خواص عرق زیره سیاه

فهرست مطالب

در این مقاله به موضوع خواص عرق زیره سیاه خواهیم پرداخت.

امروزه مصرف داروهای گیاهی و عرقیجات گیاهی در بین مردم رواج زیادی یافته است.

به دلیل خاصیت های مختلف درمانی، غذایی و دیگر موارد، باعث شده که بسیاری از افراد برای رفع نیازهای بدن خود، اقدام به مصرف گیاهان دارویی نمایند.

برای مثال در مقاله قبلی به صورت مفصل توضیح که دادیم که آیا واقعا باقلا لاغر می ‌کنه؟

با وجود پیشرفت تکنولوژی و بروز شدن انواع داروهای شیمیایی، اما بسیاری از افراد اعتقاد خاصی به مصرف عرقیجات و گیاهان دارویی دارند.

مقدمه

خواص عرق زیره سیاه
خواص عرق زیره سیاه

از جمله گیاهان و عرقیجاتی که امروزه در بین مردم طرفداران زیادی داره و مصرف کنندگان زیادی را به خود اختصاص داده، زیره سیاه و عرق زیره سیاه می باشد.

عرق زیره سیاه دارای خواص گوناگون غذایی و دارویی می باشد و در موارد مختلف می توان از عرق زیره سیاه استفاده نمود.

خواص عرق زیره سیاه صرفا دارویی نیست بلکه جنبه تقویتی دارد و دارای خواص غذایی می باشد.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد خواص عرق زیره سیاه و تمام جنبه های آن صحبت نماییم و در نهایت از تاثیر عرق زیره سیاه در لاغری و همچنین استفاده آن در جراحی چاقی صحبت نماییم.

البته همیشه روش های کارامدتر علمی برای لاغری سریع، مانند اسلیو معده و بای پس معده وجود دارند.

این دو روش حتی از لاغر کننده ترین ورزش نیز در درمان چاقی موثر تر هستند.

اینفوگرافیک خواص عرق زیره سیاه

اینفوگرافیک خواص عرق زیره سیاه
اینفوگرافیک خواص عرق زیره سیاه

همچنین اگر مایل هستید که برای کاهش وزن خود علاوه بر مصرف عرق زیره سیاه، جراحی چاقی انجام دهید، می توانید با جناب آقای دکتر مهدی سلیمی که یکی از بهترین پزشکان حوزه جراحی چاقی می باشد، تماس حاصل فرمایید.

خواص عرق زیره سیاه

  1. بهترین تقویت کننده‌های معده
  2. از بین برنده انگل معده 
  3. درمان نفخ شکم و رفع باکتری‌های مضر معده
  4. افزایش باکتری‌های مفید و بهبود عملکرد معده
  5. دفع سموم بدن
  6. سبب افزایش شیر مادر
  7. تنظیم کننده پریود
  8. دستگاه تنفسی را تقویت می‌کند
  9. موج تقویت عضلات قلب
  10. رفع تنگی نفس و سکسکه
  11. فشار خون را کم می‌کند
  12. درمان چاقی و کاهش وزن
  13. افزایش روشنی پوست 
  14. سبب جذب مواد مغذی به بدن
  15. تأمین آهن مورد نیاز بدن
  16. درمان کم‌خونی
  17. تقویت کبد و بهبود عملکرد آن
  18. ضد ویروسی
  19. سبب افزایش ادرار
  20. پیشگیری از ابتلا سرطان
  21. تقویت استخوان ها و ماهیچه 
  22. پیشگیری از ابتلا به دیابت 
  23. تقویت سیستم ایمنی بدن
  24. سبب هضم غذا
  25. دارئ برای درمان هموروئید

پیشنهاد می کنیم از پست عرق زیره برای لاغری دیدن کنید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

زیره سیاه چیست؟

خواص زیره سیاه چیست؟

عرق زیره سیاه چیست؟

خواص عرق زیره سیاه چیست؟

فواید کلی زیره سیاه برای سلامتی عمومی بدن چیست؟

مصرف موضعی عرق زیره سیاه چگونه است؟

خواص عرق زیره سیاه برای لاغری چیست؟

عرق زیره سیاه چه فوایدی برای دستگاه گوارش دارد؟

تقویت کبد با مصرف عرق زیره سیاه چگونه است؟

درمان هموروئید با مصرف عرق زیره سیاه چگونه است؟

عملکرد عرق زیره سیاه در بهبود دیابت چگونه می باشد؟

خواص عرق زیره سیاه در جهت جلوگیری از مسمومیت غذایی چگونه است؟

کاهش کلسترول خون با مصرف عرق زیره سیاه چگونه است؟

خواص عرق زیره سیاه در بهبود عملکرد قلب چیست؟

تقویت حافظه با مصرف زیره و عرق زیره سیاه چگونه است؟

عرق زیره سیاه چگونه برای رفع سرماخوردگی و کمک به دستگاه تنفسی بدن مناسب است؟

خواص عرق زیره سیاه برای درمان کم خونی چگونه است؟

عرق زیره سیاه برای تقویت سلامت مو چیست؟

خواص عرق زیره سیاه برای پرندگان چگونه می باشد؟

مقدار مصرف عرق زیرهسیاه چیست؟

مضرات عرق زیره سیاه چیست؟

موارد منع مصرف عرق زیره سیاه چیست؟

طرز تهیه عرق زیره سیاه و ترکیبات شیمیایی آن چگونه است؟

جراحی چاقی چیست؟

بهبود و ریکاوری بعد از جراحی چاقی با مصرف عرق زیره سیاه چگونه صورت میگیرد؟


زیره سیاه چیست؟

زیره سیاه که یک گیاه قدیمی و رایج در بین مردم می باشد، نوعی ادویه می باشد که دارای خاصیت دارویی و خواص غذایی متنوع می باشد. این گیاه دارای طبعی گرم می باشد و مزه آن رو به تلخی میزند.

این گیاه دارای برگ های ریز و گل های سفید چتری شکل می باشد که دانه آن به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده قرار میگیرد. زیره سیاه دارای خواص گوناگونی و دارای ویتامین های مختلفی می باشد که عرق این گیاه بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

زیره سیاه دارای خواص معدنی گوناگون می باشد و همچنین سرشار از کلسیم و آهن و پتاسیم و منیزیم می باشد که همگی آن ها می تواند در بدن خواص مفیدی داشته باشند.

همچنین زیره سیاه دارای ویتامین های A و C می باشد که باعث شده این گیاه باارزش به یکی از مفیدترین و با ارزش ترین گیاهان دارویی تبدیل شود.

