میزان قند خون در 50 سالگی

فهرست مطالب

با ما همراه باشید تا بیشتر با میزان قند خون در 50 سالگی آشنا شوید.

در صورت نیاز به مشاوره در زمینه درمان دیابت با ما تماس بگیرید.

09120174510

یکی از بیماری های مزمنی که خیلی از افراد جامعه به آن دچار بوده و با آن درگیر هستند دیابت می باشد. این بیماری به گونه ای است که بدن فرد بیمار قادر نیست تا از مواد قندی که به آن وارد می شود استفاده کرده و یا آنها را در بدن انبار کند.

ویدئوی میزان قند خون در 50 سالگی

به طور کلی قند موجود در بدن از نوع گلوکز می باشد و در صورتی که به دستی از آن در بدن استفاده نشود میزان آن در خون فرد از حد معمول بیشتر می شود و در نتیجه قند خون فرد بالا میرود.

دیابت به طور کلی دو نوع اصلی دارد که عبارت هستند از نوع یک و نوع دو. البته که دیابت دو نوع دیگر هم دارد که اصلی نیستد اما میان افراد شایع می باشند. این دو نوع عبارت هستند از: دیابت در زمان حاملگی و پره دیابت که به نام پیش دیابت هم شناخته می شود.

هنگامی که فرد در خورد نشانه هایی می بیند که مشکوک به ابتلا به دیابت می شود می بایست به پزشک مراجعه کرده و سپس پزشک آزمایش هایی برای تشخیص دیابت تجویز کرده که با انجام آنها مشخص می شود آیا فرد به این بیماری مبتلا شده است یا خیر؟

اما قبل از هر چیز از شما می پرسیم که آیا می دانید 2hpp در آزمایش خون چیست؟

همچنین آیا با معنی blood sugar در آزمایش خون آشنا هستید؟

با بالا رفتن سن عملکرد بدن دستخوش تغییر می شود

با بالا رفتن سن عملکرد بدن دستخوش تغییر شده و پس از پنجاه سالگی لازم است که به صورت مداوم چکاپ های دوره ای انجام شود تا در صورت بروز تغییرات در سطح قند خون پزشک متوجه آنها شده و بتواند آن را تحت کنترل درآورد. یکی از بهترین و حرفه ای ترین پزشک های حال حاضر کشور که در زمینه ی دیابت و درمان قطعی قند خون بالا به فعالیت مشغول می باشد دکتر سلیمی است.

با بالا رفتن سن عملکرد بدن دستخوش تغییر می شود
با بالا رفتن سن عملکرد بدن دستخوش تغییر می شود

ایشان با بهره گیری از آخرین متدهای طب روز دنیا قادر هستند تا به درمان بیماران پرداخته و سابقه ی خوبی در زمینه جراحی چاقی و دیابت از خود به جای گذاشته به صورتی که کلیه ی مراجعه کننده ها از ایشان رضایت کامل دارند.

در این مطلب قصد داریم تا مفصلا به میزان قند خون در 50 سالگی پرداخته و در مورد بیماری دیابت نیز مفصلا به صحبت بپردازیم. با ما همرا ه باشید.

میزان قند خون در 50 سالگی

  • میزان قند خون در 50 سالگی قبل از ابتلا به دیابت 25.4 درصد
  • میزان قند خون در 50 سالگی بعد از ابتلا به دیابت 29.7 درصد

فهرست:

مشکلات در ارتباط با میزان قند خون در 50 سالگی و پس از آن

آزمایش های مربوط به تشخیص قند موجود در خون در آزمایشگاه ها چگونه انجام می شوند؟

تست مربوط به  قند خون ناشتا که با نام اف بی اس FBS در برگه ی آزمایش نشان داده می شود چیست و

چگونه انجام می شود؟

تست مربوط به تحمل قند خوراکی که به نام تست تحمل گلوکز خوراکی هم شناخته می شود چیست و چگونه صورت می پذیرد؟

تست مربوط به دیابت در دوران بارداری چیست و چگونه آن را انجام می دهند؟

تست مربوط به چک کردن سطح قند خون به صورت تصادفی چیست و چگونه صورت می گیرد؟

تست مربوط به هموگلوبین ای وان سی A1C چیست و چگونه آن را انجام می دهند؟

انواع بیماری های دیابت کدام هستند؟

دیابت از نوع یک چیست و به چه علت در بدن فرد به وجود می آید؟

دیابت از نوع دو چیست و به چه علت در بدن فرد به وجود می آید؟

پیش دیابت یا پره دیابت چیست و در چه شرایطی برای فرد رخ می دهد؟

دیابت بارداری چیست و چگونه برای فرد اتفاق می افتد؟

آیا میزان قند خون پایین و به طور کلی افت قند خون در سن پنجاه سالگی در بزرگسالان خطرناک است؟ این امر چه اثراتی می تواند داشته باشد؟

بالا رفتن سطح قند خون فرد با ورود به میانسالی و در 50 سالگی به چه صورت رخ می دهد؟

تشخیص دیابت در افرادی با سن بیشتر از 50 سال چگونه صورت می گیرد؟

نشانه ها و علائمی که در صورت بروز آنها در افراد بالای پنجاه سال می بایست مشکوک به ابتلا به دیابت شویم کدام هستند؟

آیا علائم و نشانه های دیگری نیز به غیر از نشانه های ذکر شده در بالا وجود دارند که در صورت وجود آنها می بایست مشکوک به وجود دیابت شویم؟

آیا غذا و رژیم غذایی هم می تواند سبب افزایش میزان قند خون در بدن فردی که 50 سال به بالا دارد شود؟

آیا افرادی که بالای 50 سال سن دارند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند؟

در صورتی که بیماری دیابت در افراد بالای 50 سال درمان نشود چه عارضه هایی را می تواند برای فرد به وجود بیاورد؟

بروز فشار خون و کلسترول خون بالا

بروز مشکل در ناحیه ی مغز فرد مبتلا به دیابت

به وجود آمدن اختلال در بینایی و گاها از دست دادن کامل آن در یک چشم یا هر دو چشم

بروز مشکل و اختلال در زمینه ی کلیه که گاها باعث از دست دادن یک یا هر دوی کلیه ها می شود

به وجود آمدن مشکلاتی در زمینه ی شنوایی که می تواند منجر به از دست دادن کامل شنوایی شود

دچار شدن فرد به انواع عفونت ها در ناحیه ی پوست

بروز تنگی نفس

بروز مشکل در لثه های فرد مبتلا به دیابت

به وجود آمدن مشکل در تمایلات جنسی و بروز اختلال در رابطه ی جنسی

نتیجه گیری

مشکلات در ارتباط با میزان قند خون در 50 سالگی و پس از آن

قسمتی در بدن که وظیفه ی تنظیم قند موجود در خون را بر عهده دارد لوزالمعده است که به نام پانکراس هم شناخته می شود. این اندام هورمونی از خود ترشح کرده و به درون بدن می فرستد که انسولین نام دارد.

قطعا شما هم نام این ماده را شنیده اید خصوصا اگر در میان اطرافیان و خانواده ی نزدیک شما شخصی وجود داشته باشد که به دیابت مبتلا باشد.

مشکلات در ارتباط با میزان قند خون در 50 سالگی و پس از آن
مشکلات در ارتباط با میزان قند خون در 50 سالگی و پس از آن

به طور کلی انسولین موجود در بدن وظیفه دارد تا قند موجود در خون را از آن گرفته و به سلول ها هدایت کند تا آنجا برای سوخت و ساز مورد استفاده قرار بگیرند و در نهایت انرژی مورد نیاز برای بدن هر فرد را تامین کنند.

عموما میزان قند خون در آقایان با خانم ها تفاوت چندانی ندارد و در یک رنج قرار می گیرند. در صورتی که فردی در لایف استایل خود برنامه ی غذایی داشته باشد که در آن غذاهای با سطح چربی بالا و یا قند بالا استفاده کند، به صورت مداوم سیگار بکشد و مشروبات الکلی بنوشد همه ی این عامل ها می توانند میزان قند موجود در خون فرد را تحت تاثیر قرار داده و آن را بالا و یا پایین ببرند.

علاوه بر این در نتیجه ی چنین سبک زندگی ای اگر فرد به بیماری قند خون بالا یا همان دیابت هم مبتلا شده باشد این احتمال وجود درد که میزان سطح گلیسمی وی دچار تغییراتی شده و بالا رفته یا پایین بیایند. (مقصود از سطح گلیسمی که به نام شاخص قندی هم شناخته می شود

Glycemic Index

و با GI: Glycemic Index نیز نشان داده می شود این است که کربوهیدرات هایی که به بدن یک فرد وارد می شوند به چه صورت هضم می شوند و در نتیجه ی آن سبب بالا رفتن سطح قند موجود در خون افراد میشوند. این شاخص با عددی بین 0 تا 100 نشان داده می شود که عدد 100 مربوط به قند خالص می باشد.)

پس برای هر فرد بهتر است که قادر باشد تا به غذاهایی که می خورد توجه داشته باشد و به این وسیله قادر باشد تا شاخص گلیسمی را تحت کنترل داشته باشد و نیز به کمک آن قادر باشد تا میزان قند موجود در خون خود را نیز تحت کنترل درآورد.

