تاثیر دیابت پدر بر جنین

تاثیر دیابت پدر بر جنین

تاثیر دیابت پدر بر جنین
تاثیر دیابت پدر بر جنین

در این مقاله قصد داریم موضوع تاثیر دیابت پدر بر جنین را مورد بررسی قرار دهیم و مطالب مهمی را در رابطه با این موضوع بیان کنیم.

لطفا اگر مادر باردار است،صفحه مربوط به عوارض انسولین در بارداری را مطالعه کنید.

البته لازم به ذکر است که برای توضیح این موضوع، نیاز داریم که در ابتدا مفاهیم دیگری را شرح دهیم تا به موضوع اصلی برسیم، به شما پیشنهاد می کنیم که اگر سوال ها و ابهاماتی در رابطه با تاثیر دیابت پدر بر جنین دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید

تاثیر دیابت پدر بر جنین
تاثیر دیابت پدر بر جنین

زیرا اطلاعات مفیدی را بیان خواهیم کرد که ابهامات و سوال ها را در رابطه با این موضوع بسیار مهم بر طرف خواهند کرد، پس با ما همراه باشید.

پیشنهاد می کنیم از پست هزینه آزمایش دیابت بارداری دیدن کنید.

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

آیا با دیابت آشنایی دارید؟

دیابت چه انواع مختلفی دارد؟

علت های به وجود آمدن بیماری دیابت را می دانید؟

آیا بیماری دیابت درمانی دارد؟

بیماری دیابت چه خطرهایی را به دنبال خواهد داشت؟

آیا می دانید جنین چگونه به وجود می آید؟

آیا با ژن ها آشنایی دارید؟

آیا با نحوه به ارث رسیدن ژن ها آشنایی دارید؟

کودک چه ژن هایی را مستقیما از پدر به ارث می برد؟

آیا بیماری های والدین بر روی جنین تاثیر می گذارند؟

آیا دیابت پدر باعث ناباروری می شود؟

آیا دیابت مادر باعث سقط جنین خواهد شد؟

آیا می دانید دیابت پدر چه تاثیراتی بر روی جنین دارد؟

آیا دیابت پدر باعث سقط جنین خواهد شد؟

آیا دیابت پدر بر روی فرزند تازه به دنیا آمده هم تاثیر می گذارد؟

برای جلوگیری از آسیب های دیابت پدر به جنین، چه کارهایی توصیه می شود؟

 

آیا با دیابت آشنایی دارید؟

دیابت بیماری است که در سال های اخیر شیوع زیادی داشته است، البته در این قسمت باید به این موضوع اشاره کنیم که اگر چه از واژه شیوع، معمولا برای بیماری های واگیردار استفاده می کنند، اما بیماری دیابت به هیچ عنوان واگیر دار نیست و فقط به دلیل همه گیر شدن این بیماری، واژه شیوع را انتخاب کرده ایم.

اما سوالی که در این قسمت پیش می آید، این است که بیماری دیابت چیست و همچنین به چه علتی به وجود می آید، در رابطه با علت به وجود آمدن بیماری دیابت در ادامه مطالب مهمی را بیان خواهیم کرد، اما در این قسمت سعی بر این داریم که مطالبی در رابطه با خود بیماری دیابت ارائه دهیم تا بیشتر و بهتر با این بیماری آشنا شوید.

آیا با دیابت آشنایی دارید؟
آیا با دیابت آشنایی دارید؟

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که بسیاری از افراد دیابت را به بیماری قند خون می شناسند، البته این نام گذاری تا حد بسیار زیادی درست می باشد، یعنی بیماران دیابتی، دچار مقادیر بالای قند خون هم هستند، اما تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند که در ادامه این موضوع را هم به طور کامل بررسی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید و ادامه مطالب را از دست ندهید.

موضوع مهم

در رابطه با بیماری دیابت باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که دیابت به کمبود هورمون انسولین در بدن بر می گردد، انسولین هورمونی مهم و کاربردی است که وظیفه بسیار مهمی هم بر عهده دارد و نبود آن به معنی مختل شدن کار سلول های بدن می باشد، البته در ادامه انواع بیماری دیابت را هم توضیح خواهیم داد.

موضوع مهم
موضوع مهم

توجه داشته باشید که هر غذایی که شخص در طول روش مصرف می کند، در بدن ذخیره می شود، اما نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید، این است که غذاهای مصرفی از گروه های مختلفی مانند، قندها، نشاسته ها، چربی ها و… هستند و این مواد نمی توانند به همین شکل در بدن ذخیره شوند، زیرا مورد استفاده سلول ها قرار نمی گیرند.

موضوع مهم
موضوع مهم

سلول های بدن برای آن که به فعالیت خود ادامه دهند، به سوخت نیاز دارند و سوخت آن ها هم قند گلوکز می باشد، یعنی هر ماده غذایی از هر نوعی که ما مصرف می کنیم، در بدن با تجزیه و ترکیب هایی به شکل گلوکز در می آید و سپس به همین شکل هم ذخیره می شود، زیرا سلول فقط قادر به استفاده از گلوکز است.

وظیفه هورمون انسولین

اما اگر بخواهیم وظیفه هورمون انسولین را به صورتی توضیح دهیم که بدون نیاز به اطلاعات تخصصی هم قادر به فهم آن باشیم، باید انسولین را به یک کلید تشبیه کنیم، فرض کنید که سلول های بدن هر کدام یک قفل دارند، انسولین وظیفه دارد که این قفل ها را باز کند و سوخت مورد نیاز هر سلول (گلوکز) را به آن تحویل دهد.

حال فرض کنید که بدن شخصی این انسولین را تولید نکند، یعنی هیچ کلیدی وجود ندارد که قفل سلول ها را باز کند و در نتیجه گلوکزی هم به سلول ها تحویل داده نمی شود، حال چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ بیماری دیابت عوارض بسیاری دارد که در این قسمت به توضیح این موضوع نمی پردازیم.

