بهترین روش لاغری در خانه

فهرست مطالب

آیا می‌دانید بهترین روش لاغری در خانه چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این ‌مورد با ما همراه شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین روش لاغری با ما در تماس باشید.

09120174510

طبق آمار دریافت ‌شده تحت نظر سایت سازمان بهداشت جهانی، در بین مردم دنیا حدوداً ۱٫۹ میلیون نفر دچار مشکل چاقی می‌باشند. افراد بزرگسال حدوداً ۳۹ درصد از آن‌ها را تشکیل می‌دهند که متأسفانه باعث شده است تا نگرانی‌های مربوط به این دسته از افراد روز به ‌روز بیشتر شود.

مقدمه

بهترین روش لاغری در خانه
بهترین روش لاغری در خانه

بر اساس گفته‌های سازمان جهانی؛ افرادی که دچار اضافه‌ وزن و چاقی هستند، حتما باید از طریق روش‌های مختلف تلاش کنند تا در محدوده وزنی نرمال قرار بگیرند. در صورتی که هیچ ‌گونه عملکردی برای کاهش وزن انجام ندهند، قطعا ممکن است جان آن‌ها به خطر بیفتد.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین جراح لاغری در تهران دیدن کنید.

برای رسیدن به هدف کاهش وزن، روش‌های پزشکی و خانگی متعددی وجود دارد

برای رسیدن به هدف کاهش وزن، روش‌های پزشکی و خانگی متعددی وجود دارد. اما از نظر برخی از افراد به دلیل شرایط مختلفی که دارند، سالم‌ترین روش کاهش وزن، ورزش کردن و استفاده از نکات مختلف در خانه می‌باشد.

تمامی این موارد نیاز به اراده و صبر دارد تا افراد بتوانند به تناسب اندام خود برسند. روش‌های مختلف دیگری برای کاهش وزن وجود دارد که امکان دارد، سلامت افراد را به خطر بیندازد. اما همواره بهترین روش لاغری در خانه است.

برای رسیدن به هدف کاهش وزن، روش‌های پزشکی و خانگی متعددی وجود دارد
برای رسیدن به هدف کاهش وزن، روش‌های پزشکی و خانگی متعددی وجود دارد

مطالب غیر علمی بسیار زیادی در باره لاغری در اینترنت پیدا می‌کنید، اما لازم است بگوییم که اغلب روش‌های توصیه‌ شده، کاربردی و اصولی نیستند.

اگر قصد دارید در خانه لاغر کنید، در این مقاله روش‌های مختلفی را برای شما ارائه خواهیم داد تا در کمترین زمان ممکن، نتیجه خوبی از کاهش وزن بگیرید. پس با ما در ادامه همراه باشید.

نکات مهم در بهترین روش لاغری در خانه 

نکات مهم در بهترین روش لاغری در خانه 
نکات مهم در بهترین روش لاغری در خانه

مطالبی که در این مقاله ارائه می‌دهیم، عبارتند از:

علمی‌ترین و بهترین روش لاغری در خانه شامل چیست؟

اضافه کردن انواع پروتئین‌ها به رژیم‌های غذایی

میل کردن غذای کامل و تک ‌ماده ای

عدم استفاده از غذاهای فرآوری شده

مصرف میان وعده‌های سالم در خانه

محدود کردن مصرف قند تا جای ممکن

نوشیدن آب بسیار در طول روز

نوشیدن مداوم قهوه بدون شکر

مصرف مکمل‌های حاوی گلوکومانان

عدم مصرف کالری مایع

محدود کردن مصرف کربوهیدرات تصفیه شده

نوشیدن چای سبز شیرین نشده

افزایش مصرف میوه و سبزیجات

کالری شماری در برخی مواقع

استفاده از بشقاب‌های کوچک‌تر در وعده‌های غذایی

استفاده از رژیم‌های کم کربوهیدرات

جویدن آهسته مواد غذایی

جایگزین کردن روغن نارگیل با چربی‌های مصرفی

اضافه کردن تخم‌ مرغ به رژیم غذایی

مصرف فلفل و تند کردن غذاها در رژیم

افزایش مصرف پروبیوتیک ها

داشتن خواب کافی و مفید

افزایش دادن مصرف انواع فیبرها

مسواک زدن بعد از مصرف هر وعده غذایی

مقابله کردن با اعتیاد به مصرف غذاها

انجام تمرینات کاردیو

مصرف پروتئین وی یا آب پنیر

تمرین خوردن مواد غذایی با آگاهی

تمرکز کردن روی تغییر سبک زندگی

مصرف سالاد قبل ‌از وعده‌های غذایی

مصرف وعده صبحانه برای کاهش وزن

حذف غذاهای تهیه‌ شده از دانه سفید

مصرف وعده‌های غذایی کوچک‌ تر در فاصله‌های منظم

ورزش کردن صبحگاهی

انجام تمرینات هوازی

کمک گرفتن از ورزش‌هایی برای سوخت ‌و ساز بیشتر

مصرف قارچ برای کاهش وزن

مصرف ماست قبل ‌از وعده‌های غذایی

استفاده از سرکه سیب برای کاهش وزن

اجتناب از مصرف غذاهای نمک‌دار

جایگزین کردن عسل با شکر

مصرف روغن زیتون

سخن آخر

 

علمی‌ترین و بهترین روش لاغری در خانه شامل چیست؟

روش‌های مختلفی برای رسیدن به کاهش وزن و لاغری تحت نظر پزشکان و پژوهشگران توصیه می‌شوند. البته مهم‌ترین نکته این است که بدانید نمی‌توانید در کمترین زمان ممکن به وزن دلخواه خود برسید و قطعا باید در راه رسیدن به کاهش وزن، صبوری پیشه کنید.

مساله مهم این است که سلامت شما و کاهش وزن از طریق عملکردهای طبیعی انجام بگیرد و هیچ‌ گاه روش‌های نامعقول دیگری باعث به خطر انداختن سلامتی شما نشود. قصد داریم در این مطلب در رابطه با بهترین روش لاغری در خانه مطالبی را در اختیار شما قرار بدهیم.

پیشنهاد می کنیم از پست کوچک کردن معده دیدن کنید.

علمی‌ترین و بهترین روش لاغری در خانه شامل چیست؟
علمی‌ترین و بهترین روش لاغری در خانه شامل چیست؟

برخی از تغییر عادات و نکته‌های کوچک وجود دارد که در صورت رعایت آن‌ها می‌توانید نتیجه‌ی لذتبخشی از کاهش وزن را دریافت کنید. پس با اصلاح سبک زندگی خود بهترین روش ممکن برای کاهش وزن را پیش گرفته اید. در ادامه خواهیم گفت که چه نکاتی می‌تواند برای رسیدن به کاهش وزن در خانه برای شما مفید باشد.

اضافه کردن انواع پروتئین‌ها به رژیم‌های غذایی

بهترین روش لاغری در خانه اضافه کردن پروتئین‌ها به رژیم‌های غذایی می‌باشد. هنگامی‌ که صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، به این نکته مرسیم که پروتئین‌ها، پادشاه مواد مغذی هستند. بهتر است بدانید که بدن هر انسانی کالری‌های بسیاری را در هنگام هضم پروتئین‌ها می‌سوزاند.