بهتر است افراد پس از این که به سن 50 سالگی می رسند به صورت سالانه دست کم هر 6 ماه یکبار نسبت به انجام آزمایش اندازه گیری سطح قند خون اقدام کنند. البته که قطعا این موضوع بسته به نظر پزشک معالج افراد و شرایط آنها داشته و برای هر فرد با فرد دیگر می تواند متفاوت باشد.

اگر به دنبال یک پزشک با تجربه و حرفه ای در زمینه ی دیابت و درمان آن هستید تا بتوانید به کمک ایشان میزان قند خون در 50 سالگی را در خود تحت کنترل درآورید پیشنهاد ما استفاده از خدماتی است که دکتر سلیمی به شما ارائه می دهند. ایشان بسیار با اخلاق و در عین حال زبده و کاربلد هستند و قادر هستند تا بیماری شما را تحت کنترل درآورده و آن را درمان کنند.

آزمایش های مربوط به تشخیص قند موجود در خون در آزمایشگاه ها چگونه انجام می شوند؟

در این مطلب از میزان قند خون در 50 سالگی می خواهیم تا مختصری راجع به آزمایش هایی صحبت کنیم که برای قند موجود در خون وجود دارند و به وسیله ی پزشک تجویز می شوند.

عموما پزشک ها برای این که ببینند فردی به بیماری دیابت یا قند خون بالا دچار است یا خیر آزمایش هایی را تجویز می کنند که فرد با حضور در آزمایشگاه می بایست نسبت به انجام آنها اقدام کند.

پیشنهاد می کنیم از پست درمان دیابت جدید دیدن کنید.

آزمایش های مربوط به تشخیص قند موجود در خون در آزمایشگاه ها چگونه انجام می شوند؟
آزمایش های مربوط به تشخیص قند موجود در خون در آزمایشگاه ها چگونه انجام می شوند؟

عموما یک آزمایش معمول در این مورد آزمایش تست قند ناشتای موجود در خون یا Fasting Blood Sugar می باشد که در برگه های آزمایش خود حتما آن را با نام FBS مشاهده کرده اید.

پیشنهاد می کنیم از پست دیابتیها صبحانه چه بخورند دیدن کنید.

به طور کلی آزمایش هایی که برای تشخیص دیابت و قند خون بالا وجود دارند عبارت هستند از:

  1. تست مربوط به قند خون ناشتا که با نام اف بی اس FBS در برگه ی آزمایش نشان داده می شود
  2. تست مربوط به تحمل قند خون
  3. تست مربوط به دیابت در دوران بارداری
  4. تست مربوط به چک کردن سطح قند خون به صورت تصادفی
  5. تست مربوط به هموگلوبین ای وان سی A1C

در ادامه به هر یک از این انواع تست های تعیین سطح قند خون در بدن می پردازیم. با ما همراه باشید. در صورتی که به دیابت دچار هستید و به دنبال یک پزشک با تجربه و حرفه ای در این زمینه می گردید تا درمان بیماری خود را شروع کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات درمانی است که دکتر سلیمی ارائه می دهد.

ایشان یکی از بهترین پزشک های حال حاضر کشور در زمینه ی بیماری دیابت و درمان آن هستند که می توانید روال درمان بیماری دیابت خود را به وی سپرده و از روند آن رضایت کامل داشته باشید.

تست مربوط به قند خون ناشتا که با نام اف بی اس FBS در برگه ی آزمایش نشان داده می شود چیست و چگونه انجام می شود؟

این تست یکی از رایج ترین آزمایش ها برای تشخیص دیابت می باشد. عموما پزشک ها در چکاپ های کاملی که حتی برای افراد سالم هم می نویسند این تست را تجویز می کنند تا ببینند میزان قند خون ناشتا در فرد در چه محدوده ای قرار دارد.

همانطور که از نام این آزمایش هم بر می آید می بایست برای انجام آن حتما بیمار به صورت ناشتا در آزمایشگاه حضور پیدا کند. یعنی بین 8 الی 12 ساعت پیش از زمان آزمایش به غیر از آب نه چیزی بخورد و نه چیزی بنوشد.

تست مربوط به قند خون ناشتا که با نام اف بی اس FBS در برگه ی آزمایش نشان داده می شود چیست و چگونه انجام می شود؟
تست مربوط به قند خون ناشتا که با نام اف بی اس FBS در برگه ی آزمایش نشان داده می شود چیست و چگونه انجام می شود؟

علاوه بر این استفاده از موادی مانند انسولین، الکل، چای، قهوه، استامینوفن، استفاده از انواع داروها نیز بهتر است پیش از آزمایش متوقف شود و همچنین فرد مورد نظر نباید روز پیش از آزمایش ورزش سنگین و فعالیت های فیزیکی سخت داشته باشد.

یکی دیگر از کارهایی که این آزمایش انجام می دهد این است که به پزشک این امکان را می دهد که ببیند آیا فرد به دیابت مبتلا شده است یا پیش دیابت و به کمک آن بتواند این دو نوع را از هم تمیز دهد.

محدوده ی نرمال برای این تست قند خون عدد 70 تا صد میلی گرم در دسی لیتر می باشد

محدوده ی نرمال برای این تست قند خون عدد 70 تا صد میلی گرم در دسی لیتر می باشد. در صورتی که قند موجود در خون فرد در محدوده ی صد الی صد و بیست و پنج باشد پزشک تشخیص می دهد که فرد مورد نظر به پیش دیابت مبتلا شده است.

در حالتی هم که میزان قند موجود در خون فرد از صد و بیست و پنج بیشتر شود هم پزشک به این نتیجه می رسد که بیمار به دیابت مبتلا شده است و می بایست آزمایش های دیگری برای تایید ابتلای بیمار به دیابت انجام شوند تا پزشک از این امر اطمینان خاطر حاصل کرده و پروسه ی درمان را آغاز کند.

پیشنهاد می کنیم از پست جراحی افراد دیابتی دیدن کنید.

محدوده ی نرمال برای این تست قند خون عدد 70 تا صد میلی گرم در دسی لیتر می باشد
محدوده ی نرمال برای این تست قند خون عدد 70 تا صد میلی گرم در دسی لیتر می باشد

یکی از بهترین پزشک ها در زمینه ی دیابت و درمان آن در حال حاضر در سطح کشور دکتر سلیمی است که شما می توانید به کمک ایشان پروسه ی درمانی خود را پی گرفته و از موفقیت امیز بودن آن اطمینان خاطر داشته باشید.

تست مربوط به تحمل قند خوراکی که به نام تست تحمل گلوکز خوراکی هم شناخته می شود چیست و چگونه صورت می پذیرد؟

در این قسمت از مطلب میزان قند خون در 50 سالگی می خواهیم به یکی دیگر از آزمایش هایی بپردازیم که به کمک آن می توان تشخیص داد آیا فرد به دیابت مبتلا هست یا خیر؟ این ازمایش به نام تست تحمل قند یا گلوکز شناخته می شود.

برای انجام این تست می بایست حتما بیمار به صورت ناشتا در محل آزمایشگاه حضور پیدا کرده و بین هشت تا دوازده ساعت قبل از انجام آزمایش هم از هر گونه خوردن و یا آشامیدن خودداری کند.

تست مربوط به تحمل قند خوراکی که به نام تست تحمل گلوکز خوراکی هم شناخته می شود چیست و چگونه صورت می پذیرد؟
تست مربوط به تحمل قند خوراکی که به نام تست تحمل گلوکز خوراکی هم شناخته می شود چیست و چگونه صورت می پذیرد؟

در این مدت بیمار تنها مجاز به نوشیدن آب می باشد و هیچ ماده ی خوراکی دیگری نباید به بدن وارد شود. سپس در ابتدا قند خون فرد به صورت ناشتا اندازه گیری می شود. بعد از آن برای انجام این آزمایش به فرد مراجعه کننده یک محلول برای آشامیدن داده می شود که در آن هفتاد و پنج گرم گلوکز یا قند خوراکی وجود دارد.

فرد می بایست این محلول را نوشیده و پس از گذشت صد و بیست دقیقه از زمان نوشیدن دوباره در محل آزمایشگاه حضور پیدا کرده و قند موجود در خون او مجددا اندازه گیری می شود.

در صورتی که میزان قند خون به دست آمده پس از نوشیدن محلول زیر عدد صد و سی ونه میلی گرم در دسی لیتر باشد

در صورتی که میزان قند خون به دست آمده پس از نوشیدن محلول زیر عدد صد و سی ونه میلی گرم در دسی لیتر باشد فرد هیچ مشکلی نداشته و د وضعیت طبیعی به سر می برد.

اما اگر این میزان بین صد و چهل میلی گرم در دسی لیتر تا صد و نود و نه میلی گرم در دسی لیتر باشد پزشک مشکوک به وجود پیش دیابت در فرد بیمار می شود و خطر ابتلا به دیابت در آینده وی را تهدید خواهد کرد.