وظیفه هورمون انسولین
وظیفه هورمون انسولین

نکته مهمی که در این قسمت باید به آن توجه داشته باشید، این است که با عدم ورود گلوکز به سلول، مقدار گلوکز درون بدن، به مقدار قابل توجهی، از حد طبیعی بالاتر می رود، زیرا گلوکزی مصرف نمی شود و در مقابل با غذا خوردن، مقدار ذخیره گلوکز نیز رو به افزایش می باشد، در این حالت گلوکز اضافی درون رگ های بدن در جریان است.

همانطور که می دانیم گلوکز نوعی قند به حساب می آید، به همین دلیل به بیماری دیابت، قند خون هم گفته می شود و منظور این است که میزان قند موجود در خون، بیشتر از حالت عادی می باشد، اما در مطالب بالا این موضوع را به طور کامل توضیح داده ایم و گفتیم که این دو، چه تفاوتی با هم دارند.

دیابت چه انواع مختلفی دارد؟

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که بیماری دیابت را به طور کامل توضیح دهیم، اگر چه اشاره ای به علت پیدایش این بیماری داشتیم، اما علت های آن را به طور کامل توضیح نداده ایم و در قسمت های بعد به طور کامل این موضوع را شرح خواهیم داد، در این قسمت سعی بر این داریم که موضوع مهم دیگری را توضیح دهیم، پس همراه تا انتها همراه ما باشید.

دیابت چه انواع مختلفی دارد؟
دیابت چه انواع مختلفی دارد؟

در این قسمت سعی بر این داریم که انواع مختلف بیماری دیابت را شرح دهیم، همانطور که گفتیم، در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم که شخص هنگامی به بیماری دیابت مبتلا می شود که بدن او قادر به ترشح هورمون انسولین نباشد، در مطالب بالا به طور کامل به اهمیت وجود هورمون مذکور پرداختیم و در این قسمت توضیحی در این رابطه ارائه نخواهیم داد.

حال این سوال مهم پیش می آید که هورمون دیابت در بدن وجود ندارد، یا اگر وجود دارد، کارایی خاصی ندارد؟

برای پاسخ به این سوال باید به نکات بسیار مهمی اشاره کنیم که برای توضیح این موضوع نیاز داریم که انواع مختلف بیماری دیابت را هم توضیح دهیم، پس پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

بیماری دیابت به طور کلی به دو نوع دیابت نوع یک و دیابت نوع دو تقسیم می شود. در رابطه با انواع دیابت باید بگوییم که در هر دو نوع مختلف دیابت، انسولین قادر به باز کردن قفل سلول نیست و گلوکزهای زیادی در رگ جریان پیدا می کنند، پس دیابت نوع یک و دیابت نوع دو در این موضوع با هم تفاوتی ندارند، تفاوت اصلی در این است که چرا انسولین عملکرد درستی ندارد؟

در ابتدا باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که دیابت نوع یک به دیابت ارثی هم معروف می باشد، زیرا در همان بدو تولد با کودک همراه خواهد بود، اما نکته مهم در رابطه با این دیابت این است که تنها پنج درصد از کل مبتلایان، به دیابت دیابت نوع اول دچار هستند و مابقی به دیابت نوع دو مبتلا می باشند.

در بیمارانی که به دیابت نوع یک مبتلا هستند، شاهد این هستیم که هورمون انسولین در بدن آن ها تولید نمی شود، در مواردی هم انسولین تولید می شود، اما مقدار آن بسیار کم تر از مقداری است که برای بدن لازم و ضروری می باشد، همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم، مبتلایان به این نوع دیابت، از همان کودکی با این مشکل دست به گریبان خواهند بود.

نکته

در ادامه قصد داریم نکته هایی را در رابطه با دیابت نوع دو بیان کنیم، توجه داشته باشید که این نوع از دیابت، هیچ ارتباطی به ژنتیک ندارد و به هیچ عنوان ارثی نمی باشد، بلکه عادت های اشتباه فرد در زندگی باعث بروز این بیماری خواهد شد، در ادامه مطالب قصد داریم، ویژگی های دیابت نوع دو را توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید.

در دیابت نوع دو شاهد این هستیم که هورمون انسولین به مقدار کافی و مورد نیاز بدن تولید می شود، اما متاسفانه در سنین خاصی، سلول های بدن دیگر هیچ عکس العملی نسبت به انسولین از خود نشان نمی دهند، یعنی انسولینی که مانند کلیدی برای قفل های سلول عمل می کرد، دیگر قادر به باز کردن قفل ها نخواهد بود.

در رابطه با دیابت نوع دو باید توجه داشته باشید که در افراد چاق بیش از دیگران مشاهده می شود و علت این موضوع را در قسمت علت بروز بیماری دیابت به طور کامل شرح خواهیم داد، اما در این قسمت باید ذکر شود که بین نود تا نود و پنج درصد از مبتلایان به دیابت، به نوع دو این بیماری مبتلا هستند.

نکته دیگری که در رابطه با بیماری دیابت نوع دو باید به آن توجه داشته باشید، این است که احتمال بروز آن در مردهای چاق با سن بیش از چهل سال بیشتر از دیگران خواهد بود، اما دقت کنید که افراد دیگر هم در صورت رعایت نکردن نکته های مهم سلامتی، ممکن است به این بیماری دچار شوند، در ادامه قصد داریم اطلاعات مهم دیگری در رابطه با بیماری دیابت بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.

علت های به وجود آمدن بیماری دیابت را می دانید؟

در این قسمت قصد داریم این موضوع مهم را بررسی کنیم که چه مواردی سبب بروز بیماری دیابت می شوند. در مطالب بالا به این موضوع مهم اشاره کردیم که دیابت دو نوع دارد و به دیابت نوع یک و دیابت نوع دو تقسیم می شود که این دو نوع، تفاوت های مهمی با یکدیگر دارند که باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

علت های به وجود آمدن بیماری دیابت را می دانید؟
علت های به وجود آمدن بیماری دیابت را می دانید؟

در این قسمت باید به این موضوع اشاره کنیم، همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم، دیابت های نوع یک و نوع دو، تفاوت های مهمی با یکدیگر دارند، این تفاوت سبب می شود که علت به وجود آمدن این دو نوع دیابت هم با هم متفاوت باشند، پس علت های به وجود آمدن این دو نوع دیابت را در ادامه توضیح خواهیم داد.

در ابتدا علت های مبتلا شدن به دیابت نوع یک را بیان خواهیم کرد،

توجه داشته باشید

توجه داشته باشید، همانطور که گفتیم دیابت نوع یک، بیماری ژنتیکی به حساب می آید و از والدین به فرزندان به ارث می رسد، پس علت به وجود آمدن بیماری دیابت نوع یک را می توان مسائل ژنتیکی دانست، اما این موضوع تنها عامل بروز این بیماری نیست.

علت های دیگر بروز بیماری دیابت نوع یک را می توان بعضی از اختلال های دستگاه ایمنی بدن یا هم چنین، تعدادی از ویرس های خاص دانست، البته توجه داشته باشید که این موارد رایج نیستند و اکثر مبتلایان به بیماری دیابت نوع یک، به همان دلیل مشکلات ژنتیکی به این بیماری دچار می شوند.

حال قصد داریم علت های مبتلا شدن به بیماری دیابت نوع دو را توضیح دهیم، در ابتدا باید توجه داشته باشید که این نوع از بیماری، هیچ ارتباطی با موضوع ژنتیک و وراثت ندارد و چاقی را می توان اصلی ترین و مهم ترین علت به وجود آمدن دیابت نوع دو دانست، البته علت های دیگری هم مانند نداشتن تحرک و فشار خون بالا هم در به وجود آمدن این بیماری دخیل هستند.

نکته مهمی که در این قسمت لازم می دانیم به آن اشاره کنیم، این است که دیابت نوع دوف اگر چه زمینه ژنتیکی و ارثی ندارد، اما عادت های اشتباه زندگی خانوادگی که از پدر و مادر به فرزند به ارث می رسند، باعث بروز این بیماری خواهند شد، به عنوان مثال: میل زیاد به خوردن شیرینی جات، باعث بروز بیماری دیابت نوع دو می شود.

آیا بیماری دیابت درمانی دارد؟

همانطور که در ابتدای این مقاله به این موضوع اشاره کردیم، در این مقاله قصد داریم تاثیر دیابت پدر بر جنین را توضیح دهیم، اما قبل از آن که این موضوع را بیان کنیم، نیاز داریم که اطلاعات مهمی در رابطه با بیماری دیابت داشته باشیم، علاوه بر این باید مطالبی هم در رابطه با نحوه به ارث رسیدن ژن ها از پدر و مادر به فرزندان را ارائه دهیم، به همین علت در قسمت های ابتدایی مقاله این موضوعات را بیان کرده ایم.

آیا بیماری دیابت درمانی دارد؟
آیا بیماری دیابت درمانی دارد؟

سوال بسیار مهمی که در رابطه با بیماری دیابت و تاثیر بر جنین به وجود می آید، این است که آیا بیماری دیابت درمانی ندارد که به کمک آن، پدر قبل از اقدام به بچه دار شدن، بیماری خود را بر طرف کند؟ قصد داریم این مبحث را در این قسمت توضیح دهیم، پس پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید.

عدم تولید هورمون انسولین

در مطالب بالا این موضوع را به طور کامل توضیح دادیم که بیماری دیابت چگونه به وجود می آید، همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم، بیماری دیابت به علت عدم تولید هورمون انسولین یا عملکرد نادرست این هورمون، به وجود می آید، این موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

نکته ای که در رابطه با بیماری دیابت (هر دو نوع این بیماری) باید به آن توجه داشته باشید، این است که بیماری دیابت درمان نمی شود، یعنی عدم تولید هورمون انسولین یا عملکرد نادرست این بیماری را نمی توان درمان کرد، اما این جمله به این معنی نیست که مبتلایان به بیماری دیابت باید در رنج و عذاب باشند.

عدم تولید هورمون انسولین
عدم تولید هورمون انسولین

داروهای بسیاری برای کنترل بیماری دیابت وجود دارند و علاوه بر این، در بیمارانی که در وضح وخیمی به سر می برند، تزریق انسولین درمان مناسبی به حساب می آید. توجه داشته باشید که این موضوع فقط به معنی کنترل بیماری دیابت می باشد و معنی درمان این بیماری را نخواهد داشت.

با توجه به مطالبی که در بالا به آن اشاره کردیم، می توان به این نتیجه رسید که پدر یا مادرهایی که از بیماری دیابت رنج می برند، قبل از اقدام به بارداری، می توانند برای کنترل این بیماری اقدامات مهمی را انجام دهند که به سلامت کودک کمک می کند، اما قادر به درمان قطعی بیماری خود نخواهند بود.

بیماری دیابت چه خطرهایی را به دنبال خواهد داشت؟

در رابطه با بیماری دیابت مطالب مهمی را ارائه دادیم و توضیحاتی در رابطه با این موضوع بیان کردیم، اما سوال مهمی که در این قسمت قصد داریم آن را بررسی کنیم این است که بیماری دیابت، چه خطرهایی به دنبال دارد و شخص مبتلا با چه عوارضی رو به رو خواهد بود؟ البته این موضوع را به طور خلاصه توضیح می دهیم تا از موضوع اصلی که تاثیر دیابت پدر بر جنین استف دور نشویم.

یکی از مهم ترین خطرهایی که بیماری دیابت به دنبال دارد، به زمانی مربوط می شود که شما قصد دارید بچه دار شوید، مهم نیست پدر یا مادر بچه باشید، دیابت شما بر روی جنین تاثیرات بسیاری خواهد داشت که البته به دلیل اهمیت این موضوع، آن را در قسمتی به طور جدا و کامل توضیح خواهیم داد، اما این موضوع تنها خطر برای مبتلایان به دیابت به حساب نمی آید.

بیماری دیابت چه خطرهایی را به دنبال خواهد داشت؟
بیماری دیابت چه خطرهایی را به دنبال خواهد داشت؟

در ادامه قصد داریم خطرهایی را نام ببریم که شخص مبتلا به دیابت با آن ها مواجه خواهد شد، به این نکته توجه داشته باشید که نوع دیابت (دیابت نوع یک و دیابت نوع دو)، تاثیری بر روی این خطرها نخواهد داشت.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که احتمال بروز خطرهای ذکر شده، برای هر کسی متناسب با شرایطش متفاوت خواهد بود.

فشار خون و کلسترول خون

یکی از خطرناک ترین عوارض بیماری دیابت این است که خطر ابتلا به بیماری فشار خون و کلسترول خون را افزایش می دهد، دانشمندان بر طبق آمار به دست آمده، به این نتیجه رسیده اند که هفتاد درصد از مبتلایان به دیابت به فشار خون بالا و کلسترول بالای خون هم مبتلا هستند،

این آمار کمی نگران کننده به نظر می رسد، زیرا فشار خون بالا و همچنین کلسترول بالا، از علت های اصلی سکته قلبی یا نارسایی قلبی به حساب می آیند.

از دیگر خطرهای ناشی از دیابت، می توان به این مورد اشاره کرد که به مرور زمان قدرت بینایی فرد کاهش پیدا می کند. در بعضی از افراد شاهد این هستیم که ضعف بینایی تا حدی افزایش پیدا می کند که سبب نابینایی خواهد شد. توجه داشته باشید که این مشکل به علت افزایش مقدار قند خون بدن رخ خواهد داد و مشکلی بسیار شایع به حساب می آید.

دیابت سبب آسیب رساندن به کلیه ها می شود

شاید برای شما جالب باشد بدانید که بیماری دیابت، سبب آسیب رساندن به کلیه ها هم می شود، البته این موضوع در مبتلایان به بیماری دیابت نوع دو، بیش از مبتلایان به دیابت نوع یک شایع است، علت این موضوع را می توان این دانست که خون وارد شده به کلیه ها غلظت بالایی دارد و این امر به مرور زمان به بافت کلیه ها آسیب می زند.

یکی از شایع ترین خطرهایی که مبتلایان به بیماری دیابت را تهدید می کند، خطر از دست دادن پاها می باشد، این موضوع علت های مختلفی می تواند داشته باشد، اما یکی از اصلی ترین علت های آن این است که خون به دلیل غلظت بالایی که دارد، قادر نیست به خوبی در بدن گردش کند، عدم گردش خون مناسب در بدن، آسیب های جدی را به دنبال خواهد داشت که بهبود پیدا نکردن زخم ها و متعاقب آن، از دست دادن پاها، یکی از این موارد می باشد.

به این نکته پایانی توجه داشته باشید که بیماری دیابت عوارض و خطرهای بسیاری را به دنبال خواهد داشت و ما به دلیل کمبود وقت، قادر به توضیح در رابطه با همه این موارد نخواهیم بود، اما مهم ترین خطرهای ناشی از بیماری را دیابت را شرح دادیم، در مطالب بعدی در رابطه با تاثیرات دیابت پدر بر جنین مطالب کاملی را بیان خواهیم کرد.

آیا می دانید جنین چگونه به وجود می آید؟

در این قسمت سعی داریم به این موضوع بپردازیم که جنین چگونه به وجود می آید، به این نکته توجه داشته باشید که اگر بخواهیم این موضوع را به طور کامل توضیح دهیم،

از بحث اصلی این مقاله یعنی تاثیرات دیابت پدر بر جنین دور خواهیم شد، اما توضیح مختصری هم لازم است و به درک موضوع اصلی کمک بسیاری خواهد کرد، پس پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که سلول جنسی در خانم ها، تخمک نامیده می شود و این سلول در آقایان اسپرم نام دارد، برای آن که یک جنین تشکیل شود، در ابتدا باید تخمک و اسپرم با یک دیگر ترکیب شوند و بعد از این ترکیب، جنین به وجود می آید، البته لازم به ذکر است که به وجود آمدن جنین نیاز به شرایطی خاص دارد.

آیا می دانید جنین چگونه به وجود می آید؟
آیا می دانید جنین چگونه به وجود می آید؟

همانطور که در مطالب بالا هم به این نکته اشاره کردیم، قصد نداریم مراحل تشکیل جنین را به طور کامل توضیح دهیم

اما توجه داشته باشید که جنین در ابتدا، اندازه بسیار کوچکی دارد و به مرور زمان اندام ها و بافت های مختلف آن تشکیل می شوند و نوزاد به وجود می آید، در ادامه مطالب مهمی در رابطه با تاثیر دیابت پدر بر جنین بیان خواهیم کرد.

آیا با ژن ها آشنایی دارید؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که بیماری دیابت نوع یک به صورت ارثی به فرزند می رسد، در این قسمت قصد داریم موضوع مهمی را بررسی کنیم که برای درک تاثیر دیابت پدر بر جنین لازم می باشد و آن این که ژن ها چه معنی و مفهومی دارند؟ پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید.

اگر بخواهیم مفهوم و معنی ژن ها را به صورتی بیان کنیم که بدون داشتن اطلاعات تخصصی، هر شخصی قادر به فهم آن باشد، باید بگوییم که ژن ها عامل های وراثتی هستند.

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که جنین از ترکیب سلول جنسی زن (تخمک) و سلول جنسی مرد (اسپرم) به وجود می آید. توجه داشته باشید که هر یک از این سلول ها تعداد 46 کروموزوم دارند.

کرموزوم ها، اطلاعات وراثتی را به شکل ژن حمل می کنند و باعث می شوند که جنین بر طبق ویژگی های پدر و مادر خود به وجود آید،

آیا با ژن ها آشنایی دارید؟
آیا با ژن ها آشنایی دارید؟

با توجه به موضوع می توان به این مسئله پی برد که جنین از بیماری های پدر و مادر خود هم تاثیر می گیرد، در این مقاله موضوع تاثیر دیابت پدر بر جنین را بررسی خواهیم کرد و باید بگوییم که دیابت پدر می تواند بر روی جنین تاثیرات منفی داشته باشد

البته این موضوع را به طور کامل در ادامه شرح خواهیم داد، اما در این قسمت توجه داشته باشید که تاثیر دیابت پدر بر جنین از طریق ژن ها که همان عوامل وراثتی هستند، منتقل خواهد شد.

آیا با نحوه به ارث رسیدن ژن ها آشنایی دارید؟

همانطور که در مطالب ابتدایی این مقاله بیان کردیم، موضوع اصلی مورد بحث در این مقاله تاثیر دیابت پدر بر جنین است، اما برای توضیح این موضوع باید با مطالب دیگری آشنایی داشته باشید، در غیر این صورت مفهوم و معنی موضوع اصلی را درک نخواهیم کرد، به همین دلیل در مطالب بالا مفهوم ژن ها را توضیح دادیم و در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم که ژن ها چگونه از پدر و مادر به جنین می رسند.

به این موضوع مهم توجه داشته باشید که ژن ها به صورت ضعیف و قوی وجود دارند و هر جنین، ترکیبی از ژن های پدر و مادر می باشد،

آیا با نحوه به ارث رسیدن ژن ها آشنایی دارید؟
آیا با نحوه به ارث رسیدن ژن ها آشنایی دارید؟

به عنوان مثال تصور کنید که زوجی قصد دارند که صاحب بچه شوند، پدر خانواده چشمانی آبی دارد و رنگ چشم های مادر مشکی است، در این حالت برای رنگ چشم بچه باید به این موضوع توجه کرد که ژن های پدر برای رنگ آبی ضعیف هستند، یا قوی و این موضوع برای رنگ چشم های مادر هم صدق می کند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که موضوع وراثت و ژنتیک پیچیده تر از این موضوعات است و نمی توان آن را به همین سادگی توضیح داد،

اما با همین مثال ساده سعی بر این داشتیم که موضوع وراثت و ژنتیک را توضیح دهیم تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید و درک مطالب بعدی برای شما آسان تر باشد.

در این قسمت باید بگوییم که اولویتی بین ژن های مادر و پدر وجود ندارد، البته به جز همان موضوع ضعیف یا قوی بودن ژن. یعنی نمی توان به این نتیجه رسید که رنگ چشم های بچه از پدر به او به ارث می رسد یا مادر، زیرا این موضوع به هیچ عنوان پایه و اساس علمی ندارد و ژن های پدر و مادر به طور مساوی تقسیم می شوند.

کودک چه ژن هایی را مستقیما از پدر به ارث می برد؟

همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم، در این مقاله قصد داریم، در رابطه با تاثیر دیابت پدر بر جنین مطالبی را ارائه دهیم، اما توضیح این مطلب مستلزم دانستن اطلاعاتی در رابطه با بیماری دیابت و همچنین موضوع وراثت است،

اما به این نکته توجه داشته باشید که مطالب فوق را به طور خلاصه توضیح داده ایم و از ذکر مطالب تخصصی و سخت خودداری کردیم تا فهم و درک آن برای همه خواننده های این مقاله حتی آن هایی که تخصصی در زمینه ژنتیک و پزشکی ندارند هم ساده و آسان باشد.

همانطور که در مطالب بالا به این نکته اشاره کردیم، جنین نیمی از صفات (ژن های) خود را از مادر و نیمی دیگر را از پدر خود به ارث می برد و در این موضوع اولویتی هم وجود ندارد، اما بیماری های پدر و مادر می توانند تاثیرات منفی بر روی به وجود آمدن جنین، روند رشد و شکل گیری جنین و همینطور به دنیا آمدن آن داشته باشند.

ناباروری

گاهی اوقات شاهد این موضوع هستیم که بیماری های پدر یا مادر، باعث ناباروری آن ها خواهد شد، یعنی اصلا جنینی به وجود نخواهد آمد،

در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد که آیا دیابت پدر باعث ناباروری وی خواهد شد یا خیر، اما در این قسمت این موضوع را توضیح نخواهیم داد.

ناباروری
ناباروری

توجه داشته باشید که جنین یک ژن را فقط از پدر خود به ارث می برد و آن هم ژنی است که به جنسیت او مربوط می شود، در غیر این صورت همانطور که در مطالب بالا هم این موضوع را کامل شرح دادیم، جنین همه ژن های خود را از مادر و پدر به طور مساوی به ارث می برد و تفاوتی بین این دو وجود ندارد، البته به جز همان موضوع ژن قوی و ضعیف که توضیح داده ایم و این موضوع هم هیچ ارتباطی به جنسیت والد ندارد.

اجازه دهید این مورد آخر را توضیح دهیم تا ابهام آن بر طرف شود، به عنوان مثال، همان موضوع رنگ چشم را تصور کنید، به ارث رسیدن رنگ چشم هیچ ربطی به این موضوع ندارد که ژن پدر باید مسئول رنگ چشم باشد یا ژن مادر تعیین کننده این موضوع است و رنگ چشم فرزند با توجه به ترکیب هر دو ژن به وجود می آید.

آیا بیماری های والدین بر روی جنین تاثیر می گذارند؟

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در رابطه با موضوع وراثت باید به آن توجه داشته باشید، این است که آیا بیماری هر یک از والدین بر روی جنین تاثیر می گذارد یا خیر؟ در این قسمت قصد داریم این مبحث را بررسی کنیم، پس پیشنهاد می دهیم که در ادامه با ما همراه باشید

برای توضیح این موضوع باید به این نکته اشاره کنیم که بیماری ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند، بیماری های ژنتیکی و بیماری های غیر ژنتیکی، به عنوان مثال در رابطه با بیماری دیابت به این موضوع اشاره کردیم که دیابت بر دو نوع است، اما آیا هر دو نوع این بیماری، به کودک به ارث می رسند؟

کاملا واضح و طبیعی است که جواب سال مطرح شده خیر می باشد، یعنی بیماری دیابت نوع یک که ژنتیکی و ارثی است، امکان به ارث رسیدن آن وجود دارد، اما دیابت نوع دو اگر چه که برای جنین خطرهای را در پی دارد، اما به کودک به ارث نمی رسد، این موضوع در رابطه با دیگر بیماری ها هم صدق خواهد کرد و کاملا هم درست می باشد.

صفت های جنین از راه ژن های پدر مادر

اجازه دهید برای این که موضوع به ارث رسیدن بیماری ها به کودک را به طور کامل توضیح دهیم، نکته دیگری را هم بیان کنیم. در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که صفت های جنین از طریق ژن های پدر و مادر به او به ارث می رسند، پس طبیعی است که اگر پدر یا مادر دارای ژن بیماری باشند، این بیماری به کودک هم به ارث خواهد رسید.

صفت های جنین از راه ژن های پدر مادر
صفت های جنین از راه ژن های پدر مادر

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که فقط بیماری های ژنتیکی امکان به ارث رسیدن به کودک را دارند و بیماری های دیگر اگر چه ممکن است باعث بروز خطرهایی برای کودک شوند، اما به ارث نمی رسند، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که قبل از اقدام برای بارداری، حتما از یک پزشک متخصص کمک بگیرید و آزمایش های لازم را انجام دهید تا بعد از بارداری با مشکلی رو به رو نشوید.

آیا دیابت پدر باعث ناباروری می شود؟

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در رابطه با تاثیر دیابت پدر بر جنین باید به آن اشاره داشته باشیم، به زمانی بر می گردد که جنین هنوز تشکیل نشده است. در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که بعضی از بیماری ها قادر هستند که جلوی باروری زن یا مرد را بگیرند، اما سوال مهم و اساسی این است که آیا دیابت باعث غیر بارور شدن آقایان می شود یا خیر؟

آیا دیابت پدر باعث ناباروری می شود؟
آیا دیابت پدر باعث ناباروری می شود؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که تحقیقات در رابطه با این موضوع هنوز هم در جریان است و نکته مهم این می باشد که نمی توان در رابطه با تاثیر دیابت بر باروری مردها مطلبی را با قطعیت بیان کرد که دیابت بر این موضوع تاثیر می گذارد یا خیر؟ اما در ادامه مطالبی را شرح خواهیم داد که با توجه به آن می توان به نتیجه های مهمی دست پیدا کرد.

در ابتدا باید به این نکته مهم اشاره کنیم، مطالبی که در ادامه بیان خواهیم کرد، فقط در حد نظریه هستند و همانطور که گفتیم هنوز هیچ اطلاعات ثابتی در این رابطه وجود ندارد و فقط برای روشن شدن این موضوع، موارد فوق را شرح خواهیم داد، البته این موارد پایه های علمی دارند و از لحاظ علمی درست می باشند.

دیابت باعث غلظت خون

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که دیابت باعث غلظت خون می شود، البته این موضوع را در مطالب بالا به طور کامل توضیح داده ایم و علت های آن را هم بیان کرده ایم، اما در این قسمت باید به این نکته اشاره کنیم که این موضوع می تواند بر روی عصب هایی که در ناحیه تناسلی مرد قرار دارند، تاثیرات منفی بر جای بگذارد.

توجه داشته باشید که مشکلات عصبی در ناحیه اندام تناسلی مردها شکل های مختلفی دارد، به عنوان مثال مرد ممکن است که با مشکلاتی در نعوظ رو به رو شود، البته در رابطه با این مفاهیم مطلبی را بیان نخواهیم کرد، زیرا باعث دور شدن از موضوع اصلی خواهد شد.

دیابت باعث غلظت خون
دیابت باعث غلظت خون

یکی دیگر از مشکلات عصبی در ناحیه اندام تناسلی مردها این است که انزال به طور طبیعی انجام نخواهد شد. بعد از انزال مایع اسپرم باید به سوی رحم زن حرکت کند تا در آن قسمت با تخمک ترکیب شود، اما در این حالت شاهد این موضوع هستیم که مایع اسپرم به قسمت مثانه می رود و طبیعی است که بعد از آن دفع خواهد شد و دیگر ترکیبی با تخمک اتفاق نمی افتد و در نتیجه، جنینی هم به وجود نمی آید.

در این قسمت باید به این نکته اشاره کنیم که مورد ذکر شده در بالا، فقط یکی از احتمالاتی است که برای مرد مبتلا به دیابت رخ خواهد داد، اما این شخص با عوارض دیگری هم رو به رو خواهد بود.

همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم، هنوز اطلاعات کاملی از این موضوع به دست نیامده است که آیا دیابت مردها بر روی باروری آن ها تاثیر می گذارد یا خیر؟ به همین دلیل در ادامه، نتیجه یک آزمایش دیگر در این رابطه را شرح خواهیم داد.

در یک آزمایش دیگر برای اثبات این موضوع که آیا دیابت مردها بر روی باروری آن ها تاثیر می گذارد یا خیر، تعدادی از اسپرم های مردهای مبتلا به دیابت را با اسپرم مردهای مبتلا به ناباروری مقایسه کرده اند، نتیجه ای که از این آزمایش به دست آمد، شباهت بسیار زیاد اسپرم این دو گروه را ثابت می کند.

نکته بسیار مهمی که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید، این است که حجم و مقدار اسپرم های مردهای مبتلا به دیابت در واحد، شباهت بسیاری به مردهای مبتلا به ناباروری دارد، البته در این مورد باید توجه داشته باشید که جامعه اطلاعاتی که از آزمایش فوق به عمل آمده است، تعداد محدودی بوده اند و همین موضوع باعث می شود که نتوان در رابطه با این موضوع به قطعیت مطالبی را بیان کرد.

البته با توجه به مطالعاتی که تا به حال انجام شده است، نتیجه بسیار مهمی به دست می آید که دیابت مردها اگر حتی به طور مستیقم بر روی قدرت باروری آن ها تاثیر نگذارد، به طور غیر مستقیم تاثیرات فراوانی بر این موضوع دارد و باعث می شود که اهمیت مطالعه در رابطه با موضوع فوق بیش از پیش ثابت شود.

آیا دیابت مادر باعث سقط جنین خواهد شد؟

اگر چه موضوع اصلی این مقاله ارائه مطالب در رابطه با تاثیر دیابت پدر بر روی جنین است، اما نمی توان این حقیقت مهم را انکار کرد که دیابت مادر هم بر روی جنین تاثیرات منفی خواهد گذاشت، اما سوالی که در این رابطه به وجود می آید، این است که آیا دیابت مادر باعث سقط جنین خواهد شد یا خیر؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا این موضوع را به طور کامل شرح دهیم و با آن آشنا شوید.

آیا دیابت مادر باعث سقط جنین خواهد شد؟
آیا دیابت مادر باعث سقط جنین خواهد شد؟

در این رابطه باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که در حال حاضر در عصری زندگی می کنیم که علم پزشکی پیشرفت های قابل ملاحظه ای کرده است و باعث خبرهای امیدوار کننده ای می شود، در این زمینه باید به این موضوع اشاره کنیم که دیابت مادر هم به طور کامل قابل پیشگیری است.

اقدامات مفید برای سلامت جنین

با توجه به مطلب بالا می توان به این نتیجه مهم دست پیدا کرد که اگر مادر به بیماری دیابت مبتلا باشد، با توجه به پیشرفت علم پزشکی، می توان اقدام های مفیدی را انجام داد که برای فرزند مشکلی به وجود نیاید

و بعد از مدت زمان مقرر، به طور طبیعی به دنیا آید، البته این موضوع مستلزم این است که مادر قبل و حین بارداری اقدام های ساده، اما مهمی را انجام دهد.

اگر چه فرصت و مجال کافی برای بحث در رابطه با این موضوع نیست و باید به موضوع اصلی این مقاله یعنی تاثیر دیابت پدر بر جنین بپردازیم، اما به طور خلاصه باید بگویم که اقداماتی مانند: ورزش منظم، چک کردن مداوم قند خون و همچنین مصرف داروهای ویژه ای، سبب جلوگیری از آسیب هایی به جنین خواهند شد و احتمال سقط جنین برای مادرهای مبتلا به دیابت را به صفر نزدیک می کنند.

آیا می دانید دیابت پدر چه تاثیراتی بر روی جنین دارد؟

در مطالب بالا به این نکته اشاره کردیم که موضوع اصلی این مقاله بحث در رابطه با این مورد می باشد که دیابت پدر چه تاثیراتی بر روی جنین می گذارد، همانطور که در مطالب بالا هم مواردی را ذکر کردیم، باید بگوییم که مطالب فوق فقط به این دلیل بیان شدند تا مفهوم این موضوع آسان تر و بهتر درک شود، پس با ما همراه باشید تا این مورد را هم به طور کامل توضیح دهیم.

آیا می دانید دیابت پدر چه تاثیراتی بر روی جنین دارد؟
آیا می دانید دیابت پدر چه تاثیراتی بر روی جنین دارد؟

یکی از مهم ترین تاثیراتی که دیابت پدر بر روی جنین دارد، به زمانی بر می گردد که دیابت پدر نوع یک باشد، همانطور که در مطالب بالا هم این موضوع را توضیح داده ایم،

دیابت نوع یک بیماری است که از والدین به ارث می رسد، یعنی این بیماری مربوط به ژن ها و وراثت می باشد، پس با توجه به این نکته و مواردی که در مطالب بالا به آن اشاره کرده ایم، احتمال به ارث رسیدن دیابت نوع یک پدر به جنین خود وجود دارد،

البته همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم، این فقط در حد احتمال است و علم ژنتیک به طور کامل این موضوع را بررسی می کند.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که اگر پدر جنین دارای بیماری دیابت نوع دو هم باشد، باز برای جنین خطر آفرین خواهد بود.

اصلی ترین خطری که این مورد برای جنین به وجود می آورد این است که وزن جنین در زمان تولد از وزن نرمال بسیار کم تر خواهد بود، این موضوع در سلامت کودک، تاثیرات بسیار زیادی دارد.

اگر چه دیابت پدر خطرهای بسیاری برای جنین دارد و حتی امکان ناباروری را برای پدر به دنبال دارد، اما باید به این موضوع اشاره کنیم که فعلا، مهم ترین خطر و تاثیر دیابت پدر بر جنین و البته موردی که به طور کامل و علمی تائید شده است،

همین تاثیر بر روی وزن جنین می باشد که البته موضوع خطرناکی هم است. در ادامه مطالب مهمی در این رابطه بیان خواهیم کرد، زیرا تاثیرات دیابت پدر به همین موارد خلاصه نمی شوند و گسترده تر از این موضوعات می باشند.

آیا دیابت پدر باعث سقط جنین خواهد شد؟

یکی از مهم ترین سوال هایی که برای هر کسی پیش می آید، این است که ایا تاثیرات منفی دیابت پدر بر جنین باعث سقط جنین خواهد شد یا خیر؟

برای پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره داشته باشیم که با مرور تعدادی از مطالبی که در بالا بیان کرده ایم، جواب این سوال کاملا واضح و دقیق خواهد بود، با ما همراه باشید تا این موضوع را هم به طور کامل و جامع شرح دهیم.

آیا دیابت پدر باعث سقط جنین خواهد شد؟
آیا دیابت پدر باعث سقط جنین خواهد شد؟

مهم ترین تاثیر دیابت پدر بر جنین

همانطور که در مطالب بالا به این نکته اشاره کردیم، مهم ترین تاثیر دیابت پدر بر جنین در زمانی که درون رحم مادر است، این می باشد که وزن جنین از حالت طبیعی کم تر خواهد بود،

البته که این موضوع می تواند باعث بروز مشکل سقط جنین شود که بسیار خطرناک خواهد بود، زیرا علاوه بر این که جنین از بین می رود، سلامت جسمی مادر و سلامت روحی و روانی مادر و پدر به خطر می افتد.

اما موضوع مهم دیگری که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید، این است که علم پزشکی پیشرفت های بسیاری کرده است و این پیشرفت ها باعث می شود که از بسیاری اتفاق های ناگوار جلوگیری شود،

البته به این مورد توجه ویژه داشته باشید که بعد از تشکیل جنین در رحم مادر، پدر قادر به کنترل خطرهای بعدی نخواهد بود، اما با مراجعه مرتب و منظم مادر به پزشک متخصص و تحت نظر بودن او، احتمال سقط جنین به دلیل تاثیر دیابت پدر بر جنین، بسیار پائین و نزدیک به صفر خواهد بود.

آیا دیابت پدر بر روی فرزند تازه به دنیا آمده هم تاثیر می گذارد؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که مهم ترین تاثیر دیابت پدر (البته اگر پدر به دیابت نوع دو مبتلا باشد) بر روی جنین این است که وزن جنین کمتر از حالت عادی خواهد بود، اما سوالی که به وجود می آید، این است که این موضوع بر روی فرزند به دنیا آمده هم تاثیر می گذارد یا خیر؟

آیا دیابت پدر بر روی فرزند تازه به دنیا آمده هم تاثیر می گذارد؟
آیا دیابت پدر بر روی فرزند تازه به دنیا آمده هم تاثیر می گذارد؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که کاملا واضح و طبیعی است که اگر فرزند به دنیا آمده، وزنی کمتر از حد طبیعی و نرمال خود داشته باشد، با خطرها و عوارض بسیاری دست به گریبان خواهد بود. در ادامه عوارضی را بیان خواهیم کرد که برای فرزند تازه با دنیا آمده از پدری که مبتلا به دیابت است، وجود دارد.

بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های مربوط و مرتبط به فشار خون بالا از جمله تاثیراتی است که دیابت پدر بر روی فرزند خواهد داشت، البته در مواردی هم شاهد این موضوع خواهیم بود که فرزند بعد از به دنیا آمدن، به دیابت نوع دو مبتلا خواهد شد که احتمال این مورد پائین می باشد.

برای جلوگیری از آسیب های دیابت پدر به جنین چه کارهایی توصیه می شود؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که دیابت نوع دو باعث بروز چه خطرهایی برای جنین و همینطور برای فرزند تازه به دنیا آمده خواهد شد. نکته بسیار مهمی که در این قسمت قصد داریم به آن بپردازیم، این است که آیا می توان از آسیب های وارده به جنین و فرزند جلوگیری کرد یا خیر؟

برای جلوگیری از آسیب های دیابت پدر به جنین چه کارهایی توصیه می شود؟
برای جلوگیری از آسیب های دیابت پدر به جنین چه کارهایی توصیه می شود؟

در جواب به این سوال باید گفت که اگر شما (خانم یا آقا بودن تفاوتی ندارد) مبتلا به دیابت هستید و قصد بچه دار شدن دارید، باید در همان ابتدا این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید و مراحل بارداری را زیر نظر پزشک سپری کنید، با توجه به اقدامات پیشگیری و کنترلی که برای خانم ها و آقایان هم متفاوت خواهد بود، شما می توانید تا حد بسیار زیادی از آسیب ها و خطرهای ناشی از دیابت والدین بر جنین جلوگیری کنید. با این کار، فرزند شما زندگی بهتر و سلامتی کاملی خواهد داشت.

کاهش وزن جنین

با توجه به مطالب بالا می توان نتیجه گرفت که تاثیر دیابت پدر بر جنین به این صورت است که باعث کاهش وزن جنین خواهد شد و جنین وزنی کم تر از حد طبیعی خود خواهد داشت،

البته همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم، دیابت پدر ممکن است باعث عدم توانایی وی بر باروری شود، البته در مطالب بالا این موضوع را به طور کامل توضیح داده ایم و گفتیم که هنوز اطلاعات دقیقی در این رابطه به دست نیامده است.

کاهش وزن جنین
کاهش وزن جنین

در مطالب بالا به این موضوع هم اشاره داشتیم که دیابت چگونه بیماری است و گفتیم که این بیماری به دلیل نبودن انسولین در بدن یا عدم کارایی انسولین های تولیده شده در بدن به وجود می آید، توجه داشته باشید که این مطالب را در قسمت های بالا به طور کامل توضیح داده ایم و دیگر در این قسمت توضیحی در رابطه با آن ارائه نخواهیم داد.

علت های به وجود آمدن بیماری دیابت را به طور کامل بیان کردیم و گفتیم که فقط پنج درصد از مبتلایان به بیماری دیابت، این بیماری را به طور ارثی دارند و درصد بسیاری بالایی از بیماران دیابتی، به دلیل سبک اشتباه زندگی به این بیماری دچار شده اند که بعد از سن 40 سالگی، شایع تر می باشد.

تحت نظر پزشک بودن

نکته دیگری که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم، این بود که مادر و پدرهایی که به بیماری دیابت مبتلا هستند و قصد دارند که بچه دار شوند،

باید در همان ابتدا تحت نظر پزشک متخصص باشند و با اقدامات کنترلی، سلامت کودک خود را به طور کامل حفظ کنند، البته توجه داشته باشید که این موضوع بسیار مهمی است و نباید نسبت به آن سهل انگاری صورت بگیرد.

در این مقاله سعی بر این داشتیم که مطالب مهمی هم در رابطه با ژن ها، بیماری های وراثتی، نحوه به ارث رسیدن ژن ها از والدین و موارد دیگری از این قبیل بحث کنیم و علت آن هم فقط این بود که موضوع اصلی بهتر و آسان تر فهمیده شود،

تحت نظر پزشک بودن
تحت نظر پزشک بودن

البته این اتفاق هم افتاد، اگر چه سعی بر این داشتیم که مطالب را به طور ساده بیان کنیم و از بیان اطلاعات تخصصی و پیچیده خودداری کردیم تا افرادی هم که اطلاعات تخصصی ندارند، بتوانند از مطالب گفته شده استفاده کنند.

همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم، بیماری دیابت هیچ درمانی ندارد و تنها راه مقابله با آن در ابتدا پیشگیری و بعد از آن، کنترل می باشد، باز هم پیشنهاد می کنیم که در صورت اقدام برای بچه دار شدن، پزشک خود را در جریان بگذارید و به توصیه های او دقت و توجه کافی داشته باشید.

امیدواریم از خواندن مطالب فوق لذت برده باشید و برای شما مفید و موثر بوده باشند.

مقالات زیر را حتما مطالعه کنید

9 پاسخ

  1. من مبتلا به دیابت هستم و قصد باردار شدن دارم آیا دیابت برای جنین خطرناکه؟

  2. اینقدر حاشیه رفتین که اصل موضوع رو فراموش کردین آدم میره یه سایت دیگه رو بررسی کنه

    1. درورد بر شما. اگر طبق نظر دکتر نیاز به اسلیو معده باشد، آیا این عمل دردناک است؟ دوره نقاهت چقدر است؟

  3. به طور کلی دیابت نوع یک می‌تونه از طریق وراثت به فرزند منتقل بشه ولی دیابت نوع ۲ پدر زیاد تاثیر گذار نیست
    نگران نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید