بهترین جراح اسلیو معده در اهواز

بهترین جراح اسلیو معده در اهواز

بهترین جراح اسلیو معده در اهواز
بهترین جراح اسلیو معده در اهواز

در این نوشتار تصمیم داریم موضوع بهترین جراح اسلیو معده در اهواز را به طور کامل برای شما خوانندگان گرامی تشریح نماییم.

عمل جراحی اسلیو یکی از انواع عمل های جراحی است که بر روی معده انجام می گیرد و با کاهش حجم معده سرعت سیری را افزایش می دهد و حجم غذای دریافتی را کاهش می دهد.
بهترین جراح اسلیو معده در اهواز دکتر مهدی سلیمی می باشد. او یک جراح چاقی با تجربه و ماهر است که بیش از 1000 جراحی اسلیو معده انجام داده است. او همچنین عضو انجمن جراحی متابولیک و چاقی ایران است.

مقدمه

بهترین جراح اسلیو معده در اهواز
بهترین جراح اسلیو معده در اهواز

با کاهش حجم غذای دریافتی فرد با سرعت وزن زیادی را از دست می دهد. لغت اسلیو به معنای آستین است و معده ای که عمل اسلیو روی آن انجام می شود، شبیه یک آستین می شود و از معده ی حجیم که ظرفیت زیادی برای غذا داشت، یک لوله ی باریک باقی می ماند که به فرد اجازه نمی دهد، غذای زیادی مصرف کند.

با توجه به صنعتی شدن و ماشینی شدن، افراد زیادی را می بینیم که با عارضه چاقی به نحوی درگیر هستند. کم ترین عارضه ی چاقی تاثیر روحی روانی و کم شدن اعتماد به نفس فرد است که باعث کاهش روابط اجتماعی فرد می شود.

چاقی باعث افزایش فشار به ستون فقرات و مفاصل فرد می شود و این فشار باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیری به ستون فقرات و مفاصل می شود.

چاقی می تواند زمینه ساز بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون باشد و احتمال ابتلا به این بیماری ها را افزایش دهد.

بنابراین با روش های مختلف کنترل وزن می توانید تا حد زیادی از بروز عوارض مربوط به چاقی پیشگیری کنید. در صورتی که روش های ساده مانند ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی نقش زیادی در کنترل وزن فرد نداشته باشند، عمل های جراحی بر روی معده با کاهش حجم غذای مصرفی باعث کاهش وزن سریع در فرد می شوند.

بهترین جراح اسلیو معده در اهواز کیست؟

برای شناخت بهترین جراح اسلیو معده در اهواز باید به نکات زیر در پزشک جراح خود توجه نمایید که دارا باشد:

  1. دانش و تخصص بالا
  2. مهارت بالا در انجام جراحی
  3. مدیریت رهبری در انجام جراحی
  4. تجربیات بالا در انجام جراحی چاقی
  5. انتخاب بهترین روش جراحی چاقی
  6. دارای مدرک فلوشیپ
  7. آشنایت با تکنولوژی های جدید 
  8. انجام جراحی های موفق 

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی های جراحی چاقی خوب، مقالات زیر را مطالعه نمایید:

  1. بهترین جراح معده در تهران
  2. بهترین جراح اسلیو معده در رشت
  3. بهترین جراح اسلیو معده در کرمان
  4. بهترین جراح لاغری در تهران

در ادامه در مورد موارد زیر به تفصیل توضیح خواهیم داد:

  1. پیشگیری از بروز عارضه ی چاقی
  2. بیماری هایی که باعث بروز چاقی می شوند
  3. عوارض چاقی
  4. عمل اسلیو معده به چه صورت است
  5. جراح اسلیو معده
  6. آزمایش هایی که قبل ازعمل اسلیو معده باید انجام بگیرد.
  7. آزمایش هایی که بعد از عمل اسلیو معده باید انجام بگیرد.
  8. نظر بیماران پس از انجام عمل اسلیو معده
  9. مزایای کوچک شدن معده پس از عمل اسلیو معده
  10. قبل از انجام عمل اسلیو چه کارهایی باید انجام داد؟
  11. مراحل انجام عمل اسلیو معده
  12. بعد از عمل اسلیو معده چه کارهایی باید انجام داد؟
  13. برنامه ی غذایی کسانی که عمل جراحی اسلیو را انجام داده اند.
  14. معرفی پزشک جراح اسلیو معده
  15. آیا بیمه تکمیلی هزینه ی جراحی اسلیو معده را قبول می کند.
  16. ویژگی های بهترین جراح اسلیو معده
  17. عوامل موثر بر هزینه ی جراحی اسلیو
  18. روند بهبودی بیماری ها پس از جراحی اسلیو معده
  19. داروهایی که پس از عمل اسلیو معده باید مصرف کرد
  20. مزایای عمل اسلیو نسبت به سایر روش های جراحی لاغری
  21. چرا اسلیو معده به عنوان یک روش محبوب برای درمان چاقی محسوب می شود؟
  22. سایر روش های جراحی معده
  23. مقایسه ی جراحی اسلیو با سایر روش های جراحی معده
  24. جراحی اسلیو
  25. مهم ترین ویژگی هایی که یک جراح اسلیو معده باید داشته باشد
  26. ایمن ترین روش جراحی لاغری
  27. چه افرادی کاندید مناسبی برای جراحی اسلیو معده هستند
  28. عوارض جراحی اسلیو معده
  29. دوره نقاهت پس از انجام عمل اسلیو معده
  30. استپ وزن پس از جراحی اسلیو معده

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین جراح اسلیو معده در اهواز با ما همراه باشید.

پیشگیری از بروز عارضه چاقی

با توجه به عوارض شدید چاقی برای سلامت فرد بهترین روش برای این که از این عوارض پیش گیری شود، رعایت کردن سبک صحیح زندگی است.