اگر هم میزان قند خون موجود در بدن فرد از عدد دویست بیشتر بود پزشک نتیجه می گیرد این فرد قطعا به دیابت مبتلا است و می بایست تحت درمان قرار بگیرد.

در صورتی که در جستجوی پزشکی مجرب و کارکشته و با سابقه ی بالا برای درمان بیماری دیابت خود هستید بهتر است بدون هیچ شکی به دکتر سلیمی مراجعه کنید.

ایشان یکی از بهترین و زبده ترین پزشک های حال حاضر کشور در زمینه ی دیابت هستند که پرونده ی درخشانی داشته و کلیه ی مراجعه کننده های ایشان با رضایت از طول دوره ی درمان خود آن را به پایان رسانده اند.

تست مربوط به دیابت در دوران بارداری چیست و چگونه آن را انجام می دهند؟

در این قسمت از مطلب میزان قند خون در 50 سالگی  می خواهیم به آزمای دیابتی که برای مادران باردار تجویز شده و مورد استفاده قرار می گیرد بپردازیم. یکی از انواع بیماری دیابت دیابت در دوران بارداری است. این نوع دیابت در صورتی که کنترل نشود می تواند چه برای مادر و چه برای جنین خطرها و آسیب های بسیاری داشته و آنها را دچار مشکل سازد.

یکی از آزمایش هایی که در این دوران برای مادر باردار تجویز می شود تا به کمک آن میزان قند خون وی را اندازه گیری کنند آزمایش تحمل قند یا گلوکز است. این تست همانند تستی است که در قسمت پیشین در مورد آن مفصلا به صحبت پرداختیم و تنها تفاوتی که با آن دارد در این است که به صورت دو مرحله ای انجام می شود.

تست مربوط به دیابت در دوران بارداری چیست و چگونه آن را انجام می دهند؟
تست مربوط به دیابت در دوران بارداری چیست و چگونه آن را انجام می دهند؟

در این آزمایش ابتدا قند خون مادر به صورت ناشت ثبت می شود سپس مادر باردار می بایست محلولی را که حاوی صد گرم قند خوراکی است نوشیده و سپس به فاصله ی هر یک ساعت یک بار و به مدت سه مرتبه در محل آزمایشگاه حضور پیدا کرده و سطح قند موجود در خون وی اندازه گیری شود.

اگر در هر بار اندازه گیری قند خون در این سه ساعت متوالی اعداد زیر به دست بیایند یعنی خانم باردار به دیابت بارداری مبتلا شده است:

  1. سطح قند خون ناشتا در بدن مادر بین نود و پنج میلی گرم در دسی لیتر تا صد و پنج میلی گرم در دسی لیتر اندازه گیری شده باشد
  2. سطح قند خون موجود در بدن مادر باردار پس از یک ساعت از آشامیدن محلول قندی بیشتر از صد و هشتاد میلی گرم در دسی لیتر تا صد و نود میلی گرم در دسی لیتر باشد.
  3. سطح قند خون موجود در بدن مادر باردار دو ساعت پس از استفاده از محلول قندی بالاتر از صد و پنجاه گرم در دسی لیتر تا صد و شصت و پنج میلی گرم در دسی لیتر باشد
  4. سطح قند خون موجود در بدن مادر باردار سه ساعت پس از مصرف محلول قندی بالاتر از صد و چهل میلی گرم در دسی لیتر تا صد و چهل و پنج میلی گرم در دسی لیتر اندازه گیری شده باشد.

تست مربوط به چک کردن سطح قند خون به صورت تصادفی چیست و چگونه صورت می گیرد؟

در ادامه ی بحث میزان قند خون در 50 سالگی نوبت به یکی دیگر از آزمایش های اندازه گیری قند خون برای تعیین ابتلای فرد به دیابت یعنی تست قند خون تصادفی می رسد. در این نوع از تست مربوط به بیماری دیابت بیمار لازم نیست تا به صورت ناشتا این آزمایش را انجام دهد.

تست مربوط به چک کردن سطح قند خون به صورت تصادفی چیست و چگونه صورت می گیرد؟
تست مربوط به چک کردن سطح قند خون به صورت تصادفی چیست و چگونه صورت می گیرد؟

چند تایم در یک شبانه روز به صورت رندوم انتخاب می شوند و در آنها سطح قند خون فرد بیمار اندازه گیری می شود. در صورتی که طی این اندازه گیری ها نتیجه ای که به دست می آید به این شکل باشد که نوسان های زیادی در آنها به چشم بخورد پزشک مشکوک به وجود عارضه یا مشکلی در بدن فرد می شود.

در صورتی که در جستجوی بهترین پزشک برای درمان دیابت تمام شهر را زیر پا گذاشته اید و به نتیجه ای نرسیده اید پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده دکتر سلیمی را امتحان کنید ایشان یکی از با تجربه ترین و در عین حال حرفه ای ترین پزشک های حال حاضر کشور در زمینه ی دیابت و درمان آن هستند که پرونده های درمان موفق مراجعه کننده های مبتلا به دیابت بیشماری را به ثبت رسانده اند. با کمک دکتر سلیمی می توانید با خیالی آسوده پروسه ی درمان بیماری دیابت خود را پی بگیرید و آن را با موفقیت به پایان برسانید.

تست مربوط به هموگلوبین ای وان سی A1C چیست و چگونه آن را انجام می دهند؟

یکی دیگر از آزمایش های بسیار مهم در زمینه ی تعیین و تشخیص دیابت آزمایش هموگلوبین ای وان سی A1C است. این آزمایش در مقایسه با سایر آزمایش ها دقیق تر است چرا که نتیجه ای که ارائه می کند برای سه ماهه ی گذشته ی بیمار است. در این ازمایش سطح هموگلوبین خون فرد بیمار اندازه گیری می شود.

مولکول های قند تمایل دارند تا خود را به این هموگلوبین بچسبانند و با آن در خون حرکت کنند، طول عمر هر گلبول قرمز هم که هموگلوبین یکی از اجزای آن است سه ماه یا صد و بیست روز است.

تست مربوط به هموگلوبین ای وان سی A1C چیست و چگونه آن را انجام می دهند؟
تست مربوط به هموگلوبین ای وان سی A1C چیست و چگونه آن را انجام می دهند؟

لذا در صورتی که به مک هموگلوبین قند خون فرد اندازه گیری شود یک رکورد صد و بیست روزه در اختیار پزشک قرار می گیرد. این آزمایش در کنترل و مدیریت بیماری دیابت بسیار مفید بوده چرا که پزشک ها می توانند متوجه شوند آیا داروهایی که برای بیمار تجویز کرده ند موثر بوده است یا خیر.

رنج نرمال این آزمایش برای افرادی که به دیابت دچار هستند برابر با هفت می باشد که هر قدر که این عدد به 7 نزدیکتر باشد وضعیت فرد مناسب تر است. در افراد معمولی که مبتلا به دیابت نیستند این میزان خیلی کمتر اندازه گیری می شود.

پیشنهاد می کنیم از پست درمان پیش دیابت دیدن کنید.

انواع بیماری های دیابت کدام هستند؟

برای این که در مورد میزان قند خون در 50 سالگی به صحبت بپردازیم لازم است که ابتدا در مورد انواع بیماری دیابت که هر فرد می تواند به آن مبتلا شود به صحبت بپردازیم تا ببینیم کدام یک از این بیماری ها این امکان را دارند که در 50 سالگی اتفاق بیفتند و کدام یک احتمال کمتری برای وقوع در این سن را دارند؟

به طور کلی بیماری دیابت دارای 4 نوع اصلی می باشد که فرد در طول دوره های مختلف زندگی می تواند به آن دچار شود.

انواع بیماری های دیابت کدام هستند؟
انواع بیماری های دیابت کدام هستند؟

این 4 نوع از این بیماری به شرح زیر هستند:

  1. دیابت نوع 1
  2. دیابت نوع 2
  3. پیش دیابت
  4. دیابت بارداری

در ادامه در مورد هر کدام از این انواع دیابت به صحبت خواهیم پرداخت. در صورتی که به دنبال یک پزشک حاذق و با تجربه برای درمان بیماری دیابت خود می گردید و تا کنون کسی را با این مشخصات پیدا نکرده اید بهتر است برای یک بار هم که شده دکتر سلیمی را امتحان کنید.

ایشان یکی از بهترین پزشک های حال حاضر کشور در زمینه ی دیابت و درمان آن هستند و می توانید با سپردن درمان بیماری دیابت خود به این پزشک مجرب و حرفه ای تا حد زیادی خیال خود را بابت درمان راحت کنید.

دیابت از نوع یک چیست و به چه علت در بدن فرد به وجود می آید؟

یکی از انواع بیماری دیابت نوع یک است که در مقایسه با سایر انواع آن سنگین تر و شدیدتر می باشد. این نوع بیماری را بیشتر می توان در سنین پایین تر مشاهده کرد و از این رو آن را به نام دیابت نوجوان نیز می شناسند.

عموما این نوع از دیابت یا با فرد از بدو تولد وجود داشته و یا این که زمانی که فرد در دوران نوجوانی و حتی گاها کودکی قرار دارد این احتمال وجود دارد که به این بیماری مبتلا شود. همانطور که گفتیم اندامی به نام لوزالمعده وجود دارد که هورمون انسولین را برای تنظیم قند خون موجود در بدن ترشح می کند.

در فردی که مبتلا به دیابت نوع یک است سامانه ی دفاعی بدن وی سلول هایی را که وظیفه ی آنها ترشح و ساخت انسولین است را به عنوان تهدیدی برای بدن شناسایی کرده و سعی در از بین بردن انها می کند.

هنگامی که بدن هیچ انسولینی نداشته باشد

هنگامی که بدن هیچ انسولینی نداشته باشد تا به کمک آن بتواند قند موجود در خون را تنظیم کند، این قند در داخل خون انباشته می شود و میزان ان زیاد می شود.

همین امر سبب می شود تا سلول ها که از قند خون به عنوان یک سوخت برای تامین انرژی مورد نیاز بدن بهره می برند بدون سوخت باقی بمانند و در نتیجه بدن با کمبود انرژی مواجه می شود.

برای بیمارهایی که با این نوع دیابت درگیر هستند برای این که کار بدن دچار اختلال نشود لازم است تا به آنها انسولین داده شود. هنگامی که این انسولین وارد بدن فرد بیمار می شود قندی را که در خون انباشته شده به سمت سلول ها هدایت می کند تا آنها از این قند برای تامین سوخت و ساز بدن استفاده کنند و قادر باشند تا فعالیت های حیاتی را به خوبی به انجام برسانند.

دیابت از نوع دو چیست و به چه علت در بدن فرد به وجود می آید؟

در ادامه ی بحث میزان قند خون در 50 سالگی نوبت به معرفی دیابت از نوع دوم می رسد. این نوع از بیماری عموما در افرادی که سن آنها بالای چهل و پنج تا پنجاه سال است دیده می شود و حتی گاها در برخی از افراد در سی و پنج سالگی نیز مشاهده می شود.

یکی از علت های مهم ابتلا به این نوع از دیابت را می توان داشتن اضافه وزن زیاد و چاقی مفرط عنوان کرد که ریسک ابتلا به این بیماری را به شدت افزایش می دهد.

شاید بتوان گفت بیش از نود تا نود و پنج درصد از افرادی که دچار دیابت هستند این نوع از دیابت را دارند و می توان گفت فراوانی آن از بقیه ی انواع دیابت بیشتر است.

دیابت از نوع دو چیست و به چه علت در بدن فرد به وجود می آید؟
دیابت از نوع دو چیست و به چه علت در بدن فرد به وجود می آید؟

در این نوع از دیابت، لوزالمعده هورمون انسولین تولید کرده و ترشح می کند و از نظر تولید این هورمون مانند نوع یک مشکلی وجود ندارد. بلکه مشکل در اینجا است که بدن فرد بیمار نمی تواند از انسولین تولید شده به درستی بهره ببرد.

افراد دارای اضافه وزن

یعنی بدن فرد به گونه ای است که از این انسولین موجود نمی تواند هیچ بهره ای ببرد. این امر خصوصا در افراد با اضافه وزن زیاد به چشم می خورد که سلول های بدن آنها قادر نیستند از انسولین موجود بهره ی کافی و وافی را ببرند.

گاها هم به این صورت است که انسولین در بدن به وجود می آید اما مقداری از آن که به تولید میرسد کفایت کلیه ی بدن را نمی کند. نام های دیگر این نوع از بیماری دیابت دیابت مستقل از انسولین و یا دیابت مخصوص افراد بالغ و بزرگسال است.

شاید بتوان گفت درصد بسیاری از افرادی که به این نوع از دیابت مبتلا می شوند(چیزی در حدود نود درصد) قابلیت این را دارند که درمان شده و حتی بتوان از بروز آن جلوگیری کرد.

تغییر در سبک زندگی افراد

خوب است بدانید در حاضر به علت تغییر در سبک زندگی افراد، تغییر در نوع خورد و خوراک، کم شدن تحرک و سایر عامل هایی از این دست این نوع از دیابت در سن های پایین تر هم شیوع پیدا کرده و درصد مبتلا شدن کودکان و نوجوانان به آن به صورت پیوسته در حال بیشتر شدن است. عموما در این نوع از دیابت شرایط بدنی فرد به گونه ای پیش می رود که احتمالا تا آخر عمر هم فرد لازم نیست انسولین تزریق کند.

یکی از اصلی ترین دلیل هایی که افراد به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند برخورداری از اضافه وزن بالا و نیز چاقی مفرط می باشد. چرا که همین چاقی باعث می شود سلول های موجود در بدن نسبت به انسولین مقاوم شده و در نتیجه انسولین تاثیری بر روی آنها نداشته باشد.

نکته ای که در مورد این نوع دیابت وجود دارد این است که معمولا در همان مرحله های اولیه ی ابتلای فرد به بیماری خود را نشان نداده و در گذر زمان که این علامت ها بیشتر شده و خود را بهتر نشان می دهند می توان آن را تشخیص داد و در جهت درمان آن اقدام کرد.

پیش دیابت یا پره دیابت چیست و در چه شرایطی برای فرد رخ می دهد؟

در این قسمت از مطلب میزان قند خون در 50 سالگی نوبت به معرفی نوع دیگری از دیابت می رسد که به آن پیش دیابت یا پره دیابت گفته می شود.

این نوع از دیابت را به نوعی می توان مقدمه ای بر دیابت دانست که در صورتی که شرایط آن در آزمایش قند خون فرد موجو باشد پزشک احتمال می دهد که فرد در آینده ممکن است به دیابت نوع 2 دچار شود.

لذا لازم است تا اقدام های لازم انجام شده تا از این امر پیشگیری شود و موجبات سلامتی فرد فراهم شود. در این نوع از دیابت پس از انجام آزمایش رنج قند خون فرد مورد نظر در محدوده ای قرار دارد که نه نرمال تلقی می شود و نه دیابتیک.

لذا آن را به نام پره دیابت نامگذاری کرده اند تا به عنوان هشداری و آلارم برای فرد مورد نظر به شمار می آید تا بتواند با تغییر در سبک زندگی خود و عوض کردن رژیم غذایی در کنار ورزش و فعالیت های بدنی منظم و کاهش دادن وزن از ابتلا به دیابت پیشگیری کند.

پیش دیابت یا پره دیابت چیست و در چه شرایطی برای فرد رخ می دهد؟
پیش دیابت یا پره دیابت چیست و در چه شرایطی برای فرد رخ می دهد؟

تشخیص احتمال ابتلای فرد به بیماری های قلبی و عروقی

به کمک این تشخیص پزشک می توان احتمال ابتلای فرد به بیماری های قلبی و عروقی را نیز تشخیص داده و اقدام هایی در جهت جلوگیری از ابتلای فرد به آنها به انجام برساند.

از جمله عامل هایی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم با این نوع از دیابت در ارتباط هستند می توان به اضافه وزن و وجود چاقی خصوصا در ناحیه ی شکم، چرب خون و کلسترول بد بالا و کلسترول خوب پایین و نیز نوسان در فشار خون اشاره کرد.

برای تشخیص این نوع دیابت هم از آزمایش های تشخیص دیابت مانند تست قند خون ناشتا، تست تحمل قند و نیز تست هموگلوبین ای وان سی A1C کمک گرفته می شود که شرح آنها مفصلا در قسمت های پیشین گفته شد.

در صورتی که در جستجوی یک پزشک معتبر و حرفه ای و در عین حال با اخلاق خوب می گردید ما به شما دکتر سلیمی را پیشنهاد می کنیم.

ایشان یکی از بهترین و در عین حال با تجربه ترین پزشک ها در زمینه ی دیابت و درمان آن در سطح کشور هستند که همه ی بیمارهایی که از خدمات درمانی ایشان برای درمان دیابت خود بهره گرفته اند رضایت کامل از روند درمان داشته اند و درمان دیابت خود را با موفقیت به انجام رسانده اند.

دیابت بارداری چیست و چگونه برای فرد اتفاق می افتد؟

یکی دیگر از انواع بیماری دیابت، دیابتی است که برای خانم در طی دوران حاملگی اش رخ می دهد. در این نوع از دیابت سطح قند خون در خانم باردار به علت حاملگی و عوض شدن وضعیت هورمونها در بدن فرد حامله افزایش پیدا می کند و از سطح نرمال نیز بیشتر می شود.

دیابت بارداری چیست و چگونه برای فرد اتفاق می افتد؟
دیابت بارداری چیست و چگونه برای فرد اتفاق می افتد؟

این امر با توجه به این که خانم باردار تنها نیست و جنینی را هم در بدن خود حمل می کند بسیار حساس و خطرناک بوده و در صورتی که فرد متوجه این امر نشود و برای درمان آن اقدام نکند یا در انجام کارهای درمانی سهل انگاری کند می تواند خطرهای بسیاری را چه برای خود و چه برای جنین خود به وجود آورد.

