لاغر کننده ترین ورزش

لاغر کننده ترین ورزش

لاغر کننده ترین ورزش
لاغر کننده ترین ورزش

در این مقاله به موضوع لاغر کننده ترین ورزش ها می پردازیم. ما را همراهی نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در تماس باشید

09120174510

در دنیای امروز، اضافه وزن و چاقی به یک معضل جهانی تبدیل شده است. زندگی به روش مدرن و کاهش فعالیت های بدنی باعث شده است که چاقی در سراسر جهان به طور پیوسته افزایش یابد و طیف گسترده تری از مردم و حتی کودکان درگیر مشکلات ناشی از چاقی گردند.

البته اگر وزن و شرایط جسمی شما به گونه ای است که نمی توانید ورزش کنید می توانید از روش اسلیو معده استفاده نمایید.

مقدمه

لاغر کننده ترین ورزش
لاغر کننده ترین ورزش

سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان بزرگترین نهاد متولی سلامت در دنیا، آمار بسیار وحشتناکی را از چاقی و میزان شیوع و گستردگی آن منتشر کرده است که بسیار تامل برانگیز است.

برای مثال میزان چاقی از سال 1975 میلادی تا کنون سه برابر افزایش یافته است و 39 درصد بزرگسالان در سراسر دنیا اضافه وزن دارند و بیشتر از سیزده در صد گرفتار بیماری چاقی شده اند.

بیشتر جمعیت جهان در کشورهایی زندگی می کنند که اضافه وزن و چاقی در آن ها باعث مرگ بیشتر است. از این رو یافتن یک راه حل برای پیشگیری و یا درمان چاقی به دغدغه بسیاری از افراد تبدیل شده است.

داشتن اندام متناسب

داشتن اندام متناسب نه تنها از نظر زیبایی برای فرد اهمیت دارد، بلکه در سلامت فرد، کیفیت زندگی وی و طول عمر او هم اثر گذار است.

افراد چاق به احتمال بیشتری به بیماری های خطرناکی مانند فشار خون و دیابت مبتلا می شوند و چون از نظر ظاهری و فرم بدنی از خود رضایت ندارند، بیشتر به مشکلات روانی و افسردگی دچار می شوند و عزت نفس و اعتماد به نفس پایین تری دارند.

داشتن اندام متناسب
داشتن اندام متناسب

تنها راه مقابله با این معضل، رعایت رژیم غذایی مناسب و انجام فعالیت های بدنی منظم و برنامه ریزی شده است. در این مقاله تلاش داریم تا به معرفی بهترین و مفیدترین فعالیت های بدنی و لاغر کننده ترین ورزش ها که می توانند اثر گذاری مناسبی بر فرآیند کاهش وزن و چاقی داشته باشند، پرداخته و همچنین به ارائه توضیحاتی درباره جراحی چاقی به عنوان آخرین راه حل درمان چاقی و کاهش وزن بپردازیم.

اینفوگرافیک لاغرکننده ترین ورزش

اینفوگرافیک لاغرکننده ترین ورزش
اینفوگرافیک لاغرکننده ترین ورزش

در این راستا می توانید از تجربیات دکتر سلیمی به عنوان بهترین متخصص انواع جراحی چاقی بهره مند شوید. با ما باشید.

لاغرکننده ترین ورزش ها چیست؟

  1. طناب زدن
  2. شنا
  3. بسکتبال
  4. دویدن
  5. دوچرخه سواری
  6. تکواندو
  7. کرانچ
  8. پلانک
  9. لاغری شکم با توپ

عناوین مقاله:

لاغر کننده ترین ورزش ها کدامند؟

طناب زدن

ورزش های رزمی

شنا کردن

ورزش با حلقه

ورزش دوچرخه سواری

تمرین دراز و نشست برای شکم (کرانچ)

ورزش کوهنوردی

تمرینات اینتروال

ورزش بسکتبال

دویدن با سرعت مناسب و یکنواخت

پرورش اندام (بدن سازی)

رقصیدن

پیاده روی کردن

استفاده از تریدمیل

انجام تمرین شنا

پرش پروانه

انجام تمرینات ورزشی شکم با استفاده از توپ

تمرین پلانک

ورزش یوگا

انجام جراحی لاغری چه زمانی ضرورت پیدا می کند؟

عمل جراحی چاقی  چگونه به افراد کمک می کند تا به وزن مطلوب برسند؟

مزایای جراحی چاقی چیست؟

ویژگی ها و شرایط یک جراح چاقی با مهارت چیست؟

 

لاغر کننده ترین ورزش ها کدامند؟

به طور کلی انواع مختلف ورزش ها را می توان در دو دسته ورزش های بی هوازی و ورزش های هوازی طبقه بندی نمود. ورزش های بی هوازی دسته ای از ورزش ها هستند که مدت زمان انجام آن ها کم و عضلات محدودی را درگیر می کنند.

این نوع ورزش ها تنها موجب ترشح  آنزیم های قند سوز بدن می شوند. به همین دلیل با انجام این ورزش ها، بدن فقط قند و کربوهیدرات می سوزاند و در کاهش میزان چربی بدن تاثیر زیادی ندارند.

این نوع ورزش ها معمولا قدرت عضلات فرد را افزایش می دهند. برای مثال ورزش وزنه برداری یک نوع ورزش بی هوازی می باشد.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت دکتر سلیمی دیدن کنید.

دسته ای دیگر از ورزش ها تحت عنوان ورزش های هوازی شناخته می شوند

دسته ای دیگر از ورزش ها تحت عنوان ورزش های هوازی شناخته می شوند. ورزش های هوازی مدت زمان طولانی تری نسبت به ورزش های بی هوازی دارند و عضلات بسیار بیشتری از بدن را درگیر و وادار به فعالیت می کنند.

هنگام انجام تمرینات هوازی، آنزیم های چربی سوز که توسط بدن ترشح می شود، باعث سوختن چربی های بدن و کاهش وزن می گردد.

نمونه ای از ورزش های هوازی، پیاده روی با سرعت زیاد و به مدت طولانی، دوهای استقامتی، شنا، فوتبال، بسکتبال، والیبال، و ورزش های رزمی را می توان نام برد که به نوعی لاغر کننده ترین ورزش ها به حساب می آید.

معمولا برای لاغری و کاهش وزن، ترکیب متنوعی از ورزش های هوازی می تواند بسیار مفید باشد

بنابراین معمولا برای لاغری و کاهش وزن، ترکیب متنوعی از ورزش های هوازی می تواند بسیار مفید باشد. ورزش های هوازی یک روش خوب برای بالا بردن میزان ضربان قلب است که می تواند کالری هایی که در بدن شما به صورت چربی ذخیره شده اند را سوزانده و به مصرف برساند.

به عنوان مثال با انجام یک جلسه تمرین هوازی 20 دقیقه ای حداقل 2 تا 3 هفته می تواند به شما کمک کند تا بتوانید وزن خود را کاهش داده و به وزن مطلوب و ایده آل خود دست پیدا کنید.

طبق آخرین تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران، بهترین ورزش برای لاغر شدن و کاهش وزن، ترکیبی از ورزش های هوازی و بی هوازی می باشد. با ترکیب این نوع ورزش ها با یکدیگر امکان موفقیت برنامه کاهش وزن شما تا 30 درصد افزایش پیدا می کند.

چون با تلفیق این نوع ورزش ها با یکدیگر، برنامه تمرینی شما متنوع تر و کمتر کسالت آور می شود. بنابراین شما به نتایج بهتر و مناسب تری دست خواهید یافت. بنابراین می توان گفت که ترکیبی از ورزش های هوازی و بی هوازی را می توان به عنوان لاغر کننده ترین ورزش ها محسوب نمود.

ورزش کردن به صورت منظم

یکی از نکات مهم در انجام فعالیت های ورزشی به منظور کاهش وزن که باید همواره آن را مد نظر قرار دهیم، ورزش کردن به صورت منظم، برنامه ریزی شده و هدفمند است.

ممارست در انجام تمرینات ورزشی مهم ترین نکته ای است که باید هنگام انجام تمرینات ورزشی به آن توجه کنیم تا بتوانیم  از برنامه ورزشی خود نتیجه مطلوبی کسب کنیم.