منشا زیره سیاه در اروپا و غرب آسیا می باشد که از قدیم در این نواحی کشت می شد. طبع گرم آن باعث شده است که این گیاه دارویی برای افرادی که سرد مزاج هستند بسیار مناسب باشد و بتوانند از خواص دارویی آن استفاده نمایند. افراد سرد مزاج می توانند از دمنوش زیره سیاه استفاده نمایند.

گیاه زیره در دو نوع تولید میشود

گیاه زیره در دو نوع تولید میشود. زیره سبز و زیره سیاه از انواع زیره می باشد. زیره سبز که گیاهی علفی شکل با ارتفاع بالا می باشد.

زیره سیاه به شکل هلالی شکل می باشد که از دانه ان برای تولید انواع عرقیجات و دمنوش ها استفاده می شود. گیاه زیره خاصیت درمانی و ترمیم پذیری دارد.

بنابراین افرادی که جراحی های مختلف از جمله جراحی چاقی انجام داده اند می توانند جهت ترمیم زخم های خود زیره مصرف نمایند. جناب آقای دکتر مهدی سلیمی یکی از بهترین متخصصین حوزه جراحی چاقی است که می تواند در این زمینه کمک حال شما باشد.

ما در ادامه مطلب می خواهیم در مورد خواص گیاه زیره سیاه صحبت نماییم و در ادامه به بحث عرق زیره سیاه و خواص عرق زیره سیاه بپردازیم.

گیاه زیره در دو نوع تولید میشود
گیاه زیره در دو نوع تولید میشود

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت دکتر سلیمی دیدن کنید.

خواص زیره سیاه چیست؟

زیره سیاه به تنهایی، خواص ضد التهابی دارند و افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند می توانند از زیره سیاه به عنوان درمان مشکلاتی چون، سوزش معده، نفخ شدید، اسهال، و دیگر موارد استفاده نمایند.

همچنین برای افرادی که دچار زخم معده شده اند می توانند با دستور پزشک اقدام به مصرف زیره  سیاه نمایند و بهبود سلامتی خود کمک کنند.

جالب است بدانید روغن زیره سیاه خاصیت درمانی دارد و برای کنترل ادرار، دفع باکتریهای مضر بدن، رفع یبوست و موارد دیگر استفاده های متنوعی شود. همچنین برای بانوانی که در دوره قاعدگی هستند برای تسکین درد خود می توانند از روغن زیره سیاه استفاده نمایند.

افرادی که دچار مشکل جریان خون هستند، می توانند جهت ماساژ توسط کرم های مخصوص، به آن زیره سیاه اضافه نمایند و همچنین برای از بین بردن باکتریهای موجود در دهان می توان به همراه دهانشویه، زیره سیاه قرقره نمود.

زیره سیاه علاوه بر خاصیت دارویی خاصیت غذایی دارد، یعنی می توان در بسیاری از غذاها، مانند گوشت و مرغ و خورشت های متنوع، از زیره سیاه به عنوان ادویه استفاده نمود که می تواند طعم دهنده مناسبی برای غذا باشد.

طعم بهتر دادن به یکسری از داروهای خاص

در بسیاری از کارخانه های تولیدی مواد دارویی، جهت طعم بهتر دادن به یکسری از داروهای خاص، از عرق زیره سیاه استفاده می کنند. یعنی از زیره سیاه و عرق آن می توان به عنوان اسانس در بسیاری از لوازم بهداشتی اعم از صابون و شامپو و … استفاده کرد.

زیره سیاه دارای خاصیت ترمیم کنندگی جای زخم و جراحت می باشد. بنابراین افرادی که دچار جراحت های مختلف شده اند می توانند از زیره سیاه جهت بهبود خود استفاده نمایند.

مثلا کسانی که جراحی چاقی انجام داده اند می توانند از زیره سیاه برای ترمیم جای زخم های خود استفاده نمایند. جناب اقای دکتر مهدی سلیمی یکی از بهترین پزشکان حوزه جراحی چاقی می باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست کی با قرص زیره و لیمو لاغر شده دیدن کنید.

طعم بهتر دادن به یکسری از داروهای خاص
طعم بهتر دادن به یکسری از داروهای خاص

عرق زیره سیاه چیست؟

عرق زیره سیاه دارای خواص گوناگونی می باشد که از آن می توان به عنوان دارو در برخی موارد استفاده نمود. در قدیم از عرق زیره سیاه به عنوان داروی درمانی بسیاری از بیماری ها استفاده می شد.

حتی هزاران سال پیش مصریان برای مومیایی کردن اجساد خود از عرق زیره سیاه استفاده میکردند. عرق زیره سیاه دارای مقادیر فراوانی آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین A و ویتامین C می باشد.

که به دلیل خاصیت فراوان آن، در بسیاری از موارد مختلف به عنوان درمان برخی بیماری ها مورد استفاده قرار میگیرد.

 

عرق زیره سیاه چیست؟
عرق زیره سیاه چیست؟

خواص عرق زیره سیاه

عرق زیره سیاه به عنوان دارو برای درمان هموروئید

بسیاری از افراد معضل هموروئید را تجربه کرده اند و میدانند که چه مشکلاتی را به همراه دارد. این بیماری به دلیل یبوست های زیاد به وجود می آید. یکی از خواص عرق زیره سیاه این است که فیبر فراوانی دارد.

فیبر باعث بهبود در عملکرد سیستم گوارشی و دفع خواهد شد. یعنی با مصرف عرق زیره سیاه می توان با حل مشکل یبوست اقدام به درمان هموروئید نمود.

عرق زیره سیاه باعث هضم غذا خواهد شد

عرق زیره سیاه، تحریک کننده آنزیم های موجود در صفرا و سیستم گوارشی می باشد که این امر باعث خواهد شد که غذا موجود در معده، سریعتر هضم شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

عرق زیره سیاه سرشار از ویتامین C می باشد و همانطور که میدانید وجود چنین ویتامینی در بدن ضروری می باشد که یکی از فواید آن تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. با مصرف عرق زیره سیاه می توان سطح ایمنی بدن را افزایش داد و از بروز بیماری های مختلف جلوگیری نمود.

خواص عرق زیره سیاه در کاهش وزن

زیره سیاه و عرق زیره سیاه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد که باعث رفع التهاب های بدن خواهد شد. با مصرف عرق زیره سیاه، سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می کند

و تغییراتی در سیستم متابولیسم بدن ایجاد خواهد شد که باعث کاهش وزن در افراد خواهد شد. بسیاری از افرادی که اقدام به کاهش وزن می کنند، از عرق زیره سیاه در مقداری مشخص استفاده میکنند.

همچنین افرادی که جراحی چاقی انجام میدهند تا به وزن دلخواه خود برسند، از عرق زیره سیاه برای نگه داشتن وزن خود و همچنین بهبود وضعیت بدنی خود، استفاده می کنند.

جناب آقای دکتر مهدی سلیمی که یکی از بهترین پزشکان حوزه جراحی چاقی می باشد، می تواند در زمینه کاهش وزن و استفاده از عرق زیره سیاه کمک حال شما عزیزان باشد.

عرق زیره سیاه و درمان اختلالات تنفسی

بسیاری از افراد به دلایل فراوان دچار اختلالات تنفسی شدیدی می شوند که یکی از بیماری های شایع در بین افراد می باشد. عرق زیره سیاه به دلیل خاصیت ضد التهابی و آرام بخش بودن آن و همچنین به دلیل خاصیت ضد باکترییایی خود، می تواند در روند بهبود التهابات تنفسی کمک بسزایی نماید.

عرق زیره سیاه و پیشگیری از ابتلا به دیابت

بسیاری از افراد از دیابت رنج می برند. مخصوصا افرادی که چاقی شدیدی دارند به دیابت مبتلا هستند. عرق زیره سیاه خاصیت تنظیم کنندگی قند خون را دارد که باعث بهبود دیابت در فرد خواهد شد.

همچنین افرادی که اقدام به جراحی چاقی میکنند تا از وزن خود بکاهند و هم دیابت خود را درمان کنند، می توانند برای بهبود قند خون خود از عرق زیره سیاه استفاده نمایند. جناب آقای دکتر مهدی سلیمی می تواند کمک حال شما در این زمینه باشد.

خواص عرق زیره سیاه در سلامت پوست

عرق زیره سیاه سرشار از ویتامین E می باشد که در سلامت پوست موثر می باشد. عرق زیره سیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد که علاوه بر تقویت سیستم دفاعی بدن، می تواند باعث جوانسازی و شادابی پوست شود.

همچنین عرق زیره سیاه در از بین بردن جای جوش، آکنه، زخم های پوستی ناشی از عمل های جراحی بسیار موثر می باشد.

افرادی که جراحی های متعددی از جمله جراحی چاقی انجام داده اند، می توانند از خواص ضد باکتریایی عرق زیره سیاه استفاده نمایند که در بهبود زخم های جراحی موثر خواهد بود.

عرق زیره سیاه در پیشگیری از ابتلا به سرطان

عرق زیره سیاه دارای ویتامین های C و A می باشد که خواص ضد انعقادی آن باعث می شود که سطح ایمنی بدن تا حد چشمگیری افزایش پیدا کند و همین امر باعث کاهش استرس در فرد شده و از ابتلا به بیماری های مختلف از جمله سرطان جلوگیری خواهد کرد.

عرق زیره سیاه موثر در افزایش ادرار

عرق زیره سیاه دارای ترکیباتی می باشد که به بهبود فعالیت های کلیوی کمک بسزایی خواهد کرد. کسانی که دچار مشکلات کلیوی هستند، در دفع سموم بدن دچار مشکل می شوند.

عرق زیره سیاه حاوی فسفر و تیموکینون می باشد که در دفع سموم بدن نقش بسزایی دارند و باعث خواهد شد که ادرار فرد زیاد شود و تمامی سموم از بدن وی خارج شود.

عرق زیره سیاه و خواص ضد ویروسی آن

یکی از خواص فوق العاده عرق زیره سیاه، خاصیت ضد ویروسی آن می باشد که باعث از بین رفتن عفونت های ویروسی در فرد می باشد که در درمان بسیاری از بیماری های مختلفی چون حساسیت فصلی، آنفولانزا، سرماخوردگی و … مناسب می باشد.

خواص عرق زیره سیاه در تقویت استخوان ها و ماهیچه ها

عرق زیره سیاه کاربرد فراوانی در تقویت استخوان ها دارد، مصرف آن باعث ترشح هورمون های مختلفی در بدن خواهد شد که باعث خواهد شد ماهیچه های فرد عملکرد مناسبی داشته باشد.

از طرفی خاصیت کلسیم عرق زیره سیاه باعث خواهد شد افرادی که در سنین بالا هستند، از پوکی استخوان در امان باشند.

خواص عرق زیره سیاه در تقویت استخوان ها و ماهیچه ها
خواص عرق زیره سیاه در تقویت استخوان ها و ماهیچه ها

فواید کلی زیره سیاه برای سلامتی عمومی بدن

  • موثر در کاهش وزن و درمان چاقی
  • باعث دفع سموم بدن و از بین رفتن سکسکه خواهد شد.
  • خاصیت دفع سموم و عرق آور برای خروج مواد مضر بدن.
  • تنظیم دوران قاعدکی در زنان و تسکین درد در دوران قاعدگی
  • باعث بهبود کیفیت در شیر مادر خواهد شد
  • از بین بردن اشتها و گرسنگی کاذب برای افراد چاق
  • همچنین مفید برای برطرف کردن سوءهاضمه. موثر در درمان زخم معده و مشکلات گوارشی
  • برطرف نمودن بیماری هایی مانند صرع که مرتبط به اعصاب می باشد.
  • چربی سوز قوی برای از بین بردن چربی های اضافه درون بدن.
فواید کلی زیره سیاه برای سلامتی عمومی بدن
فواید کلی زیره سیاه برای سلامتی عمومی بدن

مصرف موضعی عرق زیره سیاه

استفاده از عرق زیره سیاه صرفا به مصرف خوراکی ختم نمی شود. بلکه می توان برای استفاده موضعی هم از آن بهره گرفت. مالیدن و ماساژ پوست توسط عرق زیره سیاه می تواند باعث بهبود بافت های پوستی شود و پوست را شفاف تر کند.

افرادی که دارای جوش ها و زخم های مختلفی می باشند می توانند جهت ترمیم بافت های آسیب دیده از عرق زیره سیاه استفاده نمایند.

از عرق زیره سیاه می توان در بهبود زخم های جراحی چاقی استفاده کرد که جناب آقای دکتر مهدی سلیمی یکی از بهترین متخصصان حوزه جراحی چاقی می باشد که می تواند با راهنمایی به شما در جهت بهبود شما کمک بسزایی نماید.

مصرف موضعی عرق زیره سیاه
مصرف موضعی عرق زیره سیاه

حال به شرح کامل خواص عرق زیره سیاه در جهت کاهش وزن، خواهیم، پرداخت:

خواص عرق زیره سیاه برای لاغری

همانطور که می دانید، چاقی و اضافه وزن از شایع ترین مشکلات و معضلات بسیاری از افراد می باشد که باعث بروز بیماری های مختلف مرتبط با چاقی خواهد شد.