علاوه بر این در صورتی که خانمی که قصد حامله شدن دارد به بیماری دیابت مبتلا باشد هم می بایست این امر را با پزشک زنان خود در میان گذاشته و علاوه بر این در تمام دوره ی بارداری زیر نظر یک پزشک متخصص در زمینه ی دیابت قرار داشته باشد. اگر مادر باردار هر یک از این مشخصه ها را در اختیار داشته باشد احتمال این که در دوران حاملگی به دیابت دچار شود بسیار بالا می رود.

این مشخصه ها به شرح زیر هستند:

  1. وجود زمینه ی بیماری دیابت در فرد به صورت ژنتیکی و داشتن سابقه ی این بیماری در خانواده
  2. وجود اضافه وزن زیاد در هنگامی که خانم باردار شده است
  3. اضافه وزن بیش از حد معمول در طول دوره ی بارداری
  4. چندقلو بودن جنین می تواند ریسک ابتلا به دیابت حاملگی را بیشتر کند
  5. وجود زمینه در سقط جنین یا زایمان زودتر از موعد مقرر
  6. سایز دور شکم بیشتر از هشت و هشت سانتی متر تا نود سانتی متر
  7. سن مادر بیش از سی و پنج سال
  8. سابقه ی زایمان نوزادی با وزن بالای 4 کیلو گرم

دوران بارداری

اگر شما هم در دوران بارداری قرار دارید و بنا بر آزمایش های انجام شده مبتلا به دیابت بارداری هستید می بایست حتما بر اساس آنچه که گفته شد علاوه بر پزشک زنان تحت نظر یک پزشک متخصص در زمینه ی دیابت نیز قرار داشته باشید. اگر به دنبال پزشکی حاذق و باتجربه در این زمینه می گردید ما به شما دکتر سلیمی را پیشنهاد می کنیم.

ایشان دارای دانش علمی بسیار بالایی در زمینه ی دیابت بوده و به روش های نوین درمان که در دنیا رایج است آشنایی دارند. لذا بهرتی انتخاب ممکن برای درمان و مدیریت بیماری دیابت به شمار می آیند.

همچنین آمار بالای مراجعه کننده هایی که با رضایت کامل از پیش ایشان باز می گردند یکی دیگر از دلیل هایی است که می توانید با خاطری آسوده درمان خود را به دکتر سلیمی بسپارید.

آیا میزان قند خون پایین و به طور کلی افت قند خون در سن پنجاه سالگی در بزرگسالان خطرناک است؟ این امر چه اثراتی می تواند داشته باشد؟

علاوه بر این که میزان قند خون فرد در سن پنجاه سالگی ممکن است از حد نرمال و محدوده ی طبیعی آن بالاتر باشد این امکان هم وجود دارد که میزان قند خون در 50 سالگی برای فرد از محدوده ی نرمال هم پایین تر بوده و کمتر باشد.

همانطور که همه می دانیم بیماری دیابت که در آن سطح قند خون در فرد از حد مجاز بالاتر است بیماری خطرناکی بوده که حتی آن را به عنوان قاتل خاموش هم می شناسند و عموما چیزی در حدود یک چهارم از افرادی که به این بیماری دچار شده اند خود نیز از ابتلای به آن اطلاعی نداشته و حتی گاها نمی دانند که در معرض چه خطرات و آسیب های جدی ای ممکن است قرار داشته باشند.

آیا میزان قند خون پایین و به طور کلی افت قند خون در سن پنجاه سالگی در بزرگسالان خطرناک است؟ این امر چه اثراتی می تواند داشته باشد؟
آیا میزان قند خون پایین و به طور کلی افت قند خون در سن پنجاه سالگی در بزرگسالان خطرناک است؟ این امر چه اثراتی می تواند داشته باشد؟

با این حال پایین بودن میزان قند خون هم در فردی که سن وی بیشتر از 50 سال می باشد خود یک مشکل تلقی شده و می بایست تا در جهت رفع و درمان آن اقدام کرد.

عموما حتی همین سطح پایین قند خون هم با بیماری دیابت در فرد توام بوده و میزان قند خون کمتر از حد نرمال را می توان به نوعی یک هیپوگلیسمی به شمار آورد

در صورتی که میزان قند موجود در خون فرد از دو ممیز هشت دهم میلی مول در لیتر کمتر باشد

در صورتی که میزان قند موجود در خون فرد از دو ممیز هشت دهم میلی مول در لیتر کمتر باشد (گاها گفته می شود قند خون زیر 4 میلی مول در لیتر که برابر با قند خون کمتر از هفتاد میلی گرم در دسی لیترمی شود) می توان اینگونه بیان کرد که فرد به سطح قند خون پایین یا همان افت قند خون دچار شده است.

در این وضعیت فرد می بایست حتما به وسیله ی پزشک و داروهایی که تجویز می کند سریعا در جهت افزایش سطح قند خون خود اقدام کرده و آن را به رنج نرمال و قابل اطمینان دست کم چهار میلی مول در لیتر یا همان هفتاد میلی گرم در دسی لیتر برساند.

این وضعیت در حالتی رخ می دهد که در بدن فرد سطح انسولین موجود بالا بوده و در مقابل سطح قندی که در بدن و در خون فرد وجود داشته باشد در مقایسه با این اندازه انسولین بسیار پایین باشد.

در صورتی که میزان قند موجود در خون فرد از دو ممیز هشت دهم میلی مول در لیتر کمتر باشد
در صورتی که میزان قند موجود در خون فرد از دو ممیز هشت دهم میلی مول در لیتر کمتر باشد

عامل ها و فاکتورهای مختلفی می توانند سبب بروز این عارضه شوند

عامل ها و فاکتورهای مختلفی می توانند سبب بروز این عارضه شوند که از جمله ی آنها می توان به این موارد اشاره کرد: وارد کردن مقدار بیش از حد مجاز انسولین به بدن، استفاده از داروهای مربوط به دیابت که ممکن است با وضعیت بدنی فرد در تعارض بوده و سبب افت قند شود، نخوردن یک وعده ی غذایی و حذف آن، انجام فعالیت های بدنی سنگین و بیش از حد مجاز و نرمال برای فرد دیابتی و سایر عامل هایی از این دست.

اگر فرد نشانه ها و علائم مربوط به افت قند را جدی نگرفته و در جهت درمان آن و بالا آوردن سطح قند  خون اقدام نکند می تواند دچار مشکل ایی مانند تشنج و حتی در صورت شدید بودن از دست دادن سطح هوشیاری شود که وضعیتی اضطراری به شمار می آید.

بالا رفتن سطح قند خون فرد با ورود به میانسالی و در 50 سالگی به چه صورت رخ می دهد؟

به طور کلی هنگامی که فردی پا به سن گذاشته و وارد دهه ی پنجاه از زندگی خود می شود  احتمال بروز دیابت در وی افزایش پیدا می کند.

این امر به این دلیل است که میزان قند خون در 50 سالگی رفته رفته رو به افزایش میگذارد و به همین علت ریسک ابتلای افراد میانسال و نیز رایج بودن دیابت در میان این افراد بسیار بیشتر از سایر سنین است و تقریبا این میزان سه برابر بیشتر از حالتی است که افراد در دوران جوانی قرار دارند.

بالا رفتن سطح قند خون فرد با ورود به میانسالی و در 50 سالگی به چه صورت رخ می دهد؟
بالا رفتن سطح قند خون فرد با ورود به میانسالی و در 50 سالگی به چه صورت رخ می دهد؟

البته که این یک قانون کلی نیست و افرادی در سنین بالای پنجاه سال نیز وجود دارند که سلامت و با نشاط بوده و حتی تا سنین 70، 80 سالگی دچار هیچ مشکلی نمی شوند و چه بسا افرادی که چهل، چهل و پنج سال سن دارند و مبتلا به بیماری دیابت و سطح قند خون بالا هستند. اما این صحبتی که گفته شد موردی نبوده و برای عموم افراد به همین صورت است.

یکی از خطراتی که در مورد مبتلا شدن فرد بالای پنجاه سال سن به دیابت وجود دارد

یکی از خطراتی که در مورد مبتلا شدن فرد بالای پنجاه سال سن به دیابت وجود دارد این است که این افراد ممکن است به بیماری های دیگری نیز دچار باشند و همین امر باعث این می وشد که کار کنترل و مدیریت سطح قند خون و دیابت فرد پروسه ای سخت تر در بر داشته باشد.

همچنین گاها این موضوع پیش می آید که بیماری دیابت به صورت پنهان در بدن فرد وجود داشته و هنگام شروع دوران میانسالی و افزایش سن از 50 سال به بعد خود را نشان دهد. این امر می تواند باعث این مشکل شود که عارضه های این بیماری خود را در این سنین بالا نشان دهند.

علاوه بر این گاها این افراد بالای پنجاه سال در دسته ی افرادی قرار دارند که در سنین کودکی به بیماری دیابت مبتلا شده اند و زمانی که پا به میانسالی می گذارند عارضه های مربوط به بیماری خود را با شدت بیشتری نشان دهند و سبب پایین آمدن سطح سلامتی فرد میانسال یا سالمند شوند.