در واقع مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین، باعث افزایش دادن سوخت ‌و ساز بدن می‌گردد و کمک می‌کند تا بدن انسان‌ها بین ۸۰ تا ۱۰۰ کالری بیشتر در طول روز بسوزاند.

همین‌طور استفاده از رژیم‌هایی که بر پایه پروتئین می‌باشند، می‌توانند احساس سیری افراد را در طول روزمره افزایش دهند و با کاهش یافتن اشتهای افراد، دیگر فرد میلی به خوردن غذاهای متعدد نخواهد داشت.

اضافه کردن انواع پروتئین‌ها به رژیم‌های غذایی
اضافه کردن انواع پروتئین‌ها به رژیم‌های غذایی

برخی از مطالعات و تحقیقات در این زمینه نشان می‌دهد که افراد در چنین رژیم‌هایی می‌توانند حدوداً ۴۰۰ کالری کمتر به نسبت دیگر روزها از مواد غذایی استفاده داشته باشند.

به این نکته دقت داشته باشید که حتی برخی از رژیم‌های ساده که حاوی مصرف تخم‌ مرغ به‌ عنوان یک پروتئین مقوی برای صبحانه می‌باشند، اثربخشی بالایی روی کاهش وزن خواهند داشت و بسیار کاربردی هستند.

میل کردن غذای کامل و تک ‌ماده ای

یکی دیگر از روش‌های کاردرست و حرفه‌ای برای کسب سلامتی بیشتر و کاهش وزن در خانه، استفاده کردن از مواد غذایی است که با کمترین مواد اولیه تهیه شده‌اند.

میل کردن غذای کامل و تک ‌ماده ای
میل کردن غذای کامل و تک ‌ماده ای

چون این کار باعث می‌شود تا هر گونه مصرف قند، چربی و دیگر مواد اضافی از وعده‌های غذایی افراد حذف گردد. بنابراین عامل بسیار مهمی برای جلوگیری از چاقی است. پس این روش نیز کمک بسیار زیادی به تعادل وزن خواهد کرد.

عدم استفاده از غذاهای فرآوری شده

حتما همه شما می‌دانید که برای تهیه کردن غذاهای فرآوری شده، میزان زیادی چربی و شکر استفاده‌ شده است. در نهایت این عامل باعث می‌شود تا این غذاها کالری بسیار زیادی را داشته باشند و کمک می‌کند تا چاقی در بدن افراد بیشتر گردد.

همین‌طور مصرف غذاهای فرآوری شده به هر نحوی مهندسی شده‌اند که باعث می‌شوند افراد بعد از مصرف میزان زیادی از آن‌ها احساس سیری نداشته باشند و همچنان میل به خوردن غذاهای مختلف داشته باشند.

عدم استفاده از غذاهای فرآوری شده
عدم استفاده از غذاهای فرآوری شده

مصرف این دسته از غذاها نیز می‌تواند سبب تقویت اعتیاد به مصرف غذاهای مختلف در طول روزمره گردد و عامل مخربی برای رسیدن به کاهش وزن است. پس بهترین روش لاغری در خانه، کنترل کردن مواد غذایی است. بهتر است از مصرف موادی همچون کالباس، سوسیس و میان وعده‌های مختلف اجتناب کرد.

مصرف میان وعده‌های سالم در خانه

مطالعات بسیار زیادی توانست ثابت کند که بهترین روش لاغری در خانه استفاده از میان وعده‌های مفید می‌باشد. این‌ که در خانه وعده‌های غذایی سالم نگه دارید، تاثیر بسیار زیادی در کاهش وزن و تغییر عادات نادرست غذایی شما خواهد گذاشت.

به ‌عنوان نمونه در صورت وجود هر کدام از میان وعده‌های سالم در خانه، دیگر به سراغ مصرف خوراکی‌های غیر مجاز نخواهید رفت و استفاده ناسالم از مواد غذایی پر ضرر را برای خود و خانواده‌تان به حداقل می ‌رسانید.

مصرف میان وعده‌های سالم در خانه
مصرف میان وعده‌های سالم در خانه

تعداد بسیار زیادی میان وعده‌های طبیعی وجود دارند که از نظر پزشکان فواید بسیار زیادی برای بدن دارد و در پروسه کاهش وزن نیز مؤثر واقع می‌ شود. درست کردن هر کدام از این میان وعده‌ها کار بسیار دشوار و سختی نیست و می ‌توانید در هر کجا از آن‌ها استفاده کنید.

به‌ عنوان نمونه میان وعده‌هایی همچون میوه، آجیل، هویج، ماست‌های میوه‌ای کاملاً سالم می‌باشد که در مواقع اضطراری می‌توانید از آن‌ها در محل کار خود نیز استفاده داشته باشید و پروسه کاهش وزن خود را به ‌درستی سپری کنید.

محدود کردن مصرف قند تا جای ممکن

بهترین روش لاغری در خانه این است که کنترل خوبی برای استفاده از مواد غذایی قندی داشته باشید. محدود کردن استفاده از شکر و قند کمک بسیار زیادی به لاغری در خانه خواهد کرد.

زیرا استفاده قند بی‌اندازه تا میزان زیادی می‌تواند روی پدیدار شدن بیماری‌های مختلفی همچون دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و سرطان مؤثر واقع شود. امکان دارد بدون آگاهی کافی، در طول روز از مواد غذایی قندی متفاوتی استفاده داشته باشید.

به ‌عنوان نمونه در وعده‌های صبحانه از شکر استفاده داشته باشید و یا برای میل کردن چای خود قندهای متعدد مصرف کنید. بخش زیادی از آن قندها برای بدن مضر هستند و می‌توانند میزان گلوکز سطح خون را افزایش دهند. اسامی مختلفی برای هر کدام از قندها وجود دارد که در بسیاری از محصولات غذایی نیز به کار برده شده‌اند.

اگر روی بسته برخی از مواد غذایی را مطالعه کنید، خواهید دید که مواد تشکیل‌ دهنده آن‌ها برخی از قندها می‌باشند. پس بهتر است در کنترل در مصرف این دسته از موارد محدودیت داشته باشید.

هر چقدر که میزان قند مصرفی خود را در طول روز به حداقل برسانید، می‌توانید در راستای رسیدن به کاهش وزن و استفاده از یک رژیم غذایی اصولی موفق‌تر باشید. به ‌مرور زمان خواهید دید که کاهش دادن میزان قند مصرفی در طول چند روز چگونه می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

نوشیدن آب بسیار در طول روز

حتما شما نیز به معجزه مصرف آب اعتقاد دارید و بسیار شنیده‌اید که نوشیدن آب می‌تواند فواید بسیار زیادی را در بر داشته باشد. یکی از مهم‌ترین فواید آن کاهش دادن وزن است.

کمکی که نوشیدن آب در طول روز به کاهش وزن می‌کند، به ‌قدری زیاد است که نمی‌توانید از این نوشیدنی مفید غافل شوید. سوخت ‌و ساز بدن افراد یک ساعت بعد از نوشیدن نیم لیتر آب بسیار بیشتر خواهد شد و باعث می ‌شود که فرد بین ۲۴ تا ۳۰ درصد کالری بیشتری را در طول روز بسوزاند.

نوشیدن آب بسیار در طول روز
نوشیدن آب بسیار در طول روز

حتما شنیده‌اید که پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند که قبل ‌از هر وعده غذایی، نوشیدن آب کمک بسیار زیادی به کاهش دادن اشتها و کالری‌های دریافتی خواهد کرد. اهمیت این ‌موضوع برای افراد میانسال و سالخورده بسیار بیشتر می‌باشد.

پس بهترین روش لاغری در خانه نوشیدن آب مکرر می‌باشد. زیرا این نوشیدنی مفید برای کاهش وزن بسیار ضروری است. به خصوص هنگامی ‌که آن را جایگزین نوشیدنی‌های پرکالری و پرقند کنید، نتیجه‌ای بهتر از کاهش وزن دریافت خواهید کرد.

نوشیدن مداوم قهوه بدون شکر

۱ راه ‌حل دیگر که به‌عنوان بهترین روش لاغری در خانه شناخته می‌شود، مصرف قهوه می‌باشد.

این نوشیدنی از کالری ناچیزی برخوردار است که باعث افزایش یافتن سوخت‌ و ساز بدن می‌شود خوشبختانه تمامی مردم جهان به این‌ موضوع پی برده‌اند که قهوه به‌عنوان ۱ نوشیدنی سالم حاوی ترکیبات مفیدی همچون آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد که کمک بسیار زیادی به سلامت جسمانی خواهد کرد.

مصرف قهوه به‌صورت مداوم می‌تواند در سوخت‌ و ساز بدن افزایش ایجاد نموده و این کار به کاهش وزن کمک بسیار زیادی خواهد کرد و طی تحقیقات می‌توان گفت که قهوه به دلیل داشتن میزان زیادی کافئین می‌تواند تا ۱۱ درصد سوخت‌ و ساز بدن را تقویت کند و همین‌طور افراد را بین ۲۳ تا ۵۰ درصد از خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ در امان نگه دارد.

نوشیدن مداوم قهوه بدون شکر
نوشیدن مداوم قهوه بدون شکر

در کنار این مسائل، قهوه سیاه‌ به کاهش وزن افراد کمک بسیار می‌ کند و می ‌تواند احساس سیر بودن در بدن افراد را نیز بیشتر کند.

با توجه به این ‌که این نوع از قهوه هیچ کالری ندارد، می‌تواند دوست شما برای رسیدن به کاهش وزن باشد. البته به این نکته دقت کنید که آن را بدون هیچ‌ گونه افزودنی همچون شیر و شکر استفاده کنید تا کالری آن به حداقل برسد.

مصرف مکمل‌های حاوی گلوکومانان

برای رسیدن به کاهش وزن، برخی از مکمل‌ها نیز پر ثمر واقع می‌شوند و تاثیر آن‌ها به اثبات رسیده ‌است.

مکمل‌های حاوی گلوکومانان از این موارد شناخته می‌ شود که به‌ عنوان فیبرهای غذای طبیعی هستند که به ‌راحتی در داخل آب حل خواهند شد. این قرص‌های مکمل کالری بسیار کمی دارند که باعث می‌شوند فضای بسیاری از معده اشغال شود و باعث احساس سیری بسیار خواهد شد.

مصرف مکمل‌های حاوی گلوکومانان
مصرف مکمل‌های حاوی گلوکومانان

مصرف این نوع از مکمل‌ها میزان جذب پروتئین و چربی را کاهش خواهد داد و باعث تغذیه باکتری‌های مفید درون معده نیز می‌گردد. این ماده توانایی استثنائی بسیاری در جذب آب خواهد داشت که روند کاهش وزن برای افراد را راحت ‌تر خواهد کرد.

بنابراین طبق تشخیص پزشکان، می‌توانید از این روش به ‌عنوان راهکاری خوب و مفید برای لاغری در خانه استفاده داشته باشید.

عدم مصرف کالری مایع

اغلب افرادی که دچار اضافه ‌وزن و چاقی می‌شوند، ممکن است مصرف کالری‌های مایع را بی‌اهمیت بدانند. در صورتی‌ که استفاده از نوشیدنی‌های مختلف همچون شیر کاکائو، آب‌ میوه، نوشابه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و دیگر موارد این ‌چنینی تاثیر بسیار مخربی بر کاهش وزن خواهد گذاشت.

زیرا همه این نوشیدنی‌ها ناسالم هستند و می‌تواند خطر افزایش وزن را برای افراد بیشتر کنند.

طی مطالعات و تحقیقات انجام‌ شده، استفاده مداوم از این نوشیدنی‌ها می‌تواند ریسک مبتلا شدن به اضافه ‌وزن را بسیار افزایش دهد تا جایی ‌که تا ۶۰ درصد باعث افزایش وزن خواهد شد.

عدم مصرف کالری مایع
عدم مصرف کالری مایع

این ‌موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا مغز انسان قادر نیست تا کالری‌های مایع و جامد را از یکدیگر تفکیک کند. به ‌همین دلیل مصرف نوشیدنی‌های کالری دار بسیار مضر به حساب می‌آید.

برای این ‌که از بهترین روش لاغری در خانه بهره‌مند شوید، بهتر است دقت بیشتری به مصرف انواع نوشیدنی‌ها داشته باشید.

محدود کردن مصرف کربوهیدرات تصفیه شده

برای این‌ که بتوانید در خانه به اندام ایده‌آل خود برسید، بهتر است از رژیم‌های کم کربوهیدرات استفاده داشته باشید. هنگامی ‌که معده به تصفیه مواد غذایی می‌پردازد، هیچ ماده دیگری را به ‌جز کربوهیدرات قابل هضم در معده باقی نمی‌گذارد.

این شرایط باعث می‌شود تا ریسک پرخوری و مبتلا شدن به بیماری‌های مختلف بر اثر اضافه ‌وزن بیشتر شود.

تهیه انواع منابع کربوهیدرات تصفیه ‌شده از طریق مواردی همچون برنج سفید، نان سفید، آرد سفید، نوشابه‌ها، شیرینی‌جات، میان وعده‌ها، پاستا، ماکارونی، غلات، صبحانه و قندها صورت می‌گیرد که بهتر است برای رسیدن به وزن ایده‌آل، از مصرف آن‌ها خودداری کنید.

نوشیدن چای سبز شیرین نشده

یکی دیگر از مهم‌ترین مواد غذایی و مواد خوراکی که در طول روزمره بهتر است آن را استفاده داشته باشید، چای سبز است. چای سبز یک نوشیدنی طبیعی است که میزان زیادی آنتی ‌اکسیدان در درون آن نهفته ‌است و فواید بسیار زیادی را برای سلامتی خواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین فواید نوشیدن چای سبز، چربی سوزی و کاهش وزن است. بهترین روش لاغری در خانه مصرف مداوم چای سبز می‌باشد.

زیرا می‌تواند تا ۴ درصد سوخت ‌و ساز بدن را افزایش دهد و باعث می‌شود تا ۱۷ درصد، چربی سوزی بدن افزایش پیدا نکند. چای سبز به ‌خصوص برای سوزاندن چربی‌های مضر در دور شکم کاربرد خواهد داشت و می‌تواند نقش عمومی را برای رسیدن به تناسب اندام ایفا کند.

نوشیدن چای سبز شیرین نشده
نوشیدن چای سبز شیرین نشده

افزایش مصرف میوه و سبزیجات

همه ما می‌دانیم که استفاده مکرر میوه و سبزیجات چه فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما در کنار این ‌موضوع کمک بسیار زیادی به کاهش وزن خواهند کرد.

دلیل اصلی اهمیت مصرف میوه و سبزیجات برای لاغری در خانه؛ وجود آب، فیبر و مواد مغذی بسیار زیاد آن‌ها می‌باشند و معمولاً اغلب میوه‌ها و سبزیجات از کالری کمتری به نسبت برخی از مواد دیگر برخوردار هستند.

افراد می‌توانند از میوه‌ها به ‌عنوان بهترین روش لاغری در خانه استفاده داشته باشند و بدون این ‌که کالری بسیار زیادی به بدن خود وارد کنند، از  طریق مصرف سبزیجات، سیری سریع‌تری برای بدن آن‌ها حاصل شود. طبق مطالعات و تحقیقات صورت ‌گرفته، نقش مصرف میوه‌ها و سبزیجات در کاهش وزن بسیار زیاد می‌باشد.

کالری شماری در برخی مواقع

این‌ که بدانید هر کدام از مواد غذایی دارای چه کالری می‌باشد، کمک بسیار زیادی به شما برای لاغر شدن خواهد کرد و سرعت کاهش وزن شما نیز بیشتر می‌گردد.

در صورتی ‌که هیچ ‌گونه اطلاعات و آگاهی در زمینه کالری غذاهای مختلف نداشته باشید، قطعا به ‌اشتباه از آن‌ها استفاده می‌کنید. اما کسب اطلاعات دقیق در رابطه با میزان کالری تغذیه‌های خود بسیار کمک ‌کننده می‌باشد.

راه‌های بسیار مختلفی برای شناخت کالری‌ها وجود دارد. به ‌عنوان نمونه کمک گرفتن از یک دفترچه یادداشت و یا مشاهده کردن عکس کالری‌های موجود روی برخی از مواد غذایی می‌تواند به شما کمک کند.

کالری شماری در برخی مواقع
کالری شماری در برخی مواقع

البته امروزه اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد که کمک می‌کند تا کالری غذاهای مصرفی روزانه خود را بسنجید. این روش نیز به نوعی بهترین روش لاغری در خانه شناخته می‌شود و تعداد بسیاری از افراد از طریق شمارش کالری به نتیجه خوبی دست پیدا کرده‌اند.

استفاده از بشقاب‌های کوچک‌تر در وعده‌های غذایی

بررسی و تحقیق کارشناسان تغذیه در رابطه با مصرف کالری‌ها در طول روزمره نشان می‌دهد که مصرف مواد غذایی در بشقاب‌ها و کاسه‌های کوچک‌تر باعث می‌شود تا افراد حجم کمتری از مواد غذایی را در طول روز مصرف کنند.

زیرا بشقاب‌هایی با سایز کوچک‌تر باعث می‌شود تا در نحوه‌ی مشاهده حجم و اندازه غذا فریب بخورید. بنابراین بهتر است از بشقاب‌های کوچک‌تر استفاده داشته باشید.

طبق بررسی‌ها دریافتیم که اغلب افراد با توجه به ابعاد بشقاب خود آن را از مواد غذایی پر می‌کنند. پس هر چه که میزان بشقاب بزرگ‌تر باشد، قطعا کالری‌های مصرفی که از طریق هر وعده غذایی به بدن افراد می‌رسد نیز افزایش پیدا می‌کند.

حال تصور کنید که بشقاب‌های کوچک‌تری را برای وعده‌های غذایی خود انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود تا حجم مواد مصرفی شما در طول هر وعده کمتر شود و همین‌طور احساس سیری سریع‌تر نیز برای شما شکل بگیرد.

استفاده از رژیم‌های کم کربوهیدرات

کربوهیدرات‌ها نقش بسیار بالایی روی افزایش وزن خواهد خواهند داشت. مطالعات ثابت می‌کند در کاهش وزن، استفاده از رژیم‌های کم کربوهیدرات تاثیر فوق‌ العاده‌ای خواهد داشت.

هر چقدر که بتوانید در رژیم‌های غذایی خود مصرف کربوهیدرات‌ها را محدود کنید و به مصرف بیشتر این پروتئین‌ها و چربی‌های سالم بپردازید، به نسبت گذشته اشتهای شما بسیار کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید تاثیر دریافت کالری کمتر را با کاهش وزن مشاهده کنید.

استفاده از رژیم‌های کم کربوهیدرات
استفاده از رژیم‌های کم کربوهیدرات

رژیم‌های کم کربوهیدرات تا سه ‌برابر تاثیرگذاری بیشتری به نسبت رژیم‌های استاندارد و کم‌ چربی دارند.

همین‌طور تعداد بسیار زیادی از عوامل خطرناک و بیماری‌ها از طریق مصرف رژیم‌های کم کربوهیدرات بهبود بخشیده می‌شود. می‌توانید از این راهکار به‌ عنوان بهترین روش لاغری در خانه نیز بهره‌مند شوید تا نتایج خوبی از کاهش وزن دریافت کنید.

جویدن آهسته مواد غذایی

تحقیقات بسیار زیادی ثابت می‌کند افرادی که آهسته‌تر از دیگران غذا می‌خورند، کالری کمتری را دریافت می‌کنند و اغلب دچار اضافه ‌وزن و چاقی نخواهند شد. زیرا در صورتی ‌که غذا با سرعت بسیار زیادی به بدن برسد، بدن قبل ‌از این‌ که دستور سیری را به مغز برساند، کالری بسیار زیادی را دریافت کرده است.

معمولاً اغلب افرادی که با سرعت غذا می‌خورند، برای چاقی استعداد بیشتری دارند و بیشتر در معرض خطر بروز بیماری‌های مختلف چاقی و اضافه‌ وزن می‌باشند. بهتر است که سرعت غذا خوردن خود را کاهش دهید و این اجازه را به معده بدهید تا هضم غذا را انجام بدهد.

در مصرف وعده‌های غذایی، احساس سیری به مغز صادر می شود. این کار کمک می‌کند تا بدن شما فقط به همان اندازه که مواد غذایی نیاز دارد، از آن‌ها در طول روز استفاده کند.

مطالعه ثابت کرده است هر چقدر میزان دفعات جویدن افراد قبل ‌از بلع بیشتر شود، مقدار غذای مصرفی آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و این مسئله کمک بسیار زیادی به کاهش وزن خواهد کرد. پس این راهکار نیز به‌ عنوان بهترین روش لاغری در خانه مؤثر و مفید می‌باشد.

جایگزین کردن روغن نارگیل با چربی‌های مصرفی

همه روغن‌ها ناسالم شناخته نمی‌شوند، بلکه روغن نارگیل به‌ عنوان یکی از چربی‌های سالم است که می‌تواند جایگزین چربی‌های ناسالم دیگر گردد.

این روغن دارای چربی‌هایی به نام تری گلیسیرید با زنجیره متوسط می‌باشد که تفاوت‌های بسیار زیادی بین نحوه متابولیت شدن آن با دیگر چربی‌ها وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهد که متابولیسم بدن افراد با مصرف روغن نارگیل، در صورتی‌ که کالری‌های روزانه خود را نیز کنترل کنند، تقویت پیدا می‌کند.

جایگزین کردن روغن نارگیل با چربی‌های مصرفی
جایگزین کردن روغن نارگیل با چربی‌های مصرفی

به خصوص اگر قصد دارید چاقی و اضافه ‌وزن خود را در ناحیه شکمی کمتر کنید و به لاغری برسید، به این ‌موضوع دقت کنید که روغن نارگیل برای شما در رژیم غذایی مناسب نیست. بلکه فقط باید روغن نارگیل را به ‌عنوان جایگزین مورد نیاز چربی‌های مختلف دیگر، مورد استفاده قرار بدهید.

اضافه کردن تخم‌ مرغ به رژیم غذایی

تخم ‌مرغ یک ماده بسیار مفید می‌باشد که منبع فوق ‌العاده‌ای از پروتئین را به بدن خواهد رساند. می‌توان گفت که بهترین روش لاغری در خانه، مصرف تخم ‌مرغ می‌باشد.

تخم‌ مرغ به دلیل ارزان بودن و کالری بسیار پایین و همین‌طور به دلیل این‌ که سرشار از مواد مغذی و پروتئین بسیار زیاد است، گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد کاهش وزن و لاغری دارند.

از این‌ موضوع غافل نشوید که استفاده‌ی غذاهایی که دارای پروتئین بسیار زیاد هستند، در قیاس با دیگر غذاهایی که پروتئین موجود در آن‌ها بسیار ناچیز است، می‌تواند کمک بسیار مفیدی به کاهش وزن و افزایش سیری داشته باشد.

در کنار این ‌که مصرف تخم ‌مرغ برای صبحانه می‌تواند درصد کاهش وزن را در مقایسه با دیگر غذاها تا ۶۵ درصد بیشتر کند، اگر در یک دوره زمانی هشت‌ هفته‌ای به‌ صورت مداوم به استفاده از تخم ‌مرغ در وعده‌های مختلف ادامه بدهید، این ‌موضوع تاثیر چشمگیری روی کاهش وزن خواهد داشت.

البته استفاده از تخم ‌مرغ نیز می‌تواند کمک کند تا افراد در طول روز کالری‌های کمتری از طریق برخی از مواد غذایی مضر دریافت کنند. پس استفاده از تخم‌مرغ نیز به ‌عنوان بهترین روش لاغری در خانه کاربرد خواهد داشت و می‌تواند پروتئین بدن را تامین کند.

مصرف فلفل و تند کردن غذاها در رژیم

یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توانیم به شما برای کاهش وزن و لاغری در خانه پیشنهاد بدهیم، این است که غذاهای تند خود را در طول روزمره افزایش دهید. میزان سوخت ‌و ساز بدن از طریق مصرف غذاهای تند افزایش پیدا می‌کنند.

فلفل‌های قرمز دارای ترکیباتی به نام کپسایسین سینه می‌باشند که کمک بسیار مؤثری به بالا بردن سوخت‌ و ساز بدن خواهد کرد و باعث افزایش روند چربی سوزی نیز خواهد شد.

مصرف فلفل و تند کردن غذاها در رژیم
مصرف فلفل و تند کردن غذاها در رژیم

همین‌طور استفاده از فلفل‌های تند و ترکیبات مؤثر آن می‌تواند به کاهش اشتها نیز کمک کند. بنابراین مصرف مواد غذایی در طول روز برای افراد بسیار کمتر خواهد شد.

افزایش مصرف پروبیوتیک ها

همواره بدن انسان نیاز مبرمی به پروبیوتیک‌ها و باکتری‌های مفید خواهد داشت. برای این‌ که بدانید پروبیوتیک‌ها به چه چیزی گفته می‌شود، بهتر است بگوییم باکتری‌های زنده‌ای شناخته می‌شوند که استفاده از آن‌ها می‌تواند برای سلامتی انسان‌ها فایده و مزیت بالایی داشته باشد.

مصرف باکتری‌های زنده باعث بهبود یافتن سلامت سیستم گوارشی و قلب در بدن خواهد شد و حتی در بسیاری از مواقع می‌تواند برای کاهش وزن نیز بسیار مفید باشد.

تحقیقات ثابت کرده‌ است افرادی که دچار اضافه‌ وزن و چاقی می‌باشند، باکتری‌های متفاوتی در روده‌های آن‌ها نسبت ‌به افرادی که دارای وزن طبیعی هستند، وجود دارد. بنابراین این شرایط باعث شده ‌است تا دچار اضافه‌ وزن شوند.

مصرف پروبیوتیک‌ها می‌تواند کمک کند تا باکتری‌های سالم در روده تنظیم گردد. به همین دلیل جذب چربی‌ها در رژیم‌های غذایی بسیار کمتر از حد ممکن خواهد شد. همین‌طور مصرف پروبیوتیک‌ها می‌تواند عامل مؤثری برای کاهش اشتها و التهابات پوستی باشد.

داشتن خواب کافی و مفید

یکی دیگر از روش‌های مفیدی که می‌تواند اثربخشی بالایی روی کاهش وزن در خانه داشته باشد، نداشتن خواب کافی و مفید است. در صورتی‌ که فرد در طول روز خواب مفیدی داشته باشد، این کار فرآیند کاهش وزن را برای او راحت‌تر می‌کند و همچنین می‌تواند از افزایش وزن پیشگیری کند.

طی مطالعات، افرادی که از کمبود خواب رنج می‌برند، در قیاس با افرادی که در طول روز خواب کافی دارند، ۵۵ درصد بیشتر دچار چاقی خواهند شد و خطر ابتلا به اضافه‌ وزن آن‌ها بیشتر می‌گردد.

داشتن خواب کافی و مفید
داشتن خواب کافی و مفید

دلیل اصلی این ‌که خواب یک راه ‌حل مؤثر برای رسیدن به کاهش وزن می‌باشد، این است که هورمون‌های اشتها تحریک نخواهند شد. در صورتی‌ که فرد کمبود خواب داشته باشد، این مساله عامل مؤثری برای ایجاد نوسانات و اختلالات در هورمون‌های اشتها خواهد شد.

پس این راه‌ حل نیز به‌ عنوان بهترین روش لاغری در خانه می‌باشد و نباید ساعات کافی خواب خود را کاهش دهید.

افزایش دادن مصرف انواع فیبرها

اگر شما نیز دچار معضل چاقی و اضافه‌ وزن هستید و به‌ دنبال پیدا کردن بهترین روش لاغری در خانه می‌گردید، باید بدانید دوست شما برای رسیدن به کاهش وزن، مصرف انواع غذاهای پرفیبر می‌باشد.

به خصوص غذاهایی که شامل فیبرهای محلول در آب می‌باشند، کمک بسیار زیادی به احساس سیری افراد خواهند کرد. بنابراین اثربخشی آن‌ها در کاهش وزن بسیار است. فیبرها خواص و فواید دیگری دارند.

مثلاً می‌توانند باعث کاهش یافتن سرعت تخلیه معده گردند و ترشح هورمون سیری، بیشتر در معده گسترش پیدا می‌کند. در نهایت مصرف فیبرها در طول روزمره به افراد کمک می‌کند تا بدون این ‌که نگران مصرف کالری بیش ‌از اندازه باشند، غذای زیادی که حاوی فیبر می‌باشد را استفاده کنند.

فیبرها کمک می‌کنند تا باکتری‌های سالم در روده نیز تغذیه داشته باشند. اگر فردی در راستای استفاده از رژیم‌های متعدد برای کاهش وزن دچار مشکلاتی همچون نفخ، گرفتگی و اسهال نمی‌باشد، بهتر است میزان فیبر مصرفی مواد غذایی خود را افزایش دهد.

زیرا نه ‌تنها استفاده از آن‌ها به عنوان بهترین روش لاغری در خانه است، بلکه می‌تواند باعث بهبود یافتن شرایط دستگاه گوارش نیز گردد.

مسواک زدن بعد از مصرف هر وعده غذایی

شاید این راهکار برای شما کمی عجیب به ‌نظر برسد که رابطه بین مسواک زدن و کاهش وزن در چیست. اما لازم است بگوییم که بهترین روش لاغری در خانه نیز شامل مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی خواهد شد.

مسواک زدن بعد از مصرف هر وعده غذایی
مسواک زدن بعد از مصرف هر وعده غذایی

این عادت خوب، کمک بسیاری به کاهش وزن می‌کند. زیرا فرد بعد از مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان دیگر تمایلی به استفاده از غذاهای مختلف نخواهد داشت و مصرف میان وعده‌ها را نیز کاهش می‌دهد. این راهکار به‌ مرور زمان روی اضافه ‌وزن های او تاثیرگذار خواهد بود.

مقابله کردن با اعتیاد به مصرف غذاها

تعداد بسیار زیادی از افرادی که در دام چاقی و اضافه‌ وزن افتاده‌اند، دچار اعتیاد به مصرف هر گونه مواد غذایی در طول روز می‌باشند. اعتیاد داشتن به غذاها تاثیر قابل‌ ملاحظه‌ای در اضافه ‌وزن دارد.

برخی از افراد نمی‌توانند میل خود و تحولات شیمیایی که در مغز اتفاق می‌افتد را کنترل کنند و بسیار سخت در برابر خوردن برخی از غذاها مقاومت می‌کنند. این مسأله بزرگ‌ترین مشکل افراد چاق می‌باشد.

درصد قابل ‌توجهی از جمعیت تحت تاثیر اعتیاد به مصرف مواد غذایی دچار پرخوری‌ها خواهند شد. در سال 2014 مطالعه‌ای در این زمینه صورت گرفت که نشان می‌دهد ۲۰ درصد از مردم، معیارهایی بنا بر اعتیاد به مصرف مواد غذایی در طول روز دارند.

مواد قندی و چربی بسیار زیادی در غذاهای فرآوری شده یافت می‌گردد که نسبت ‌به دیگر غذاها مصرف آن‌ها برای افراد دل‌انگیزتر است. پس برای این ‌که از بهترین روش لاغری در خانه به نتیجه برسید، بهتر است با اعتیاد به مصرف مواد غذایی مقابله کنید.

انجام تمرینات کاردیو

قطعا مسئله ورزش و رژیم غذایی، مکمل یکدیگر می‌باشند و هر دوی آن‌ها برای رسیدن به کاهش وزن مؤثر شناخته می‌شود. تمرینات مختلف ورزشی که شامل پیاده‌روی، شنا، دوچرخه‌سواری و دیگر موارد این‌ چنینی می‌باشد، یک راه‌حل بسیار آسان برای بهبود سلامت جسمانی و روانی و سوزاندن کالری‌های بیشتر می‌باشد.

انجام تمرینات کاردیو
انجام تمرینات کاردیو

تمرینات کاردیو باعث می‌شود تا عوامل خطرناک برای بیماری‌های قلبی بهبود پیدا کند و همین‌طور اثربخشی بالایی بر لاغری خواهد داشت. استفاده از این تمرینات چربی‌های موجود در دور شکم که بسیار خطرناک نیز می‌باشند و باعث بروز بیماری‌های متابولیک می‌شوند را بسیار کاهش می‌دهد.

مصرف پروتئین وی یا آب پنیر

برای کاهش وزن و لاغری، استفاده از پروتئین وی یا آب پنیر وجود دارد که بسیار مفید است. اغلب افرادی که قصد رسیدن به کاهش وزن را دارند، از رژیم‌های غذایی خود پروتئین کافی را دریافت می‌کنند. اما برخی از افراد ممکن است این پروتئین را دریافت نکند.

این افراد می‌توانند از مکمل‌های آب پنیر استفاده داشته باشند. جایگزین کردن بخشی از کالری‌های دریافتی روز با استفاده از پروتئین وی می‌تواند شما را از کاهش وزن برخوردار نموده شما را به کاهش وزن برساند و همین‌طور باعث افزایش توده‌های عضلانی نیز خواهد شد.

تمرین خوردن  مواد غذایی با آگاهی

بهترین روش لاغری در خانه این است که بدانید در طول روز چه مصرف کنید که به اندام ایده‌آل برسید. استفاده از مواد غذایی به ‌صورت آگاهانه این درک را در ذهن شما به وجود می‌آورد تا مسیر درستی را برای کاهش وزن سپری کنید.

این کار کمک می‌کند تا با انتخاب غذاهای سالم در طول روز، هر گونه نشانه گرسنگی و سیری را در بدن خود بشناسید و با استفاده از عملکردهای مفید و غذاهای متعادل، برای کنترل وزن خود تلاش کنید.

تمرین خوردن مواد غذایی با آگاهی
تمرین خوردن مواد غذایی با آگاهی

خوردن آگاهانه به شما کمک می‌کند تا در بروز هر گونه استرس دیگر به پرخوری روی نیاورید و ناآگاهانه دست به مصرف هر گونه مواد غذایی بزنید.

تمرکز کردن روی تغییر سبک زندگی

یکی از مواردی که به ‌عنوان بهترین روش لاغری در خانه شناخته می‌شود، تغییر دادن سبک زندگی است. اگر بتوانید سبک زندگی خود را تغییر دهید و روی پایه و اصول آن و بر اساس قوانین تغییر سبک زندگی خود پیش بروید، نیمی از راه را برای لاغر ماندن رفته‌اید.

در دراز مدت ممکن است استفاده از رژیم‌های غذایی خاص، افراد را خسته کند و قطعا نمی‌تواند نتیجه خوبی از این تاریخ بگیرند و با شکست مواجه می‌کنند. همین‌طور تعداد بسیار زیادی از افراد بعد از استفاده از رژیم‌های غذائی دچار افزایش وزن بیشتری نیز می‌شوند.

به همین دلیل مهم است که حتما برای رسیدن به کاهش وزن، تمرکز اصلی خود را روی استفاده از رژیم‌های غذایی درست بگذارید و از تغذیه سالم برای سلامت بدن خود استفاده داشته باشید.

در نهایت صرفاً رژیم گرفتن با هدف کاهش وزن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه بهتر است از طریق این رژیم فردی سالم‌تر و خوشحال‌تر باشید.

مصرف سالاد قبل ‌از وعده‌های غذایی

یکی دیگر از روش‌های مفیدی که می‌تواند کاربرد مؤثری برای رسیدن به کاهش وزن در خانه داشته باشد، مصرف سالاد می‌باشد. اغلب افراد تصور می‌کنند که سالاد باید در هنگام غذا یا بعد از غذا سرو شود.

در صورتی ‌که برای پر کردن شکم قبل از مصرف غذای اصلی باید وعده سالاد را قبل‌ از غذا استفاده کرد. با توجه به این ‌که کاهو میزان زیادی آب در درون خود دارد، می‌تواند باعث اشغال شدن حجم قابل ‌توجهی از معده گردد.

این راه ‌حل به‌ عنوان بهترین روش لاغری در خانه نیز کاربرد دارد. زیرا با مصرف سالاد، فضای کمتری برای غذاهای چرب وجود خواهد داشت و باعث می‌شود تا معده حجم خود را به واسطه کاهو که بر پایه آب می‌باشد، پر کرده باشد.

در صورتی که به سالاد خود مواردی همچون میوه، سبزی و پرچین‌های پنیر رنده‌ شده اضافه کنید، قطعا طعم لذیذتری خواهد داشت.

البته مراقب باشید که مواد افزودنی شما به سالاد، کالری آن را بیش ‌از اندازه  نکند. زیرا هدف از مصرف سالاد قبل‌ از وعده اصلی، این است که کالری‌های دریافتی را کاهش داد.

مصرف سالاد قبل ‌از وعده‌های غذایی
مصرف سالاد قبل ‌از وعده‌های غذایی

مصرف وعده صبحانه برای کاهش وزن

افراد بسیار زیادی، اهمیتی به مصرف وعده صبحانه نمی‌دهند. برای این ‌که ذخیره کالری در بدن شما صورت بگیرد، وعده صبحانه گزینه مناسبی است. برخی از افراد تصور می‌کنند که عدم مصرف صبحانه گزینه مناسبی برای ذخیره کالری به حساب می‌آید، اما در این مواقع بدن از چربی‌های قبلی استفاده نخواهد کرد.

زیرا تصور می‌کند که بدن در قحطی به سر می‌برد. افرادی که به صورت مرتب در ساعات مشخص ‌شده ای صبحانه میل می‌کنند، کالری و کاهش وزن بهتری تجربه می‌کنند. پس مطمئن باشید که در یک ساعت مشخص ‌شده صبحانه میل کنید تا باعث فعالیت سوخت ‌و ساز بدن شما گردد.

اگر برای صبحانه به سراغ هیچ کدام از مواد غذایی نروید، تلاش کنید تا وعده صبحانه خود را از مواد فیبری و پروتئینی پر کنید تا در طول روز انرژی پایداری داشته باشید و بتوانید رژیم غذایی خود را به ‌درستی پیش ببرید.

حذف غذاهای تهیه‌ شده از دانه سفید

بهترین روش لاغری در خانه این است که تمامی غذاهایی که از دانه سفید تهیه ‌شده اند را حذف کنید. زیرا مصرف هر کدام از این مواد غذایی، باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود.

بخش عمده‌ای از غذاهای تهیه‌ شده با دانه سفید، کربوهیدرات ها می‌باشند که سریعاً هضم خواهند شد و احساس گرسنگی بیشتری را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

حذف غذاهای تهیه‌ شده از دانه سفید
حذف غذاهای تهیه‌ شده از دانه سفید

البته نباید از وجود قند بسیار بالایی که در درون آن‌ها دیده می‌شود، ناغافل شد. به‌علاوه مصرف این دسته از غذاها نمی‌تواند باعث احساس رضایت و سیری در بدن افراد گردد و به‌ عنوان کالری‌های پوچ و منفی به حساب می‌آیند.

مصرف وعده‌های غذایی کوچک‌تر در فاصله‌های منظم

اگر بتوانید وعده‌های غذایی کوچک‌تری را در فاصله‌های زمانی منظم کمتری استفاده داشته باشید، به‌ مرور زمان نتیجه کاهش وزن را در بدن خود مشاهده خواهید کرد. این ایده روش مناسبی برای کاهش وزن طبیعی و سریع می‌باشد که می‌توانید از آن به ‌عنوان بهترین روش لاغری در خانه نیز بهره‌مند شوید.

با مصرف مقدار کوچک‌تری از غذاها، میزان انرژی محدودتری ذخیره خواهد شد و همان اندازه که بدن شما نیاز به دریافت انرژی دارد، از طریق این دسته از مواد غذایی کوچک‌تر انرژی دریافت می‌کند.

اگر وعده‌های غذایی خود را در بازه‌های زمانی مشخص‌ شده ای کاهش دهید، اما تعداد هر وعده و میان وعده را افزایش بدهید، این کار کمک بسیار زیادی به کاهش وزن می‌کند. همین‌طور بهتر است بدانید که مصرف شام زود هنگام برای رسیدن به کاهش وزن بسیار مؤثر می‌باشد.

ورزش کردن صبحگاهی

همان‌طور که در مطالب قبلی به بررسی این ‌موضوع پرداختیم، ورزش کردن یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای رسیدن به کاهش وزن می‌باشد. اما اگر قصد دارید کالری‌های بیشتری بسوزانید و این عملکرد تاثیر بیشتری روی کاهش وزن شما داشته باشد، بهتر است صبح‌ها به ورزش کردن بپردازید.

تحقیقات ثابت می‌کند افرادی که در صبح هنگام فعالیت‌های بدنی دارند، به نسبت افرادی که در ساعات دیگر ورزش می‌کنند، عملکرد بهتری برای کاهش وزن دریافت می‌کنند. پس این روش می‌تواند برای شما کارساز باشد.

انجام تمرینات هوازی

بهتر است بدانید که ورزش کردن در بازه‌های زمانی مختلف در طول روز مفید است. پس نمی‌توانید به ورزش کردن صبحگاهی بسنده کنید. برای این‌ که متابولیسم خود را در طول روز بیدار نگه دارید و بتوانید سوخت‌ و ساز را افزایش بدهید، باید تمرینات ورزشی خود را به دوره‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.

به همین دلیل این کار باعث می‌شود تا به ‌صورت مداوم کالری‌های موجود در بدن شما سوزانده شود و پروسه سوخت و ساز مدت ‌زمان بیشتری در بدن شما ثابت باقی می‌ماند که اثربخشی بالایی روی کاهش وزن خواهد گذاشت.

کمک گرفتن از ورزش‌هایی برای سوخت ‌و ساز بیشتر

ورزش‌ها در بخش‌های مختلفی می‌توانند به کاهش وزن افراد کمک کنند. به‌ عنوان نمونه بهتر است ورزش‌های مختلف را امتحان کنید. زیرا اگر بدن شما احساس کند که هر روز یک روال معمولی را برای کاهش وزن سپری می‌کنید، قطعا به آن واکنش مثبتی نشان نمی‌دهد.

اگر از عادی شدن ورزش خودداری کنید، چربی‌های موجود در بخشی از مناطق بدن جمع نخواهند شد. استفاده از یوگا به‌ عنوان یکی از ورزش‌هایی شمرده می‌شود که می‌تواند میزان سوخت ‌و ساز بدن را افزایش بدهد و همین‌طور کمک بسیار زیادی به کاهش وزن می‌کند. یوگا ورزشی است که می‌توان از آن به‌ عنوان بهترین روش لاغری در خانه نیز نام برد.

مصرف قارچ برای کاهش وزن

پروتئین موجود در درون قارچ به ‌قدری کافی است که جایگزین خوبی برای گوشت می‌باشد و در رژیم‌های غذایی کم‌کالری بسیار مناسب است. زیرا فاقد چربی و کالری بالا می‌باشد. مطالعات ثابت کرده از افرادی که قارچ را به‌ جای گوشت مصرف می‌کنند، در مدت ‌زمان کوتاهی به نتیجه قابل ‌توجهی از کاهش وزن دریافت می‌کنند.

مصرف ماست قبل ‌از وعده‌های غذایی

مواد موجود در درون ماست باعث می‌شود تا جذب مواد مغذی در بدن بهتر اتفاق بیفتد و همین‌طور باعث کاهش دادن میزان مصرفی مواد چربی‌ها خواهد شد و هضم غذاها را سرعت می‌بخشد. همین‌طور ماست کمک می‌کند تا بدون این‌  که کالری بیش‌ از اندازه به بدن خود برسانید، احساس سیری داشته باشید و در نهایت وعده‌های غذایی کمتری مصرف خواهید کرد.

استفاده از سرکه سیب برای کاهش وزن

سرکه به‌ عنوان بهترین روش لاغری در خانه کاربرد خواهد داشت. زیرا می‌تواند باعث کاهش سرعت خالی شدن معده گردد و همین‌طور از گرسنگی جلوگیری خواهد کرد. سرکه سیب قادر است تا باعث کاهش دادن قند خون افراد در غذاهایی که دارای کربوهیدرات بالا می‌باشند، گردد. یعنی میزان سرعت آزادسازی گلوکز در خون را کاهش می‌دهد. بنابراین افراد احساس سیری طولانی‌ مدتی خواهند داشت.

اجتناب از مصرف غذاهای نمک‌دار

غذاهای پر سدیم یکی از مخرب‌ترین مواد غذایی می‌باشند که امکان دارد روند کاهش وزن شما را دچار اختلال کند. زیرا نمک موجود در غذاها باعث می‌شود تا بدن آب بیشتری را نگه دارد.

بنابراین فشار خون نیز افزایش پیدا می‌کند و همین‌طور احساس خستگی بیشتری وجود خواهد داشت و این خستگی مداوم باعث می‌شود تا افراد احساس گرسنگی داشته باشند و میان وعده‌های بیشتری را استفاده کنند.

جایگزین کردن عسل با شکر

همان‌طور که می‌دانید، شکر یک ماده مضر برای بدن شناخته می‌شود. به‌ جای این ‌که از شکر در مواد غذایی خود استفاده کنید، بهتر است از عسل به‌ عنوان یک قند طبیعی استفاده داشته باشید. عسل، فروکتوز و گلوکز تقریباً مساوی دارد که نمی‌تواند مقدار زیادی کالری به بدن اضافه کند.

مصرف روغن زیتون

حتما شما نیز شنیده‌اید که روغن زیتون می‌تواند به‌ عنوان بهترین روش لاغری در خانه به حساب آید. انواع چربی‌هایی در روغن زیتون وجود دارد که باعث احساس سیری در بدن می‌گردد و همین‌طور کاهش پرخوری را در بر خواهد داشت. امگا ۳ در درون روغن زیتون به ‌عنوان یک چربی مفید باعث از بین بردن کلسترول خطرناک می‌گردد و کمک خوبی به کنترل افزایش وزن خواهد کرد.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پستهای زیر دیدن کنید:

سخن آخر

روش‌های مختلف بسیاری برای کاهش وزن در خانه وجود دارد که ما در این مطلب به بهترین روش لاغری در خانه پرداختیم و مهم‌ترین آن‌ها را مورد بحث قرار دادیم. اگر شما نیز از افرادی هستید که دچار اضافه‌ وزن و چاقی هستید و قصد دارید تا در بازه زمانی کوتاهی کاهش وزن چشمگیری کسب کنید، باید این نکات را نیز رعایت کنید تا به هدف اصلی خود نزدیک‌تر شوید.

اگر قصد دارید کاهش وزن شما در محدوده سالم انجام گیرد و هیچ ‌گاه دوباره بازگشت نداشته باشد، بهتر است بدانید که مهم‌ترین موضوع، برنامه‌ریزی و اراده قوی شما می‌باشد. این‌ که تصمیم بگیرید تا آخر هفته ۱۰ کیلو کم کنید، تصمیم‌گیری درستی نیست و چنین چیزی امکان‌پذیر نخواهد بود.

برای این ‌که بدانید چگونه می‌توانید به کاهش وزن برسید، باید از راهکارهای علمی استفاده داشته باشید و گام‌های آهسته ‌آهسته و هدفمندی را در بازه‌های زمانی طولانی بردارید. اگر شرایط جسمانی کافی دارید، می‌توانید با استفاده از این نکات به نتیجه دلخواه خود از کاهش وزن برسید.

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی

دکتر سلیمی متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک. عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی(IFSO) شماره نظام پزشکی 100674 دکتر مهدی سلیمی جراح چاقی با سال ها تجربه در کنار شماست تا به راحتی به وزن دلخواه خود برسید. توجه داشته باشید تلاش شما در جراحی های چاقی نیز بسیار موثر است.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠١٧٤٥١٠

آخرین مقالات

به اشتراک بگذارید

پشتیبانی و سئو سایت توسط آلمانت

با یک کلیک تماس بگیرید