انسان ها همواره در فکر این بودند که بتوانند چاقی خود را درمان کنند و به وزن دلخواه خود برسند. یکی از روش های درمان چاقی و کاهش وزن، مصرف عرق زیره سیاه می باشد.

یکی از مهمترین خواص عرق زیره سیاه، خاصیت کاهش وزن آن می باشد که در طب سنتی و علم پزشکی امروزی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

حتی افرادی که اقدام به جراحی چاقی که یک روش جدید و بروز برای درمان چاقی می باشد، میکنند، پزشک مورد نظر بعد از جراحی اقدام به تجویز مصرف عرق زیره سیاه خواهد کرد که باعث ثابت نگه داشتن وزن و ثابت نگه داشتن میزان قند خون در فرد خواهد شد.

جناب آقای دکتر مهدی سلیمی یکی از متخصصین حوزه جراحی چاقی می باشد

جناب آقای دکتر مهدی سلیمی یکی از متخصصین حوزه جراحی چاقی می باشد که اعتقاد زیادی به مصرف زیره سیاه دارد.

همانطور که در بخش های قبل گفته شد، عرق زیره سیاه حاوی فیبر می باشد که باعث هضم سریعتر غذا در بدن خواهد شد و باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود که همین امر باعث می شود که کاهش وزن در فرد رخ دهد.

جناب آقای دکتر مهدی سلیمی یکی از متخصصین حوزه جراحی چاقی می باشد
جناب آقای دکتر مهدی سلیمی یکی از متخصصین حوزه جراحی چاقی می باشد

همچنین یکی از خواص زیره سیاه این است که اشتهای کاذب در فرد را از بین خواهد رفت و همین امر باعث بهبود در عملکرد رژیم غذایی فرد خواهد شد و باعث می شود که بدن در سلامت کامل بماند. از طرفی به دلیل خاصیت چربی سوزی عرق زیره سیاه، طی گذشت زمانی، کاهش وزن در فرد رخ خواهد داد.

عرق زیره سیاه به سه دلیل عمده باعث کاهش وزن در فرد خواهد شد که می تواند به وزن ایده آل خود دست پیدا کند. این سه دلیل عبارتند از:
  • با مصرف عرق زیره سیاه، می توان میزان قند خون را کنترل کرد که همین امر باعث خواهد شد سیستم عصبی فرد بصورت مداوم احساس گرسنگی به فرد ارسال نکند.
  • مصرف عرق زیره سیاه باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می شود. هضم سریع غذا، افزایش چربی سوزی بدن باعث خواهد شد که بدن برای تامین انرژی خود از کالری کمتر و در عین حال از چربی های انباشته شده بدن استفاده نماید که همین امر موجب می شود که فرد کاهش وزن را تجربه نماید.
  • عرق زیره سیاه باعث تنظیم اسیدی بودن معده جهت هضم غذا خواهد شد. این عمل باعث خواهد شد که فرد بعد از صرف غذا، احساس سنگینی نکند و باعث خواهد شد که مواد غذایی سریعا دفع شود. این امر باعث خواهد شد که بدن بصورت کامل از مواد غیرضروری بدن پاکسازی شود و در کاهش وزن فرد کمک خواهد کرد.

عرق زیره سیاه چه فوایدی برای دستگاه گوارش دارد؟

دستگاه گوارشی بدن که از مهمترین آنان می توان به معده و روده اشاره کرد، از مهمترین اعضای بدن در عمل هضم و جذب و دفع غذا می باشد.

اگر سیستم گوارشی بدن به درستی عمل نکند باعث بروز مشکلات متعددی خواهید شد. آسیب دیدگی بافت های روده باعث بروز بیماری های مختلف خواهد شد. یکی از خواص زیره سیاه، تقویت معده و بافت های روده می باشد.

به دلیل خاصیت سم زدایی عرق زیره سیاه، دستگاه گوارش بدن از باکتری های سمی و مضر پاکسازی خواهد شد و همین امر باعث می شود که عملکرد معده و روده در بهترین شکل خود قرار بگیرد.

هضم راحت غذا، دفع راحت غذا از مهمترین وظایف عرق زیره سیاه در سیستم گوارشی می باشد. بسیاری از پزشکان در زمینه درمان گوارش انسان، اقدام به تجویز عرق زیره سیاه می کنند.

عرق زیره سیاه چه فوایدی برای دستگاه گوارش دارد؟
عرق زیره سیاه چه فوایدی برای دستگاه گوارش دارد؟

همچنین افرادی که جراحی چاقی انجام می دهند، به دلیل تغییر و تحول در سیستم گوارشی، باعث می شود تا مدتی سیستم گوارشی فرد به درستی عمل نکند، جناب آقای دکتر مهدی سلیمی که متخصص جراحی چاقی می باشد، می تواند با تجویز عرق زیره سیاه، به بهبود فعالیت های گوارشی شما کمک نماید.

عرق زیره سیاه دارای طبعی گرم می باشد و افراد که سرد مزاج هستند می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند. عرق زیره سیاه کالری بسیار کمی دارد و عملا در سیستم گوارشی فرد مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

افرادی که دچار نفخ معده و روده هستند، یکی از بهترین گیاهان دارویی که می تواند مشکل آنان را رفع نماید، مصرف عرق زیره سیاه می باشد.

تقویت کبد با مصرف عرق زیره سیاه

عرق زیره سیاه باعث تقویت کبد خواهد شد. به دلیل خاصیت سم زدایی عرق زیره سیاه، افرادی که مشکل کبد چرب دارند، می توانند با مصرف عرق زیره سیاه، اقدام به چربی سوزی و پاکسازی کبد خود از چربی و مواد مضر کنند.

مصرف به اندازه و روزانه عرق زیره سیاه می تواند، بدن را از تجمع چربی در کبد و دیگر قسمت های بدن مصون دارد.

تقویت کبد با مصرف عرق زیره سیاه
تقویت کبد با مصرف عرق زیره سیاه

بسیاری از افرادی که از چربی خون و کلسترول بالا رنج می برند، می توانند با تجویز پزشک مربوطه خود، اقدام به مصرف عرق زیره سیاه کنند و از خواص آن بهره مندی کافی را ببرند.

درمان هموروئید با مصرف عرق زیره سیاه

در ابتدای مقاله اشاره کوچکی به بیماری هموروئید شد که تا چه اندازه می تواند برای فرد دردسرساز باشد. یکی از خواص زیره سیاه، درمان هموروئید می باشد. عرق زیره سیاه سرشار از فیبر می باشد که باعث بهبود عملکرد مدفوع خواهد شد و از یبوست جلوگیری خواهد کرد.

درمان هموروئید با مصرف عرق زیره سیاه
درمان هموروئید با مصرف عرق زیره سیاه

از آنجایی که هموروئید از آسیب رگ های قسمت مقعدی به وجود می آید، با درمان یبوست می توان به درمان هموروئید کمک نمود. همچنین به دلیل خاصیت سم زدایی و باکتری زدایی عرق زیره سیاه، می توان به ترمیم بافت ها و رگ های قسمت آسیب دیده مقعد کمک فراوانی کرد.

خواص عرق زیره سیاه در جهت جلوگیری از مسمومیت غذایی

در زمان های قدیم، برای سالم ماندن و فاسد نشدن غذاها از زیره استفاده می شد. زیره و عرق زیره سیاه دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد که خطر مسمومیت غذایی و میکروبی شدن بدن را به حداقل می رساند. یکی از مهمترین خواص زیره سیاه خاصیت ضد باکتریایی آن می باشد.

خواص عرق زیره سیاه در جهت جلوگیری از مسمومیت غذایی
خواص عرق زیره سیاه در جهت جلوگیری از مسمومیت غذایی

ممکن است برخی از غذاها باعث بوجود آمدن باکتری های مضر در بدن شوند. عرق زیره سیاه به کمک بدن آمده و بدن را از باکتری های مضر و سمی پاکسازی می کند و فرد را از مسمویت های غذایی در امان نگه میدارد.

عملکرد عرق زیره سیاه در بهبود دیابت

زیره و عرق زیره سیاه دارای ترکیباتی است که می تواند برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند، مفید باشد. چاقی یکی از عوامل مهم ابتلا به دیابت می باشد.

زمانی که قند خون افزایش پیدا میکند، در عملکرد سیستم بدن مشکلاتی را بوجود می آورد.عرق زیره سیاه با خواصی که دارد باعث کنترل سطح قند خون خواهد شد و افرادی که مبتلا به دیابت هستند، با مصرف عرق زیره سیاه، بدنشان به انسولین مقاومت نشان نمی دهد و همین امر باعث خواهد شد قند خون این افراد رو به کاهش باشد.

عملکرد عرق زیره سیاه در بهبود دیابت
عملکرد عرق زیره سیاه در بهبود دیابت

همچنین افرادی که برای درمان چاقی و دیابت خود اقدام به جراحی چاقی میکنند، برای حفظ کاهش وزن خود و کاهش قند خون خود می توانند با مشورت پزشک متخصص خود از جمله جناب  آقای دکتر مهدی سلیمی، اقدام به مصرف عرق زیره سیاه نمایند.

کاهش کلسترول خون با مصرف عرق زیره سیاه

زیره و عرق زیره سیاه، باعث کاهش کلسترول خون خواهد شد. طبق تحقیقات به دست آمده، افرادی که به مدت دو ماه زیره مصرف نمایند، می توانند بدنشان را از چربی ها مضر پاکسازی نمایند و باعث کنترل سطح کلسترول خود شوند.

کاهش کلسترول خون با مصرف عرق زیره سیاه
کاهش کلسترول خون با مصرف عرق زیره سیاه

خواص عرق زیره سیاه در بهبود عملکرد قلب

عرق زیره سیاه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف می باشد که باعث بهبود عملکرد سیستم قلب و عروقی در بدن خواهد شد.

افرادی که دچار ضربان نامنظم قلبی هستند، می توانند با مصرف زیره، به سیستم خون رسانی قلب کمک بسزایی کنند.

همچنین فیبر موجود در زیره سیاه، باعث خواهد شد افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند، با مصرف زیره سیاه، اقدام به کنترل سطح فشار خون کنند و این کار باعث خواهد شد که قلب عملکرد مناسب و درستی را داشته باشد.

خواص عرق زیره سیاه در بهبود عملکرد قلب
خواص عرق زیره سیاه در بهبود عملکرد قلب

تقویت حافظه با مصرف زیره و عرق زیره سیاه

زیره سیاه و عرق زیره سیاه دارای مواد گوناگونی از جمله نیاسین، ریبوفلاوین و ویتامین B6 می باشد که در عملکرد حافظه کمک فراوانی خواهد کرد و باعث تقویت حافظه خواهد شد.

همچنین آهن موجود در عرق زیره سیاه باعث خواهد شد که از بیماری های مختلف اعصاب و روان در امان باشد و از آلزایمر و ناراحتی های عصبی مصون بماند.

والدینی که نگران حافظه و هوش فرزند خود هستند می توانند با مشورت پزشک تغذیه به فرزندان خود زیره سیاه و عرق زیره سیاه تجویز کنند و باعث بهبود عملکرد یادگیری و حافظه فرزندان خود شوند.

تقویت حافظه با مصرف زیره و عرق زیره سیاه
تقویت حافظه با مصرف زیره و عرق زیره سیاه

عرق زیره سیاه مناسب برای رفع سرماخوردگی و کمک به دستگاه تنفسی بدن

  • از عرق زیره سیاه می توان به عنوان درمان سرماخوردگی استفاده نمود، خواص آنتی باکتریالی عرق زیره سیاه باعث خواهد شد که التهاب بدن از بین برود و باعث درمان سرماخوردگی و آنفولانزا در بدن شود.
  • به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در عرق زیره سیاه، موجب خواهد شد که سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری های مختلف از جمله سرما خوردگی و آنفولانزا در امان باشد.
  • عرق زیره سیاه خاصیت صد التهابی دارد و یکی از خواص عرق زیره سیاه این است که می تواند التهاب موجود در گلو را درمان کند و از جمع شدن خلط در قفسه سینه جلوگیری نماید و بهبود فرایند تنفسی باشد.
عرق زیره سیاه مناسب برای رفع سرماخوردگی و کمک به دستگاه تنفسی بدن
عرق زیره سیاه مناسب برای رفع سرماخوردگی و کمک به دستگاه تنفسی بدن

خواص عرق زیره سیاه برای درمان کم خونی

عرق زیره سیاه دارای مقادیر فراوانی آهن می باشد که یکی از مواد ضروری بدن می باشد که کمبود آن می تواند مشکلات متعددی از جمله کم خونی ایجاد نماید. با مصرف عرق زیره سیاه می توان تا حد زیادی از ابتلا به کم خونی و بیماری های مرتبط با کمبود آهنک جلوگیری کرد.

خواص عرق زیره سیاه برای درمان کم خونی
خواص عرق زیره سیاه برای درمان کم خونی

عرق زیره سیاه برای تقویت سلامت مو

عرق زیره سیاه دارای ماده معدنی فراوانی جهت تقویت ریشه مو می باشد. پروتئین موجود در عرق زیره سیاه باعث خواهد شد که از شکنندگی و نازک شدن ریشه مو جلوگیری شود و باعث تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو خواهد شد. مقدار مصرف آن برای تقویت مو باید با نظر پزشک متخصص انجام شود.

عرق زیره سیاه برای تقویت سلامت مو
عرق زیره سیاه برای تقویت سلامت مو

خواص عرق زیره سیاه برای پرندگان

عرق زیره سیاه علاوه بر فایده های فراوان برای انسان ها، برای پرندگان هم فواید فراوانی داردو مهمترین فایده عرق زیره سیاه برای پرندگان این است که، میل به جفت گیری در بین پرندگان را افزایش خواهد داد و این امر باعث خواهد شد میل بیشتری به تخم گذاری داشته باشند. از عرق زیره سیاه بیشتر برای پرندگان خانگی و زینتی استفاده می شود.

خواص عرق زیره سیاه برای پرندگان
خواص عرق زیره سیاه برای پرندگان

مقدار مصرف عرق زیره سیاه

مقدار مصرف عرق زیره سیاه به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله این موارد می توان به: نوع و هدف مصرف عرق زیره سیاه اشاره نمود که به دلیل خاصیت درمانی بودن آن بهتر است برای استفاده اختصاصی جهت درمان بیماری خاصی، با پزشک مربوطه خود مشورت نمایید تا مقدار معینی را برای مصرف شما تجویز نماید.

حال به طور عمومی و کلی مقدار مصرف عرق زیره سیاه موارد زیر می باشد:

مقدار مصرف در بزرگسالان:

بهتر است برای افراد بزرگسال، روزی 3 وعده به اندازه نصف استکان مصرف شود و بهتر است جهت نتیجه بخش بودن عرق زیره سیاه، آن را آب حل نمایید.

مقدار مصرف در کودکان:

برای کودکان نیز با نظارت والدین بهتر است روزی سه وعده و در هر وعده به مقدار 3 قاشق غذاخوری، با حل کردن آن در آب، اقدام به مصرف آن نمایید تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله عرق شوید برای لاغری را مطالعه کنید.

مقدار مصرف عرق زیره برای لاغری و کاهش وزن:

از آنجایی که بیشترین استفاده از عرق زیره سیاه برای کاهش وزن می باشد، بهتر است در مصرف آن دقت زیادی اعمال شود. به عنوان مثال شما می توانید در روز مقدار یک فنجان مصرف نمایید و بهترین زمان مصرف آن جهت نتیجه بخش بودن زیره، نیمساعت قبل از وعده غذایی می باشد که فرایند هضم غذا سریعا صورت بگیرد.

مقدار مصرف عرق زیره برای لاغری و کاهش وزن:
مقدار مصرف عرق زیره برای لاغری و کاهش وزن:

مقدار مصرف عرق زیره سیاه برای افرادی که جراحی های گوناگونی انجام داده اند، به این صورت است که ابتدا باید با پزشک متخصص خود مشورت نمایند تا بهترین تصمیم برای مصرف آن گرفته شود.

به عنوان مثال، افرادی که جراحی چاقی انجام داده اند، بهتر است روزی یک وعده آن هم قبل از صرف غذا مصرف نمایند تا بتوانند در فرایند بهبودی و ریکاوری خود کمک بسزایی نمایند.

جناب آقای دکتر مهدی سلیمی که یکی از بهترین متخصصین حوزه جراجی چاقی می باشد می تواند در زمینه مصرف عرق زیره سیاه جهت بهبودی و طی کردن دوران نقاهت بعد از جراحی چاقی، به شما عزیزان کمک نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله عرق رازیانه برای لاغری را مطالعه کنید.

مضرات عرق زیره سیاه

به هر حال مصرف بیش از اندازه و بی رویه در هرچیزی باعث بروز مشکلاتی برای فرد خواهد شد. اگر بخواهیم از مضرات عرق زیره سیاه موردی را بگوییم این است که بهتر است زنان باردار بدون مشورت پزشک اقدام به مصرف عرق زیره سیاه ننمایند، زیرا باعث سقط جنین و یا حتی مرگ مادر خواهد شد. بهتر است زنان باردار از مصرف عرق زیره سیاه چشم پوشی نمایند.

مضرات عرق زیره سیاه
مضرات عرق زیره سیاه

موارد منع مصرف عرق زیره سیاه

با اینکه عرق زیره سیاه عوارض چندانی ندارد اما بهتر است در مصرف آن جوانب احتیاط را رعایت نمود و عموما بهتر است با پزشک متخصص مشورت های لازم را انجام داد و سپس اقدام به مصرف آن کرد.

موارد منع مصرف عرق زیره سیاه
موارد منع مصرف عرق زیره سیاه

به طور کلی از مضرات و موارد منع مصرف عرق زیره سیاه می توان موارد زیر را  نام برد:

  • در هنگام مصرف عرق زیره سیاه دقت شود که زیاده روی نکنید، زیرا باعث لاغری بیش از اندازه خواهد شد و رنگ صورت زرد خواهد شد.
  • افرادی که به مصرف عرق زیره سیاه حساسیت دارند، بهتر است از مصرف آن اجتناب نمایند.
  • در مصرف عرق زیره سیاه دقت شود که بیش از اندازه مصرف نشود، زیرا باعث آسیب به کلیه و کبد خواهد شد. بهتر است مقدار مصرف آن با توجه به هدف مصرف زیره، از پزشک متخصص خود مشاوره و راهنمایی گرفته شود.
  • بانوانی که در دوره قاعدگی هستند، بهتر است با مشورت دکتر متخصص زنان، اقدام به مصرف آن نمایند زیرا دارای فواید فراوانی در دوره قاعدگی می باشد. اما اگر در مصرف آن زیاده روی شود باعث خونریزی شدید خواهد شد
  • مصرف زیره و عرق زیره برای زنان باردار ممنوع می باشد. زیرا باعث سقط جنین و به خطر افتادن جان فرد خواهد شد.

طرز تهیه عرق زیره سیاه و ترکیبات شیمیایی آن

عرق زیره سیاه به دو روش سنتی و صنعتی تولید می شود. روش کلی تولید عرق زیره سیاه بدین صورت است که ابتدا دانه زیره سیاه با آب قاطی می شود و سپس با حرارت جوشانده خواهد شد.

بعد از تبخیر شدن آب، فرایند سرد کردن بخار آب و به اصطلاح تقطیر کردن آن شروع خواهد شد. مایعی که از سرد کردن بخاطر آب بدست می آید در اصل همان عرق زیره سیاه می باشد.

در هنگام تقطیر می توان به آن مواد افزودنی و اسانس های مختلف اضافه نمود تا به خوش طعم شدن آن کمک کرد.

طرز تهیه عرق زیره سیاه و ترکیبات شیمیایی آن
طرز تهیه عرق زیره سیاه و ترکیبات شیمیایی آن
زیره سیاه حاوی مواد باارزشی چون تانن، موم، مواد قندی مجاز و دیگر مواد معدنی می باشد

زیره سیاه حاوی مواد باارزشی چون تانن، موم، مواد قندی مجاز و دیگر مواد معدنی می باشد که همگی آنها در فرایند تقطیر بخار آب زیره سیاه حفظ خواهد شد.

لازم به ذکر است که بهتر است از عرق زیره سیاه که به روش صنعتی تولید شده است، استفاده نمود.

زیرا فرایند های بهداشتی را طی کرده و همچنین خواص معدنی و ویتامین های موجود در آن مورد آزمایش قرار گرفته و عملا مطمئن خواهید شد که عرق زیره سیاه دارای خواص و مواد معدنی فراوانی می باشد.

تا به اینجای مقاله در مورد زیره سیاه و عرق زیره سیاه و خواص زیره سیاه مطالب مهمی را عنوان کردیم. از آنجایی که یکی از خواص مهم عرق زیره سیاه، کاهش وزن و لاغری می باشد،

بنابراین می تواند در جراحی های چاقی نیز مورد استفاده قرار گیرد و از فواید آن بهره برد. حال قصد داریم در مورد جراحی چاقی و انواع آن مواردی را شرح دهیم و در نهایت از تاثیر عرق زیره سیاه در روند درمانی جراحی چاقی مواردی را عنوان نماییم.

زیره سیاه حاوی مواد باارزشی چون تانن، موم، مواد قندی مجاز و دیگر مواد معدنی می باشد
زیره سیاه حاوی مواد باارزشی چون تانن، موم، مواد قندی مجاز و دیگر مواد معدنی می باشد

همچنین شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی چاقی و دیگر موارد آن نزد جناب آقای دکتر مهدی سلیمی که متخصص جراحی چاقی می باشند، مراجعه نمایید.

جراحی چاقی

جراحی چاقی یکی از جدیدترین روش های جراحی جهت کاهش وزن سریع در افراد می باشد. این روش یکی از سریع ترین و کم عارضه ترین روش های کاهش وزن نام دارد که بر خلاف شیوه های قدیمی، از هیچ گونه عارضه ای برخوردار نیست.

ساز و کار جراحی چاقی بدین گونه است که با ایجاد تغییرات در سیستم گوارشی فرد، باعث خواهد شد که وعده های سبک غذایی مصرف نماید و سریعا احساس سیری به فرد دست دهد.

در این روش جراحی که روش مدرنی محسوب می شود، به وسیله دستگاه لاپاراسکوپی، چندین برش کوچک بر روی شکم فرد ایجاد می شود و این دستگاه وارد بدن فرد می شود و فرایند جراحی صورت خواهد گرفت.

جراحی چاقی دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام از آنها با هدف مختلفی انجام خواهد شد. انواع جراحی های چاقی به شرح زیر است:

عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده از پرطرفدارترین و رایج ترین جراحی چاقی می باشد که روش انجام آن بدین صورت است که قسمتی بزرگی از معده توسط دستگاه لاپاراسکوپی برداشته می شود و این امر باعث کوچکتر شدن حجم معده خواهد شد که نتیجه آن این است که فرد کمتر احساس گرسنگی می کند.

زیرا هورمون گرسنگی کمتری در فرد ترشح خواهد شد. از طرفی با مصرف مقدار کمی از غذا باعث می شود که فرد سریعا احساس سیری کند و دست از غذا بکشد.

این امر باعث خواهد شد طی مدت زمان کوتاهی، فرد کاهش وزن قابل محسوسی را تجربه نماید. جناب آقای دکتر مهدی سلیمی یکی از بهترین متخصصین حوزه جراحی چاقی می باشد که می توان پزشک معالج شما در زمینه چاقی و جراحی چاقی باشد.

جالب است بدانید که در بهبود فرایند ریکاوری و سیستم گوارشی فرد، می توان از عرق زیره سیاه استفاده نمود. زیرا یکی از خواص عرق زیره سیاه، بهبود در عملکرد سیستم گوارشی و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد.

عمل بای پس معده

عمل بای پس معده یکی دیگر از انواع جراحی های چاقی می باشد که با توجه به شرایط فرد و نظر پزشک تجویز میشود. روش انجام عمل بای پس معده بدین گونه است که، معده فرد به قسمت های مختلفی تقسیم می شود

و در نهایت، قسمت انتهایی معده به قسمت ابتدایی روده کوچک متصل خواهد شد. هدف از انجام این جراحی این است که مسیر ورود غذا به معده و خارج شدن آن کوتاه تر شود و سریعا غذا وارد روده شود.

یعنی فرایند جذب غذا در کمترین حالت خود قرار گیرد. این امر باعث میشود که فرد پس از خوردن غذا سریعا احساس سیری نماید و غذا سریعا دفع گردد.

نهایت انجام این فرایند جراحی باعث خواهد شد که طی مدت زمان کوتاهی، کاهش وزن در فرد رخ دهد و به وزن ایده آل خود دست پیدا نماید. برای بهبود و ریکاوری بعد از جراحی چاقی به روش بای پس معده می توان از عرق زیره سیاه استفاده نمود.

یکی از خواص عرق زیره سیاه، خاصیت آنتی اکسیدانی آن می باشد. به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی عرق زیره سیاه، باعث خواهد شد، سیستم ایمنی بدن که به دلیل جراحی چاقی تحلیل رفته است، دوباره بتواند خود را بازیابی نماید.

جناب آقای دکتر مهدی سلیمی می تواند در زمینه جراحی چاقی و طی کردن دوران نقاهت شما، راهنمای خوبی باشد.

بای پس با سوییچ اثنی عشری

عمل بای پس با سوییچ اثنی عشری، یکی دیگر از انواع جراحی های چاقی می باشد. در این روش جراحی، ابتدا قسمت بزرگی از معده برداشته می شود.

سپس با دستکاری قسمتی از روده، در مرحله نهایی، کیسه صفرا از بدن فرد خارج می شود. از آنجایی که ترشح هورمون گرسنگی در قسمت کیسه صفرا می باشد.

با حذف آن، باعث خواهد شد که دیگر احساس گرسنگی کاذب به فرد دست ندهد و میل کمتری به صرف غذا داشته باشد و با مصرف مقدار کمی از غذا احساس سیری خواهد کرد. طی مدت زمان کوتاهی، بعد از انجام چنین جراحی چاقی، فرد کاهش وزن محسوسی را تجربه خواهد کرد.

به دلیل تغییرات اساسی در سیستم گوارشی فرد، پزشکان متخصص جراحی چاقی، از جمله جناب آقای دکتر مهدی سلیمی، به بیمار، رژیم های غذایی و داروهای مختلفی از جمله عرق زیره سیاه تجویز می نمایند.

یکی از مهمترین خواص عرق زیره سیاه، بازیابی و تقویت سیستم گوارشی می باشد که با مصرف مقدار مشخصی از آن فرد جراحی شده، می تواند به روال عادی زندگی خود بازگردد و دوران نقاهت کمتری را پشت سر بگذارد.

حلقه گذاری معده

یکی از استانداردترین جراحی های چاقی، حلقه گذاری معده می باشد. روش جراحی حلقه گذاری معده بدین گونه است که در قسمت بالایی و ابتدایی معده، حلقه ای گذاشته خواهد شد که باعث می شود، حجم معده تا حد زیادی کاهش یابد.

در نتیجه فرد پس از مقدار کمی صرف غذا، احساس سیری پیدا میکند و همین امر باعث می شود که غذای کمتری مصرف نماید.

در نهایت امر باعث خواهد شد طی گذشت زمانی از جراحی حلقه گذاری معده، فرد کاهش وزن ملموسی تجربه نماید و به وزن دلخواه خود دست پیدا کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله عرق زنیان برای لاغری را مطالعه کنید.

حلقه گذاری معده
حلقه گذاری معده

بهبود و ریکاوری بعد از جراحی چاقی با مصرف عرق زیره سیاه

همانطور که در مقاله بالا گفته شد، عرق زیره سیاه دارای خواص متعددی می باشد. یکی از مهمترین خواص زیره سیاه، مرتبط با جراحی های مختلف از جمله جراحی چاقی می باشد.

از آنجایی که بعد از جراحی چاقی، فرد دچار تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود، عرق زیره سیاه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خود، می تواند در روند بازسازی و تقویت سیستم ایمنی بیمار کمک بسزایی نماید و بتواند دوران نقاهت کمتری را پشت بگذارد.

یکی دیگر از خواص مهم عرق زیره سیاه، بهبود در فعالیت سیستم گوارشی می باشد. همانطور که در مباحث قبل گفته شد، زیره سیاه و عرق زیره سیاه دارای مقادیر زیادی فیبر میباشد.

فیبر موجود در عرق زیره سیاه باعث خواهد شد که بیمار بعد از جراحی چاقی، با مصرف عرق زیره سیاه، بتواند سیستم گوارشی خود رو تقویت نماید و سموم موجود در بدن خود را هر چه سریعتر دفع نماید.

عرق زیره سیاه خاصیت ضد باکتریایی و ضد سموم دارد

عرق زیره سیاه خاصیت ضد باکتریایی و ضد سموم دارد. افرادی که جراحی چاقی انجام داده اند، می توانند با مصرف عرق زیره سیاه تحت نظر پزشک متخصص خود، از خواص ضد باکتریایی آن استفاده کنند و هرچه سریعتر بتوانند عفونت های داخلی خود را دفع نمایند.

ممکن است برخی از افرادی که جراحی چاقی انجام می دهند، دچار افزایش فشار خون شوند و ضربان قلب نامنظمی را تجربه نمایند. عرق زیره سیاه می تواند در متعادل سازی فشار خون و تعادل در ضربان قلب بیمار کمک فراوانی نماید

یبوست یکی از مشکلات ناشی از جراحی چاقی می باشد. به دلیل اینکه فرد غذای کمتری مصرف می نماید، ممکن است دچار یبوست شود و در اجابت مزاج خود دچار مشکل شود.

عرق زیره سیاه که دارای فیبر فراوانی می باشد، می تواند در فرایند دفع مواد غذایی و از بین بردن یبوست کمک بسزایی نماید.

همچنین ممکن است فرد به دلیل یبوست شدید دچار بیماری هموروئید گردد. با مصرف عرق زیره سیاه می توان از چنین بیماری هایی جلوگیری به عمل آورد.

تمام مواردی که در مورد خواص زیره سیاه و عرق آن گفته شد می تواند در روند بهبودی افراد در جراحی چاقی کمک فراوانی کند. حال شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی چاقی خود و روند بهبودی خود با جناب آقای دکتر مهدی سلیمی مشورت های لازم را انجام دهید.

نتیجه گیری

ما در مقاله فوق سعی کردیم در مورد زیره سیاه و خواص آن و عرق زیره سیاه و خواص عرق زیره سیاه، توضیحات مفصلی را ارائه نماییم.

امروزه به دلیل مصارف گوناگون گیاهان داروئی، لازم است بدانیم که کدام از یک گیاهان خواص مربوط به نیازهای ما را دارد.

از جمله خواص مهم عرق زیره سیاه می توان در بهبود کاهش وزن، بهبود عملکرد سیستم های گوارشی، سیستم قلب و عروق و دیگر موارد اشاره نمود. همچنین از خواص زیره سیاه در جراحی چاقی توضیحات مفصلی را ارائه دادیم.

حال شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی چاقی و خواص زیره سیاه در جراحی چاقی با جناب آقای دکتر مهدی سلیمی تماس حاصل فرمایید.

https://cutt.ly

https://bit.ly/

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی

دکتر سلیمی متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک. عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی(IFSO) شماره نظام پزشکی 100674 دکتر مهدی سلیمی جراح چاقی با سال ها تجربه در کنار شماست تا به راحتی به وزن دلخواه خود برسید. توجه داشته باشید تلاش شما در جراحی های چاقی نیز بسیار موثر است.
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهناز نادری
مهناز نادری
1 سال قبل

سلام،روزگارِ نیکی داشته باشید.مقاله درمورد عرق زیره سیاه وخودِ زیره، بسیارعالی وارزنده بود،جناب آقای دکترسلیمی سپاس فراوان ازشما🌹🙏

لطفا جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠١٧٤٥١٠

آخرین مقالات

به اشتراک بگذارید

پشتیبانی و سئو سایت توسط آلمانت

با یک کلیک تماس بگیرید