به طور کلی کارشناسان علوم ورزشی و متخصصان تغذیه توصیه می کنند که حداقل باید فرد سه بار در طول هفته ورزش کند و مدت زمان هر جلسه ورزشی، باید حداقل 20 دقیقه طول بکشد.

در حین انجام تمرینات ورزشی از نوشیدن آب به میزان مناسب غافل نشوید و حداقل یک هفته در روز، استراحت کامل داشته باشید و تمرینات لاغر کننده ترین ورزش ها را کنار بگذارید.

ورزش کردن به صورت منظم
ورزش کردن به صورت منظم

طناب زدن

یکی از لاغر کننده ترین ورزش ها، طناب زنی می باشد. به عبارت دیگر یکی از بهترین و مناسب ترین ورزش ها و نرمش ها برای لاغر شدن به صورت صحیح و اصولی، طناب زنی می باشد.

شما می توانید فقط با یک ساعت  طناب زدن، تقریبا 1074 کالری بسوزانید. طناب زدن از جمله ورزش های هوازی است که با کمک آن می توان چربی های بدن به ویژه چربی های اطراف شکم و پهلو را از بین ببریم.

اگر طناب زنی را با سرعت و شدت زیادی انجام بدهیم، میزان کالری سوزی را می توان تا 1300 کالری در مدت زمان یک ساعت رساند.

در هنگام طناب زنی، فرد با هر بار پرش حدودا یک دهم کالری مصرف می کند که نشاندهنده اثر گذاری بسیار بالای طناب زنی در فرآیند کالری سوزی می باشد.

اگر بخواهیم میزان کالری سوزی طناب زنی و اثر گذاری آن در فرآیند لاغری با سایر ورزش ها را قیاس کنیم، بی تردید جزء بهترین و برترین ورزش ها برای کالری سوزی بوده و تمامی متخصصان تغذیه و علوم ورزشی، انجام  ورزش طناب زنی را برای فرآیند لاغری توصیه نموده و بر آن تاکید دارند. با ده دقیقه طناب زنی آن هم با شدت متوسط، حدودا معادل 1610 متر دویدن در عرض 8 دقیقه کالری سوزانده می شود.

میزان آسیب دیدگی کمتر

نکته مثبت دیگری که انجام ورزش طناب زنی برای کسانی که این ورزش را به عنوان یکی از ورزش های مورد استفاده در فرآیند لاغری انتخاب می کنند، این مورد است که میزان آسیب دیدگی ناشی از ورزش طناب زنی بسیار کمتر از سایر ورزش های مورد استفاده در فرآیند لاغری می باشد. متخصصین اعتقاد دارند که در هنگام طناب زنی، احتمال مصدومیت زانو نسبت به دویدن بسیار کمتر است.

زیرا فشار هر پرش توسط هر دو پا جذب می گردد. تحقیقات متعدد اثبات نموده است که انجام ورزش طناب زنی سبب سرعت و چابکی بیشتر افراد می شود، استخوان ها تقویت می گردد، و چگالی آن ها افزایش پیدا می کند، در پیشگیری از بروز مشکلات استخوانی مانند پوکی استخوان بسیار اثر گذار است و حتی عملکرد هوشی و شناختی مغز  فرد را بالاتر می برد.

 

میزان آسیب دیدگی کمتر
میزان آسیب دیدگی کمتر

ورزش های رزمی

یکی دیگر از لاغر کننده ترین ورزش ها، ورزش های رزمی است. اگر به استایل بدنی ورزشکاران رزمی دقت کنیم، در می یابیم که بدن  این ورزشکاران در بین ورزشکاران تمامی رشته ها، کمترین میزان چربی را دارد.

با وجود لاغر بودن ورزشکاران این رشته، میزان آمادگی بدنی آن ها بسیار مطلوب می باشد. در میان ورزش های رزمی، ورزش مفرح و زیبای تکواندو یکی از بهترین ورزش ها برای لاغری می باشد.

ورزش های رزمی یا به عبارت بهتر هنرهای رزمی از جمله تکواندو، با وجود ظاهر سخت و خشنی که دارند، اگر به شیوه صحیح و اصولی انجام شوند، از جمله امن ترین و کم خطرترین ورزش ها به حساب می آیند و از جمله ورزش هایی هستند که برای لاغر شدن و کاهش اضافه وزن، بسیار مفید می باشند.

تکواندو یکی از مفرح ترین و پرطرفدارترین ورزش های رزمی است. خواستگاه  این ورزش یا هنر رزمی کشور  کره است و ورزش ملی کشور کره جنوبی به حساب می آید.

کره جنوبی

کره جنوبی از جمله کشورهای موفق در زمینه حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از بروز چاقی در جهان می باشد. همین امر نشاندهنده اثر گذاری ورزش  تکواندو در جلوگیری از اضافه وزن و چاقی می باشد.

این ورزش به عنوان بخشی از تمرینات نظامی کره جنوبی می باشد که همه سربازان باید آن را فرا بگیرند. تکنیک های منحصر به فرد و  ویژه ضربات پا در تکواندو، این هنر رزمی را از سایر ورزش ها و هنرهای رزمی مانند کاراته و یا سبک های گوناگون کونگ فو متمایز می کند.

امروزه بیشتر از 70 میلیون نفر در سراسر دنیا ورزش رزمی تکواندو را تمرین می کنند. تکواندو صرفا یک ورزش بر مبنای فعالیت های جسمانی نیست، بلکه این ورزش جزء اثر گذارترین ورزش ها برای تقویت روحیه و بالا بردن تمرکز نیز می باشد.

کره جنوبی
کره جنوبی

دوره آموزشی عادی تکواندو

در یک دوره آموزشی عادی تکواندو، ضربات دینامیک، تمرینات لگدزنی و تقویت پاها، ضربات دفاعی، تمرینات استقامتی ویژه میان تنه و تمرینات کششی را آموزش می دهند.

کسانی که تکواندو را به عنوان لاغر کننده ترین ورزش ها انتخاب می کنند، با انجام چنین حرکات پویا و نشاط آوری، علاوه بر کاهش وزن، می توانند استقامت و قدرت بدنی و ذهنی خود را افزایش دهند.

با توجه به پویایی و تحرک زیاد در ورزش تکواندو، این ورزش به خصوص برای کودکان و خردسالانی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند، می تواند بسیار مفید و اثر گذار باشد.

با فراگیری و تمرین پومسه (نوع خاص از حرکات دفاعی و تهاجمی در ورزش تکواندو که بیشتر جنبه نمایشی دارد) کودکان می توانند علاوه بر کاهش وزن، مهارت های حرکتی و کنترلی بدن خود را نیز به نحو مطلوبی ارتقا دهند.

دوره آموزشی عادی تکواندو
دوره آموزشی عادی تکواندو

جدیدترین مطالعات و تحقیقات صورت گرفته در مورد ورزشکاران تکواندو

جدیدترین مطالعات و تحقیقات صورت گرفته در مورد ورزشکاران تکواندو، نشاندهنده این موضوع است که کسانی که این ورزش را به صورت مداوم و پیوسته تمرین می کنند، از انعطاف بدنی و قدرت بسیار بالا (به خصوص در پاها و لگن ) برخوردار می شوند.

همچنین این افراد  از قدرت تحرک و پویایی  بسیار زیادی در بالا تنه و پایین تنه برخوردار شده و میزان استقامت در میان تنه آن ها به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد که ورزش تکواندو از جمله ورزش هایی است که توانایی بدنی فرد را به صورت کلی بالا برده و محدود به ناحیه خاصی از بدن نمی گردد.

در ورزش تکواندو، تمامی عضلات بدن فعال و پویا می شوند

در واقع در ورزش تکواندو، تمامی عضلات بدن فعال و پویا می شوند و تمرینات این ورزش باعث می شود که بدن شروع به چربی سوزی نماید.

علاوه بر چربی سوزی، عضلات فرد تحت تاثیر حرکات و تمرینات تکواندو بسیار انطاف پذیر می شود و فرم مناسبی می گیرد. تکواندو علاوه بر تقویت و پرورش عضله های دست و پا، منجر به تقویت سایر قسمت های بدن نیز می گردد.

برای نمونه استفاده از حرکات و ضربه های چرخشی (حرکات و ضربه های چرخشی توسط قسمت های بالایی و میانی بدن صورت می پذیرد) موجب تقویت و شکل گیری عضلات شکمی شده و در نتیجه موجب از بین رفتن چربی های اضافی ناحیه های پهلو و شکم خواهد شد. همچنین عملکرد قلب و عروق را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

با انجام تمرینات تکواندو، فرد می تواند حدود 937 کالری در مدت زمان یک ساعت بسوزاند. بنابرآن چه گفته شد، می توان ورزش های رزمی  و به خصوص تکواندو را در میان لاغر کننده ترین ورزش ها جای داد.

در ورزش تکواندو، تمامی عضلات بدن فعال و پویا می شوند
در ورزش تکواندو، تمامی عضلات بدن فعال و پویا می شوند

شنا کردن

ورزش شنا از جمله مفرح ترین و شادی آورترین و لاغر کننده ترین ورزش ها است که انجام دادن آن می تواند نقش مهمی در کاهش وزن  فرد ایفا نماید.

عمده مزیت این ورزش این است که اگر فردی به دلیل محدودیت های جسمانی قادر به انجام فعالیت های بدنی شدید نیست، می تواند با بهره گیری از این ورزش، وزن خود را به میزان مطلوبی کاهش دهد.

آمارها نشان داده است که انتخاب ورزش شنا برای کم کردن وزن، نتایج بسیار خوبی را برای فرد به ارمغان می آورد. با انجام ورزش شنا که به نظر می رسد نیازمند تحرک خیلی زیاد نمی باشد، فرد می تواند بدون این که عرقی ریخته و فشار مضاعفی بر عضلات خود وارد نماید، مقدار بسیار زیادی کالری بسوزاند.

حرکات و فعالیت های گوناگون و متنوعی که فرد هنگام شنا کردن صورت می دهد، مانند سایر ورزش های هوازی ولی با سختی و مشقت کمتر از آن ها بدن شما را به چالش می کشد و کمک می کند که صدها کالری بسوزانید.

برای کاهش وزن فقط کافی است به طور منظم چند دور در استخر شنا کنید

برای کاهش وزن فقط کافی است به طور منظم چند دور در استخر شنا کنید تا به نتایج خارق العاده و متفاوتی در کاهش وزن و دستیابی به تناسب اندام مطلوب برسید.

انجام این ورزش به خصوص برای افرادی که به دلیل وزن بسیار بالا قادر به انجام ورزش های هوازی با فعالیت بدنی زیاد نیستند و کهنسالان که به دلیل کهولت سن و دردهای احتمالی در کمر، پاها و … قادر به انجام فعالیت های شدید نیستند، توصیه می گردد.

در واقع شما با شنا کردن می توانید بدون این که آسیب و یا فشار بیش از حدی به زانوها و یا قوزک پای خود وارد آورید، چربی های  دور شکم و پهلوی خود را از بین ببرید و اندازه دور کمرتان را متناسب نمایید.

شما با یک ساعت شنا کردن می توانید حدود 892 کالری بسوزانید. به عبارت دیگر شنا یکی از لاغر کننده ترین ورزش ها است که در عین حال کمترین آسیب را به فرد می رساند.

برای کاهش وزن فقط کافی است به طور منظم چند دور در استخر شنا کنید
برای کاهش وزن فقط کافی است به طور منظم چند دور در استخر شنا کنید

ورزش با حلقه

از جمله لاغر کننده ترین ورزش ها و یکی از تمرینات  بسیار مفید برای کاهش وزن و سوزاندن چربی ها به خصوص نواحی شکم و پهلو، حلقه زدن است.

این کار موجب بالا رفتن ضربان قلب و فعال نمودن عضله های مختلف بدن می گردد، در نتیجه این ورزش موجب کاهش میزان چربی در نواحی مختلف بدن به ویژه چربی های  ناحیه شکم و پهلو می شود.

تنها با انجام 20 دقیقه حلقه زدن از سمت چپ و راست، شما می توانید حدود 140 کالری مصرف کنید. در حلقه زدن، فرد در وهله اول باید حلقه متناسب با اندازه خود را تهیه نمایید، سپس به اندازه عرض شانه ها، پاهای خود را باز نمایید و پس از آن حلقه را از پشت به کمر بچسبانید.

در ادامه با حرکت کمر به شکل یک دایره فرضی به سمت راست یا چپ حلقه حرکت کنید. به کارگیری یک زمان سنج به منظور مدیریت زمان حلقه زدن در سمت راست و چپ  بسیار مفید می باشد.

چون بهتر این است که مدت زمان حلقه زدن در سمت چپ و سمت راست یکسان باشد تا نتایج مطلوب تری برای فرد به ارمغان بیاورد و از نا متقارن شدن و عدم تناسب بدن پیشگیری گردد.

در صورتی که در خصوص لاغری و تاثیر جراحی چاقی سوالی داشتید، می توانید با دکتر سلیمی در ارتباط باشید.

ورزش با حلقه
ورزش با حلقه

ورزش دوچرخه سواری

از جمله لاغر کننده ترین ورزش ها و یکی از ورزش هایی که تقریبا تمامی افراد از دوران  کودکی به آن علاقه دارند و تجربه انجام آن را دارند، دوچرخه سواری است.

اما جالب است بدانید که این ورزش محبوب و به ظاهر ساده، از جمله تاثیر گذارترین و بهترین ورزش ها برای کاهش وزن می باشد. انجام این ورزش همچنین برای تقویت عضلات، آمادگی جسمانی و عضله سازی بسیار مفید است.

البته برای برخورداری از این موارد، باید دوچرخه سواری به صورت منظم و با سرعت مناسب انجام پذیرد. این ورزش، می تواند برای افرادی که به دلیل اضافه وزن زیاد، مشکلات مفصلی دارند و اجازه دویدن ندارند، بسیار مناسب است.

انجام دوچرخه سواری، بیشتر از همه عضلات ران پا، ساق پا و باسن تحت تاثیر قرار می گیرند

با انجام دوچرخه سواری، بیشتر از همه عضلات ران پا، ساق پا و باسن تحت تاثیر قرار می گیرند و بدین ترتیب عضلات این نواحی تحت فشار قرار گرفته و تقویت می شوند و موجب سوزانده شدن کالری و کاهش وزن می گردد.

البته در صورتی که می خواهید دوچرخه سواری را برای تناسب اندام انجام دهید، چون این ورزش بیشتر عضلات پایین تنه را تحت تاثیر قرار می دهد و تقویت می کند، بهتر است که در کنار دوچرخه سواری، سایر ورزش ها که عضلات بالاتنه را بیشتر تقویت می کنند، انجام دهید.

البته در صورت نبود فضای مناسب برای دوچرخه سواری در فضای باز، فرد می تواند از دوچرخه ثابت نیز برای کاهش وزن و تقویت عضلات  بهره ببرد.

توجه داشته باشید در صورتی که  با رعایت رژیم و انجام لاغر کننده ترین ورزش ها نتوانستید به کاهش وزن برسید، باید برای انجام جراحی به دکتر سلیمی مراجعه نمایید.

انجام دوچرخه سواری، بیشتر از همه عضلات ران پا، ساق پا و باسن تحت تاثیر قرار می گیرند
انجام دوچرخه سواری، بیشتر از همه عضلات ران پا، ساق پا و باسن تحت تاثیر قرار می گیرند

دکتر سلیمی به عنوان بهترین متخصص جراحی چاقی شما را راهنمایی خواهد کرد. زیرا دکتر سلیمی با توجه به شرایط و وضعیت بدنی شما، بهترین شیوه جراحی را برای شما انتخاب می نمایند.

تمرین دراز و نشست برای شکم (کرانچ)

یکی از لاغر کننده ترین ورزش ها  حرکت کرانچ می باشد. دراز و نشست یکی از بهترین تمرینات برای از بین بردن چربی های ناحیه شکم می باشد.

دراز و نشست یا همان کرانچ از جمله تمرینات بسیار کاربردی برای کالری سوزی و کاهش وزن می باشد که  برای از بین بردن چربی و کالری سوزی تمام بدن و به ویژه چربی های ناحیه شکم بسیار اثر گذار می باشد.

انجام تمرینات دراز و نشست و کرانچ معمولا توسط تمامی متخصصان حوزه لاغری همچون دکتر سلیمی به کسانی  که قصد آب کردن شکم و کاهش وزن و در نتیجه رسیدن به تناسب اندام مطلوب را دارند، توصیه می گردد.

انجام صحیح و استاندارد تمامی تمرینات

البته شرط اثر گذاری تمامی تمرینات و ورزش های لاغری، از جمله تمرین کرانچ، انجام صحیح و استاندارد آن ها می باشد. تمرین دراز و نشست به این صورت انجام می گیرد که در ابتدا فرد روی تخت دراز کشیده، زانوهای خود را به سمت داخل خم می کند و کف پاها را روی زمین می گذارد.

سپس دست های خود را بلند کرده و پشت سر قرار می دهد، البته قرار دادن دست ها روی سینه هم مشکلی ندارد. فرد در ابتدای تمرین نفس عمیقی کشیده، و زمانی که بالا تنه را از روی زمین بلند می کند، همزمان نفس خود را به آرامی خارج می کند. دوباره در هنگام پایین رفتن نفس عمیق کشیده و سپس نفس خود را بیرون می دهد.

انجام این تمرین باید به طور منظم و همه روزه صورت گیرد تا به تدریج چربی های بدن فرد به خصوص در ناحیه شکم وی از بین برود. در ابتدای شروع این تمرین، فرد معمولا 10 مرتبه در هر ست این حرکت را انجام می دهد و حداقل در طول روز باید 2 تا 3 ست این حرکت را انجام دهد.

انجام صحیح و استاندارد تمامی تمرینات
انجام صحیح و استاندارد تمامی تمرینات

ورزش کوهنوردی

کوهنوردی را می توان در زمره یکی از لاغر کننده ترین ورزش ها به حساب آورد. ورزش کوهنوردی یک ورزش هوازی و در عین حال یک ورزش قدرتی استقامتی نیز محسوب می شود.

این ورزش علاوه بر این که به فرآیند کاهش وزن افراد کمک شایان توجهی می کند، چون این ورزش در دل طبیعت و فضای باز و دل انگیز انجام می شود، تاثیرات مثبت روحی و روانی شگرفی نیز روی افراد دارد.

این ورزش را می توان به صورت گروهی با دوستان و خانواده تان انجام دهید. به همین دلیل به طور معمول ورزشی مفرح و بسیار لذتبخش است. از آنجایی که کوهنوردی یک ورزش قدرتی است، چون فرد با شیب بالا مواجه است، گاهی فرد مجبور است کل وزن بدن را بلند کند.

کوهنوردی علاوه بر کمک به کاهش وزن در تقویت پا و کمر نیز بسیار تاثیر گذار است.البته رعایت موارد ایمنی در مورد کوهنوردی و استفاده از تجهیزات مناسب مانند کفش مخصوص کوهنوردی برای پیشگیری از آسیب دیدگی های ناحیه زانو و مچ پا و اتفاقات غیر قابل پیش بینی ضروری است.

ورزش کوهنوردی
ورزش کوهنوردی

تمرینات اینتروال

حرکات یا تمرینات اینتروال به تمرینات ورزشی با شدت نسبتا زیاد و در بازه های زمانی کوتاه مدتی گفته می شود که به صورت متناوب با تمرینات سبک تر جا به جا می شود.

در واقع در تمرینات اینتروال، ما چند ورزش را با هم تلفیق و ترکیب می کنیم. به طور متوسط هر تمرین اینتروال حدود نیم ساعت به طول می انجامد و کالری سوزی را تا حد بسیار قابل توجهی افزایش می دهد.

تحقیقات متعدد اثبات نموده است، تمرینات اینتروال نسبت به سایر ورزش ها که به صورت تکی صورت می پذیرد، تا سی در صد کالری بیشتری در مدت زمان یک دقیقه می سوزاند.

برای مثال در یک تمرین اینتروال، فرد ورزش دوچرخه سواری، دویدن روی تریدمیل، به صورت ترکیبی و در بازه های زمانی کوتاه مدت انجام می دهد.

این ترکیب کردن ورزش ها باعث می شود که میزان کالری سوزی نسبت به انجام هر یک از ورزش ها به صورت تکی به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

این نوع تمرینات اگر به صورت صحیح و بر اساس برنامه ریزی انجام پذیرد، به عنوان یکی از لاغر کننده ترین ورزش ها شناخته می شود.

مزیت مهم تمرین های اینتروال، کالری سوزی بیشتر در مدت زمان کوتاه تر می باشد

به عبارت دیگر مزیت مهم تمرین های اینتروال، کالری سوزی بیشتر در مدت زمان کوتاه تر می باشد. تمرینات اینتروال به ویژه در سوزاندن چربی های ناحیه شکم و پهلوها که چربی های این نواحی عامل اصلی بسیاری از بیماری های مزمن می باشند، بسیار اثر گذار است.

در تمرینات اینتروال می توانید دویدن، پرش و یا دوچرخه سواری را انتخاب کنید و این ورزش ها را به صورت منظم و متناوب به صورت روزانه انجام دهید.

مثلا در روزی که نوبت به تمرینات دوچرخه سواری ثابت می باشد، شما می توانید برای مثال 30 ثانیه به شدت و با سرعت بالا پدال زده و پس از آن یک تا دو دقیقه سرعت پدال زدن را کاهش داده و این نوع الگو را در بازه زمانی 10 تا 30 دقیقه تکرار و تمرین کنید.

مزیت مهم تمرین های اینتروال، کالری سوزی بیشتر در مدت زمان کوتاه تر می باشد
مزیت مهم تمرین های اینتروال، کالری سوزی بیشتر در مدت زمان کوتاه تر می باشد

ورزش بسکتبال

یکی از ورزش های بسیار مهیج که به صورت تیمی برگزار می شود، بسکتبال است.  انجام ورزش بسکتبال تاثیر شگفت انگیزی بر چربی سوزی دارد. این ورزش همچنین به شما کمک می کند تا سیستم قلبی و عروقی خود را تقویت نموده، روحیه کار تیمی در شما ایجاد گردد و احساس آرامش کنید.

ورزش بسکتبال در عین حال یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین ورزش ها در سراسر دنیاست و تفریح و سرگرمی مورد علاقه بسیاری از افراد در سراسر جهان است.

شخصیت های معروف و موفق در سطح جهان به عنوان بخشی از فعالیت های بدنی خود برای حفظ سلامتی و تندرستی خود به ورزش بسکتبال اختصاص می دهند.

برای نمونه باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به صورت روزانه و به عنوان بخشی از رژیم سلامتی خود، بسکتبال بازی می کند.

فواید بسکتبال به حدی زیاد است که مقالات و تحقیقات متعددی در این باره منتشر شده است که همه این تحقیقات اثبات کننده فواید اعجاب آور بسکتبال می باشد.

برخی از فواید بسکتبال عبارتند از:

چربی سوزی، تقویت و استحکام استخوان ها و ستون فقرات بدن، تقویت و افزایش قدرت عضلات و ماهیچه های بدن، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، بالا بردن میزان استقامت بدن، تقویت ذهن و اثر گذاری مثبت روی عملکرد مغز، افزایش مهارت های حرکتی، بالا بردن روحیه و افزایش اعتماد به نفس. با در نظر گرفتن فواید بسیار زیاد بسکتبال، انتخاب ورزش بسکتبال به عنوان بخشی از فعالیت روزانه بسیار توصیه می گردد.

کافی است توپ را بردارید و شروع به پرش و پرتاب کردن کنید تا از فواید این ورزش بهره مند گردید. ورزش بسکتبال، هم به صورت تیمی و هم به صورت انفرادی قابل انجام است.

اگر ورزش بسکتبال را به عنوان بخشی از عادات و برنامه سلامتی خویش قرار دهید، به طور قطع می توانید سالیان طولانی از نظر ذهنی و بدنی، سالم، شاداب و سرحال زندگی کنید.

جالب توجه این که یک ساعت با انجام ورزش بسکتبال آن هم به صورت آماتور می توانید 728 کالری بسوزانید. در واقع بسکتبال لاغر کننده ترین ورزش های  گروهی محسوب می شود.

برخی از فواید بسکتبال عبارتند از:
برخی از فواید بسکتبال عبارتند از:

دویدن با سرعت مناسب و یکنواخت

یکی از بهترین و موثرترین تمرینات برای بدن دویدن است. شما برای دویدن به امکانات خاصی نیاز ندارید، فقط کافی است یک جفت کفش مناسب داشته باشید تا بتوانید برنامه دویدن خود را طرح ریزی کنید. با برنامه ریزی صحیح برای دویدن می توان آن را به لاغر کننده ترین ورزش ها که با کمترین امکانات می توان آن را  انجام دهیم، تبدیل کنیم.

دویدن مزایای زیادی برای بدن دارد. از جمله افزایش دادن  سرعت سوخت و ساز (متابولیسم) بدن که برای پیشگیری از اضافه وزن تاثیر گذار است. سطح آمادگی جسمانی و استقامت بدنی شما را به میزان قابل توجهی بالا می برد. به شما کمک می کند تا چربی های ناخواسته و غیر ضروری بدنتان را از بین ببرید.

دویدن باعث فشار به زانوها می شود

البته دویدن باعث فشار به زانوها می شود. بنابراین بهتر است روند پیشرفت در دویدن شما به صورت معقول و به آهستگی صورت پذیرد و سرعت و مسافت دویدن خود را به مرور زمان و با بالا رفتن میزان آمادگی جسمانی و توان بدنیتان تنظیم و برنامه ریزی کنید.

بنابراین با صبر و حوصله برنامه دویدن خود را دنبال کنید و اطمینان داشته باشید که اثرات مثبت سریع تر از آن چه که شما تصورش را بکنید، اتفاق می افتد. افزایش سرعت و مسافت به صورت همزمان بسیار خطرناک است و ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به بدن شما وارد کند.

بنابراین عجله نکنید. همواره بهترین کار این است که در ابتدا روی افزایش مسافت تمرکز کنید. با یک ساعت دویدن به صورت آهسته و نرمال، شما می توانید تقریبا 555 کالری بسوزانید.

دویدن باعث فشار به زانوها می شود
دویدن باعث فشار به زانوها می شود

پرورش اندام (بدن سازی)

ورزش پرورش اندام یا بدن سازی هم جزء بهترین ورزش ها برای لاغری می باشد. در واقع ورزش بدن سازی به گونه ای است که بدن  شما حتی بعد از انجام تمرینات  به کالری سوزی تا 48 ساعت بعد از انجام تمرینات ادامه می دهد.

بیشتر افراد تصورشان از بدن سازی این است که این ورزش صرفا برای تقویت عضلات و برخورداری از اندامی تنومند و ورزیده انجام می پذیرد.

این تصور در واقع یک تصور اشتباه است چرا که ورزش بدن سازی یکی از بهترین ورزش ها برای چربی سوزی می باشد. بدن سازی در مورد خانم هایی که قصد کاهش وزن دارند و علاقه ای به ساخت بدن عضلانی ندارند، بسیار اثر گذار است.

تمرینات بدن سازی نه تنها در فرآیند کاهش وزن و چربی سوزی خللی وارد نمی کند، بلکه این فرآیند را تسریع می بخشد. توجه داشته باشید که ساختن توده های عضلانی، یکی از بهترین و کاربردی ترین روش ها برای چربی سوزی و لاغری می باشد.

مزیت عمده این روش این است که روند چربی سوزی  پس از انجام تمرینات بدن سازی به صورت پیوسته و تا دو روز ادامه می یابد. با انجام یک ساعت تمرینات بدن سازی به صورت آماتور، شما می توانید چیزی در حدود 500 کالری مصرف کنید.

رقصیدن

باور عمومی این است که رقصیدن یک فعالیت نشاط آور و تقویت کننده روحیه است. اما در واقع رقصیدن علاوه بر موارد گفته شده، یکی از بهترین و لاغر کننده ترین  ورزش ها نیز می باشد.

در واقع رقصیدن یک راه مفرح برای سوزاندن چربی های مازاد بدن می باشد. هنگام رقصیدن، فعالیت بدنی ما افزایش می یابد و در نتیجه ضربان قلب ما بالاتر می رود.

ضمنا در هنگام رقصیدن با تغییراتی که در ریتم و نوع حرکات ایجاد می گردد، تمام بدن پیوسته به چالش کشیده می شود و به همین دلیل هرگز کسالت آور و خسته کننده نیست. با  انتخاب رقصیدن به عنوان راهی برای کاهش وزن، می توان فرآیند کاهش وزن و لاغری را که به خودی خود عذاب آور است، جذاب نمود.

با توجه به این که انواع مختلفی از رقص وجود دارد، شما می توانید بر اساس توان بدنی خود و علاقه مندی خود هر یک از این فرم ها و روش های رقصیدن را انتخاب نمایید و در عین چربی سوزی و کاهش وزن، از انجام آن نیز لذت ببرید.

رقصیدن
رقصیدن

جالب توجه آن که شما می توانید با رقصیدن، حدود 370 کالری در ساعت بسوزانید.

پیاده روی کردن

اگر به دلیل مشکلات مفاصل و یا کهولت سن قادر به دویدن نیستید، پیاده روی جایگزین عالی برای دویدن می باشد. تحقیقات و بررسی های زیادی نشان داده است که پیاده روی اگر به صورت اصولی و منظم صورت بگیرد، می تواند حتی از دویدن هم برای کاهش وزن و چربی سوزی بهتر باشد.

بنابراین می توان پیاده روی را نیز در زمره بهترین لاغر کننده ترین ورزش ها  جای داد. در کنار مفید بودن پیاده روی، مخاطرات  بسیار کمتری از دویدن برای فرد دارد و انجام آن بسیار راحت تر است.

وقتی که شما برای لاغری و کاهش وزن برنامه های رژیمی سنگینی را در دستور کار خود قرار داده اید، می توانید برای حفظ روحیه و آرامش اعصاب همراه با خانواده، دوستان و کسانی که دوستشان دارید، به پیاده روی بروید، تا ضمن کمک به کالری سوزی، موجب تقویت روحیه و انگیزه مضاعف برای پیش بردن برنامه کاهش وزن شما گردد.

پیاده روی زمانی مناسب است که فشار لازم را برای کالری سوزی به شما وارد آورد

البته پیاده روی زمانی مناسب است که فشار لازم را برای کالری سوزی به شما وارد آورد. پیاده روی باید با سرعت مناسبی انجام پذیرد تا بتواند در فرآیند کاهش وزن شما اثرگذار باشد. سرعت پیاده روی باید به گونه ای باشد که هنگام انجام آن تا حدودی صحبت کردن برای شما دشوار باشد، اما همچنان قادر به حرف زدن باشید.

نه این که این قدر به نفس نفس زدن افتاده باشید که امکان حرف زدن نداشته باشید. پیاده روی مفید، میزان ضربان قلب شما را به مقداری که خطری برای شما در پی نداشته باشد، افزایش می دهد. با پیاده روی با سرعت مناسب، شما حدودا 176 کالری در مدت زمان یک ساعت می سوزانید.

در واقع پیاده روی یک ورزش مناسب است که همه افراد از یک دختر خردسال، مردان و زنان جوان، میانسال و کهنسالان می توانند آن را انجام دهند.

به همین دلیل تقریبا تمامی متخصصان و مشاوران که در زمینه کاهش وزن فعالیت می کنند، پیاده روی را به عنوان یک برنامه جدی در فرآیند کاهش وزن فرد قرار می دهند. ضمن این که پیاده روی نیاز به هیچ گونه ابزار و امکانات یا مهارت خاصی نداشته و همه افراد می توانند آن را به راحتی انجام دهند.

پیاده روی زمانی مناسب است که فشار لازم را برای کالری سوزی به شما وارد آورد
پیاده روی زمانی مناسب است که فشار لازم را برای کالری سوزی به شما وارد آورد

استفاده از تریدمیل

همان گونه که پیشتر عنوان شد، دویدن یکی از بهترین روش ها و لاغر کننده ترین ورزش ها می باشد. البته ما برای دویدن در فضای آزاد، با محدودیت هایی مواجه هستیم. مثلا در روزهای سرد زمستان که معابر لغزنده است، شما نمی توانید در فضای باز به دویدن و ورزش بپردازید.

همچنین ممکن است که زمان کافی برای ورزش کردن در خارج از محیط منزل را نداشته باشید، و یا هوا به اندازه ای آلوده باشد که شما امکان فعالیت بدنی در محیط بیرون از منزل را نداشته باشید.

این موضوع به خصوص در مورد افراد کهنسال و یا بیماران دارای مشکلات تنفسی قلب و عروقی و گروه های پرخطر می تواند مشکل آفرین باشد.

در این گونه موارد راه حلی که به شما پیشنهاد می شود، این است که دویدن با تریدمیل را جایگزین دویدن در فضای آزاد نمائید. امروزه بیشتر تریدمیل ها دارای رایانه هستند که می توان طول تمرینات، میزان سختی و دشواری آن ها و میزان کالری که سوزانده شده و ضربان قلب را در مانیتور آن ها مشاهده نمود.

همچنین برخی از تریدمیل ها قابلیت برنامه ریزی دارند و شما می توانید برنامه کاهش وزن و یا بالا بردن استقامت را انتخاب کنید و بر مبنای آن به فعالیت های بدنی بپردازید.

دویدن، حجم عضلات را افزایش نمی دهد و به شکل گیری ماهیچه های شکم کمکی نمی کند

البته دویدن، حجم عضلات را افزایش نمی دهد و به شکل گیری ماهیچه های شکم کمکی نمی کند و فقط برای تقویت کلی اندام و سوزاندن چربی ها و کاهش وزن مناسب است. بیشتر اندام تحتانی را تحت تاثیر قرار می دهد و آن ها را تقویت می کند.

بنابراین اگر شما غیر از کاهش وزن به دنبال دستیابی به تناسب اندام و شکل دهی و عضله سازی در بدن خود هستید، بهتر است در کنار دویدن، برنامه های تمرینی دیگری  مانند کار با وزنه و یا دمبل را برای تقویت عضلات و اندام بالا تنه خود اجرا کنید.

دویدن، حجم عضلات را افزایش نمی دهد و به شکل گیری ماهیچه های شکم کمکی نمی کند
دویدن، حجم عضلات را افزایش نمی دهد و به شکل گیری ماهیچه های شکم کمکی نمی کند

انجام تمرین شنا

تمرین شنا از جمله بهترین ورزش ها برای لاغر شدن و کاهش وزن است. در دورانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا کمتر امکان رفتن به بیرون از منزل وجود دارد، انجام تمرینات ورزشی در منزل مانند دراز و نشست و شنا برای کنترل وزن و همچنین بالا بردن آمادگی جسمانی و نشاط بسیار اثر گذار می باشد.

حرکت شنا در عین حال که حرکت ساده ای به نظر می رسد، اما به دلیل تعداد عضلاتی که درگیر می کند، از جمله بهترین حرکات برای تناسب اندام و کاهش وزن می باشد، و در دسته لاغر کننده ترین ورزش ها قرار می گیرد.

روش صحیح انجام این حرکت به این صورت است که در ابتدا باید کف هر دو دست را روی زمین قرار دهید و پاهای خود را طوری روی زمین مستقر کنید که بدن شما در راستای یک خط صاف قرار بگیرد. همچنین دقت نمایید که باید گردن و ستون فقرات شما کاملا و شانه ها به سمت عقب متمایل باشد.

سپس آرنج دستان خود را خم کنید و بدن خود را تا نزدیکی زمین پایین بیاورید. وقتی قفسه سینه به زمین رسید، آرنج ها را صاف کنید و به سمت بالا برگردید. این حرکت را برای سه ست و به هر تعداد که توان دارید، تکرار کنید.

انجام تمرین شنا
انجام تمرین شنا

پرش پروانه

پرش پروانه یکی از تمرینات کلاسیک و سنتی است که در باشگاه های ورزشی برای کاهش وزن و تقویت بدن صورت می پذیرد. این تمرین بر خلاف ظاهر ساده آن جزء بهترین و لاغر کننده ترین  ورزش ها محسوب می شود.

برای انجام این حرکت کافی است در حالت ایستاده پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز نمائید، همزمان با بالا بردن دست ها با یک پرش پاها را از هم باز کنید. طوری که بدن حالت ایکس (x) به خود بگیرد و با پایین آوردن دست ها نیز پاها را با یک پرش به کنار یکدیگر باز گردانید.

این ورزش را با سرعت زیاد به مدت یک دقیقه انجام دهید. این نرمش باعث به چالش کشیدن بیشتر عضلات بدن می شود و با انجام این تمرین، فرد احساس شادابی و سرحالی می کند.

پرش پروانه
پرش پروانه

انجام تمرینات ورزشی شکم با استفاده از توپ

یکی از بهترین تمرینات ورزشی برای لاغری، انجام تمرینات ورزشی با استفاده از توپ می باشد. برای انجام این تمرینات ورزشی در وهله اول باید یک توپ به اندازه مناسب تهیه نمایید.

توپی که برای تمرینات لاغری و تناسب اندام انتخاب می کنید، باید به گونه ای باشد که هنگامی که روی آن می نشینید، ران ها و ساق پاهای شما در زاویه 90 درجه  یا بیشتر قرار گیرد.

برای انجام حرکات کششی نواحی کمر یا پهلو می توانید بر پشت خود دراز بکشید. در حالی که کف پاهای شما روی زمین قرار دارد، کمر شما روی توپ و دست های شما پشت سرتان قرار داشته باشد.

در این وضعیت که دشوار به نظر نمی رسد، عضلات میانی و مرکزی بدن شما مانند کمر و شکم دچار چالش می شود و به خوبی تقویت می گردد و سبب چربی سوزی در ناحیه شکم می شود.

همین حرکت را اگر به پهلو دراز بکشید، می توانید برای تقویت عضلات ناحیه پهلو نیز استفاده کنید

همین حرکت را اگر به پهلو دراز بکشید، می توانید برای تقویت عضلات ناحیه پهلو نیز استفاده کنید تا چربی سوزی در ناحیه پهلوی شما نیز ایجاد گردد.

دیگر تمرین و ورزش مفید برای لاغری شکم با کمک توپ، انجام حرکت پلانک با استفاده از توپ می باشد. به این صورت که به جای این که پاهای شما روی زمین باشد، روی توپ قرار می گیرد و باید تلاش کنید علاوه بر حفظ تعادل، شکم خود را به سمت داخل و باسن خود را به سمت پایین بیاورید.

بدین ترتیب وزن بدن شما روی عضلات مرکزی بدن شما متمرکز می شود و سبب تقویت این نواحی و چربی سوزی در این نواحی می گردد و به شما کمک می کند که به تناسب اندام مطلوبی دست پیدا کنید.

همین حرکت را اگر به پهلو دراز بکشید، می توانید برای تقویت عضلات ناحیه پهلو نیز استفاده کنید
همین حرکت را اگر به پهلو دراز بکشید، می توانید برای تقویت عضلات ناحیه پهلو نیز استفاده کنید

تمرین پلانک

تمرین پلانک در بین ورزش هایی که در منزل انجام می شود، لاغر کننده ترین ورزش ها و تمرین می باشد. یکی دیگر از ورزش ها و تمرینات ورزشی بسیار موثر برای لاغری و تناسب اندام، تمرین ورزشی پلانک می باشد.

این تمرین یک حرکت قدرتی استقامتی بسیار مفید برای تقویت  بسیاری از عضلات بدن به ویژه عضلات  ناحیه شکم  می باشد. تمرین پلانک را به سادگی می توان در محیط داخل منزل نیز انجام داد و نیاز به هیچ گونه امکانات و تجهیزاتی ندارد.

اصولا انجام ورزش های لاغری در منزل از زمان شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اجرای این تمرین به این صورت است که فرد در ابتدا دست های خود را از ساعد تا آرنج روی زمین قرار می دهد و غیر از این نواحی، تنها نقطه بدن که باید با زمین تماس داشته باشد، پنجه های پا است.

نکته بسیار مهمی که رعایت آن برای اثر گذاری این تمرین روی عضلات ناحیه شکم و در نتیجه کمک به فرآیند لاغری بی نهایت حائز اهمیت است، این مورد است که کمر، باسن و پاهای فرد حتما باید در یک راستا و یک سطح قرار داشته باشند و به هیچ عنوان بدن نباید زاویه دار باشد و حداقل به مدت شصت ثانیه باید در همین وضعیت قرار بگیرید.

تمرین پلانک
تمرین پلانک

ورزش یوگا

یوگا یکی از تکنیک های ورزشی است که بیشتر به عنوان روش هایی برای کاهش استرس، شناخته می شود و معمولا به منظور کاهش وزن از آن استفاده نمی شود.

با این وجود میزان کالری سوزی این ورزش قابل توجه می باشد و می تواند برای کاهش وزن و لاغری مفید واقع گردد. نتایج تحقیقات و مطالعات نشان داده است فردی با وزن نرمال با استفاده از تمرینات یوگا در مدت زمان سی دقیقه می تواند حدود 150 کالری بسوزاند.

همچنین بررسی ها نشان داده است که ورزش یوگا به خصوص در مورد زنان چاقی  که قصد کاهش وزن و کاهش اندازه کمر دارند، موثر بوده است.

به طوری که این زنان با انجام دو بار در هفته یوگا در مدت زمان 90 دقیقه موفق شده اند حدود 4 سانتیمتر از دیگر زنان کاهش سایز کمر بیشتری داشته باشند.

یوگا دارای مزایای دیگری نیز می باشد

علاوه بر این، یوگا دارای مزایای دیگری نیز می باشد، مانند کمک به بهبود عملکرد ذهن و جسم، افزایش ذهن آگاهی فرد، بالا رفتن مقاومت فرد در برابر غذاهای ناسالم، کنترل پرخوری و رعایت رژیم غذایی فرد نیز اثرات مثبتی ایجاد می کند.

یوگا بهترین مکمل برای تمرینات هوازی و شدید می باشد. در واقع یوگا را می توان به عنوان یکی از لاغر کننده ترین ورزش های بی هوازی لحاظ نمائیم.

همانگ ونه که عنوان گردید، بهترین روش برای کاهش وزن و دستیابی به وزن ایده آل و مطلوب، رعایت رژیم غذایی و انجام فعالیت های ورزشی می باشد. اما در شرایطی ممکن است که فرد با بهره گیری از این روش ها نتواند به وزن ایده آل و مطلوب دست پیدا کند.

در این گونه موارد تنها راه برای لاغر شدن و کاهش وزن انجام جراحی لاغری می باشد. البته برای دستیابی به وزن مطلوب از طریق جراحی چاقی، گام اول پیدا کردن متخصص جراحی توانمند و مشاوره تخصصی با وی می باشد که کار چندان آسانی هم نمی باشد.

دکتر سلیمی یکی از مشهورترین و حاذق ترین جراحان چاقی در سطح کشور می باشد که رزومه بسیار موفقی در زمینه انواع جراحی های چاقی از خود بر جای گداشته است.

یوگا دارای مزایای دیگری نیز می باشد
یوگا دارای مزایای دیگری نیز می باشد

انجام جراحی لاغری چه زمانی ضرورت پیدا می کند؟

معمولا اولین سوالی که در ذهن کسانی که قصد انجام عمل جراحی چاقی را دارند، این مورد است که چه زمانی و تحت چه شرایطی آن ها نیاز به انجام عمل جراحی دارند.

در همین ابتدای کار ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که تشخیص دقیق زمان مناسب برای انجام عمل جراحی را فقط با مشاوره گرفتن از پزشکان با تجربه و کاردان مانند دکتر سلیمی می توان تعیین کرد.

اما معمولا متخصصان جراحی چاقی وقتی به سراغ انجام عمل جراحی می روند که اولا سایر برنامه های لاغری مانند رژیم غذایی و ورزش موفقیت آمیز نباشد و ثانیا پس از انجام برنامه های رژیمی و کاهش یافتن وزن به صورت موقت، در مدت زمان اندکی مجددا فرد دچار چاقی و اضافه وزن گردد و حتی اضافه وزن او نسبت به قبل هم شدیدتر باشد.

انجام جراحی لاغری چه زمانی ضرورت پیدا می کند؟
انجام جراحی لاغری چه زمانی ضرورت پیدا می کند؟

عمل جراحی چاقی  چگونه به افراد کمک می کند تا به وزن مطلوب برسند؟

پزشکان جراح همچون دکتر سلیمی به دنبال دستیابی به دو هدف اصلی در انجام عمل جراحی چاقی  هستند. مورد اول این که بتوانند به طریقی میزان غذای مصرفی بیمار را کاهش دهند که از آن به عنوان اصل محدودیت سازی نام می برند. مورد دوم فرآیند جذب مواد غذایی توسط بدن کاهش پیدا کند که از آن به عنوان اصل سوء جذب یاد می کنند.

به طور قطع دستیابی به این فرآیندها مستلزم این است که عمل جراحی توسط جراحانی مانند دکتر سلیمی که تجربه، تخصص و مهارت لازم را برای  انجام این گونه اعمال جراحی دارند، صورت پذیرد.

مزایای جراحی چاقی چیست؟

دکتر سلیمی برخی از مزایای جراحی چاقی را به شرح زیر می داند:

دستیابی سریعتر به وزن ایده آل

در واقع،  عمل جراحی به فرد کمک می کند که در فرآیند کاهش وزن خود بسیار راحت تر بتواند به وزن متناسب بدون تحمل گرسنگی دست یافته و میزان غذای دریافتی و کالری ورودی به بدن را بسیار سهل تر مدیریت نماید.

دستیابی سریعتر به وزن ایده آل
دستیابی سریعتر به وزن ایده آل

افزایش سطح رضایت از زندگی 

انجام جراحی چاقی به ما کمک می کند تا به فعالیت هایی بپردازیم که قبل از عمل، انجام آن برای ما بسیار دشوار و یا غیر  ممکن بود. از جمله ورزش کردن، پوشیدن لباس های مورد علاقه و … همچنین باعث بهبود وضعیت شغلی و اجتماعی ما می گردد.

کاهش وزن ناشی از انجام عمل جراحی، انرژی نهفته درونی ما را آزاد کرده و باعث می شود تا فرد احساس جذابیت بیشتری داشته باشد و زندگی زناشویی و خانوادگی وی بهبود پیدا  کند.

مقابله با بیماری ها

یکی از شایع ترین و در عین حال مهلک ترین بیماری های مرتبط با چاقی دیابت است. افراد چاق به نسبت سایر افراد، بسیار بیشتر مستعد هستند که به بیماری دیابت نوع 1 و 2 دچار شوند

که با انجام عمل جراحی چاقی توسط دکتر سلیمی، فرد می تواند از بروز این بیماری پیشگیری نموده و زندگی سالم تر و امیدوارانه تری داشته باشد. از جمله بیماری های دیگر مرتبط با چاقی، سکته های قلبی و مغزی است که با کاهش وزن از طریق جراحی می توان از بروز آن پیشگیری نمود.

فشار ناشی از تجمع چربی ها در استخوان ها و غضروف ها باعث تغییر در شکل ظاهری استخوان ها و غضروف و شکنندگی آن می شود که انجام عمل جراحی سبب کاسته شدن این فشار روی استخوان ها و غضروف ها شده و تضمین کننده سلامت استخوان ها و غضروف های ما می گردد.

همچنین می توانید با مطالعه درمان پیش دیابت و درمان قطعی دیابت در آلمان اطلاعات خود را این زمینه کامل تر کنید.

مقابله با بیماری ها
مقابله با بیماری ها

سلامت روانی بهتر و مطلوب تر

تحقیقات نشان داده است که بین چاقی و ابتلای افراد به بیماری های روانی، رابطه مستقیمی وجود دارد. افراد چاق به دلیل وضعیت ظاهری نامطلوب خود فعالیت های اجتماعی کمتری دارند و  بسیار مستعد ابتلا به بیماری های روحی روانی همچون افسردگی، اضطراب و سایر بیماری های روانی هستند.

فرد پس از انجام عمل جراحی و دستیابی به وزن مورد نظر خود، احساس سرخوشی و سرزندگی می کند و باعث می شود تا زندگی مطلوب تر و امیدوارانه تری داشته باشد و باعث بالاتر رفتن اعتماد به نفس وی می گردد. به طور مثال با شرکت بیشتر در فعالیت های اجتماعی، عزت نفس خود را بالاتر برده و کمتر احساس افسردگی می کند.

مسئله با اهمیتی که ذکر آن ضروری به نظر می رسد، این مطلب است که انجام عمل  جراحی چاقی با وجود تمامی مزایایی که دارد، نباید خودسرانه صورت پذیرد و حتما برای انجام آن به صورت موفقیت آمیز باید با جراحان موفق، حاذق و دلسوزی مانند دکتر سلیمی جلسات مشاوره قبل از عمل صورت پذیرد.