در صورتی که فردی که مبتلا به دیابت است به خوبی توصیه های پزشک را انجام داده و درمان های ارائه شده را با جدیت پیگیری کنند قطعا در امر کنترل قند خون موفق خواهند بود و در نتیجه ی این کنترل داشتن روی قند خون فرد می تواند زندگی عادی داشته باشد.

در صورتی که شما هم پنجاه سال یا بیشتر از آن سن دارید

در صورتی که شما هم پنجاه سال یا بیشتر از آن سن دارید و سطح قند خونتان افزایش پیدا کرده و به دیابت مبتلا هستید یا در معرض ابتلا به دیابت قرار دارید و در جستجوی پزشکی حرفه ای می باشید ما به شما پیشنهاد می کنیم سری به مطب دکتر سلیمی بزنید.

ایشان یکی از بهترین پزشک های حال حاضر کشور در زمینه ی دیابت و درمان آن هستند که در درمان این بیماری تخصص و تبحر بالایی دارند و تعداد بیماران معالجه شده به وسیله ی ایشان مهر تاییدی است بر حرفه ای بودن و توانایی و در عین حال موثر بودن درمان هایی که ارائه می دهند.

تشخیص دیابت در افرادی با سن بیشتر از 50 سال چگونه صورت می گیرد؟

بیماری دیابت به گونه ای است که هر قدر سن بالاتر میرود تشخیص آن برای فرد سخت تر می شود. چرا که علائم و نشانه های آن می توانند با علائم و نشانه های بالا رفتن سن اشتباه گرفته شوند و در نتیجه فرد در درمان و یا تشخیص این بیماری سهل انگاری کند

و انجام آزمایش و سپس درمان را پشت گوش انداخته و و در نتیجه بیماری تا مرحله ی زیادی پیشرفت داشته باشد. افرادی که سن آنها بالا می رود گاها پیش می آید که به علت مریض حال بودن بی حال و بی رمق باشند و در عین این که اشتهای خود را از دست نداده باشند و به میزان کافی غذا مصرف می کنند

اما باز هم دچار کاهش وزن شوند. و با مشاهده ی هیچ یک از این علامت ها مشکوک به وجود دیابت نشوند و آنها را به افزایش سن ربط دهند.

چکاپ کامل دوبار در سال

لذا لازم است تا افرادی که به سن بیش از 50 سال می رسند طبق نظر پزشک به صورت سالیانه یا دو بار در سال نسبت به انجام چکاپ کامل اقدام کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل در سیستم بدنی شان قادر باشند زودتر آن را متوجه شده و برای درمان آن اقدام کنند.

در غیر این صورت هم لازم است تا در صورتی که فرد هر یک از علائم و نشانه های ابتلا به دیابت را در خود مشاهده کرد خیلی زود به پزشک معالج خود مراجعه کرده و موضوع را با وی در میان بگذارد.

تفسیر آزمایش میزان قند خون در 50 سالگی با سایر افراد تفاوتی نداشته و در صورتی که میزان قند موجود در بدن از صد و بیست و پنج میلی گرم بر مول در آزمایش تست قند خون ناشتا بیشتر باشد نشان دهنده ی این است که این فرد به دیابت دچار شده است و نیاز به انجام اقدام های درمانی و در عین حال تحت نظر پزشک قرار گرفتن دارد.

اگر در وضعیتی هستید که هر یک از علائم و نشانه های مربوط به دیابت را در خود مشاهده کرده اید

اگر در وضعیتی هستید که هر یک از علائم و نشانه های مربوط به دیابت را در خود مشاهده کرده اید یا از ابتلا به دیابت اطمینان دارید و به دنبال یک پزشک مطمئن، معتبر و باسابقه می گردید تا بتوانید پروسه ی درمان خود را آغاز کنید ما به شما دکتر سلیمی را پیشنهاد می کنیم.

ایشان با بهره مندی از دانش روز و شیوه های طبابت مدرن قادر هستند تا روند درمان شما را به خوبی پیش برده و در جهت بازیابی سلامتی تان کلیه ی کوشش خود را به کار ببندند.

دکتر سلیمی یکی از معروف ترین و بهترین پزشک های حال حاضر در زمینه ی بیماری دیابت و درمان آن در سطح کشور هستند که شما می توانید به کمک ایشان به راحتی بیماری دیابت خود را مدیریت کرده و تحت کنترل داشته باشید.

نشانه ها و علائمی که در صورت بروز آنها در افراد بالای پنجاه سال می بایست مشکوک به ابتلا به دیابت شویم کدام هستند؟

با توجه به مطالبی که در قسمت قبلی گفته شد حتما این سوال برای افراد پیش می آید که چه علائم و نشانه هایی هستند که در صورتی که فرد آنها را در خود مشاهده کرد می بایست مشکوک به این شود که سطح قند خون وی بالاتر از حد عادی است و ممکن است به دیابت مبتلا باشد؟

همانطور که پیشتر هم گفتیم میزان قند خون در 50 سالگی و به طور کلی اگر در محدوده ی هفتاد میلی گرم بر دسی لیتر تا صد میلی گرم بر دسی لیتر باشد نرمال بوده و فرد مشکل خاص از این نظر نخواهد داشت اما در صورت وجود سطح قند خون بیشتر از این مقدار فرد را مبتلا به پیش دیابت و دیابت در نظر می گیرند.

حال می خواهیم ببینیم چه علامت ها و نشانه هایی باید ما را حساس کرده و سبب شوند تا به پزشک معالجه کرده و پیگیر این شویم که آیا به دیابت مبتلا هستیم یا خیر؟ این نشانه ها به شرح زیر هستند:

در صورتی که فرد به صورت مکرر دچار تشنگی شده و این تشنگی هم به میزان زیاد باشد می تواند به این شک کند که ممکن است به دیابت مبتلا شده باشد

در صورتی که تعداد دفعه هایی که فرد برای ادرار کردن به دستشویی مراجعه می کند از حد معمول بیشتر شود

در صورتی که تعداد دفعه هایی که فرد برای ادرار کردن به دستشویی مراجعه می کند از حد معمول بیشتر شود هم می تواند یک تلنگر برای ابتلای فرد به میزان قند خون بالا باشد

اگر فرد به صورت ناگهانی یا به صورت پیوسته مقدار زیادی از وزن خود را از دست بدهد می بایست یکی از احتمال های ممکن را ابتلا به دیابت قرار دهد

اگر در حین کاهش وزن اشتهای فرد از حد معمول بیشتر شده باشد و به صورت مداوم احساس گرسنگی کند این امکان وجود دارد که وی به بیماری دیابت مبتلا شده باشد

یکی دیگر از نشانه ها و علائم مهمی که خبر از بروز دیابت در فرد می دهند به وجود آمد اختلال در بینایی وی و تار شدن دید چشم ها است. در صورت بروز این مشخصه هم فرد می تواند مشکوک به این امر شود که ممکن است به دیابت مبتلا شده باشد.

آیا علائم و نشانه های دیگری نیز به غیر از نشانه های ذکر شده در بالا وجود دارند که در صورت وجود آنها می بایست مشکوک به وجود دیابت شویم؟

در قسمت قبلی به برخی از نشانه ها و علامت های مهمی پرداختیم که در صورت بروز آنها می توان به این امر مشکوک شد که میزان قند خون در 50 سالگی در این فرد احتمال افزایش داشته و ممکت به دیابت مبتلا باشد.

البته ناگفته نماند در صورتی که این نشانه ها برای افراد زیر 50 سال هم به وجود بیاید می بایست سریعا به پزشک مراجعه کرده و این امر را با پزشک خود در میان بگذارند تا با انجام تست از مبتلا بودن یا نبودن به بیماری دیابت اطمینان خاطر حاصل کنند.

سایر علائم و نشانه هایی که خبر از ابتلای فرد به دیابت می دهند به شرح زیر هستند:

در صورتی که فرد به صورت پیوسته بی حال بوده و نمی تواند به خوبی تحرک داشته باشد می بایست احتمال ابتلا به بیماری دیابت را نیز در حدس های خود برای پیدا کردن علت این موضوع دخیل کند

اگر فرد در ناحیه ی دست ها یا پاها احساس اصطلاحا گزگز شدن دارد یا دست و پاها در تعداد دفعه های زیادی به خواب رفته و سوزن سوزن می شوند می بایست به بالا رفتن سطح قند خون در بدن مشکوک شوید و جریان را با پزشک معالج خود در میان بگذارید

در صورتی که بدون هیچ دلیلی روی سطح پوست خود تاول هایی مشاهده می کنید و این امر مکررا رخ می دهد می بایست که برای انجام تست دیابت اقدام کنید

در صورتی که مدتی است در ناحیه ی لثه های خود مشکل دارید و در آنها عفونت وجود دارد یکی از علت های آن می تواند ابتلا به دیابت باشد

اگر مداوم احساس خستگی می کنید

اگر مداوم احساس خستگی می کنید و حس و حالی در بدن ندارید هم می توانید به این موضوع که ممکن است به دیابت مبتلا شده باشید به عنوان یک احتمال نگاه کنید.

در صورتی که اگر در بدن شما زخم به وجود بیاید خوب شدن آن خیلی به طول بیانجامد و به راحتی و طبق معمول ترمیم نشود هم این امکان وجود دارد که به دیابت مبتلا شده باشید

در صورتی که هر یک از این علامت ها و نشانه ها یا نشانه هایی که در قسمت پیشین گفته شد حال می خواهد به صورت تکی باشد یا چند تا از این عامل ها را در خود مشاهده کردید بهترین کار این است که در قدم اول و خیلی زود به پزشک مراجعه کنید. اگر به دنبال یک پزشک با اخلاقی خوب و سطح دانش بالا هستید ما به شما دکتر سلیمی را پیشنهاد می کنیم.

ایشان یکی از بهترین و حرفه ای ترین پزشک ها در زمینه ی دیابت و درمان آن هستند و از سابقه و تجربه ی فراوانی در این زمینه بهره مند می باشند. سند موفقیت ایشان تعداد بالای رضایت مراجعه کننده ها از پروسه ی درمان و نیز بهبود وضعیت عمومی شان می باشد.

آیا غذا و رژیم غذایی هم می تواند سبب افزایش میزان قند خون در بدن فردی که 50 سال به بالا دارد شود؟

حال این سوال به وجود می آید که آیا غذاهایی که فرد مصرف می کند هم در بالا رفتن میزان قند خون در 50 سالگی تاثیر دارد یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم بله خصوصا این امر بیشتر خود را در مورد دیابت نوع 2 نشان می دهد و در صورتی که فرد از یک برنامه ی غذایی درست بهره ببرد می تواند به خوبی در امر کنترل دیابت نوع 2 خود موفق باشد.

به طور کلی میزان چربی بالا در رژیم غذایی و یا بالا بودن میزان مواد قندی که از غذاهایی که استفاده می کنیم دریافت می شوند می توانند در ابتلا به بیماری دیابت و افزایش سطح خون بسیار موثر باشند.

در نتیجه در صورتی که به این بیماری مبتلا هستید و یا سابقه ی ابتلا به آن به صورت خانوادگی در شما وجود دارد بهتر است حتما در برنامه ی غذایی خود تجدیی نظری داشته باشید

پیشگیری به وسیله رژیم و برنامه ی غذایی صحیح

و سعی کنید به کمک یک رژیم و برنامه ی غذایی صحیح و متناسب یا از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنید و یا در صورت مبتلا شدن به آن بتوانید به خوبی آن را تحت کنترل داشته و مدیریت کنید.

علاوه بر این بهتر است مواد غذایی را که برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نبوده و حتی گاها ممنوعیت داشته را شناسایی کرده و آنها را ار برنامه ی غذایی تان حذف کنید.

از جمله ی این مواد ممنوعه و مضر برای افراد دیابتی می توان به برنج، نان هایی که با آرد سفید پخته می شوند، نوشیدنی های دارای قند بالا، نوشیدنی ها انرژی زا، میوه هایی که به صورت خشک شده هستند و سایر مواردی از این دست اشاره کرد.

اگر به دنبال پزشکی هستید که به کمک وی قادر باشید تا بیماری دیابت خود را مدیریت کنید و با کمک داروها و رژیم های غذایی که به شما می دهد در پروسه ی درمان شما کمک کننده باشد پیشنهاد می کنیم دکتر سلیمی را انتخاب کنید.

ایشان یکی از بهترین و مجرب ترین پزشک های حال حاضر در کشور در زمینه ی دیابت و درمان آن هستند و به کمک ایشان می توانید به راحتی بیماری دیابت خود را تحت کنترل داشته باشید و از ارمغان سلامتی بهره ببرید.

آیا افرادی که بالای 50 سال سن دارند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند؟

یکی از سوال هایی که عموما برای افرادی که سن آنها در حال بالا رفتن و نزدیک شدن به 50  سال است پیش می آید این است که آیا این افراد بیشتر از سایرین در معرض بیماری دیابت قرار دارند؟

آیا ریسک بالا رفتن میزان قند خون در 50 سالگی بیشتر است؟ در پاسخ باید بگوییم سن تنها یکی از عامل هایی است که سبب مبتلا شدن فرد به دیابت شده یا ریسک مبتلا شدن به آن را افزایش می دهد.

به طور کلی هر کسی از کودک و نوزاد گرفته تا سالمند و میانسال ممکن است که به دیابت مبتلا شوند. یکی از عامل های ابتلا به دیابت بحث وراثت است. عموما اگر در خانواده ی شما فرد یا افرادی هستند که به دیابت مبتلا شده اند این احتمال که شما هم به این بیماری مبتلا شوید وجود دارد.

اضافه وزن بسیار زیاد و کلسترول بالا و فشار خون

در کنار عامل وراثت می توان از عامل های دیگری مانند اضافه وزن بسیار زیاد، سطح کلسترول بالای موجود در خون، فشار خون زیاد و همچنین نداشتن میزان مناسب یا هیچ گونه تحرک و فعالیت های فیزیکی نیز نام برد که ریسک دچار شدن فرد به بیماری دیابت را افزایش می دهند.

سن هم همانطور که گفته شد یکی از عامل های دخیل در ابتلای فرد به دیابت است و هر قدر سن از چهل و پنج تا پنجاه سال بگذرد و افزایش پیدا کند این احتمال که فرد در معرض دیابت قرار بگیرد تقویت می شود.

در صورتی که سن شما بیش از 50 سال بوده و در معرض ابتلا به دیابت هستید یا اصلا به این بیماری دچار شده اید لازم است که حتما برای کنترل بیماری خود و بهبود شرایط خود از یک پزشک حاذق و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید.

در این زمینه تنها و بهترین پیشنهادی که برای شما داریم دکتر سلیمی است. ایشان یکی از بهتری پزشک های حال حاضر در کشور هستند که در زمینه ی بیماری دیابت و ابتلای به آن فعالیت و سابقه ی چندین ساله دارند. با سپردن درمان خود به دکتر سلیمی می توانید از روند بهبودی بیماری خود رضایت کامل داشته باشید و زودتر ر مسیر سلامتی گام بردارید.

در صورتی که بیماری دیابت در افراد بالای 50 سال درمان نشود چه عارضه هایی را می تواند برای فرد به وجود بیاورد؟

اگر با مشاهده ی نشانه های دیابت برای درمان آن اقدامی نکنید قطعا دچار عارضه ها و مشکل هایی خواهید شد که سلامتی شما را تحت تاثیر قرار می دهند. اطمینان از بهره مندی از میزان قند خون در 50 سالگی که در محدوده ی نرمال قرار داشته باشد حتی در صورتی که مبتلا به دیابت باشید از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از عارضه هایی که در صورت عدم درمان بیماری دیابت می تواند برای فرد مبتلا به آن پیش بیاید به شرح زیر هستند:

  1. بروز فشار خون و کلسترول خون بالا
  2. بروز مشکل در ناحیه ی مغز فرد مبتلا به دیابت
  3. به وجود آمدن اختلال در بینایی و گاها از دست دادن کامل آن در یک چشم یا هر دو چشم
  4. بروز مشکل و اختلال در زمینه ی کلیه که گاها باعث از دست دادن یک یا هر دوی کلیه ها می شود
  5. به وجود آمدن مشکلاتی در زمینه ی شنوایی که می تواند منجر به از دست دادن کامل شنوایی شود
  6. دچار شدن فرد به انواع عفونت ها در ناحیه ی پوست
  7. بروز تنگی نفس
  8. بروز مشکل در لثه های فرد مبتلا به دیابت
  9. به وجود آمدن مشکل در تمایلات جنسی و بروز اختلال در رابطه ی جنسی

در ادامه به بررسی هر یک از این عارضه ها و مشکل ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

بروز فشار خون و کلسترول خون بالا

وقتی فردی دچار دیابت نوع 2 باشد بدن وی نمی تواند از انسولین تولید شده به درستی بهره ببرد. در نتیجه ی این امر سطح کلسترول در خون پایین آمده و چربی هایی که غیر مفید هستند بیشتر می شوند.

علاوه بر این وقتی بدن فرد به انسولین واکنش نشان نمی دهد و به نوعی در مقابل آن مقاوم شده رگ ها گرفته شده و قطر آنها کمتر می شوند و این موضوع سبب می شود تا فشار خون نیز ذز فرد بیشتر شود.

شاید بتوان گفت چیزی در حدود 70 درصد از افرادی که سطح قند خون بالایی دارند در کنار آن به فشار خون هم مبتلا هستند. خوب است بدانید یکی از بهترین پزشک ها در زمینه ی دیابت و درمان آن دکتر سلیمی می باشد.

بروز مشکل در ناحیه ی مغز فرد مبتلا به دیابت

وقتی فردی به دیابت مبتلا می شود نحوه ی رسیدن خون به مغز وی هم دستخوش تغییر می شود. هنگامی که فرد 50 سالگی را رد کرده و در معرض افزایش سن قرار می گیرد مشکلاتی که برای مغز وی پیشم می آیند هم رفته رفته افزایش پیدا می کنند.

از جمله آسیب های مغزی که این بیماری می تواند برای فرد ایجاد کند می توان به کاهش توانایی مغز، کم شدن قدرت برنامه ریزی، بروز مشکل در حفظ کردن و سایر مواردی از این دست اشاره کرد.

بروز مشکل در ناحیه ی مغز فرد مبتلا به دیابت
بروز مشکل در ناحیه ی مغز فرد مبتلا به دیابت

به وجود آمدن اختلال در بینایی و گاها از دست دادن کامل آن در یک چشم یا هر دو چشم

یکی از عارضه هایی که در بیماران دیابتی با علائم کنترل نشده خصوصا در سنین بالاتر از 50 سالگی وجود دارد از دست دادن بینایی یا بروز اختلال در عملکرد چشم ها می باشد. عموما در بسیاری از افرادی که به دیابت مبتلا هستند قسمتی از چشم که به نور حساسیت نشان می دهد و در قسمت انتهایی چشم قرار دارد دچار اختلال می شود.

این امر به این علت رخ می دهد که میزان قند خون در 50 سالگی افزایش پیدا کرده و بسیار بالا می رود و در نتیجه این سلول ها که خیلی نازک هستند دچار آسیب خواهند شد.بهتر است افراد مبتلا به دیابت سالانه تست های مربوط به چشم مانند فشار چشم را تحت نظر پزشک و با تجویز وی به انجام برسانند.

بروز مشکل و اختلال در زمینه ی کلیه که گاها باعث از دست دادن یک یا هر دوی کلیه ها می شود

اگر برای طولانی مدت سطح قند خون بالا باشد و کاری برای تعدیل آن انجام نشود نفرون های موجود در کلیه ضخیم شده و حتی زخمی می شوند.

هنگامی که این اتفاق صورت می پذیرد پروتئینی نزدیک به 7 درصد در ادرار اضافه می شود و همین امر می تواند یکی از نشانه هایی باشد که فرد به اختلال در ناحیه ی کلیه دچار شده است.

اگر فرد برای درمان سطح بالای میزان قند خون در 50 سالگی و بیماری دیابت اقدام نکند با گذشت 10 سال کلیه کم کم دچار مشکل خواهد شد. حتی چیزی در حدود دو پنج افرادی که به دیابت مبتلا هستند در معرض از دست دادن کلیه قرار دارند.

بروز مشکل و اختلال در زمینه ی کلیه که گاها باعث از دست دادن یک یا هر دوی کلیه ها می شود
بروز مشکل و اختلال در زمینه ی کلیه که گاها باعث از دست دادن یک یا هر دوی کلیه ها می شود

به وجود آمدن مشکلاتی در زمینه ی شنوایی که می تواند منجر به از دست دادن کامل شنوایی شود

درست است که هنگامی که فرد پا به سن می گذارد و سن وی از 50 سال بیشتر می شود سیستم شنوایی وی دستخوش تغییر شده و کمی از کارایی خود را از دست می دهد، اما اگر همین فرد به بیماری دیابت هم مبتلا شده باشد احتمال بروز اختلالات شنوایی در وی به دو برابر افزایش پیدا می کند. حتی افرادی که در آنها پره دیابت مشاهده می شود هم تا 30 درصد ریسک بیشتری برای بروز اختلال در شنوایی و از دست دادن آن در مقایسه با افراد عادی دارند.

دچار شدن فرد به انواع عفونت ها در ناحیه ی پوست

یکی از عارضه های مهم بیماری دیابت این است که ریسک ابتلای فرد به انواع عفونت ها اعم از باکتریایی، قارچی و نیز عفونت در مجراهای مخصوص ادرار و حتی گاها خارش شدید پوست را بیشتر می کند.

در میان این موارد عفونت هایی با منشا قارچ شایع تر بوده و گاها حتی آن را به عنوان یکی از نشانه هایی در نظر می گیرند که مشخص میکند فرد به دیابت دچار شده است. اگر به دنبال بهترین پزشک در زمینه ی دیابت و درمان آن هستید ما به شما دکتر سلیمی را پیشنهاد می کنیم.

دچار شدن فرد به انواع عفونت ها در ناحیه ی پوست
دچار شدن فرد به انواع عفونت ها در ناحیه ی پوست

بروز تنگی نفس

بیماران مبتلا به دیابت در هنگام خواب ممکن است با مشکل تنگی نفس مواجه شوند این امر به این دلیل است که ماهیچه ی گردن در وضعیت استراحت قرار می گیرد و همین امر سبب گرفتگی مجرای تنفس و محل ورود و خروج هوا می شود. این امر در افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند هم بیشتر مشاهده می شود.

این افراد در خواب خر و پف کرده و حتی می توانند منجر به بروز مشکل در زمینه ی مدیریت بیماری شوند. اگر به دنبال پزشکی باتجربه و حرفه ای در زمینه ی دیابت و درمان آن می گردید بهتر است برای یک بار هم که شده از خدمات و درمان های دکتر سلیمی بهره ببرید تا خود متوجه تفاوت روش های درمانی ایشان با سایر پزشک های مشغول به کار در این حوزه شوید.

بروز مشکل در لثه های فرد مبتلا به دیابت

وقتی سطح قند خون افزایش پیدا می کند ساختار کلاژن که یکی از پروتئین های بدن است تغییر می کند. این تغییر در ناحیه ی دهان فرد بیمار می تواند منجر به بروز مشکلات در زمینه ی لثه ها، خراب شدن دندان ها، عفونی شدن دهان و سایر مشکلاتی از این دست شود. دیابت و وجود مشکل در لثه ها بر روی یکدیگر تاثیر مستقیم دارند و یک چرخه ی معیوب ایجاد می کنند.

به این صورت که دیابت و سطح قند خون بالا سبب بروز بیماری های ناحیه ی لثه می شود و در مقابل بیماری های ناحیه ی لثه باعث می شوند تا مدیریت و کنترل قند خون با مشکل مواجه شده و در نتیجه میزان آن افزایش پیدا کند.

لذا در صورتی که به این بیماری دچار هستید لازم است حتما نسبت به حفظ بهداشت دهان و دندان خود توجه ویژه ای داشته باشید و از مسواک زدن  استفاده از نخ دندان به هیچ وجه غافل نشوید.

اگر به دنبال یک پزشک حاذق، ماهر و در عین حال با تجربه ی کاری بالا در زمینه ی دیابت هستید پیشنهاد ما به شما دکتر سلیمی است. عموم مراجعه کننده های ایشان از روند درمان و بهبود بیماری خود رضایت کامل داشته اند.

به وجود آمدن مشکل در تمایلات جنسی و بروز اختلال در رابطه ی جنسی

عموما چیزی بیش از سه چهارم آقایانی که مبتلا به دیابت هستند در نعوظ دچار مشکل می شوند. این امر خصوصا در صورتی است که فرد اضافه وزن مفرط نیز داشته باشد. این مشکل در زمینه ی نعوظ ممکن است به علت کم شدن سطح تستوسترون خون باشد و یا جنبه های روانی داشته باشد.

علاوه بر این دیابت در بلند مدت باعث عوض شدن رگ های خونی، عصب ها و نیز نحوه ی رسیدن خون به آلت تناسلی مرد شده و همین امر به وجود آمدن مشکل های جنسی و اختلال در رابطه ی زناشویی را سبب خواهد شد. این امر در خانم ها هم محتمل بوده و احتمال رسیدن آنها به اوج لذت جنسی را با اختلال روبرو می کند.

نتیجه گیری

هنگامی که انسان پا به سن می گذارد و سن وی از 50 سال بیشتر می شود شاهد تغییراتی در بدن خود خواهد شد که خیلی خوشایند نیستند. البته این امر ممکن است برای همه رخ ندهد اما برای عموم مردم به این صورت است. برای مثال سطح قند خون افزایش پیدا کرده و فرد ممکن است به بیماری دیابت دچار شود.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

با توجه به این که این بیماری خطرناک بوده و در صورت عدم درمان عارضه های خطرناکی در بر خواهد داشت بهتر است افراد بالای 50 سال به صورت شش ماهه یا دست کم سالانه نسبت به اندازه گیری سطح قند خون اقدام کنند تا در صورت بالا بودن آن و ابتلا به دیابت بتوانند اقدام های درمانی را زودتر به انجام برسانند.

در صورتی که به دنبال یک پزشک حرفه ای، کاربلد و با سابقه ی کاری درخشان در زمینه ی دیابت و درمان آن هستید ما به شما دکتر سلیمی را پیشنهاد می دهیم.

دکتر مهدی سلیمی

دکتر سلیمی متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک. عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی(IFSO) شماره نظام پزشکی 100674 دکتر مهدی سلیمی جراح چاقی با سال ها تجربه در کنار شماست تا به راحتی به وزن دلخواه خود برسید. توجه داشته باشید تلاش شما در جراحی های چاقی نیز بسیار موثر است.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
2 سال قبل

سلام تشکر از پست مفیدتان

نوروزی
نوروزی
2 سال قبل

ممنون از راهنمایی و ارشادتون از مطالبتون استفاده کردیم بازم ممنون

لطفا جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠١٧٤٥١٠

آخرین مقالات

به اشتراک بگذارید

پشتیبانی و سئو سایت توسط آلمانت

با یک کلیک تماس بگیرید