینه عمل های جراحی لاغری را تقبل می کنند؟
  13. شرایط مورد نیاز برای این که عمل های جراحی لاغری مشمول بیمه شوند را شرح دهید؟

عمل های جراحی لاغری مانند اسلیو معده در چه زمانی کاربرد دارند؟

در حال حاضر شاهد این هستیم که زندگی روزمره ما ماشینی شده است. زندگی ماشینی به طرز عجیبی تحرک افراد را کاهش می دهد. علاوه بر کاهش تحرک تغذیه نامناسب هم سبب شده تا میزان چاقی به صورت عجیبی افزایش پیدا کند.

در حال حاضر می بینیم که زمان بسیار کمی برای صرف غذا وجود دارد، غذاها با عجله خورده می شوند و در بسیاری از موارد فست فودهای ناسالم به جای غذای سالم جایگذین شده است.

در مواردی مانند آن چه در بالا به آن اشاره شد شاهد چاقی بیش از حد هستیم. در بعضی از موارد چاقی به حدی پیشرفته شده است که با استفاده از رژیم غذایی و ورزش کردن نمی توان وزن را کاهش داد.

گاهی ممکن است این چاقی به حدی باشد که موجب بیماری های دیگری مانند بیماری های قلبی شود. اگر این بیماری ها پیشرفت کرده باشند و سلامت شخص در خطر باشد به صورتی که زمان کافی برای لاغری به روش های معمول وجود نداشته باشد به شخص پیشنهاد می شود که عمل های جراحی لاغری را امتحان کند. عمل اسلیو معده یکی از بهترین روش های جراحی است که معایب بسیار کمی دارد. در ادامه این عمل را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

چه کسانی می توانند عمل های جراحی لاغری را انجام دهند؟

آیا شما از افرادی هستید که تصور می کنید چاق هستید؟ اضافه وزن شما به چه میزان است؟ اگر از افرادی هستید که روش های دیگر لاغری را امتحان کرده اید و نتیجه نگرفته اید و حال می خواهید با عمل جراحی لاغر شوید باید به این موضوع توجه کنید که انجام عمل های جراحی لاغری شرایط خاصی دارد. شما نمی توانید با هر میزان اضافه وزن اقدام به کاهش وزن با عمل جراحی کنید، در ادامه قصد داریم این شرایط را به طور مفصل توضیح دهیم.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی هستید

شرایط سنی:

توجه داشته باشید که کودکان زیر 8 سال به هیچ عنوان نباید عمل های جراحی لاغری را انجام دهند زیرا ممکن است عوارض جبران نشدنی برای آن ها داشته باشد، به خصوص عمل جراحی اسلیو معده که اصلا توصیه نمی شود.

شرایط بدنی:

زمانی که به پزشک متخصص مراجعه می کنید و قصد دارید که عمل جراحی لاغری را انجام دهید در ابتدا قد و وزن شما را می گیرد و با انجام محاسباتی شاخص توده بدنی شما را به دست می آورد.

پزشک متخصص با توجه به همین شاخص توده بدنی عمل های جراحی لاغری را به شما پیشنهاد می دهد. توجه داشته باشید برای انجام هرگونه جراحی لازم است توده بدنی تقریبا 30 داشته باشید تا مجاز به انجام جراحی شوید.

مدت زمان چاقی و دلیل آن:

شاید برای شما جالب باشد اما برای گرفتن تائیدیه پزشک لازم است که این شرایط هم داشته باشید. به عنوان مثال اگر می خواهید عمل جراحی اسلیو معده را برای لاغری انتخاب کنید باید مدت 5 سال از زمانی که چاقی افراطی شما شروع شده است گذشته باشد تا بتوانید این عمل جراحی را انجام دهید.

توجه داشته باشید که بیماری خاصی نباید دلیل به وجود آمدن چاقی شما شده باشد، زیرا با درمان نشدن آن بیماری بعد از عمل جراحی هم باز شاهد اضافه وزن خواهیم بود که بسیار مشکل جدی و حادی است.

درانتهای شرایط لازم برای عمل های جراحی لازم است به این موضوع اشاره کنیم، در صورتی روش جراحی لاغری را انتخاب کنید که تصمیم جدی برای لاغری دارید.

بعد از عمل جراحی به نکات مهمی باید توجه کنید که تناسب اندام شما حفظ شود و موضوع جالب آن جا است که رعایت این نکان شاید خیلی هم آسان نباشد، پس اگر تصمیم شما برای لاغری جدی نیست عمل های جراحی را فراموش کنید.

مدت زمان چاقی و دلیل آن:
مدت زمان چاقی و دلیل آن:

بهترین عمل های جراحی لاغری را نام ببرید؟

در این قسمت قصد داریم 9 عمل جراحی لاغری را برای شما نام ببریم. توجه داشته باشید که هر یک از عمل های گفته شده مزایا و معایبی دارند. شما برای انتخاب عمل مناسب خود دقت کنید تا بهترین آن را متناسب با شرایط و ویژگی های بدنی خود انتخاب کنید که نتیجه حاصله بهترین باشد.