در غیر این صورت ریسک انجام این نوع اعمال جراحی بسیار بالا می رود و ممکن است برای فرد، نتایج مطلوبی در بر نداشته باشد.

سلامت روانی بهتر و مطلوب تر
سلامت روانی بهتر و مطلوب تر

صرفه جویی در هرینه های زندگی

شاید اگر این پرسش را مطرح کنیم که مزایای جراحی چاقی چیست، معدود افرادی به این موضوع اشاره می کنند که یکی از مزایای چنین عملی صرفه جویی در هزینه های مالی و افزایش پس انداز می باشد.

ولی در واقع،  فرد می تواند با انجام عمل جراحی و پیشگیری از ایجاد بیماری هایی مانند دیابت و سکته های مغزی و بیماری های روانی مانند افسردگی که درمان آن ها مستلزم صرف هزینه های گزافی است، وضعیت مالی خود را بهبود بخشد.

ضمنا افراد چاق، با مصرف بیشتر غذاهای آماده و فست فودی که عموما گران هستند، مجبور به صرف هزینه بیشتر هستند که با انجام این عمل می توانند هزینه هایی از این دست را نیز کاهش داده و بیشتر پس انداز کنند.

بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

سیستم دفاعی بدن انسان در مواجهه با عوامل بیماری زا، آنتی بادی یا آنتی ژن ترشح می کند. تحقیات بسیاری بیانگر این مطلب است که میزان آنتی بادی یا آنتی ژن ترشح شده از سیستم دفاعی بدن در افراد چاق به طور معناداری کمتر از آنتی بادی ترشح شده از سیستم دفاعی بدن افراد با وزن متناسب است.

در واقع، چاقی باعث اختلال در عملکرد سلول هایT  که از جمله مهمترین ابزارهای دفاعی بدن می باشد، می گردد و بدین صورت در عملکرد سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی دارد. عمل جراحی باعث کاهش وزن فرد و در نتیجه افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن  وی می شود.

تقویت فرزند آوری و درمان ناباروری

تحقیقات متعدد نشان داده است که افراد چاق در مقایسه با افراد با وزن متناسب، توانایی و قدرت باروری کمتری چه در زنان و چه در مردان دارند. در زنان چاق، تعادل هورمونی به دلیل اختلالاتی که در ترشح هورمون لپتین ایجاد می گردد، به هم خورده وسبب کاهش توانایی باروری می شود.

همچنین از آنجایی که معمولا مادران چاق دارای بیماری های زمینه ای مثل دیابت و فشار خون هستند، بیشتر مستعد سقط جنین می باشند. در مورد مردان، چاقی با اثر گذاری منفی روی تعداد و کیفیت اسپرم ها شانس باروری کاهش می یابد. بنابراین انجام عمل جراحی چاقی باعث بالا بردن و تقویت باروری در مردان و زنان می شود.

درمان بیماری آپنه خواب (تنگی نفس در هنگام خواب)

یکی از شایع ترین بیماری هایی که در افراد چاق به وفور دیده می شود، آپنه خواب یا وقفه  نفس در حین خواب است. این بیماری باعث می شود که فرد در هنگام خواب خر و پف کند که موجب اذیت وآزار اطرافیان و اعضای خانواده وی می گردد.

همچنین افراد مبتلا به آپنه خواب ممکن است به خاطر وقفه تنفسی ایجاد شده در طول شب، چندین بار بیدار شده و خواب با کیفیتی نداشته باشند. این موضوع باعث می شود که این افراد در طول روز احساس خستگی و کسالت داشته و تاثیر مخربی در فعالیت های شغلی و اجتماعی آنان داشته باشد.

البته برای برخورداری از مزایای عمل جراحی چاقی باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که این نوع اعمال جراحی باید حتما توسط پزشکان مجربی همچون دکتر سلیمی صورت پذیرد.

چون اعمال جراحی چاقی جزء اعمال جراحی حساس می باشد و اگر به صورت صحیح انجام نپذیرد، ممکن است برای بیمار عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

دکتر سلیمی که از پزشکان و جراحان حاذق در سطح کشور می باشد، تجربه انجام انواع مختلف جراحی چاقی مانند عمل جراحی اسلیو معده، عمل بای پس معده، عمل بالون معده و بسیاری دیگر از اعمال جراحی چاقی را در کارنامه کاری خود دارا می باشد. به همین دلیل، دکتر سلیمی بهترین متخصص انواع جراحی چاقی شناخته می شود.

بهترین جراح چاقی

همان گونه که قبلا نیز بیان شد، مهم ترین رکن در موفقیت آمیز بودن عمل جراحی چاقی، انجام عمل توسط یک پزشک حاذق و با تجربه می باشد. حال به بررسی این موضوع می پردازیم که یک پزشک جراح چاقی باید چه ویژگی ها و شرایطی داشته باشد تا بتوانیم با اطمینان کامل عمل جراحی چاقی را انجام دهیم.

بهترین جراح چاقی
بهترین جراح چاقی

جای هیچ گونه شک و تردیدی وجود ندارد که دکتر سلیمی یکی از حاذق ترین و توانمندترین جراحان چاقی در سطح کشور می باشد.

میزان رضایت فوق العاده بالای بیمارانی که توسط وی انواع عمل های جراحی چاقی را انجام داده اند، خود اثبات کننده مهارت بسیار زیاد دکتر سلیمی در انجام انواع مختلف جراحی چاقی است. دکتر سلیمی متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک می باشد.

این جراح توانمند عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (IFSO) می باشد و دارای چندین سال تجربه در  انجام انواع عمل های جراحی بوده که به طور قطع بهترین گزینه برای انجام هر گونه عمل جراحی چاقی در شهر تهران می باشد.

اگر درباره نحوه انجام ورزش بعد از جراحی چاقی می خواهید بدانید روی مقالات زیر کلیک نمایید:

  1. ورزش بعد از عمل بای پس معده
  2. ورزش بعد از عمل لاپاراسکوپی
  3. استپ وزنی چیست

ویژگی ها و شرایط یک جراح چاقی با مهارت چیست؟

اولین و مهم ترین نکته ای که باید در مورد یک جراح چاقی در نظر داشت، داشتن تجربه کافی در انجام عمل جراحی چاقی است. نکته دوم تعداد عمل یک پزشک در طول سال است که نشاندهنده میزان اعتمادی است که بیماران به کار و مهارت جراح دارند.

ویژگی ها و شرایط یک جراح چاقی با مهارت چیست؟
ویژگی ها و شرایط یک جراح چاقی با مهارت چیست؟

یک جراح چاقی با تجربه باید حداقل 50 عمل در طول یک سال انجام دهد. نکته سومی که جزء شرایط یک جراح چاقی ایده آل است، میزان تعهد وی به پشتیبانی از بیمار بعد از انجام عمل جراحی می باشد.

از دیگر شرایطی که یک جراح چاقی توانمند و متعهد باید داشته باشد، پایبندی کامل وی به شرایط و ضوابط IFSO (انجمن بین المللی جراحان چاقی) می باشد. از جمله ویژگی های دیگری که یک پزشک جراح چاقی باید داشته باشد، داشتن مهارت و تجربه بالا در انجام انواع مختلف جراحی چاقی است.

همان طور که توضیح داده شد، دکتر سلیمی کلیه شرایط و ویژگی های یک جراح چاقی توانمند را دارا می باشد و می توان با خیالی آسوده، عمل جراحی چاقی خود را نزد دکتر سلیمی انجام داد.

منبع:

cutt.ly

مقالات زیر را حتما مطالعه کنید

2 پاسخ

  1. سلام من bmi بدنم ۲۹/۳ و وزنم ۸۰
    من نیاز به عمل جراحی دارم یا با ورزش میشه ۲۰ کیلو کم کنم، قرص لاغری که واقعن نتیجه بده میتونین معرفی کنین؟

  2. سلام bmi بدنی من ۲۹/۳ نیاز به جراحی هست یا من میتونم ۲۰ کیلو رو با ورزش کم کنم؟
    بعد میخواستم بدونم شما قرص لاغری که واقعن نتیجه بده میشناسین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید