بهترین کلینیک درمان چاقی

بهترین کلینیک درمان چاقی

بهترین کلینیک درمان چاقی
بهترین کلینیک درمان چاقی

در این مقاله قصد داریم در قالب موضوع بهترین کلینیک درمان چاقی ، به بحث و گفت و گو بپردازیم.

ابتدا بایستی بگویم که در طول سالیان گذشته، نسبت 20 سال گذشته حدودا 5 درصد افزایش یافته است. علاوه بر جنبه های محیطی؛ عوامل ژنتیکی نیز بر چاقی افراد بسیار مؤثر می باشد. افراد چاق تحت تاثیر سروتین، نوراپی نفرین و . . . احساس گرسنگی به آن ها دست می دهد که این حس به صورت سیری ناپذیری می باشد.

البته این عامل می تواند مهم ترین عامل در بروز چاقی باشد. امروزه افراد بیش تر به فکر تناسب اندام بوده و سعی دارند بهترین و ساده ترین روش را انتخاب نمایند.

بهترین کلینیک درمان چاقی
بهترین کلینیک درمان چاقی

رسیدن به تناسب اندام

گاهی اوقات افراد تمام ریسک های جراحی و روش هایی از این قبیل را به جان می خرند، تا تنها به تناسب اندام مورد نظر خود برسند. هم چنین با توجه به رشد آمار چاقی کلینیک هایی جهت این رفع این مشکل در حال فعالیت می باشند.

که با توجه به ازدیاد این کلینیک ها و سودجویی و کلاهبرداری هایی که در این زمینه پیش آمده است. افراد برای درمان چاقی با جراحی خود و رسیدن به تناسب اندام؛ به دنبال بهترین کلینیک درمان چاقی می باشند.

رسیدن به تناسب اندام
رسیدن به تناسب اندام

امروزه بیماری چاقی بسیار فراگیر شده و از مهم ترین دغدغه های افراد به شمار می رود. هم چنین توجه داشته باشید که چاقی زیاد، موجب از دستد رفتن اعتماد به نفس شده و بر روابط اجتماعی فرد تاثیر منفی می گذارد.

علاوه بر چاقی بیمار هایی همراه آن می باشد که از جمله آن ها می توان به بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، افسردگی و . . . اشاره داشت. برای رفع این، ضمن رعایت رژیم غذایی اصولی و استاندارد روش هایی وجود دارد که می توان از این بیماری مهلک نجات پیدا کرد.

در این مقاله ما تمامی روش هایی که می تواند به شما در لاغر شدن کمک کند را به طور کامل ارائه نموده و بررسی کامل آن خواهیم پرداخت . پس در ادامه با ما همراه باشید.

در ادامه ی این مقاله ضمن بررسی و تحلیل موضوع بهترین کلینیک درمان چاقی، به سؤالات زیر پاسخ داده می شود.

چاقی چیست؟

درمان چاقی با دارو، رژیم غذایی یا جراحی ؟

جراحی بندینگ چیست ؟

هدف از درمان چاقی به روش گاستریک مید بند چه می باشد ؟

در جراحی مید بند؛ مید بند چگونه تنظیم می شود ؟

مزیت های لاپاروسکوپی و میدبند چیست ؟

ریسک جراحی چه بوده و مید بند به چه افرادی توصیه می گردد ؟

میدبند با ایمپلنت هایی که با آن مشابه می باشد؛ چه تفاوت هایی دارد ؟

عوارض عمل جراحی بای پس معده چیست ؟

پس از انجام جراحی بای پس معده باید چه رژیم غذایی رعایت شود ؟

عمل اسلیو گاستر کتومی چیست ؟

مزایا و معایب عمل اسلیو گستر کتومی چیست ؟

بعد از انجام عمل اسلیو گستر کتومی؛ چه رژیم غذایی بایستی رعایت شود ؟

جهت درمان چاقی؛ رعایت چه رژیم غذایی مفید می باشد ؟

در کلینیک های درمان چاقی، معمولا چه دستگاه هایی وجود دارد و چه کارهایی انجام می شود؟

 

چاقی چیست؟

به طور کلی چاقی این گونه تعریف شده است که، فردی که دارای اضافه وزن بوده یا وزن غیر ایده آلی دارد را میگوییم آن فرد مبتلا به چاقی می باشد.

برای به دست آوردن وزن ایده آل در آقایون، معیار تشخیص به این صورت می باشد که عددی که نشان دهنده ی قد فرد می باشد را 100 تا از آن کم می کنند و به نسبت آن وزن ایده آل مشخص می شود. برای تشخیص این موضوع در خانم ها طول قد را 105 تا از آن کم می کنند تا وزن ایده آل در آن ها به دست آید.

چاقی چیست؟
چاقی چیست؟

حجم توده ای بدن

BMI  (Body Mass Index ) اصطلاحا همان حجم توده ای بدن می باشد که برای به دست آوردن آن مقدار وزن فرد به کیلو گرم را بر مجذور طول قد، تقسیم می کنند.

حال با توجه به همین معیار نیز می توان وجود چاقی یا لاغری را در افراد مشخص نمود. بدین گونه که اگر BMI فردی بین 35 الی 40 یا بیش تر از 40 باشد، هم چنین این فرد مبتلا به بیماری هایی باشد که از چاقی به وجود می آیند؛ می گویند فرد دچار چاقی مرضی یا مفرط می باشد. ضمن این که افرادی که BMI بالای 50 داشته باشند، چاقی آن ها جزء چاقی سوپر است.

ضممنا لازم به ذکر است که بگویم توجه داشته باشید که غالبا 30 درصد افراد چاق مستعد مبتلا شدن به بیماری آسم، فشار بالا در 35 درصد افرادی که دچار چاقی می باشند، دیابت و رفلاکس معده در 15 الی 20 درصد افرادی که مبتلا می باشند

این بیماری ها همراه آن ها خواهد بود. ضمن این که عموما این افراد به هیچ عنوان از ظاهر خود راضی نبوده و از اعتماد به نفس کافی برخوردار نمی باشند. همین عوامل باعث می شود این افراد هر چه زود تر به فکر درمان چاقی بیفتند و درصدد یافتن بهترین کلینیک درمان چاقی باشند.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین کلینیک درمان چاقی هستید

درمان چاقی با دارو، رژیم غذایی یا جراحی ؟

افرادی که دچار چاقی شده اند؛ بسیار در تلاشند تا با رعایت رژیم های غذایی، وزن خود را کاهش داده و به تناسب اندام برسند. البته شایان ذکر است که طبق آمار هایی که تا کنون منتشر شده تنها 4 درصد از این افراد قادر بوده اند؛ از این طریق به تناسب اندام مورد نظر خود رسیده و BMI بدن خود را زیر 35 نگه دارند.

ضمن این که توجه داشته باشید این کار به حدودا 1 تا 5 سال زمان نیاز دارند. بسیاری از افراد به زودی خسته شده و از رژیم های خود دست می کشند. اما بایستی بدانید که در افراد چاق، باید ابتدا تمام این روش ها را امتحان نموده و در صورت عدم موفقیت به سمت عمل های جراحی بروند.

درمان چاقی با دارو، رژیم غذایی یا جراحی ؟
درمان چاقی با دارو، رژیم غذایی یا جراحی ؟

دو دارو جهت درمان چاقی وجود دارد که به چنین افرادی توصیه می شود؛ ( البته طبق صلاح دید پزشک در بهترین کلینیک درمان چاقی ) یکی از این داروها Orlistat نام دارد که با مهار نمودن لیپاز پانکراس، جذب چربی هایی که به مصرف می رسند را حدودا 40 درصد کاهش می دهد.

Sibutramine

اما داروی دیگری که با آنان توصیه می گردد Sibutramine می باشد که با مهار پیش سیناپسی های گیرنده ی نور اپی نفرین؛ سروتونین موجود سبب افزایش بی اشتهایی در سیستم عصبی می گردد.

و اما آخرین راه در درمان چاقی اعمال جراحی می باشد. ضمن این که بایستی حتما پیش از انجام چنین عمل هایی؛ فرد کاملا از نوع عملی که بر روی آن اعمال خواهد شد و تمامی فواید و عوارض آن اطلاعات کافی داشته باشد.

هم چنین از مدتی قبل جهت تغییر سبک زندگی و الگو های رفتاری خود تلاش کرده باشد. ضمن این که کلینیکی که این عمل انجام می شود نیز بسیار مهم است که با انتخاب بهترین کلینیک درمان چاقی؛ همراهی مادام العمر پزشک و پرسنل را کنار خود داشته باشید.

البته لازم به ذکر است که افرادی که سن آن ها زیر 18 و بالای 60 سال می باشد، به سبب نداشتن ثبات روانی؛ این قبیل عمل های جراحی به هیچ وجه توصیه نمی گردد.

Sibutramine
Sibutramine

شما در حال مطالعه مقاله بهترین کلینیک درمان چاقی هستید

انواع عمل های جراحی :

به طور کلی عمل های جراحی را به 3 دسته تقسیم می نمایند :

  • عمل های جراحی ای که حجم معده را بسیار محدود می کنند. ( Restrictive )

این عمل های جراحی شامل VBG؛ AGB؛ SG می باشد.

  • عمل جراحی ای که با انجام آن جذب غذا به شدت کاهش می یابد. ( Malabsorbtive )

BPD  وB . P . D + Duidenal Switch نیز جزء این دسته می باشند.

  • دسته سوم نیز عمل جراحی ای می باشد که دو عمل بالا را با یکدیگر ترکیب می کنند.

این گروه شامل Gastric By pass نیز می باشد.

جراحی بندینگ چیست ؟

به وسیله ی عمل لاپاراسکوپی، مید بند را اطراف جدار خارجی معده هم چون حلقه ای که کاملا قابل تنظیم نیز می باشد؛ جای گذاری می نمایند. با این کار ( جای گذاری مید بند )، معده را به دو قسمت تقسیم می نمایند که بخش کوچک آن در قسمت بالا، و بخش بزرگ در پایین معده قرار می گیرد.

جراحی بندینگ چیست ؟
جراحی بندینگ چیست ؟

پس از اعمال این جراحی، آن قسمت کوچک تر که در قسمت بالایی قرار گرفته است . جزء اصلی معده قرار گرفته و منجر می شود بدون آن که از برش یا بخیه ای استفاده نمایند؛ حجم معده را به طور چشم گیری کاهش می دهند.

این عمل موجب می شود فردی که این جراحی بر معده ی او صورت گرفته، با اندک غذا احساس سیری نماید. ضمن این که آن حلقه هایی که به دور معده ایجاد نموده اند؛ عبور غذا به کندی صورت می گیرد.

به همین دلیل فرد در مدت طولانی بسیار احساس سیری کرده و هیچ میلی به غذا نخواهد داشت. همین امر موجب کاهش وزن بر اثر کاهش یافتن حجم غذای مصرفی می گردد.

هدف از درمان چاقی به روش گاستریک مید بند چه می باشد ؟

این عمل جراحی هم زمان با درمان چاقی اهداف زیادی را نیز در پی دارد که بهتر است در بهترین کلینیک درمان چاقی، و توسط پزشک متخصص صورت گیرد.

  1. اولین هدفی که جهت این عمل می توان به آن اشاره داشت؛ این می باشد که فرد دیگر قادر به پرخوری نخواهد بود. هم چنین عادت غذایی او کاملا تغییر کرده و موجب تغییر سبک زندگی می شود.
  2. ضمن تنگ نمودن حلقه ای که دور معده جای گذاری می گردد؛ می توان به راحتی به وزن ایده آل و تناسب اندام رسید.
  3. با توجه به وجود حلقه ی دور معده، با تغییر عادت غذایی می توان آن را به تدریج گشاد کرد.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین کلینیک درمان چاقی هستید

در جراحی مید بند؛ مید بند چگونه تنظیم می شود ؟

در این جراحی، حلقه ای اطراف معده جای گذاری می شود که جهت تنگ یا گشاد نمودن آن؛ هیچ نیازی به بیهوشی نمی باشد. این حلقه توسط پزشک تنظیم می شود که او توسط دستگاه ایکس ری، این کار را انجام می دهد.

البته برخی از پزشکان، بدون کمک گرفتن از دستگاه های رادیولوژی در مطب شخصی خود ؛ ضمن رعایت اصول و نکات کاملا بهداشتی، این حلقه را تنظیم می کنند.

غالبا در افرادی که این جراحی بر روی بدن آن ها اعمال می گردد؛ بعد از 3 الی 4 ماه دچار کاهش وزن می شوند. برای آن که قادر باشند بیش تر از آن وزن خود را کاهش دهند،

بایستی به پزشک خود مراجعه نموده و حلقه ی مورد نظر را با تزریق 5 الی 6 سی سی تنگ نمایند. ضمن این که لازم به ذکر می باشد که این مقدار تزریق و تنگ کردن حلقه، با توجه به شرایط فرد و تشخیص پزشک متخصص قابل تغییر می باشد.

مزیت های لاپاروسکوپی و میدبند چیست ؟

از مزیت های لاپاروسکوپی می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • برش ندادن و نبودن هیچ گونه اسکار طولانی بر روی شکم .
  • پس از 6 تا 7 ساعت بعد از عمل، بیمار کامل ریکاوری شده و قادر به راه رفتن خواهد بود.
  • مرخص شدن فرد فقط یک روز بعد از اعمال جراحی .
  • بعد از دو روز فرد قادر خواهد بود به طور معمول به انجام فعالیت های روزانه ی خود بپردازد.
  • در مقایسه با جراحی های باز، این عمل کاملا بی ضرر و دارای عوارض کم تری می باشد .
مزیت های لاپاروسکوپی و میدبند چیست ؟
مزیت های لاپاروسکوپی و میدبند چیست ؟

مید بند نیز از مزایای زیادی بر خوردار می باشد که در ادامه به آن می پردازیم :

جهت در نظر گرفتن ساز گاری بدن با مید بند ، آن را از سیلیکون، پلی استر و سولفات باریم می سازند.

  • به سبب در نظر گرفتن سلامت و زیبایی اندام فرد؛ مید بند را به طریق لاپاراسکوپی جای گذاری می نمایند تا هیچ اثری بر روی سطح شکم فرد باقی نگذارد.
  • غالبا ایمپلنت های مشابه مید بند دارای عوارض زیادی هم چون حالت تهوع و . . . می باشند که میدبند این گونه نمی باشد.
  • مید بند موجب به وجود آمدن هیچ گونه مشکل و اختلال در کار کرد دستگاه ها و ارگان های مختلف بدن نمی گردد. ضمن این که این مید بند را می توان بدون آن که مجددا مورد جراحی قرار گرفت و طبق برنه ی رژیمی و روند کم نمودن وزن، آن را تنظیم نمود.
  • مید بند بدون هیچ گونه عارضه و پیش آمدن هیچ ایراد و مشکلی، می تواند به صورت طولانی مدت در بدن فرد باقی مانده و بر خلاف دیگر جراحی ها قابل بازگشت می باشد. با توجه به این موضوع، فرد قادر به تجربه ی روش های دیگر خواهد بود و رضایت بیش تری نسبت به آن گزارش شده است.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین کلینیک درمان چاقی هستید

ریسک جراحی چه بوده و مید بند به چه افرادی توصیه می گردد ؟

همان گونه که مستحضر می باشید؛ قطعا هر گونه جراحی می تواند عوارض زیادی داشته و بسیار ریسک پذیر باشد. اما خب باید بگویم که قطعا عوارض چاقی بسیار بیش تر از این جراحی ها می باشد.

این عمل به گونه ای می باشد که غالبا آن را با عمل جراحی کیسه صفرا برابر می دانند و به همان اندازه ریسک پذیر می باشد. البته شایان ذکر می باشد که همین جراحی کیسه صفرا نیز، یکی از عوارضی می باشد که ضمن مبتلا شدن به چاقی، بروز نموده و موجب آن می شود.

ریسک جراحی چه بوده و مید بند به چه افرادی توصیه می گردد ؟
ریسک جراحی چه بوده و مید بند به چه افرادی توصیه می گردد ؟

زیرا کسانی که مبتلا به چاقی می باشند، کیسه صفرای آن ها برایشان عارضه و مشکل ایجاد می نماید که مجبور به جراحی اورژانسی آن می شوند.

پس بایستی توجه داشته باشید که پیش از انجام جراحی نسبت به آن اطلاعات کافی داشته و به بهترین کلینیک درمان چاقی مراجعه نمایید .

همان گونه که کمی قبل در این مقاله برایتان ارائه نمودیم؛ افرادی که سن ان ها کم تر از 18 و 60 سال بودف اعمال جراحی توصیه نمی گررد. اما مید بند در این افراد کاملا مفید و مؤثر می باشد.

به شرطی که BMI آن ها بالای 45 بوده و علاوه بر چاقی حداقل یکی از عوارض آن مانند قند خون بالا، فشار خون بالا، سندروم آپنه ی خواب و . . . را دارا باشند؛ به شدت توصیه می گردد.

ضمن این که بایستی بدانیدف غالبا تمام بیمارانی که کاندید جراحی مید بند می باشند باید طبق صلاح دید پزشک خود به متخصصان تغذیه، غدد، روان شناس، قلب و بیهوشی مراجعه نموده و مشاوره بگیرند. پس از آن نیز با انجام یک سری آزمایشات لازم، برای این عمل آماده شوند.

میدبند با ایمپلنت هایی که با آن مشابه می باشد چه تفاوت هایی دارد ؟

میدبند ساخت کشور فرانسه و کمپانی MID می باشد که هم اکنون در کل دنیا دارای تجربه ی 15 ساله می باشد. بر پایه ی گزارشات علمی دقیق که ارائه شده است در مقایسه با ایمپلنت های دیگر که تا کنون ارائه شده کاملا بی خطر و با عارضه ی کم گزارش نموده اند.

با توجه به این موضوع بسیار توجه داشته باشید که جهت انجام این عمل حتما به بهترین کلینیک درمان چاقی مراجعه نمایید. و مطئن باشید که از بهترین کمپانی، بهترین مید بند را تهیه نموده اند.

تاییدیه CE اروپا

هم چنین لازم به ذکر است که میدبند از تاییدیه CE اروپا بهره مند می باشد که طبق مجوز رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ وارد می نمایند.

هم چنین پس از اعمال جراحی روند کاهش وزن توسط پزشک و کلینیک درمانی مورد پیگیری و کنترل می باشد که به آن ها دستورات غذایی نیز داده می شود.

بسیار توجه داشته باشید که افرادی که پس از جراحی مید بند؛ از نوشیدنی و غذا های پر کالری استفاده نمایند، این عمل بر روی آن ها کاملا بی نتیجه خواهد بود. پس بایستی پس از اعمال این جراحی، به طور کامل به تمام توصیه های پزشک متخصص عمل نموده و به ان پایبند باشید تا هر چه سریع تر از بیماری چاقی رهایی یابید.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین کلینیک درمان چاقی هستید

8 قانون طلایی پس از جراحی میدبند :

بایستی حتما پس از این جراحی غذای خود را بسیار آرام میل نمایید. به طوری که خوردن یک تکه ی کوچک حدودا 40 دقیقه زمان شما را بگیرد.

بسیار بیش تر از مقدار معمول غذایتان را بجوید .

برای آن که حجم معده ی شما دوباره افزایش پیدا نکرده و حلقه ی معده بی اثر نگردد؛ بسیار توجه داشته باشید که از نوشیدن مایعات گاز دار یا شیرین مانند نوشابه، دلستر و . . . کاملا خود داری نمایید. چرا که حباب های موجود در این قبیل مایعات معده ی کوچک شده ی شما را بزرگ خواهد کرد.

8 قانون طلایی پس از جراحی میدبند :
8 قانون طلایی پس از جراحی میدبند :

برای نوشیدن مایعات توجه داشته باشید که در زمان مناسب مثلا بین وعده های غذایی خورده شود ( بیست دقیقه پیش از غذا و 1 ساعت پس از آن ). و به هیچ عنوان همراه غذا آب و نوشیدنی میل نکنید. چرا که همین عامل موجب افزایش یافتن حجم غذا می گردد که این حجم می تواند برای معده ی کوچک شما بسیار مضر واقع شود.

پیش از آن که غذا را وارد دهان خود نمایید؛ آن را به تکه های بسیار کوچکی تبدیل نمایید.

باید پیش از عمل جراحی به دندان پزشک مراجعه نموده تا از سلامت کامل آن ها مطئن شوید. پرا که بایستی غذا را بسیار خوب بجوید . به آرامی قورت دهید.

برای آن که احساس درد نکنید و دچار استفراغ نشوید. باید بلافاصله بعد از احساس سیری دست از غذا کشیده و به هیچ وجه به خوردن غذا ادامه ندهید.

از دومین ماه بعد از انجام این عمل جراحی؛ باید ورزش رو شروع کرده و بسته به نوع علاقه و توانمندی خود، ورزش مناسبی انتخاب نموده و آن را ادامه دهید.

عمل اسلیو گاستر کتومی چیست ؟      

این عمل جراحی که اسلیو گستر کتومی نام دارد؛ ضمن آستینی نمودن معده از جمله روش هایی می باشد که برای درمان چاقی مفرط بر روی افراد صورت می گیرد. این عمل جراحی بیش تر به کسانی توصیه می گردد که مکررا احساس گرسنگی می نمایند و BMI بدن آن ها بین 35 تا 45 می باشد.

ضمن انجام این عمل جراحی برشی عمودی به طول 6 سانتی متر از دریچه ی پیلور تا زاویه هیس، ایجاد می نمایند. هورمون گرلین که در بدن فرد مسئولیت ایجاد گرسنگی را بر عهده دارد؛ در این عمل به طور کامل برداشته می شود.

برداشته شدن حدودا 85 الی 95 درصد از معده

به طوری که می توان گفت؛ حدودا 85 الی 95 درصد از معده را در طی این عمل جراحی بر می دارند. که به موجب آن فرد بسیار کم تر از سابق احساس گرسنگی نموده و میل او به خوردن غذا به شدت کاهش پیدا می کند.

در طی انجام این عمل جراحی ؛ بعلاوه ی این که معده ی فرد را کوچک نموده و انجام اسلیو گستر کتومی، قسمتی از روده که در ابتدای آن بوده و دئودونوم نام دارد، به طور کامل جدا می گردد.

با این کار آنزیم هایی که در کیسه ی صفرا و پانکراس وجود دارند، جهت هضم غذا از راه دیگری به انتهای روده ی کوچک ریخته شده و باعث کاهش بسیار زیاد جذب غذا می شود.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین کلینیک درمان چاقی هستید

مزایا و معایب عمل اسلیو گستر کتومی چیست ؟

از مهم ترین مزیت هایی که می توان برای این عمل نام برد ؛ این است که طی انجام این عمل؛ فرد به شدت میل خود را نسبت به غذا از دست داده و خیلی زود احساس سیری می کند. ضمن این که عمل جذب غذا نیز در این فرد به طور چشم گیری کاهش می یابد که در نتیجه موجب کاهش وزن بسیار زیاد در فرد می شود.

معایب :

این عمل جراحی نیز؛ هم چون سایر روش ها دارای عوارض بوده و موجب است مشکلاتی را برای فرد به همراه داشته باشد.

در فردی که تحت چنین عملی قرار گرفته است، بایستی تا زمانی که زنده است مکمل های ویتامینی را دریافت نماید. چرا که با این عمل مواد مغذی و ویتامین ها به بدن او نرسیده و دچار کمبود فراوانی می شود.

ضمن این که باید بسیار توجه داشته باشید اگر این کمبود ویتامین را جبران ننماید؛ می تواند خطرات زیادی را به همراه داشته و اثرات بدی را به بدن فرد وارد نماید. هم چنین فردی که این عمل را انجام داده است باید به صورت مرتب از لحاظ کم خونیف پوکی استخوان و کمبود پروتئین چکاب شود.

بعد از انجام عمل اسلیو گستر کتومی چه رژیم غذایی بایستی رعایت شود ؟

رعایت رژیم غذایی پس از انجام عمل جراحی اسلیو گستر کتومی، دارای سه مرحله می باشد که در ادامه به تشریح تمامی مراحل آن خواهیم پرداخت :

اولین مرحله :

باید این فرد فقط از غذاهایی میل نماید که به صورت مایع بوده و به دمای اتاق رسیده اند، آب گوشتی که از صافی رد شده است، آب میوه هایی که به صورت کاملا طبیعی و در منزل گرفته شده، شیر کم چرب، ماست کم چرب و صرف سوپ هایی که میکس شده است. این رژیم غذایی را حدود 3 تا 4 هفته رعایت کرده و کاملا به آن پایبند باشد.

مرحله ی دوم :

در این مرحله که تقریبا از ماه دوم شروع می شود؛ فردی که این عمل بر روی او صورت گرفته باید غذاهایی را میل نماید که پوره ای بوده و هیچ گونه قطعه ی مجزایی در آن نباشد. ضمنا لازم به ذکر می باشد که رعایت این مرحله از رژیم نیز، تقریبا یک ماه می باشد.

مرحله سوم:

دو ماه قبل از این که فرد شروع به خوردن غذا های عادی نماید؛ بایستی غذا هایی را میل نماید که به یادگی جویده می شوند. مانند سبزی و میوه های پخته و کمپوت شده، گوشت چرخ شده یا به تکه های بسیار ریز تبدیل شده و دیگر غذا هایی از این قبیل.

از تمام طول این مدتی که خدمتتان بیان نمودیم؛ باید تعداد وعده ها را زیاد و از حجم آن بکاهید. ضمن این که حتما رعایت نمایید که از خوردن مایعات و آب همراه غذا به شدت بپرهیزید. به طوری که در این رژیم غذایی شما از 6 وعده غذا شروع کرده و به چهار وعده رسانده؛

سپس هنگامی که به رژیم معمولی رسیدید همان 3 وعده کافی می باشد. ضمنا رعایت نمایید که حتما در وعده های غذایی خود از مقدار زیاد پروتئین بهره مند گردید.

چرا که جهت ترمیم و نگهداری از بدن شما پس از انجام این عمل؛ رساندن پروتئین بسیار مهم می باشد.

هم چنین باید بگویم که بسیار به این نکته ی مهم توجه داشته باشید که مدت زمان این مراحلی که ارائه نمودیم. و رفتن به مرحله ی بعدی فقط و فقط به بدن فردی که این عمل بر روی او انجام شده است دارد. این که این رژیم غذایی با چه سرعتی بر بدن اوم تاثیر گذاشته و در الگوی غذایی او مؤثر می باشد.

به طور معمول، افرادی که تا کنون این عمل جراحی بر روی آن ها انجام شده است؛ پس از گذشت حدود 3 ماه قادر به خوردن غذا های عادی و سفت می باشند.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین کلینیک درمان چاقی هستید

مایعات :

در رژیم مایعات باید حتما توجه داشته باشید که از نوشیدنی هایی که دارای کافئین می باشند و هم چنین نوشیدنی های گاز دار شدیدا پرهیز نمایید.

ضمنا در هنگام نوشیدن آب؛ به هیچ وجه از تکه های یخ در آن استفاده نکنید. یا زمانی که قصد نوشیدن آب را دارید از نی یا بطری های نی دار استفاده نکنید.

چرا که با این کار حباب های هوا در آن ایجاد می شود که شدیدا موجب ناراحتی گوارش شما می شود. البته اگر نوشیدن مایعات برایتان سخت و دشوار بود، می توانید دمای آن را تنظیم نموده و مقداری لیمو ترش تازه به آن بیفزایید.

هم چنین بسیار توجه داشته باشید که به تمام توصیه های پزشک جراح خود عمل نموده و رژیم غذایی خود را کاملا جدی بگیرید.

جهت درمان چاقی؛ رعایت چه رژیم غذایی مفید می باشد ؟

در ادامه ما به شما 10 ماده ی غذایی را معرفی می نماییم که می تواند جهت درمان چاقی بسیار مفید واقع شود.

آب :

بر اساس تحقیقاتی که جدیدا به آن دست یافته و ارائه نموده اند؛ بر این موضوع بسیار اشاره دارند که نوشیدن آب، می تواند در روند کاهش وزن بسیار مؤثر بوده و به آن سرعت ببخشد.

محققان کشور آلمان بر این باورند که افرادی که حداقل 40 اونس آب در روز مصرف می کنند، متابولیسم آن ها حدود 40 درصد افزایش می یابد.

آب :
آب :

هم چنین شایان ذکر می باشد که این مایع حیات ؛ اشتهای افراد را به طور چشم گیری می کاهد و ضمن دفع تمامی سم های بدن و سدیم، نفخ شکم را از بین می برد. ضمن این که توجه داشته باشید، با مصرف کافی آب دیگر تشنگی را با گرسنگی اشتباه نخواهید گرفت.

چای سبز :

تحقیقات حاکی از آن می باشد که عصاره ی چای سبز؛ با افزودن میزان متابولیسم بدن افراد، به کاهش وزن آن ها کمک می نماید. هم چنین ضمن داشتن خاصیت ضد سرطانی در روحیه ی افراد اثر مثبتی دارد.

چای سبز :
چای سبز :

شما در حال مطالعه مقاله بهترین کلینیک درمان چاقی هستید

سوپ :

زمانی که شما پیش از میل غذا، مقداری سوپ بخورید؛ سبب می شود که غذای بسیار کم تری میل نموده و سبب کاهش وزن می گردد. طبق تحقیقاتی که در این قالب صورت گرفته شده است، خوردن سوپ می تواند در کاستن اشتها تاثیر شگفت انگیزی داشته باشد. به این دلیل که در این ماده ی غذایی مقدار مایعات بسیار زیاد می باشد.

سوپ :
سوپ :

گریپ فروت :

باید با قاطعیت کامل بیان کنم که رژیم گریپ فروت افسانه نمی باشد. طبق تحقیقاتی که بر روی افراد صورت گرفته؛ افرادی که در رژیم غذایی خود از گریپفروت استفاده کرده اند، حدودا 4 پوند دچار کاهش وزن شده اند.

زیرا این میوه ویژگی بسیار خاصی دارد که سرشار از ویتامین c بوده و ضمن کاهش مسزان انسولین موجود در خون، سبب کاهش وزن می شود.

گریپ فروت :
گریپ فروت :

گلابی و سیب :

طبق تحقیقاتی بر روی زنان صورت گرفته شده، بانوانی که در رژیم غذایی از 3 سیب یا گلابی متوسط یا کوچک استفاده نموده اند؛ نسبت به سایر خانم ها وزن بیش تری را کم نموده اند.

به طور کلی افرادی که از رژیم غذایی میوه خواری پیروی می نمایند؛ از میزان کالری کم تری بهره مند می گردند که همین موضوع سبب جذب فیبر بالا شده و حس گرسنگی در فرد به طور چشم گیری کاهش می یابد. همین دلیل بسیار محکمی بر کاهش وزن شده و فرد قادر به خوردن غذای زیادی نخواهد بود .

گلابی و سیب :
گلابی و سیب :

کلم بروکلی :

محققان زیادی به این نتیجه رسیده اند که بین جذب کلسیم و کاهش وزن، رابطه ی مستقیمی وجود دارد. کلم بروکلی ضمن سرشار بودن از ویتامین c ، دارای کلسیم فراوانی نیز می باشد که به سبب داشتن همان ویتامین در خود، جذب کلسیم در بدن توسط این ماده  بسیار بالا می باشد.

کلم بروکلی :
کلم بروکلی :

یک فنجان کلم بروکلی، تقریبا 20 کالری دارد که سرشار از ویتامین آ و فیبر می باشد. کلم بروکلی ضمن مقابله با چربی ها، دارای مواد گیاشیمی می باشد که موجب تقویت سیستم ایمنی می گردد. البته همین عامل بسیار مهم، می تواند بدن شما را از بیماری ها محافظت نماید.

ماست کم چرب :

همان گونه که همگی شما اطلاع دارید؛ محصولات لبنی می توانند بر روند کاهش وزن تاثیر بسزایی داشته و به آن کمک شایانی نماید. افرادی که از رژیم غذایی کم کالری پیروی می نمایند؛

با قرار دادن حدود 3 تا 4 وعده در روز ، به نسبت کسانی که از مواد لبنی استفاده نمی کنند، وزن کم تری از دست داده اند. ضمنا لازم به ذکر می باشد که ماست کم چرب یک منبع بسیار غنی کلسیم می باشد که به شما توصیه می نماییم در روز تقریبا 500 میلی گرم از آن مصرف نمایید.

ماست کم چرب :
ماست کم چرب :

گوشت بوقلمون بدون چربی :

گوشت بوقلمون بدون چربی؛ جزء غذا هایی می باشد که بسیار مورد توجه ورزشکاران بوده و ضمن چربی سوزی بالای این ماده ی غذایی ، از محبوبیت بالایی بر خوردار می باشد.

در این زمینه بسیار تحقیق انجام شده که ثابت نموده اند؛ پروتئین با ساختن ماهیچه های جدید، سبب افزایش متابولیسم افراد شده و چربی بسوزاند. ضمن این که با مصرف گوشت بوقلمون بدون چربی قادر خواهید بود مکیزان کالری بیش تری را بسوزانید.

گوشت بوقلمون بدون چربی :
گوشت بوقلمون بدون چربی :

آرد جو دو سر :

آرد جو دو سر از گروه کربوهیدرات می باشد که برای سلامت قلب نیز بسیار سود مند می باشد. این ماده ی غذایی سرشار از فیبر بوده و با کلسترول مقابله می نماید.

هم چنین آرد جو دو سر ضمن حلال چربی باعث می شود معده ی شما کامل پر شود و شما انرژی لازم جهت انجام کار های روزانه ی خود داشته باشید.

آرد جو دو سر :
آرد جو دو سر :

هم چنین به این نکته ی بسیار مهم توجه داشته باشید که از خوردن انواع آماده ی این ماده که در بازار می باشد اجتناب نموده و بدانید که آرد جو دو سر کهنه عاری از هر گونه ماده ی معدنی، ویتامین و فیبر می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین کلینیک درمان چاقی هستید

فلفل تند :

طبق تحقیقاتی که تا کنون بر این ماده ی غذایی انجام شده است؛ دریافته اند خوردن فلفل تند می تواند اشتهای شما را به شدت کاهش داده و میزان متابولیسم بدن شما را افزایش دهد. هم چنین این ماده ی غذایی باعث می شود شما میزان کالری بیش تری بسوزانید.

 

در کلینیک های درمان چاقی، معمولا چه دستگاه هایی وجود دارد و چه کارهایی انجام می شود؟

در اغلب کلینیک های مربوط به لاغری یا همان درمان چاقی، دستگاهی با عنوان کویتیشن موجود می باشد. این دستگاه بسیار شبیه دستگاه های سونوگرافی است.

در تکنیک مربوط به استفاده از دستگاه کویتیشن، از امواج فرا صوت یا همان التراسوند استفاده می شود، این امواج را به سطوح زیرین پوست فرد مورد نظر می تابانند.

در این حالت توده های چربی که با آب نیز مخلوط هستند، به صورت تکه تکه می شوند. در زمان تابش امواج التراسوند به سطوح زیرین پوشت فرد مورد نظر و بر اثر برخورد آن امواج با آب ترکیب شده با چربی ها، یک سری حباب تشکیل می شود که به آن ها کویتیشن می گویند و شاید علت اصلی نام گذاری این دستگاه نیز همین حباب های تشکیل شده باشد.

سوالی که در اینجا مطرح است این می باشد که : دستگاه کویتیشن برای چه بخش ها و قسمت هایی از بدن افراد چاق مناسب می باشد.

در کلینیک های درمان چاقی، معمولا چه دستگاه هایی وجود دارد و چه کارهایی انجام می شود؟
در کلینیک های درمان چاقی، معمولا چه دستگاه هایی وجود دارد و چه کارهایی انجام می شود؟

مهم ترین مزایا و کاربردهای این دستگاه در کلینیک های درمان چاقی برای قسمت های ذیل از بدن فرد می باشد:

*مردانی که سایز سینه آن ها بزرگ می باشد.

*افرادی که دارای اضافاتی از چربی در بخش های اطراف بازو و یا پشت بازوهای خود هستند.

*آن دسته از اشخاصی که پهلوهایی نسبتا برآمده و چاق دارند.

*بخش های میانی و داخلی زانو در افراد سنگین وزن و چاق.

*آن هایی که دارای شکم های چاق و از طرفی افتاده هستند.

مهم ترین مزایا و کاربردهای این دستگاه در کلینیک های درمان چاقی برای قسمت های ذیل از بدن فرد می باشد:
مهم ترین مزایا و کاربردهای این دستگاه در کلینیک های درمان چاقی برای قسمت های ذیل از بدن فرد می باشد:

مهم ترین فواید و مزایای دستگاه کویتیشن چیست؟

از مهم ترین مزایای این دستگاه کاربردی در کلینک های درمان چاقی می توانیم موارد زیر را اشاره داشته باشیم:

*درمان و رفع مشکلات ناضی از چاقی به ویژه در چاقی های موضعی، با این دستگاه، به صورت ماندگار و دراز مدت می باشد.

*استفاده از این دستگاه دارای هیچ گونه عوارضی نیست و از طرفی نیز به طور کامل، چربی ها را از بین می برد.

*قدرت این دستگاه و تکنیک مربوطه بسیار زیا  می باشد، به شکلی که حتی در استفاده آن در یک جلسه نیز، فواید و نتایج چشم گیری دیده خواهد شد.

*استفاده از این دستگاه، دارای هیچ گونه درد و یا آثاری از تورم و کبودی نمی باشد.

*البته استفاده از دستگاه کویتیشن برای آن دسته از افراد مبتلا به بیماری های مربوط به فشار خون، دیابت، کلسترول بالا و دارای کبد چرب مناسب نبوده و از طرف ما هم توصیه نمی شود.

دستگاه دیگری که معمولا در کلینیک های درمان چاقی مورد استفاده قرار می گیرد و آن هم شبیه کویتیشن، دارای کاربردهای نسبتا فراوانی می باشد، دستگاهی تحت عنوان شاک ویو می باشد. این دستگاه دارای طول موج های صوتی می باشد. در ادامه به بحث و بررسی میزان تاثیرات دستگاه شاک ویو بر درمان چاقی افراد می پردازیم.

دستگاه شاک ویو چیست و چه تاثیری بر لاغری دارد ؟

در افرادی که از چاقی رنج می برند، ایجاد سلولیت نیز معضل بسیار بزرگی برای آنان به شمار می رود که امروزه دستگاه های به روز و زیادی جهت درمان آن به وجود آمده اند.

یکی از این دستگا ها شاک ویو می باشد که در بهترین کلینیک درمان چاقی می توان این دستگاه را یافت. در واقع می توان گفت که دستگاه شاک ویو، سلولیت را به صورت تخصصی درمان می نماید که در کنار سایر دستگاه های لاغری مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه شاک ویو چیست و چه تاثیری بر لاغری دارد ؟
دستگاه شاک ویو چیست و چه تاثیری بر لاغری دارد ؟

البته لازم به ذکر می باشد که سلولیت به معنای چاقی نمی باشد، چرا که این موضوع محدود به نقاط خاصی از بدن افراد می گردد که این نقاط می تواند لگن، ران و شکم باشد. سلیولیت ها در نتیجه ی تغییرات گوناگونی پیش می آید که در ساختار بیو شیمیایی، هیستو شیمی، و واکنش های التهابی پیش می آید.

ایجاد سلولیت در زنان با گرفتن زیبایی بدن آن ها موجب از دست رفتن اعتماد بنفس شان شده و عوارض روانی برای آن ها در پی دارد. در بهترین کلینیک درمان چاقی؛ این دستگاه مورد ارائه ی عموم مردم قرار گرفته شده است.

یکی از نکات مهم در استفاده از دستگاه شاک ویو، این است که حتی بیمار در جلسه اول استفاده از این دستگاه نیز، تاثیرات فروان آن را می بیند و پس از سپری شدن چند جلسه دیگر، این میزان تاثیرات به مقدار کامل و صددرصدی می رسد.

چه کسانی نمی توانند برای درمان چاقی خود، از دستگاه و روش مربوط به شاک ویو استفاده نمایند. این افراد شامل موارد ذیل می باشند:

*خانم هایی که باردار بوده و یا شیرده می باشند. ایشان مناسب نوع درمان با دستگاه شاک ویو نمی باشند.

*افرادی که دارای یکی از انواع بیماری های پوستی می باشند.

*آن های که به یکی از انواع سرطان ها مبتلا هستند و یا به انجام دوره های مختلف شیمی درمانی مشغول هستند.

*افرادی که به مصرف داروهای ضد انعقاد خون مشغول می باشند.

*آن دسته از افرادی که به بیماری سل دچار شده اند.

*بیماران مبتلا به بیماری پیس میکر قبلی.

*اشخاصی که دارای یکی از انواع بیماری های مرتبط با سیستم ایمنی بند، نظیر ام اس می باشند.

یکی دیگر از تجهیزات مهم و پرکاربرد در کلینک های موسوم به لاغری و یا درمان چاقی، به روشی تحت عنوان EMS  مربوط می باشد. در واقع روش ذکر شده، یک نوع ورزش از نوع برقی یا الکتریکی می باشد.

البته در این جا از الکتریسیته با فرکانس و بسامد پایینی استفاده می شود. در این روش معمولا تا یکصدوپنجاه ضربه توام با مقداری ضعیف الکتریسیته با انرژی پایین، به بخش های مختلف یدن فرد، وارد می شود. به این صورت عمده چربی های موجود در بدن فرد چاق، به ماهیچه و عضله تبدیل خواهند شد.

چه کسانی نمی توانند برای درمان چاقی خود، از دستگاه و روش مربوط به شاک ویو استفاده نمایند. این افراد شامل موارد ذیل می باشند:
چه کسانی نمی توانند برای درمان چاقی خود، از دستگاه و روش مربوط به شاک ویو استفاده نمایند. این افراد شامل موارد ذیل می باشند:

در این متد بهتر است که برای نتیجه گیری بهتر، خود فرد نیز دینامیک و پویا باشد و ثابت نماند و در واقع خودش نیز تحرک داشته باشد.

در ادامه به شرح روش ems  که در اکثر کلینیک های مربوط به درمان چاقی مورد استفاده قرار می گیرد، می پردازیم:

در این متد بخش اعظمی از ماهیچه ها و عضلات فرد، با کمک یک سری تمرینات حرکتی، تحریک می شوند و به این صورت عضلات فرد مورد نظر، رشد کرده و قوی تر می شوند.

همچنین در هنگام انجام دوره مربوط به ems  بهتر است که از ورزش هایی نظیر ژیمناستیک نیز بهره ببرید. عمده فواید و تاثیرات این ورزش مربوط به انجام حرکات انعطافی در بدن می باشد.

در نهایت در این روش، چربی های فراوانی در بدن فرد از بین می رود و به جای آن، عضلات رشد کرده و تقویت می شوند. از مهم ترین فواید این روش، می توان رسیدن بیشتر خون به بافت های مختلف بدن را اشاره کرد.

با حذف و از میان رفتن چربی های بدن و در عین حال رشد و تقویت بیشتر عضلات شخص، دردهای موضعی ایشان نیز از میان می رود.

مقالات زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید