عسل در رژیم کتوژنیک

فهرست مطالب

با موضوع عسل در رژیم کتوژنیک با شما هستیم.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی چاقی با ما در تماس باشید.

09120174510

احتمالا شما نیز به دنبال کاهش وزن برای خود و یا عزیزانتان هستید، اما هنوز موفق به یافتن راه حل مناسب که منجر به کاهش وزن شود نشده اید.

مقدمه

عسل در رژیم کتوژنیک
عسل در رژیم کتوژنیک

ما در این مقاله می خواهیم به بررسی رژیم کتوژنیک و مصرف عسل در رژیم کتوژنیک بپردازیم تا بتوانیم به همراهان گرامی کمک کنیم تا بتوانند پیش از تست و آزمایش این روش در مورد آن مطالب و نکاتی را بدانند و به کمک این موارد تصمیم بگیرند که از عسل در رژیم کتوژنیک استفاده کنند و یا خیر.

حال شما را دعوت می نماییم تا با ما در این مقاله همراه شوید تا بدانید که نقش عسل در رژیم کتوژنیک چگونه است. همه ما این را می دانیم که رژیم های مختلف غذایی معمولا نوعی برنامه غذایی هستند که به کاهش وزن فرد کمک می کنند اما باید دقت کنیم که رژیم غذایی بدون ورزش تاثیر و کارایی نخواهد داشت. بنابراین رژیم کتوژنیک و ورزش به نوعی مکمل هم محسوب می شوند.

اینفوگرافیک عسل در رژیم کتوژنیک

اینفوگرافیک عسل در رژیم کتوژنیک
اینفوگرافیک عسل در رژیم کتوژنیک

داشتن وزن اضافه و چاقی به ویژه در سال های اخیر رشد بسیار شدیدی داشته است و براساس آمارهای در دسترس، بسیاری از مرگ های جهان ناشی از چاقی می باشد.

چرا که چاقی می تواند زمینه ساز بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها باشد که در نهایت می تواند باعث مرگ بسیاری از انسان ها شود.

برای اطلاعات کامل تر در این زمینه، مطالعه مقاله ارتباط چاقی و سرطان به شما توصیه می شود.

به همین علت در اکثر کشورهای مختلف زنگ خطر برای سلامتی به صدا در آمده و به افراد پیشنهاد می شود که به هر طریق ممکن به پیشگیری و درمان چاقی بپردازند تا بیماری های مختلف گریبان گیر آن ها نشود.

دلیل آن که در سال های اخیر این مشکل بسیار زیاد شده است، نحوه زندگی افراد جامعه است و خود شما نیز می دانید که این سبک از زندگی چگونه است.

همانطور که شاهد آن هستید، متاسفانه در سال های اخیر زندگی افراد به گونه ای شده است که اکثر افراد خانواده ها درگیر مشاغل خود بوده و به ندرت در خانه کنار هم هستند و غذاهای آماده که کالری بسیار بالایی را دارند در خانواده ها جای خود را بسیار محکم نموده و عضو ثابت شده است.

پیشنهاد می کنیم از پست درمان زخم دیابت با عسل دیدن کنید.

آیا عسل در رژیم کتوژنیک تأثیرگذار است؟

خیر؛ زیرا که عسل دارای مواد غذایی است که بر روی رژیم کتوژنیک بر لاغری را با اختلال مواجه میکند.

فهرست عناوین

رژیم کتوژنیک چیست؟

عسل در رژیم کتوژنیک

میزان تاثیر رژیم کتوژنیک

موارد مجاز و غیر مجاز در رژیم کتوژنیک

تعریف چاقی

شاخص توده بدنی یا BMI

BMI بالا و روش های مقابله با آن

خطرات چاقی و BMI بالا

سخن پایانی

پیشنهاد می کنیم از پست میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک و برای لاغری به چه دکتری مراجعه کنیم دیدن کنید.

به دلیل وجود غذاهای با کالری بالا و کم شدن تحرک

بنابراین به دلیل وجود غذاهای با کالری بالا و همچنین کم شدن تحرک در اثر رانندگی، پشت میز نشینی و ورزش نکردن و امثال این قضایا کالری های دریافتی امکان تبدیل به انرژی را نداشته و در بدن انسان ها به شکل چربی انباشته شده و چاقی را ایجاد خواهند کرد که در نهایت این چاقی می تواند بسیار خطرناک باشد. ما در این مقاله می خواهیم به بررسی یکی از موارد و روش های کاهش وزن بپردازیم.

به دلیل وجود غذاهای با کالری بالا و کم شدن تحرک
به دلیل وجود غذاهای با کالری بالا و کم شدن تحرک

این روش رژیم کتوژنیک می باشد که مصرف یا عدم مصرف عسل در این نوع رژیم می تواند تاثیرات بسیاری برای کاهش وزن داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید بدانید که در این رژیم می توان از عسل استفاده کرد یا نه می توانید با ما همراه باشید.

رژیم کتوژنیک چیست؟

در اولین قدم شاید شما از خود بپرسید که رژیم کتوژنیک چیست، باید گفت که این نوع رژیم یک رژیم غذایی می باشد که در آن می توان از چربی و پروتئین استفاده نمود اما مصرف کربوهیدرات ها باید بسیار کاهش یافته و حتی به صفر برسد.

این رژیم با بسیاری از رژیم های غذایی تفاوت دارد و این مورد یکی از موارد جذاب آن است. زیرا اکثر افراد علاقه به مصرف چربی و پروتئین دارند و جدایی از این مواد برای آنها سخت است.

این رژیم توانایی کمک به افراد چاق را دارد و گفته می شود که این رژیم در مدت چند ماه می تواند به فرد کمک کند که فرد وزن اضافه خود را از بین ببرد.

رژیم کتوژنیک چیست؟
رژیم کتوژنیک چیست؟

در این روش زمانی که مصرف کربوهیدرات ها کاهش پیدا می کند، بدن مجبور است که برای تامین انرژی خود به جای کربوهیدرات ها از چربی های موجود در بدن استفاده نماید که در نتیجه ی این رعایت این رژیم فرد پس از مدت کوتاهی وزن خود را از دست خواهد داد.

یکی از نکات این روش، عدم نیاز به بررسی دقیق میزان کالری مصرفی می باشد که سبب می شود تا با سایر رژیم ها تفاوت داشته باشد. نکته مهم این رژیم کاهش حداکثری میزان مصرف کربوهیدرات می باشد که در اثر این کاهش، فرد می تواند وارد مرحله کتوز شده و سریعتر وزن خود را کاهش دهد.

عسل در رژیم کتوژنیک

عسل یکی از بهترین و سالم ترین مواد غذایی در دسترس بشر است که خواص بسیار زیادی را برای سلامت انسان به همراه دارد و مصرف آن برای تمام افراد توصیه می شود

اما باید دقت نمود که اگر فرد در رژیم کتوژنیک قرار داشته باشد، مجاز به استفاده از این ماده غذایی مفید نخواهد بود. زیرا عسل می تواند بر روی این رژیم اثر گذار باشد و اجازه تاثیر گذاری این رژیم بر لاغری را ندهد.

عسل در رژیم کتوژنیک
عسل در رژیم کتوژنیک

بنابراین اگر قصد دارید که با استفاده از رژیم کتوژنیک وزن خود را کاهش دهید اکیدا به شما توصیه می نماییم که از مصرف عسل به شدت پرهیز نمایید.

البته باید گفت که اگر فرد در مواردی در حال استفاده از قند و شکر است بهتر است که به جای مصرف آن ها از عسلی استفاده نماید که کربوهیدرات و فروکتوز کمتری داشته باشد تا کمترین تاثیر را در رژیم کتوژنیک داشته باشد.

اما در حالت کلی بهتر است که از مصرف هرگونه شیرین کننده حتی عسل چشمپوشی شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

برای اطلاعات بیشتر، عسل و دارچین برای لاغری را مطالعه کنید.

میزان تاثیر رژیم کتوژنیک

میزان تاثیر این رژیم بستگی به برخی موارد دارد و مهم ترین آنها خود فرد است که چه میزان به برنامه غذایی عمل کند و دقت وی و پشتکار او در رعایت رژیم کتوژنیک چقدر است.

در حالت کلی باید گفت که این رژیم در کم شدن وزن و همچنین جلوگیری از ابتلا به بیماری ها و همچنین درمان آنها موثر باشد. میزان دقیق تاثیر این رژیم را نمی توان بیان نمود زیرا عوامل مختلفی بر آن تاثیر دارند.

میزان تاثیر رژیم کتوژنیک
میزان تاثیر رژیم کتوژنیک

در حالت کلی، رژیم کتوژنیک به واسطه کاهش دادن وزن و کم کردن حجم چربی های بدن می تواند یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری نمودن از بیماری های مرتبط با چاقی باشد.

موارد مجاز و غیر مجاز در رژیم کتوژنیک

در کل باید گفت که در این رژیم باید تمام گروه های مواد غذایی که دارای کربوهیدرات ها هستند باید کنار گذاشته شوند. مواردی مانند غذاهای شیرین، غلات یا نشاسته، میوه ها شامل تمام انواع آن، لوبیا یا حبوبات، سبزیجات ریشه ای، انواع سس ها، انواع چربی های ناسالم، مشروبات الکلی و برخی از مواد غذایی دیگر

باید از برنامه غذایی فرد حذف شوند و به جای آن ها باید مواردی مانند؛ انواع گوشت ها، تخم مرغ، کره، خامه، لبنیات، انواع مغز ها و خشکبار، روغن های سالم مانند روغن زیتون و نارگیل، برخی از سبزیجاتی که کربوهیدرات کم دارند، ادویه ها و برخی مواد غذایی دیگر استفاده شوند.

بنابراین رژیم ذکر شده نوعی رژیم پروتئینی و چربی است که برخلاف سایر رژیم ها این موارد نقش پررنگی را در آن ایفا می کنند.

 

سخن پایانی

همه ما انسان ها دارای سبک خاص زندگی هستیم که اگر در این سبک، تحرک کافی وجود نداشته باشد و ورود کالری و برخی مواد غذایی به بدن بیشتر از حد مجاز باشد فرد پس از مدتی دچار افزایش وزن شده و شاخص توده بدنی وی افزایش خواهد یافت که اگر BMI فرد بالا باشد معمولا به وی پیشنهاد می شود که وزن خود را از طریق عمل جراحی لاغری کاهش دهد.

سخن پایانی
سخن پایانی

همانطور که گفته شد، چاقی با بیماری های مختلفی در ارتباط است که می توانند بسیار خطرناک بوده و منجر به مرگ شخص شوند بنابراین لازم است که افراد با وزن بالا، بتوانند وزن خود را مدیریت نموده و آن را کاهش دهند تا از بیماری ها پیشگیری گردیده و در صورت وجود بیماری در بدن بتوان آن را درمان نمود.

بنابراین کاهش وزن بسیار مهم و ضروری است و یکی از راههای کاهش وزن رژیم کتوژنیک است که در آن فرد باید به مرحله کتوز رسیده و آن را ادامه دهد یعنی بدنی به جای استفاده از موادی که به شکل عادی مصرف می کرد، چربی های بدن را مصرف نماید.

عسل با وجود آن که ماده ای بسیار مفید با خواص درمانی زیاد است اما مصرف آن در رژیم کتوژنیک مجاز نیست

جالب اینجاست که عسل با وجود آن که ماده ای بسیار مفید با خواص درمانی زیاد است اما مصرف آن در رژیم کتوژنیک مجاز نیست زیرا می تواند سبب ایجاد اختلال در رژیم شده و جلوی کاهش وزن را بگیرد.

این رژیم بسیار موثر می باشد به طوری که پس از سه تا چند ماه تاثیر آن را شاهد خواهید بود اما برای افراد با BMI بالا توصیه نمی شود و برای این دسته از افراد تنها مراجعه به جراح لاغری و تحت عمل جراحی لاغری قرار گرفتن توصیه می شود زیرا عمل جراحی لاغری تنها راه حل برای BMI بالا می باشد و رژیم و روش های دیگر بسیار سخت و در طولانی مدت پاسخگو خواهند بود.

در پایان اگر به دنبال جراح مطمئن برای کاهش وزن خود هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که با دکتر سلیمی همراه شوید زیرا ایشان دارای مهارت و تخصص کافی در این زمینه بوده و می توانند مشکل شما را به آسانی برطرف نمایند.

از اینکه تا انتهای پست عسل در رژیم کتوژنیک با ما همراه بودید متشکریم.

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی

دکتر سلیمی متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک. عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی(IFSO) شماره نظام پزشکی 100674 دکتر مهدی سلیمی جراح چاقی با سال ها تجربه در کنار شماست تا به راحتی به وزن دلخواه خود برسید. توجه داشته باشید تلاش شما در جراحی های چاقی نیز بسیار موثر است.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠١٧٤٥١٠

آخرین مقالات

به اشتراک بگذارید

پشتیبانی و سئو سایت توسط آلمانت

با یک کلیک تماس بگیرید