بهترین عمل های جراحی لاغری را نام ببرید؟
بهترین عمل های جراحی لاغری را نام ببرید؟

عمل جراحی بای پس معده:

در این روش قسمت عظیمی از معده بریده می شود و نکته مهم این است که قسمت حذف شده، بخش بالایی معده و ابتدای روده است. به طور خلاصه می توان گفت که در این روش غذا معده و روده را دور خواهد زد.

عوارض عمل بای پس معده به این صورت است که املاح مدنی به سختی جذب خواهند شد، بروز فتق و مبتلا شدن به سندروم دامپینگ در این جا ممکن است فرد به جراحی دیگری نیاز داشته باشد.

عمل جراحی بای پس معده:
عمل جراحی بای پس معده:

جراحی بای پس معده به روش منحرف کردن بلیو پانکراتیک:

توجه داشته باشید که این روش هم کاملا شبیه به روش بای پس معده است با این تفاوت که با وجود کاهش حجم معده شاهد کاهش کمتر حجم دستگاه گوارش هستیم. عمل مذکور برای افراد بسیار چاق که توده بدنی بالای 50 دارند توصیه می شود. از عوارض عمل جراحی بای پس معده به روش منحرف کردن بلیو پانکراتیک می توان به خون ریزی، استفراع، سوء تغذیه و فتق اشاره کرد.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی هستید

عمل جراحی لاپاراسکوپی :

در این روش از جراحی شاهد این هستیم که یک باند به دور معده قرار داده می شود. باندی که دور معده قرار دارد این خاصیت را دارد که باد شود، زمانی که باد می شود معده به دو قسمت تقسیم خواهد شد. توجه داشته باشید همین تقسیم معده به دو قسمت سبب می شود که حجم غذای ورودی به معده به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

در این روش جراحی میزان کاهش وزن کمتر از روش های دیگر است و باید به این موضوع هم توجه کنید که باند دور معده پس از مدتی باید تعویض شود. البته عوارض ناشی از این عمل هم نسبت به دیگر عمل ها کمتر است.

عمل جراحی اسلیو معده:

جراحی اسلیو معده به عنوان یکی از بهترین عمل های لاغری به حساب می آید پس توضیح کاملی در ارتباط با چگونگی انجام عمل، مزیت های آن، معایب و عوارض آن به طور مجزا ارائه خواهیم داد.

پلیکاسیون معده: تا به حال به دامن های پلیسه ای دقت کرده اید که چگونه پلیسه ها بر روی یک دیگر دخته شده اند؟ در این روش جراحی، معده هم مانند دامن دوخته می شود.

توجه داشته باشید که با دوختن معده شاهد کوچک شدن حجم آن و در نتیجه کاهش حجم غذاهای ورودی به معده خواهیم بود. نکته مهم آن جا است که عمل جراحی پلیکاسیون برای کسانی که توده بدنی بین 35 تا 40 دارند توصیه می شود. از عوارض ناشی از این عمل می توان به این ورد اشاره کرد که بعد از مدتی ممکن است پلیسه های دوخته شده از یکدیگر جدا شوند.

عمل جراحی بای پس روده:

به طور معمول این جراحی همراه یا بعد از جراحی اسلیو معده پیشنهاد می شود. در عمل بای پس روده قسمت عظیمی از روده بریده خواهد شد که البته کمک می کند که شخص غذای کمتری بخورد. از عوارض شایع آن می توان نیاز به پیگیری، رژیم غذایی دشوار و کمبود مواد معدنی را نام برد.

عمل جراحی لیپوماتیک:

در این روش شاهد این هستیم که لاغری به صورت موضعی انجام می شود، یعنی با استفاده از تکنیک های خاص چربی های اضافه در هر ناحیه از بدن را از بین می برند که در نتیجه شاهد کاهش سایز خواهیم بود. از عوارض عمل جراحی لیپوماتیک می توان به کبودی، التهاب و قرمزی، سوختگی و ایجاد عفونت اشاره کرد.

عمل لیپوساکشن:

لیپوساکشن چربی های اضافی در هر قسمت از بدن را از بین می برد و همراه با از بین بردن این چربی ها فرمی زیبا به بدن می دهد. لیپوشاکشن عمل زیبایی به حساب می اید که علاوه بر لاغری زیبایی اندام هم تضمین می کند. از عوارض لیپوساکشن می توان کبودی، ایجاد عارضه های قلبی و ریوی، عفونت، شل شدن پوست و قرمزی همیشگی را نام برد.

عمل جراحی ابدومینوپلاستی:

این عمل تنها بر روی چربی های شکمی اثر می کند. در این روش چربی های شکم را از بین می برند تا شکم به طور کامل صاف گردد. از جمله عوارض ناشی از عمل جراحی ابدومینوپلاستی می توان به شل شدن و افتادگی پوست، بی حس شدن پوست، از بین نرفت اثرات زخم و نتیجه حاصل بسیار ضعیف اشاره کرد.

 

البته در نظر داشته باشید عوارضی در مطالب بالا به آن اشاره کردیم برای همه به یک میزان اتفاق نخواهد افتاد. اگر پزشک خود را به خوبی انتخاب کنید و تخصص و مهارت را از مهم ترین فاکتورهای انتخاب پزشک بدانید، مرکز معتبری را برای انجام عمل جراحی لاغری خود انتخاب کرده باشید و مراقبت های قبل از عمل را به طور کامل رعایت کرده باشید احتمال عوارض جراحی به شدت کاهش پیدا می کند.

عمل جراحی ابدومینوپلاستی:
عمل جراحی ابدومینوپلاستی:

 

به این موضوع هم توجه کنید که همه عمل های جراحی عوارضی دارند و قبل از عمل باید با دقت کامل به این موارد توجه کنید تا بعد از جراحی پشیمان نشوید.

البته پیشنهاد ما به شما این است که جز در موارد خاص به سراغ عمل های جراحی لاغری نروید و سعی کنید با ورزش کردن و تغذیه مناسب وزن و اندام خود را به صورت نرمال، سالم و زیبا نگه دارید تا نگرانی بابت عوارض عمل جراحی هم نداشته باشید.

البته لازم به ذکر است که در مطالب بالا تنها عارضه های هر عمل بیان شده است و این در حالی است که عمل های فوق مزیت هایی هم دارند، به علت مشترک و شبیه بودن مزیت ها سعی بر این شد که مزیت های مهم را به طور خلاصه بیان کنیم

لاغری و تناسب اندام در زمان بسیار کوتاه و با صرف کم ترین انرژی ممکن را می توان از مهم ترین مزیت های استفاده از این 9 روش جراحی دانست که سبب شده هر ساله تعداد زیادی از افراد برای لاغری و تناسب اندام عمل های جراحی لاغری را انتخاب کنند.

به این موضوع توجه کنید که روش جراحی مناسب خود را با تحقیق و مشورت گرفتن از افراد متخصص انتخاب کنید تا نتیجه ای خوب برای شما رقم بخورد.

 

عمل اسلیو معده چیست؟

در مطالب بالاتر انواع مختلف عمل های جراحی لاغری را شرح دادیم اما مطلبی در ارتباط با عمل اسلیو معده بیان نکردیم، حال قصد داریم عمل اسلیو معده را به طور کامل شرح دهیم.

همانطور که گفتیم اسلیو معده از بهترین عمل های جراحی است و لازم به ذکر است که در این عمل جراحی فرم معده تغییر می کند. معده در افراد چاق شبیه به یک سیب است در حالی که بعد از عمل اسلیو معده به شکل یک موز یا یک هلال ماه دیده می شود.

عمل اسلیو معده چیست؟
عمل اسلیو معده چیست؟

توجه داشته باشید که عمل اسلیو معده قابل بازگشت نیست، پس در انتخاب پزشک ماهر و حاذق نهایت دقت را به خرج دهید. این که چه قسمتی از معده جدا می شود مهم ترین نکته در ارتباط با عمل اسلیو معده است.

بخشی از معده که در طی عمل اسلیو معده جدا می شود، قسمت بالایی به نام فوندوس است، حال سوال پیش می آید که چرا فوندوس؟ فوندوس از این نظر مهم به حساب می آید که هورمون گرلین را ترشح می کند.

هورمون گرلین

هورمون گرلین هم همان هورمونی است که با ترشح آن در داخل معده شخص احساس گرسنگی می کند. حال کاملا مشخص است که چرا بعد از عمل اسلیو معده ورزن شخص کاهش پیدا می کند. به دلیل آن که هورمونی برای اعلام گرسنگی وجود ندارد اشتها به شدت کاهش پیدا می کند و در کنار این حجم معده هم برای دریافت غذا کاهش پیدا کرده است.

در این جا لازم می دانیم به این نکته مهم اشاره کنیم که جدا شدن فوندوس هیچ گونه آسیبی در ساختار معده ایجاد ننماید، به دلیل آن که اتصال هایی که در معده مهم و کاربردی به حساب می آیند در جریان عمل به طور سالم و صحیح بر جای می مانند و آسیبی به آن ها وارد نمی شود. از اتصالات مهم معده می توان اتصال آن به دوازدهه را نام برد، این اتصال به عنوان پیلور شناخته می شود.

آناتومیک معده بعد از عمل اسلیو معده تغییری نمی کند و این امر باعث می شود که عمل گوارش مانند قبل ادامه پیدا کند و عوارضی از این نظر وجود نخواهد داشت.

به این نکته بسیار مهم توجه کنید که پزشک خود را دقت انتخاب کرده باشید زیرا در این حالت عوارض عمل جراحی به شدت کاهش پیدا می کند. در عمل اسلیو معده هضم و جذب غذا مانند قبل از عمل خواهد بود و مشکلی وجود نخواهد داشت.

هورمون گرلین
هورمون گرلین

هزینه های عمل اسلیو معده با بیمه های تکمیلی چگونه است؟

همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم عمل های جراحی لاغری مانند عمل اسلیو معده در گروه عمل های زیبایی قرار می گیرند جز در موارد خاص، در این موارد خاص بیمار برای سلامت خود و برای فرار از چاقی مزمنی که با آن دست به گریبان است اقدام به عمل جراحی لاغری می کند.

پس اگر قصد دارید عمل لاغری شما مشمول بیمه های تکمیلی شود نیاز است که مسئولین و پزشکان معتمد بیمه قبول کنند که شما برای سلامت خود می خواهید عمل جراحی را انجام دهید.

توجه داشته باشید که مدارک پزشکی خود و پرونده هایی که با توجه به آن می توان اثبات کرد که چاقی شما در حالت مزمن و خطرزا قرار دارد را به مسئولین مربوطه در بیمه نشان دهید.

البته توجه داشته باشید که به آسانی هم نخواهد بود. شرایطی خاص وجود خواهد داشت و بیمار قبل از عمل مدتی تحت نظر است که در ادامه مطالب به طور کامل این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

هزینه های عمل اسلیو معده با بیمه های تکمیلی چگونه است؟
هزینه های عمل اسلیو معده با بیمه های تکمیلی چگونه است؟

صفحه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی دی را مطالعه کنید.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی هستید

مزیت های عمل اسلیو معده را شرح دهید؟

در ابتدا لازم می دانیم به این موضوع اشاره کنیم که هر یک از عمل های جراحی لاغری مزیت های خاص خود را دارند و شخصی که قصد انجام عمل را دارد باید متناسب با شرایط خاص خود یک عمل را انتخاب کند.

در عمل اسلیو معده 80 درصد از حجم معده بریده می شود. این کاهش حجم سبب می شود که حجم غذای ورودی به معده به شدت کاهش پیدا کند. همین کاهش میزان غذای ورودی سبب می شود که به مرور زمان شخص مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست دهد و البته احساس گرسنگی بسیار کمی می کند که دلیل آن هم شرح داده ایم.

در عمل اسلیو معده شاهد این هستیم که شخص در زمان بسیار کمی وزن زیادی را از دست می دهد. این مدت زمان نسبت به دیگر عمل های جراحی هم بسیار کمتر است

مزیت های عمل اسلیو معده را شرح دهید؟
مزیت های عمل اسلیو معده را شرح دهید؟

. شخص بعد از عمل اسلیو معده معمولا 50 درصد از وزن خود را از دست می دهد.

از دیگر مزیت های عمل اسلیو معده می توان به عدم تغییر ساختار و آناتومی معده اشاره کرد و این که عملکرد معده تغییری نخواهد داشت. از دیگر مزیت های مهم عمل اسلیو معده این است که شکل روده هیچ گونه تغییری نکرده است و شخص مشکلی برای هضم غذا نخواهد داشت.

اگر از کسانی هستید که حساسیت های مزمن دارید و نمی توانید جسمی خارجی را در معده قرار دهید عمل اسلیو معده می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. توجه داشته باشید دیگر مزیت این روش این است مه هیچ ونه جسمی در معده قرار نخواهد گرفت و به هیچ عنوان ایجاد حساسیت نخواهد کرد.

البته در این جا تنها به ذکر تعدادی از مهم ترین مزیت های عمل اسلیو معده بسنده کردیم. اگر قصد شما برای انجام عمل اسلیو معده جدی است بیش از این ها تحقیق کنید. البته سعی بر این شده است که مطالب مفید و خلاصه ارائه شود.

 

عمل اسلیو معده چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

در بالا این موضوع بیان شد که شخصصی که از روش عمل اسلیو معده استفاده کرده است در مدت زمان کمی مقدار بالایی از وزن را از دست خواهد داد و این را به عنوان مزیت عنوان کردیم. توجه داشه باشید که همین مزیت می تواند سبب بروز مشکل شود.

اگر وزن سریع کاهش پیدا کند ممکن است شخص دچار ریزش مو و مشکلاتی پوستی شود. برای جلوگیری از این مشکل باید مصرف ویتامین ها و مواد مغذی در برنامه روزانه قرار بگیرد.

حالت تهوع و استفراغ

از دیگر عوارض ناشی از عمل اسلیو معده می توان به حالت تهوع و استفراغ در روزهای ابتدایی عمل اشاره کرد که البته بسیار شایع هم می باشد. البته این عوارض در روزهای ابتدایی بعد از عمل مشاهده می شوند و به مرور زمان از شدت آن کاسته خواهد شد.

توجه داشته باشید، شخصی که عمل اسلیو معده را انجام می دهد نمی تواند تند تند غذا بخورد زیرا حالت تهوع و استفراغ او تشدید خواهد شد. لازم است بگوییم که اصلا نگران این حالت ها نباشید زیرا قرار نیست دائمی و همیشگی باشد، اگر چه همان تعداد روزهای اندک هم ناراحت کننده است.

در مواردی هم شاهد این هستیم که بعد از انجام عمل اسلیو معده خون ریزی اتفاق افتاده است. توجه داشته باشید که در اسلیو معده قسمتی از معده جدا شده و در نهایت قسمت باقی مانده معده باید دوخته شود.

در بعضی از وارد به سبب بی دقتی پزشک جراح شاهد این هستیم که بخیه زدن به خوبی انجام نمی شود و در بعضی از موارد می بینیم که از بی دقتی موجب ایجاد عفونت شده است.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی هستید

اگر دچار عفونت شده اید با مشورت پزشک آنتی بیوتیک مصرف کنید.

به این مورد دقت کنید که عمل جراحی اسلیو معده هم مانند هر عمل دیگری عوارضی دارد که می توانید آن را کاهش دهید. به این نکته توجه کنید که مراقبت های قبل و بعد از عمل را به طور صحیح انجام دهید.

پزشک معالج خود را با دقت بسیار زیاد انتخاب کنید و مطمئن شوید که مهارت و تخصص کافی را برای انجام این عمل مهم داشته باشد. رعایت رژیم غذایی بعد از عمل را نادیده نگیرید زیرا تاثیر به سزایی در نتیجه عمل خواهد داشت.

در نهایت به این موضوع توجه کنید که به مرور زمان که از عمل جراحی می گذرد بعضی از عوارض مانند حالت تهوع کاهش پیدا می کند، اما اگر شاهد این بوید که عوارض شما کاهش پیدا نکرده است و در مواردی هم تشدید شده است حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است خطرات جدی در پی داشته باشد.

مراقبت های قبل از عمل های جراحی لاغری را توضیح دهید؟

لازم به ذکر است مدت زمان بهبودی و نقاهت در عمل اسلیو معده از دیگر عمل هایی که برای لاغری انجام می شود کمتر خواهد بود. شخصی که عمل جراحی اسلیو معده انجام داده است در ابتدا باید در بیمارستان تحت نظر پزشک و پرستاران بستری باشد، این مدت معمولا 2 روز است.

بعد از این 2 روز شخص می تواند باز هم در بیمارستان بماند یا به منزل برود اما لازم است که به مدت 2 هفته به طور کامل استراحت کند تا از نظر جسمی بهبود پیدا کند.

بعد از 2 هفته شخص می تواند فعالیت های معمولی خود را شروع کند. البته این فعالیت ها نباید فشار جسمی به شخص وارد کند. توجه داشته باشید که اگر درد دارید  طبیعی است که داشته باشید با مشورت پزشک مسکن مصرف کنید.

مراقبت های قبل از عمل های جراحی لاغری را توضیح دهید؟
مراقبت های قبل از عمل های جراحی لاغری را توضیح دهید؟

بعد از عمل غذا نخورید

نکته ای مهم که باید به آن ویژه شود این است که بعد از انجام عمل تحت هیچ شرایطی نباید غذا بخورید، غذا خوردن بعد از عمل فقط باعث استفراغ می شود و موجب عوارضی در آینده خواهد شد.

بعد از این که پزشک به شما اجازه داد که می توانید غذا مصرف کنید، از غذاهای آبکی مانند سوپ های رقیق شروع کنید. توجه داشته باشید که بعد از آن که از خواب بیدار شدید نباید حرکت کنید مدتی بیدار بمانید و سپس به آرامی بلند شوید. توجه داشته باشید که تحرک بالا سبب آسیب دیدن بخیه خواهد شد.

لازم به ذکر است که تحت هیچ شرایطی نباید اجسام سنگین را جابه جا کنید زیرا باز هم احتمال آسیب دیدن بخیه ها وجود دارد. به این موضوع توجه کنید که هر چه قدر استراحت کنید باز هم به استراحت بیشتر نیاز خواهید داشت، به خصوص آن که با کاهش شدید وزن احتمال بی حالی هم وجود خواهد داشت.

بعد از انجام عمل های لاغری چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

از مهم ترین نکاتی که بعد از عمل های جراحی لاغری باید به آن توجه شود، رعایت رژیم غذایی مناسب است. به این موضوع مهم توجه کنید که بعد از همه عمل های جراحی لاغری اگر رژیمی مناسب رعایت نشود امکان بازگشت وزن وجود خواهد داشت. به علت مهم بودن رعایت رژیم غذایی این موضوع را به طور کامل شرح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

به این موضوع مهم توجه کنید که در طول روز آب به مقدار کافی بنوشید. نوشیدن آب فایده های بسیاری دارد. یکی از مهم ترین فایده های نوشیدن آب این است که روند بهبودی شخص را تسریع می بخشد. اگر چه نوشیدن آب فایده های بسیاری دارد اما در مصرف ان نباید افراط کرد زیرا ممکن است بروز مشکلات جدی شود.

بعد از انجام عمل های لاغری چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
بعد از انجام عمل های لاغری چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه شود این است که تعداد وعده های غذایی افزایش پیدا کند و حجم آن کاهش داشته باشد. به این مورد توجه کنید میوه و سبزیجات را در برنامه اصلی غذایی خود داشته باشید.

میوه های و سبزیجات هم سبب تجمع چربی نخواهند شد و هم سبزیجات فیبر دار به سوخت و ساز بیشتر چربی در بدن کمک می کنند. سوپ های رقیق هم می توانند انتخاب خوبی برای رژیم غذایی شما باشند.

نکته مهم

نکته مهم دیگر این است که غذاهای چرب و فست فود را تقریبا فراموش کنید زیرا موجب چاقی خواهد شد و ممکن است عوارض جبران نشدنی را به دنبال داشته باشد.

نکته دیگری که بعد از انجام عمل های جراحی باید به ان توجه ویژه داشته باشید انجام ورزش است. ورزش سبب می شود وزن شما در حد نرمال قرار بگیرد و علاوه بر این موجب سلامتی و تندرستی هم خواهد شد.

توجه کنید که بعد از عمل جراحی رزش را سریعا شروع نکنید. در این رابطه با پزشک متخصص خود مشورت کنید و زمان دقیقی را برای شروع ورزش بپرسید. نکته مهم دیگر این است که از ورزش های سبک تحت نظر مربی شروع کنید زیرا ممکن استحرکات سخت و اشتباه موجب باز شدن بخیه ها و خون ریزی شود.

نکته مهم
نکته مهم

بهترین روش لاغری چیست؟

برای لاغر شدن و تناسب اندام روش های متفاوتی وجود دارد. به این نکته توجه کنید که لاغری و تناسب اندام با یک دیگر متفاوت اند. یک شخص می تواند لاغر باشد اما اندام او متناسب و زیبا نباشد و بر عکس شخصی می تواند لاغر نباشد اما تناسب اندام داشته باشد

البته لاغر نبودن هم به معنی چاق بودن و داشتن اضافه وزن نیست. در ادام راه های لاغری و تناسب اندام را بررسی خواهیم کرد و معایب و مزایا هر کدام را شرح خواهیم داد.

یکی از کارهایی که برای لاغری پیشنهاد می شود رعایت رژیم غذایی خاص است. توجه داشته باشید که رژیم غذایی لاغری به معنی کم خوردن نیست، بلکه به معنی درست خوردن است.

اصلاح رژیم غذایی معمولی یکی از کارهایی است که می توان با آن وزن را کنترل کرد. توج داشته باشید که با مشورت افراد بی تخصص خود را در معرض مشکلات جدی قرار ندهید.

اگر رژیم غذایی نامناسب را در پیش بگیرید مشکلات پوستی و ریزش مو خواهید داشت.

روش دیگری که برای لاغری پیشنهاد می شود انجام ورزش است. ورزش باید اصولی پیش برود و حتما با یک مربی یا شخصی که مهارت کافی در این زمینه دارد مشورت کنید.

در صورتی که ورزش را غیر اصولی انجام دهید ممکن است دچار آسیب دیدگی شوید. بعضی از این آسیب ها بسیار جدی هستند و گاهی موجب می شند که دیگر نتوانید ورزش را ادامه دهید.

بهترین روش لاغری چیست؟
بهترین روش لاغری چیست؟

اما بهترین راه برای لاغری و تناسب اندام که از طرف پزشکان و مربی های ورزشی به شدت توصیه می شود، انجام ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب در کنار یک دیگر است.

شاید در این روش مدت زمان طولانی تری لازم باشد صبر کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید اما می توانید مطمئن باشید که عوارض آن بسیار کم است، آن قدری که می توان از این عوارض ناچیز چشم پوشی کرد.

البته در بعضی از موارد که چاقی بیش از حد است و فرد به علت بیماری نمی تواند زمان را برای لاغری صرف کند عمل های جراحی پیشنهاد می شوند. عمل جراحی مناسب هر فرد با توجه به شرایط شخصی او متفاوت خواهد بود و نمی توان یک عمل را به همه توصیه کرد.

چاقی بیش از حد چه عوارضی به دنبال خواهد داشت؟

در مطالب گفته شده به این موضوع اشاره کرده ایم که چاقی باعث بروز مشکلات جدی در شخص خواهد شد. در ابتدا توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد خود چاقی بیماری به حساب نمی آید بلکه بیماری هایی به موجب چاقی برای شخص به وجود خواهد آمد. از خطرناک ترین این بیماری های می توان به مشکلات قلبی اشاره کرد.

چاقی و اضافه وزن سبب می شود که چربی در رگ های بدن انباشه شود و خون نتواند به راحتی به قلب برسد. بیماری های ریوی از دیگر معضلات چاقی به حساب می آیند. افراد چاق عموما تنگی نفس دارند و نمی توانند فعالیت های سنگین را به خوبی انجام دهند.

چاقی بیش از حد چه عوارضی به دنبال خواهد داشت؟
چاقی بیش از حد چه عوارضی به دنبال خواهد داشت؟

از دیگر معضلات و مشکلات چاقی می توان به افزایش قند خون اشاره کرد. قند خون و دیابت مشکلی است که بسیاری از افراد چاق با آن دست به گریبان هستند. نوع پیشرفته دیابت احتیاج به تزریق انسولین دارد که کاری آزار دهنده است.

بیماری های کیسه صفرا هم از عوارض دیگری چاقی به حساب می آیند. افراد چاق اعتماد به نفس بالایی برای حضور در اجتماع ندارند و گوشه گیر هستند. مشکل دیگری که افراد چاق با آن سر و کار دارند پیدا نکردن لباس مناسب است، گاهی هزینه های زیادی هم برای خرید یک لباس معمولی باید بپردازند.

آیا بیمه های تکمیلی هزینه عمل های جراحی لاغری را تقبل می کنند؟

به این موضوع در مطالب بالا اشاره کرده ایم که عمل های جراحی لاغری در گروه عمل های زیبایی قرار می گیرند و هیچ گونه بیمه ای به آن ها تعلق نخواهد گرفت.

البته همانطور که گفتیم بعضی از عمل های جراحی برای افرادی که چاقی مزمن دارند و برای حفظ سلامت خود اقدام به عمل جراحی می کنند استثنا به حساب می آید و طبق شرایطی خاص مشمول بیمه می شود. اما بعضی از عمل های جراحی لاغری تحت هیچ شرایطی مشمول بیمه نمی شود.

مثال

به عنوان مثال عمل جراحی لیپوساکشن عملی است که کاملا زیبایی به حساب می اید و مسئلین بیمه به هیچ عنوان آن را مشمول دریافت بیمه نخواهند کرد.

این در حالی است که عملی مانند اسلیو معده و بای پس معده از عمل هایی است که اگر شخص بیمار شرایط خاص را داشته باشد مشمول قوانین بیمه خواهد شد و قسمتی از هزینه های عمل توسط بیمه پرداخت خواهد شد. عمل های جراحی لاغری هزینه ای بالا دارند و قسمتی از آن هم مبلغ قابل توجهی خواهد بود.

به این نکته توجه کنید که بعضی از عمل های جراحی لاغری موضعی هستند و فقط چربی های قسمتی خاص از بدن را از بین می برند. این عمل ها همان هایی است که تحت هیچ شرایطی مشمول بیمه نمی شوند

پس اگر قصد دارید برای تناسب اندام خود یکی از این عمل ها را امتحان کنید، بدانید که خود به تنهایی باید هزینه های آن را به طور کامل پرداخت کنید و هیچ یک از شرکت های بیمه کمکی به شما نخواهند کرد.

البته پیشنهاد ما به شما دوری از عمل های جراحی و انجام روش های دیگر لاغری است که دلایل آن هم در مطالب بالا گفتیم و در این جا هزینه بالای عمل های جراحی هم به آن دلایل اضافه می کنیم.

حتما صفحه هزینه عمل اسلیو با بیمه نیروهای مسلح و بهترین بیمه تکمیلی برای عمل اسلیو معده را مطالعه کنید.

شرایط مورد نیاز برای این که عمل های جراحی لاغری مشمول بیمه شوند را شرح دهید؟

در مطالب گفته شده به این موضوع اشاره کردیم که اگر عمل های جراحی لاغری را به منظور حفظ سلامت خود می خواهید انجام دهید بیمه به شما تعلق خواهد گرفت، حال قصد داریم این مطلب را بیان کنیم که چگونه و تحت چه شرایطی شما مشمول این بیمه می شوید، با ما همراه باشید.

بعد از آن که پرونده پزشکی شما مورد قبول مسئولین و پزشکان معتمد شرکت های بیمه ای قرار گرفت، آن ها شما را به یک پزشک تغذیه معرفی می کنند تا تحت نظر او یک رژیم غذایی را رعایت کنید. مدت زمان رعایت این رژیم غذایی در افراد گوناگون مختلف است اما می توان زمان آن را تقریبا 6 ماه دانست. رعایت این رژیم غذایی دلایل مختلفی دارد.

در ابتدا می خواهند که وزن شما تثبیت شود. ثابت شدن وزن برای انجام عمل های جراحی لاغری بسیار مهم است زیرا اگر علت چاقی را نتوان به خوبی تشخیص داد بعد از عمل هم روند چاقی ادامه دار خواهد بود.

تصمیم جدی

از دیگر دلایلی که این رژیم را به شما پیشنهاد می دهند می توان به این مورد اشاره کرد که عزم شما برای لاغری را بسنجند و بدانند که آیا تصمیم شما جدی است یا خیر. به این مورد توجه کنید که اگر برای لاغری مصمم نباشید بعد از عمل جراحی لاغری هم باز چاق خواهید شد و ان جا دیگر با مشکلاتی بسیار جدی رو به رو خواهید شد.

تصمیم جدی
تصمیم جدی

گام بعد از رعایت رژیم غذایی این است که با یک روانشناس ماهر و متخصص جلساتی داشته باشید. در این جلسات روانشناس می توان علت های روانی چاقی شما را تشخیص دهد. به عنوان مثال اگر از افرادی هستید که در هنگام عصبانیت پر خوری می کنید روانشناس به شما کمک می کند که این مشکل را به نحوی کنار بگذارید.

اختلالات روانی سبب پر خوری می شود

در بسیاری از مواقع اختلالات روانی سبب پر خوری و در نهایت اضافه وزن می شوند. همانطور که در مطالب بالا هم به آن اشاره کردیم اگر این علت ها به طور درستی تشخیص داده نشود سبب می شود تا فرد بعد از عمل جراحی لاغری باز هم چاق شود.

به این نکته توجه کنید که هر شرکتی قوانین خاص خود را برای تقبل کردن هزینه های عمل های جراحی لاغری دارد که با شرکت دیگر هم متفاوت است. نکته مهم در ارتباط با بیمه های تکمیلی در این است که با استفاده از این بیمه های می توان آسان تر عمل های جراحی لاغری را متقبل شد. بیمه تکمیلی به معنی تکمیل کننده خدمات بیمه ای پایه است.

عمل های جراحی لاغری مانند عمل اسلیو معده در صورتی که شخص شاخص توده بدنی بالاتر از 40 داشته باشد مشمول بیمه تکمیلی خواهد شد. شخصی که شاخص توده بدنی بالای 40 داشته باشد هدف اصلی او از انجام عمل های جراحی لاغری سلامت و تندرستی است.

اختلالات روانی سبب پر خوری می شود
اختلالات روانی سبب پر خوری می شود

اسلیو معده بهترین عمل لاغری

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان به این نتیجه رسید که عمل اسلیو معده یکی از بهترین راه های عمل لاغری محسوب می گردد که مزیت های فراوانی دارد. عوارض ناشی از این عمل جراحی در صورتی که پزشک متخصص و ماهر باشد و مرکزی که در آن عمل انجام می شود معتبر باشد، بسیار پائین است.

در کل می توان گفت عوارض عمل جراحی اسلیو معده نسبت به دیگر روش های جراحی کم تر است و دلیل اصلی این است که آناتومی معده تغییری نمی کند، عمل هضم و جذب مواد غذایی به خوبی انجام می شود زیرا اتصالات معده و همچنین روده هیچ گونه تغییری ندارد.

بعد از عمل جراحی اسلیو معده هم مانند دیگر عمل های جراحی لاغری باید نکاتی را رعایت کرد که عدم توجه به آن ها سبب بروز مشکلات جدی خواهد شد. شیوه زندگی و تغذیه خود را حتما تغییر دهید

زیرا با همان شیوه زندگی و مصرف همان غذاها باز هم به همان وزن سابق بر می گردید. آب، غذاهای آبکی ماندد سوپ های رقیق، میوه و سبزیجات باید در رژیم غذایی شما جای بگیرد، این مواد غذایی به شما کمک می کنند که هم لاغر بمانید و هم سلامت خود را حفظ کنید.

البته توجه داشته باشید که بعضی از این جراحی های لاغری موضعی هستند و چربی های قسمت های خاصی را از بین می برند.

بعضی از عمل های جراحی لاغری بازگشت پذیر هستند، به این معنی که به طور مثال می توان باند گذاشته شده به دور معده را بعد از مدتی باز کرد. بعضی دیگر از عمل های جراحی بازگشت ناپذیرند. به عنوان مثال در عمل اسلیو معده قسمتی از معده بریده می شود و دیگر نمی توان آن قسمت را به معده برگرداند.

اگر برای لاغری مصمم هستید روش های دیگری مانند رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن را امتحان کنید اگر از این روش ها به نتیجه قابل قبولی نرسیدید در آخر عمل های جراحی لاغری را امتحان کنید.

عمل های جراحی هر چه قدر هم که خوب و کم عوارض باشند باز هم روشی تهاجمی به حساب می آیند و جز در موارد خاص به کسی پیشنهاد نمی شوند.

به این موضوع مهم دقت کنید که عمل اسلیو معده در رده عمل های جراحی زیبایی قرار دارد مگر ان که شخص برای حفظ سلامت خود اقدام به عمل جراحی کند.

اگر برای مسئولین بیمه این امر مشخص شود قسمتی از هزینه های عمل جراحی را پرداخت خواهند کرد.

البته لازم به ذکر است که اگر شخص شاخص توده بدنی 40 یا بالاتر داشته باشد بیمه تکمیلی برای انجام عمل جراحی اسلیو معده به او تعلق می گیرد. عمل های جراحی لاغری عموما هزینه بالایی دارند و بیمه می تواند کمک بسیار خوبی برای پرداخت این هزینه ها باشد.

در نهایت امیدوارم از خواندن مطالب فوق لذت برده باشید.

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی

دکتر سلیمی متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک. عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی(IFSO) شماره نظام پزشکی 100674 دکتر مهدی سلیمی جراح چاقی با سال ها تجربه در کنار شماست تا به راحتی به وزن دلخواه خود برسید. توجه داشته باشید تلاش شما در جراحی های چاقی نیز بسیار موثر است.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نرگس
نرگس
2 سال قبل

خیلی خوبه و واضح توضیح داده شده،ممنون

علی
علی
2 سال قبل

بسیار عالی

ساسان
ساسان
2 سال قبل

خیلی عالی بود

اکبر نژاد
اکبر نژاد
2 سال قبل

اقای دکتر لطفا منو در زمینه لاغری راهنمایی بفرمایید

لطفا جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠١٧٤٥١٠

آخرین مقالات

به اشتراک بگذارید

پشتیبانی و سئو سایت توسط آلمانت

با یک کلیک تماس بگیرید