رعایت رژیم غذایی و ورزش کردن تا حد زیادی می تواند از این عارضه پیشگیری کند. پرهیز از خوردن فست فود و غذاهای سرخ شده، افزودن سبزیجات و میوه ها و جوانه ها به رژیم غذایی و مصرف مواد غذایی کم حجم و که ارزش غذایی بالایی دارند، می تواند از بروز عارضه ی چاقی پیشگیری کند.

پیشگیری از بروز عارضه چاقی
پیشگیری از بروز عارضه چاقی

اما در صورتی که فرد پس از این که به مدت شش ماه سبک زندگی سالم را رعایت کرد وزن او کاهش پیدا نکرد گزینه های دیگری برای او مطرح می شود. یکی از این گزینه ها انجام عمل های جراحی چاقی است. عمل های جراحی به علت بی هوشی و تهاجمی بودن این روش ها معمولا به عنوان گزینه آخر مطرح می شوند.

هر کدام از این عمل های جراحی بسته به شرایط فیزیکی فرد می تواند روش خوبی برای کاهش وزن باشد. عمل جراحی در صورتی توسط پزشک مطرح می شود که فرد با عوارض شدید چاقی درگیر شده باشد و راه دیگری برای مقابله با این عوارض وجود نداشته باشد.

دکتر سلیمی شرایط بیمار را به خوبی بررسی می کند و مناسب ترین گزینه از بین عمل های چاقی را برای او پیشنهاد می دهد، بنابراین به جراح خود اعتماد کنید و نتیجه ی کار را به او بسپارید.

یکی از این جراحی هایی که توسط دکتر سلیمی جراح چاقی پیشنهاد می شود، عمل اسلیو است که در ادامه در مورد آن بیش تر صحبت خواهیم کرد.

تا اینجا با مبحث پیشگیری از بروز عارضه چاقی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله بهترین جراح اسلیو معده در اهواز با ما همراه باشید.

بیماری هایی که باعث بروز چاقی می شوند

بیماری های زیادی هستند که باعث بروز چاقی در فرد می شوند، بنابراین با درمان این بیماری ها می توان عارضه چاقی را از بین برد و از بروز عوارض بعدی عارضه ی چاقی پیش گیری کرد.

یکی از بیماری هایی که باعث بروز چاقی می شود، کم کاری تیروئید است که با تشخیص و کنترل این بیماری می توان وزن فرد را کنترل کرد. کم کاری تیروئید باعث کاهش سوخت و ساز بدن می شود و فرد انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزمره خود را ندارد و در مدت کوتاهی دچار اضافه وزن می شود.

مصرف بعضی از داروها در زمان بیماری می تواند باعث بروز چاقی شود، برای مثال داروهای ضد افسردگی و داروهای کورتون دار می توانند باعث اضافه وزن شوند.

در صورتی که با مصرف داروی خاصی تغییر زیادی در وزن خود مشاهده کردید باید این موضوع را به پزشک معالج خود اطلاع دهید. در بیش تر موارد پس از بهبودی و قطع مصرف داروها چاقی بر طرف می شود و وزن به حالت تعادل بر می گردد.

استرس نیز یک بیماری مربوط به روح و روان است که موج بزیاد شدن هورمون کورتیزول در بدن می شود. با افزایش هورمون کورتیزول اشتها افزایش پیدا می کند و با افزایش اشتها وزن فرد افزایش می یابد. از این جهت کنترل استرس نقش مهمی در کاهش وزن دارد.

تخمدان پلی کیستیک نیز با تغییرات هورمونی در فرد می تواند باعث بروز عارضه چاقی شود.

بیماری هایی که باعث بروز چاقی می شوند
بیماری هایی که باعث بروز چاقی می شوند

تا اینجا با مبحث بیماری هایی که باعث بروز چاقی می شوند آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله بهترین جراح اسلیو معده در اهواز با ما همراه باشید.

عوارض چاقی

در صورتی که تناسب بین قد و وزن فرد به هم بخورد و نسبت وزن به قد زیاد باشد، فرد دچار عاضه ی چاقی شده است. عارضه ی چاقی باعث بروز بیماری های زیادی می شود. یکی از این بیماری ها سیروز کبدی است که موجب از بین رفتن بافت کبد و در نهایت موجب سرطان در کبد و از دست رفتن کبد فرد می شود.

باید بدانید در افراد چاق به علت افزایش کلسترول خود احتمال گرفتگی عروق خونی و سکته ی قلبی و مغزی افزایش پیدا می کند. ممکن است، کلسترول علاوه بر رگ های خونی در کیسه صفرا نیز جمع شود و باعث بروز سنگ صفرا شود.

دیابت نوع دو

شایع ترین بیماری که در اثر چاقی ایجاد می شود، دیابت نوع دو است. با افزایش توده ی بدنی و چاقی سطح هورمون انسولین در خون کاهش پیدا می کند و این کاهش هورمون انسولین موجبزیاد شدن قند خون می شود. زیاد شدن قند خون منجر به آسیب های زیادی به بینایی و کلیه ها می شود. دیابت نوع دو معمولا با کاهش وزن بهبود پیدا می کند.

چاقی باعث افزایش فشار به سیستم گردش خون و سیستم تنفس می شود. بافت چربی از سلول هایی تشکیل شده که این سلول ها به اکسیژن رسانی و خون رسانی نیاز دارند، هر قدر میزان چاقی بیش تر شود،

این بافت به اکسیژن و خون رسانی بیش تری نیاز پیدا می کند، بنابراین فشار زیادی به سیستم تنفس و گردش خون وارد می شود.

فشار وارد شده به سیستم تنفس احتمال خفه شدن انسان های چاق را در خواب افزایش می دهد و فشار وارد شده به قلب برای خون رسانی به بافت ها باعث بزرگ شده قلب می شود.

تاثیرهای بد چاقی بر سلامت فرد از عوارض مربوط به عمل جراحی بیش تر است، از این جهت پزشک پس از بررسی وضعیت فرد در صورتی که صلاح بداند عمل جراحی را پیشنهاد می دهد.

دیابت نوع دو
دیابت نوع دو

تا اینجا با مبحث عوارض چاقی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله بهترین جراح اسلیو معده در اهواز با ما همراه باشید.

عمل اسلیو معده به چه صورت است

عمل جراحی اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی انجام می شود و با ایجاد چند سوراخ در سطح شکم تجهیزات لاپاراسکوپی به داخل شکم وارد می شوند. پس از این که تجهیزات لاپاراسکوپی داخل حفره ی شکم قرار گرفتند با ایجاد یک برش بخشی از معده از آن جدا می شود.

بخش جدا شده را از بدن خارج می کنند و محل برش را با بخیه می دوزند. در این روش به علت این که در سطح شکم حفره های کوچکی ایجاد می شود، جراحت ها به سرعت بهبود پیدا می کند و در مدت کوتاهی فرد می تواند بهبود پیدا کند.

حذف قسمتی از معده علاوه بر این که حجم غذای دریافتی را کاهش می دهد، موجب کم شدن سطح هورمون گرلین در خون می شود.

هورمون گرلین هورمونی است که توسط سلول های فوندوس یا تنه ی معده ترشح می شوند. زمانی که سطح هورمون گرلین زیاد می شود، فرد احساس گرسنگی می کند،

بنابراین با کم شدن سطح هورمون گرلین فرد کم تر دچار حس گرسنگی می شود و به نسبت غذای کمی استفاده می کند و وزن زیادتری را در مدت زمان کم تری از دست می دهد. سرعت از دست دادن وزن در روش جراحی اسلیو بسیار زیاد است و این روش ها را به محبوب ترین روش های جراحی لاغری تبدیل کرده است.

عمل اسلیو معده به چه صورت است
عمل اسلیو معده به چه صورت است

تا اینجا با مبحث عمل اسلیو معده به چه صورت است آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله بهترین جراح اسلیو معده در اهواز با ما همراه باشید.

جراح اسلیو معده

برای این که عمل جراحی اسلیو معده با موفقیت همراه باشد، مهارت جراح نقش مهمی دارد، چرا که کار با تجهیزات لاپاراسکوپی مستلزم مهارت خاصی است. دکتر سلیمی با تجربه بالا در این زمینه می تواند این عمل را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

در صورتی که پزشک جراح دارای تخصص و تجربه ی کافی باشد، عوارض این عمل را به حداقل می رساند و فرد در مدت کوتاهی بهبود پیدا می کند.

انجام هر عمل جراحی مستلزم دقت و مهارت زیادی است، چرا که ممکن است، به اندام های داخلی در حین عمل آسیب هایی وارد شود. با بررسی سوابق پزشک جراح می توانید به مهارت او در این زمینه پی ببرید و بهترین تصمیم را در انتخاب بهترین جراح بگیرید.

برای جراحی اسلیو امکانات پزشک و تجهیزات اتاق عمل نیز نقش اساسی در موفق بودن نتیجه عمل دارند. مجهز بودن بیمارستانی که در آن عمل اسلیو انجام می شود، نقش مهمی در موفقیت این عمل دارد، بنابراین علاوه بر مهارت و تجربه ی پزشک جراح به بیمارستانی که عمل در آن قرار است، انجام بگیرد نیز توجه کنید،

پیشنهاد می کنیم از پست مرکز درمان چاقی تهران دیدن کنید.

چرا که در جراحی اسلیو نزدیک به 75 درصد از معده ی بیمار برداشته می شود و پس از عمل فرد نیازمند مراقبت های ویژه ای است که احتمال بروز مشکل بعد از عمل را به حداقل می رساند.

در تهران مراکز لاغری زیادی وجود دارد که با توجه به پر جمعیت بودن این شهر این مراکز به بهترین تجهیزات و امکانات مجهز هستند تا عمل جراحی اسلیو به بهترین نحو ممکن انجام بگیرد. دکتر سلیمی در بهترین و مجهزترین مراکز درمانی عمل اسلیو معده را انجام میدهند.

جراح اسلیو معده
جراح اسلیو معده

آزمایش هایی که قبل از عمل اسلیو باید انجام بگیرد

قبل از هر عمل جراحی آزمایش هایی برای بررسی سلامت فرد انجام می گیرد. که انجام دادن این آزمایش ها کمک می کند تا پزشک جراح متوجه شود، فرد مورد نظر کاندید مناسبی برای انجام عمل جراحی اسلیو معده است، یا نه.

آزمایش هایی که قبل از عمل اسلیو باید انجام بگیرد
آزمایش هایی که قبل از عمل اسلیو باید انجام بگیرد

این آزمایش ها باید قبل از انجام عمل اسلیو انجام بگیرد تا پزشک از وضعیت سلامت شما و این مسئله که عمل اسلیو خطری برای شما نداره اطمینان پیدا کند.

تعیین میزان پلاکت های خون فرد و تست انعقاد خون

یکی از این آزمایش ها تعیین میزان پلاکت های خون فرد و تست انعقاد خون است، چرا که در صورتی که خون فرد به خوبی منعقد نشود، احتمال بروز خون ریزی و از دست رفتن ذخیره ی خون بدن می شود.

سونوگرافی بر روی شکم و لگن، بررسی وضعت سطح هورمون های استرس در فرد، بررسی عملکرد ریه، آزمایش هایی برای بررسی وضعیت سلامت قلب فرد، بررسی قفسه ی سینه با اشعه ی ایکس، آندوسکوپی مری و معده و دوازدهه همگی آزمایش هایی هستند که قبل از عمل اسلیو معده باید انجام بگیرند.

علاوه بر آزمایش هایی که در بالا گفته شد یک آزمایش کامل خون از فرد گرفته می شود که در آن وضعیت گلبول های قرمز، اوره و نیترات خون، تست اندازه گیری کلسیم و سدیم و پتاسیم خون، آزمایش قند خون ناشتا، آزمایش های تیروئید برای بررسی کم کاری یا پرکاری تیروئید،

بررسی میزان کلسترول خون، تست بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت و هرپس، تست میزان سلنیوم خون، آنالیز ادرار، تست اندازه گیری پروتئین سرم خون و مواردی از این قبیل تا مشخص شود،

برای انجام عمل اسلیو بر روی فرد مانعی وجود ندارد. انجام دادن این آزمایش ها به دکتر سلیمی کمک می کند تا ریسک بروز خطر در حین عمل اسلیو معده را به صفر برساند.

تعیین میزان پلاکت های خون فرد و تست انعقاد خون
تعیین میزان پلاکت های خون فرد و تست انعقاد خون

آزمایش هایی که بعد عمل از اسلیو انجام می گیرد

یکی از آزمایش هایی که بعد از عمل اسلیو انجام می شود، آزمایش تست بلع است. مسیر بلع بیمار باید چک شود تا مشخص شود، فرد برای بلع غذا مشکلی ندارد. در این آزمایش مایعی توسط فرد بلعیده می شود و مسیر بلع این مایع توسط اشعه ایکس با دستگاه رادیولوژی چک می شود. این مایع با ایجاد کنتراست مسیر بلع را به خوبی مشخص می کند تا پزشک در صورتی که مشکلی ایجاد شده بود این مشکل را بر طرف کند.

لازم است، بیمار پس از عمل جراحی به مدت دو شب تحت مراقبت های ویژه قرار بگیرد و از وضعیت سلامت او مطمئن شوند و سپس بیمار را برای غذا خوردن و مرخص شدن از بیمارستان آماده کنند،

همچنین وضعیت معده ی فرد از این نظر که نشتی نداشته باشد، نیز بررسی می شود. برای این که خون در پاهای فرد لخته نشود، از جوراب واریس استفاده می شود. بعد از انجام هر عمل جراحی احتمال لخته شدن خون در پاهای فرد وجود دارد، از این جهت پاها باید بعد از عمل حرکت داده شوند.

شما پس از انجام عمل اسلیو چند بار باید توسط دکتر سلیمی ویزیت شوید تا از وضعیت سلامت خود اطمینان حاصل کنید.

آزمایش هایی که بعد عمل از اسلیو انجام می گیرد
آزمایش هایی که بعد عمل از اسلیو انجام می گیرد

نظر بیماران پس از انجام عمل اسلیو

پس از انجام عمل اسلیو در ناحیه شکم و معده دارای درد می شوید که امری طبیعی است و با تزریق مورفین این حالت ها از بین می رود. در روزهای اول درد بیش تری را حس می کنید، اما این درد به مرور زمان و با بهبود محل زخم ها بهبود پیدا می کند.

قبل از انجام عمل اسلیو معده باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنید و سیگار و الکل مصرف نکنید. اکثر افرادی که عمل اسلیو را انجام داده اند، از انجام این عمل و کاهش سریع وزن بعد از این عمل رضایت داشته اند.

تعادل وزن و تناسب اندام باعث می شود، افرادی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند، به یک رضایت نسبی از اندام خود برسند و اعتماد به نفس بیش تری داشته باشند.

از طرفی همه افرادی که عمل اسلیو را انجام داده اند، به این موضوع واقف هستند که با انجام این عمل بیماری های آن ها بهبود بخشیده است. چاقی و نداشتن اعتماد به نفس ناشی از آن می تواند باعث افسردگی شود که پس از بر طرف شدن چاقی افسردگی نیز بهبود پیدا می کند.

تجربه نشان داده است، افرادی که عمل اسلیو معده را انجام می دهند، دچار ریزش مو می شوند، اما با مصرف مکمل های غذای بعد از عمل این ریزش مو پس از مدت کوتاهی از بین می رود. تجربه نشان داده است، تمام مشکلاتی که در اثر چاقی برای فرد ایجاد شده بود پس از انجام این عمل به صورت خود به خود بر طرف می شود.

نظر بیماران پس از انجام عمل اسلیو
نظر بیماران پس از انجام عمل اسلیو

مزایای کوچک شدن معده پس از عمل جراحی اسلیو

خارج شدن بخشی از معده باعث افزایش فضای حفره ی شکم می شود و اندام های داخلی بدن مانند ریه و قلب و کبد فضای بیش تری خواهند داشت،

همچنین کاهش فشار وارد شده از طرف معده به اندام های داخلی، باعث می شود، فرد به راحتی نفس بکشد و هنگام انجام فعالیت های بدنی زود خسته نشود و قلب به خوبی بتواند عمل پمپاژ خون به اندام های حیاتی را انجام دهد.

همگی این عوامل باعث می شوند، فرد بعد از عمل اسلیو معده حس خوبی داشته باشد و درد ناشی از این عمل در مقابل مزایای این عمل بسیار ناچیز به حساب بیاید.

افرادی که عمل اسلیو معده برای آن ها انجام گرفته است، می گویند که اشتها و تمایلشان به غذا خوردن کم شده است، همچنین با انگیزه ی بیش تری فعالیت های ورزشی انجام میدهند و مواد غذایی که برای سلامت مضر است را مصرف نمی کنند.

معده ی اسلیو شده ممکن است، در صورتی که حجم غذای مصرفی زیاد باشد، مجددا بزرگ شود، بنابراین حجم غذای مصرفی خود را کاهش دهید.

باید بدانید که پس از کم شدن حجم معده به این طریق میزان جذب مواد مغذی از طریق معده کم می شود و برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در اثر کاهش جذب این مواد مغذی باید مکمل های غذایی خاصی مصرف کنید تا این مواد غذایی حیاتی به بدن شما رسانده شود و کاهش این مواد مغذی باعث بروز مشکلات بعدی در شما نشود.

مزایای کوچک شدن معده پس از عمل جراحی اسلیو
مزایای کوچک شدن معده پس از عمل جراحی اسلیو

قبل از انجام عمل اسلیو چه کارهایی باید انجام داد

قبل از انجام هر عمل لاغری باید خودتان را برای تغییر روش زندگی آماده کنید و در مورد انواع روش های جراحی معده، مزایا و معایب آن ها اطلاعات کافی را به دست آورید.

سه ماه قبل از انجام هر عمل جراحی باید از مصرف الکل و سیگار پرهیز کنید، چرا که مصرف سیگار و الکل قبل از جراحی تاثیر بدی بر روند جراحی و نتیجه ی آن خواهد گذاشت.

از خوردن غذاهای پر کالری و شیرینی جات و ترشیجات بپرهیزید و در وعده های غذایی و میان وعده هایتان سبزی و میوه ها را بگنجانید.

عادات بد غذا خوردن را ترک کنید و سعی کنید، بین زمان شام خوردن و خواب فاصله ی طولانی بیندازید.حجم غذا و آبی که به معده وارد می کنید را کاهش دهید و از مصرف مایعات بعد از غذا خوردن و در حین غذا خوردن پرهیز کنید. نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و چایی مصرف نکنید.

مواد غذایی و نوشیدنی های پر کالری را از وعده ی غذایی خود حذف کنید. در برنامه روزانه ی خود ورزش و فعالیت های بدنی را جای دهید و توجه داشته باشید که تداوم داشتن فعالیت های بدنی بسیار اهمیت دارد.

زمانی که خسته و بی حوصله هستید، یا استرس دارید، مواد غذایی مصرف نکنید. تمام آزمایش هایی که دکتر سلیمی قبل از انجام عمل جراحی اسلیو به شما توصیه کرده اند را انجام دهید.

مراحل انجام عمل اسلیو معده

در مرحله اول باید خود را برای رفتن به اتاق عمل آماده کنید و لباس مخصوص اتاق عمل را بپوشید. پس از این که دستگاه های کنترل ضربان قلب و کنترل تنفس به شما وصل شد تکنسین بی هوشی با استفاده از تزریق داروهای بی هوشی شما را بی هوش می کند. عمل جراحی اسلیو معده به دو صورت قابل انجام است.

در روش باز که جراح حفره شکم را باز می کند و بخشی از معده را جدا می کند و پس از خارج کردن بخشی از فوندوس معده، جداره ی معده را با کمک بخیه می دوزد.

روش دوم روش جراحی معده جراحی لاپاراسکوپی است که در این روش با ایجاد چند حفره ی کوچک روی سطح شکم، پزشک جراح تجهیزات لاپاراسکوپی را وراد حفره شکم می کند و پس از قرار گرفتن این تجهیزات در داخل حفره ی شکم با ایجاد یک برش بخشی از جداره ی معده را جدا می کنند و از داخل حفره ی شکم خارج می کند و مرحله بخیه کردن را انجام می دهد.

مراحل انجام عمل اسلیو معده
مراحل انجام عمل اسلیو معده

روش جراحی لاپاراسکوپی مستلزم مهارت خاصی است

روش جراحی لاپاراسکوپی مستلزم مهارت خاصی است، چرا که با کمک دوربین های کوچکی که به داخل حفره ی شکم وارد شده اند و تصویر تجهیزات را از داخل نمایشگر نشان می دهند، باید جراحی انجام شود. دکتر سلیمی با انجام عمل لاپاراسکوپی بر روی معده میزان آسیب سطحی حفره ی شکم را برای جراحی به حداقل می رسانند.

پس از این که معده بخیه شد با استفاده از داروهایی میزان نشتی معده را کنترل می کنند. در صورتی که معده نشتی نداشته باشد، فرد به اتاق ریکاوری انتقال پیدا می کند. مدت زمان ریکاوری در عمل جراحی اسلیو بسیار کم است. و در مدت کوتاهی فرد به بخش انتقال پیدا می کند و باید حرکت دادن پاها را شروع کند تا خون در پاهایش لخته نشود.

خوردن غذا و مایعات طبق دستور پزشک باید به صورت مرحله مرحله انجام بگیرد. توجه کنید که قبل از انجام هر عمل جراحی باید ناشتا باشید.

روش جراحی لاپاراسکوپی مستلزم مهارت خاصی است
روش جراحی لاپاراسکوپی مستلزم مهارت خاصی است

بعد از انجام عمل اسلیو چه کارهایی باید انجام دهید

بعد از انجام عمل جراحی اسلیو یک نفر را به عنوان همراه با خود داشته باشید، در اثر استفاده از داروهای بی هوشی سر درد و سرگیجه خواهید داشت. پس از این که به هوش آمدید پاهایتان را حرکت دهید تا از لخته شدن خون در پاها جلوگیری شود. استفاده از جوراب واریس برای جلوگیری از لخته شدن خون در پاها و بسته شدن مسیر رگ ها بسیار موثر است.

برای تسکین دردهای بعد از عمل به شما داروهای مسکن تزریق می شود و در صورتی که درد شدید باشد، مورفین نیز به شما تزریق خواهد شد. پس از انجام تست بلع و اطمینان پزشک از سالم بودن مسیر بلع می توانید خوردن مایعات را شروع کنید. مکمل های ویتامین ب12 تا یک ماه بعد از عمل باید مصرف شوند تا فرد دچار کم خونی نشود.

پس از عمل اسلیو باید کم کم مایعات و آب میوه ی طبیعی را مصرف کرد و پس از چند روز می توان غذاهای میکس شده و نیمه جامد را به وعده ی غذایی اضافه کرد و پس از چهار هفته فرد می تواند رژیم غذایی طبیعی خود را شروع کند.

خوردن سه وعده غذا در طول روز کفایت می کند و میوه ها را باید به عنوان میان وعده حتما مصرف کرد. برای انجام فعالیت های روز مره عجله نداشته باشید، چرا که برای بهبودی هر چه سریع تر زخم ها و جراحت های وارد شده زمان لازم است و نباید به بدن خود فشار وارد کنید.

برنامه غذایی کسانی که عمل جراحی اسلیو معده را انجام داده اند

در مرحله اول باید مایعات کم کم مصرف شود و دو روز بعد می توان مصرف آبمیوه های طبیعی را برای فرد شروع کرد. پس از گذشت چهار روز از عمل جراحی می توانید شیر کم چرب و آبمیوه های پالپ دار را به رِژیم غذایی فرد اضافه کرد.

توجه کنید، همه این موارد به صورت کم کم باید مصرف شوند، با فواصل زمانی مشخص مصرف شوند. بعد از یک هفته مصرف غذاهایی مانند سوپ میکس شده شروع می شود، می توانید از شیر برنج و فرنی نیز استفاده کنید

در نهایت پس از گذشت 10 روز از عمل جراحی می توانید غذاهای نیمه جامد میکس شده را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و تکه هایی از میوه هایی که نرم هستند، مانند موز و میوه های پخته شده را مصرف کنید. در نهایت بعد از دو هفته غذاهای معمولی به میزان کم باید به وعده ی غذایی شما افزوده شود.

توجه کنید، نباید غذا یا مایعات زیادی در این مدت به معده وارد کنید، چرا که فشار ناشی از حجم غذای مصرفی ممکن است، باعث نشت غذا به داخل حفره ی شکم بشود.

پس از انجام عمل اسلیو باید روزی سه وعده غذا به میزان کم مصرف کنید تا معده ی آستینی شده مجددا بزرگ نشود. علاوه بر همه مواردی که گفتیم، مواد غذایی مقوی را حتما مصرف کنید تا سریع تر بتوانید به فعالیت های روزمره ی خود برگردید و با اعتماد به نفس بیش تری به کارهای خود ادامه دهید.

برنامه غذایی کسانی که عمل جراحی اسلیو معده را انجام داده اند
برنامه غذایی کسانی که عمل جراحی اسلیو معده را انجام داده اند

معرفی پزشک جراح اسلیو معده

انجام دادن هر عمل جراحی در مراکز معتبر و نزد پزشکان با تجربه مانند دکتر سلیمی می تواند این اطمینان را به شما بدهد که عمل جراحی اسلیو را با موفقیت پشت سر خواهید گذاشت. دکتر سلیمی متخصص جراحی های لاغری و دارای تجربه های موفق زیادی در زمینه ی جراحی اسلیو معده می باشد.

با مراجعه به پزشک جراحی که تجربه های موفق زیادی در رزومه ی خود دارند، می توانید با خیال راحت تمام مراحل عمل را طی کنید و بدون استرس خود را به دستان پزشک جراح خود بسپارید بدون این که مشکلی برای شما ایجاد شود.

بهتر است، عمل های جراحی لاغری مانند اسلیو در شهرستان های کوچک انجام نشود

بهتر است، عمل های جراحی لاغری مانند اسلیو در شهرستان های کوچک انجام نشود، چرا که انجام دادن هر عمل نیازمند تجهیزات و وسایلی است که به تجربه و مهارت پزشک جراح معنا می بخشند، چرا که یک جراح با تجربه بدون داشتن امکانات لازم برای انجام عمل جراحی نمی تواند نتیجه ی کار را به صورت دلخواه خود پیش ببرد.

از این جهت بهتر است، به مراکز جراحی لاغری در تهران مراجعه کنید تا از بابت امکاناتی که در اختیار جراح شما قرار می گیرد، اطمینان داشته باشید.

پس از عمل جراحی اسلیو در مراکز لاغری تهران مراقبت های خاصی باید از شما انجام بگیرد که در شهرستان ها امکان این مراقبت ها به خوبی وجود ندارد. در نهایت برای انجام عمل های لاغری به مراکزی که هزینه ی کمی را از شما دریافت می کنند، اعتماد نکنید، چرا که افراد سود جو با استفاده از پزشکان کم تجربه در مراکز خود هزینه ها را کاهش داده اند.

علاوه بر این ممکن است، یه بخش از امکاناتی که برای انجام عمل جراحی اسلیو معده است، دچار مشکل باشد که هزینه کم تری را برای شما تعیین کند.

بهتر است، عمل های جراحی لاغری مانند اسلیو در شهرستان های کوچک انجام نشود
بهتر است، عمل های جراحی لاغری مانند اسلیو در شهرستان های کوچک انجام نشود

آیا بیمه تکمیلی هزینه های جراحی اسلیو معده را قبول می کند؟

توجه کنید که عمل جراحی اسلیو معده تنها عمل لاغری است که توسط بیمه تکمیلی هزینه ی آن پرداخت می شود. علی رغم این که عمل های لاغری جزء عمل های جراحی زیبایی محسوب می شوند،

اما در صورتی که سلامت فرد به علت چاقی در خطر باشد، بیمه تکمیلی هزینه عمل جراحی اسلیو معده را پرداخت می کند، چرا که با انجام گرفتن عمل جراحی اسلیو و لاغر شدن فرد عوارض ناشی از چاقی بر سایر نقاط بدن رفع می شود.

در صورتی که روند لاغری فرد با روش های دیگر مانند مصرف دارو، ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی کند باشد و تغیر ایجاد نشود و فرد با عوارض و بیماری که در اثر چاقی ایجاد می شوند، درگیر باشد، عمل های جراحی معده به عنوان سریع ترین روش مطرح می شود.

برای این که بیمه تکمیلی هزینه ی جراحی چاقی را پرداخت کند باید این مسئله توسط پزشکان مورد تایید بیمه اثبات شود که سلامت فرد در اثر چاقی در خطر است.

برای این کار فرد مدارک پزشکی و آزمایش های لازم که نشان دهنده ی در خطر بودن سلامتی او است را باید به مراکز پرداخت خسارت تحویل دهد. پس تایید مدارک توسط پزشکان مورد تایید بیمه هزینه ی این عمل توسط بیمه تکمیلی پرداخت می شود. عمل اسلیو معده تنها عمل جراحی لاغری است که توسط بیمه هزینه ی آن پرداخت می شود.

آیا بیمه تکمیلی هزینه های جراحی اسلیو معده را قبول می کند؟
آیا بیمه تکمیلی هزینه های جراحی اسلیو معده را قبول می کند؟

ویژگی های بهترین جراح اسلیو معده

دکتر سلیمی متخصص جراحی چاقی دارای سابقه ی زیادی در انجام عمل های جراحی معده است و در تعداد بالایی از این عمل ها با موفقیت روبرو بوده اند. دکتر سلیمی با مهارت و تخصص خود ریسک عمل جراحی را تا حد زیادی کاهش می دهد. در صورتی که عمل جراحی خود را به پزشک متخصص و با تجربه بسپارید می توانید با خیال راحت و بدون استرس وارد اتاق عمل شوید.

در عمل جراحی انجام گرفته امکانات و تجهیزات اتاق عمل نقش مهمی دارند، از این جهت تمام جراحی های دکتر سلیمی در مراکز تخصصی انجام می شود که از امکانات و شرایط خوبی برخوردارند و تمام موارد مورد نیاز در بهترین کیفیت در اختیار پزشک قرار می گیرد تا بهترین نتیجه را ارائه کند.

از این جهت که سلامت شما مهم ترین امر است و هزینه ای را برای عمل اسلیو پرداخت می کنید، باید به دنبال بهترین جراح برای انجام این عمل باشید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

برای این که تشخیص دهید، بهترین جراح چه کسی است، کافی است، رزومه ی جراح را مطالعه کنید، یا این که با مراجعه به مطب چند پزشک متخصص جراح و پرسش از بیماران او، بین جراحان بهترین گزینه را انتخاب کنید. در نهایت باید بدانید که انتخاب نهایی با خود فرد است که به چه جراحی لاغری مراجعه کند.

ویژگی های بهترین جراح اسلیو معده
ویژگی های بهترین جراح اسلیو معده

عوامل موثر بر هزینه ی جراحی اسلیو معده

عوامل زیادی بر هزینه ی جراحی اسلیو تاثیر می گذارند یکی از این عوامل مرکز تخصصی است که این عمل در آن جا انجام می گیرد، بر اساس این که این عمل در یک بیمارستان دولتی انجام شود، یا بیمارستان خصوصی و سطح امکاناتی که در اختیار پزشک قرار داده شده است، هزینه جراحی تعیین می شود.

کسی که هزینه ی کم تری برای جراحی اسلیو می گیرد، صرفا نمی تواند گزینه ی خوبی باشد، چرا که ممکن است، سطح امکاناتی که برای انجام این عمل در اختیار دارد، محدود باشد، یا از تجربه و مهارت کافی برخوردار نباشد.

یکی دیگر از عواملی که نقش مهمی در تعیین هزینه ی جراحی دارند، شهر و محلی است که این عمل در آن انجام می گیرد.

شهرهای بزرگ انتخاب بهتری برای این عمل ها هستند، چرا که پزشک های جراح فوق العاده و با تجربه در شهرهای بزرگ کار جراحی را انجام می دهند تا به امکانات و تجهیزات لازم برای عمل دسترسی داشته باشند.

هزینه ها شامل هزینه های بی هوشی، هزینه ی تجهیزاتی که در اتاق عمل به کار می رود، دستمزد جراح که بسته به میزان مهارت و تجربه متفاوت است و معمولا جراح های با تجربه هزینه ی بیش تری برای عمل های جراحی خود دریافت می کنند، هزینه ی آزمایش هایی که قبل و بعد از عمل از شما گرفته می شود،

هزینه سونوگرافی و رادیولوژی، هزینه ی ویزیت پزشک قبل و بعد از عمل و سایر هزینه های بیمارستان همگی هزینه هایی هستند که از بیمار دریافت می شوند. در صورتی که بیمار از مزایای بیمه تکمیلی برخوردار باشد، این هزینه ها توسط بیمه تکمیلی پرداخت می شود.

عوامل موثر بر هزینه ی جراحی اسلیو معده
عوامل موثر بر هزینه ی جراحی اسلیو معده

مزایای عمل اسلیو معده نسبت به سایر روش های جراحی لاغری

در روش جراحی اسلیو احتمال نشت مواد غذایی از معده در مقایسه با سایر روش های جراحی بسیار کم تر است، با انجام عمل اسلیو معده می توانید در مدت کوتاهی میزان زیادی از وزن خود را از دست بدهید و این وزنی که از دست داده اید برگشت پذیر نیست، چرا که سایز معده کوچک شده است، به علت این که انتهای معده برداشته نمی شود، اختلالی در جذب مواد غذایی ایجاد نمی شود،

اما در روش هایی مانند بای پس در جذب مواد غذایی اختلال ایجاد می شود، در عمل اسلیو مدت زمان ریکاوری نسبت به سایر روش ها کم تر است و احتمال بروز عارضه فتق بعد از عمل بسیار کم است، در بین عمل های جراحی معده عمل اسلیو هزینه ی کم تر و عوارض کم تری دارد و پس از این عمل فرد به کم خونی مبتلا نمی شود،

چرا که انتهای معده همچنان دست نخورده عمل جذب ویتامین ب 12 را انجام می دهد، ریزش مو در همه عمل های جراحی معده اتفاق می افتد و در زمان کوتاهی این مسئله رفع می شود، در روش های دیگر احتمال برگشت چاقی بیش تر از عمل اسلیو است،

در این روش چون کاهش وزن به صورت تدریجی است، پوست بدن دچار افتادگی نمی شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست نمی دهد.

مزایای عمل اسلیو معده نسبت به سایر روش های جراحی لاغری
مزایای عمل اسلیو معده نسبت به سایر روش های جراحی لاغری

روند بهبود بیماری ها پس از جراحی اسلیو معده

همانطور که می دانید چاقی باعث کاهش سطح هورمون انسولین خون و ایجاد دیابت نوع دو می شود. با انجام عمل جراحی اسلیو و کاهش وزن میزان هورمون انسولین خون افزایش پیدا می کند و نیاز به مصرف انسولین نیز به نسبت کم تر می شود.

بیماری هایی مانند فشار خون بهبود پیدا می کنند و با کاهش حجم معده اندام های داخلی فضای بیش تری برای انجام فعالیت های خود دارند، از این جهت پس از انجام عمل اسلیو شاهد بهبود عملکرد ریه ها و قلب هستیم.

فشار وارد آمده به مفاصل و ستون فقرات با انجام عمل اسلیو و کاهش وزن کاهش پیدا می کند و عملکردهای حرکتی فرد بهبود پیدا می کند و با قدرت بیش تری می تواند فعالیت های بدنی خود را گسترش دهد.

در اثر عارضه ی چاقی فرد با بیماری های روحی و روانی زیادی مانند کاهش اعتماد به نفس استرس و افسردگی مواجه می شود که با درمان عارضه ی چاقی این حالت ها از بین می رود و فرد با اعتماد به نفس بیش تری می تواند به جامعه قدم بگذارد و از تناسب اندام خود لذت ببرد.

روند بهبود بیماری ها پس از جراحی اسلیو معده
روند بهبود بیماری ها پس از جراحی اسلیو معده

داروهایی که بعد از انجام عمل اسلیو معده باید مصرف کنید.

بعد از انجام عمل اسلیو به منظور جلوگیری از عفونت و مشکلات احتمالی باید داروهایی مصرف کنید. یکی از این داروها امپرازول است که به صورت ناشتا در صبح و شب مصرف می شود، مصرف امپرازول بعد از سه ماه به تشخیص پزشک قطع می شود.

کپسول های مولتی ویتامین برای این که حجم غذاهای دریافتی کاهش پیدا می کنند، ضروری است، مصرف روزی یک کپسول مولتی ویتامین کفایت می کند.

برای کاهش احتمال ابتلا به سنگ صفرا قرص سوبیل تا سه ماه پس از جراحی روزی دو بار در صبح و شب باید مصرف شود.

استامینوفن کدئین

برای کم شدن درد معده بعد از عمل می توان استامینوفن کدئین مصرف کرد، این دارو باید هر هشت ساعت یک بار مصرف شود. آمپول هپارین بعد از هر جراحی تا پنج روز باید تزریق شود. مصرف مشروبات الکلی باعث خون ریزی معده می شود، از این جهت تا شش ماه بعد از جراحی اسلیو الکل مصرف نکنید.

در صورتی که قبل از عمل اسلیو معده داروی خاصی را مصرف می کرده اید، می توانید مصرف داروهای خود را شش ماه بعد از عمل اسلیو معده شروع کنید.

یک سال پس از انجام عمل اسلیو، در صورتی که قصد باردار شدن دارید، می توانید باردار شوید.

تنها مسکنی که مصرف آن بعد از عمل اسلیو بلامانع است، استامینوفن کدئین است و حتی برای مصرف شیاف دیکلوفناک هم باید از پزشک خود اجازه بگیرید و در صورتی که پزشک تشخیص بدهد مصرف شیاف مانعی ندارد.

نکته ی مهم در مورد نحوه ی خوردن قرص ها است که باید قرص ها را به چند تکه تقسیم کنید و داخل ماست کم چرب گذاشته و مصرف کنید. علاوه بر این قرص ها را به محض این که از بسته بیرون آوردید باید مصرف کنید.

استامینوفن کدئین
استامینوفن کدئین

قرص های آنتی بیوتیک برای جلوگیر از عفونت در فواصل زمانی مشخص بایستی مصرف شوند.

چرا اسلیو معده به عنوان یک روش محبوب برای درمان چاقی محسوب می شود؟

موثرترین و کار آمدترین روش برای کاهش وزن رعایت کردن رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن است، اما افرادی هستند که با رعایت رژیم غذایی و ورزش کردن هم نمیتوانند وزن خود را کاهش دهند. در عمل اسلیو به عت این که سطح هورمون گرلین در خون کاهش پیدا می کند و معده کوچک می شود، حجم غذای مصرفی کاهش پیدا می کند و در مدت کوتاهی احساس سیری برای او ایجاد می شود.

در عمل اسلیو فرد می تواند در زمان کوتاهی 75 درصد از وزن خود را از دست بدهد و به وزن ایده آل برسد. عوارض این عمل نسبت به سایر روش های جراحی معده کم تر است و احتمال این که فرد مجددا چاق شود، بسیار کم است، علاوه بر این در صورتی که نیاز باشد، می توان دوباره جراحی اسلیو و اصلاح سایز معده را انجام داد، ولی در سایر روش ها این امکان وجود ندارد.

جراحی اسلیو معده نسبت به سایر روش های جراحی راحت تر است و هزینه کم تری برای فرد به دنبال دارد و زمان ریکاوری و بازگشت به فعالیت های روزمره در این روش کم تر از سایر روش های جراحی معده است، همچنین امکانات لازم برای انجام عمل اسلیو در مقایسه با سایر روش های جراحی بیش تر در دسترس است

سایر روش های جراحی معده

در این بخش سایر روش های جراحی معده را به صورت مختصر برای شما توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید. ساده ترین روش جراحی معده که اصلا تهاجمی نیست و بدون برش و تزریق انجام می شود، قرار دادن بالون در معده است. بالون یک کیسه سیلیکونی است که در معده قرار می گیرد و از محلول نمکی پر می شود و باعث می شود، فرد با خوردن حجم کمی از غذا احساس سیری کند.

یکی دیگر از روش های جراحی معده باندینگ معده است که با استفاده از یک نوار سیلیکونی قسمت بالایی معده را مانند کمر بند می بندند. با این روش غذا فقط در قسمت پایینی معده جمع می شود و بخش بالایی خالی می ماند.

روش بعدی پلیکاسیون معده است که بخشی از معده را روی خودش به صورت یک پیلی تا می زنند و با بخیه هایی این بخش را می دوزند و با این کار حجم معده را کاهش می دهند.

یکی دیگر از روش های جراحی معده انجام عمل بای پس است که در مقایسه با عمل اسلیو و مابقی روش ها پیچیده تر است و در صد موفقیت کم تری در مقایسه بامابقی روش ها دارد. در این روش بخشی از معده و ابتدای روده ی باریک را دور می زنند و از این طریق غذا در داخل معده جمع نمی شود و مستقیم به روده انتقال پیدا می کند.

سایر روش های جراحی معده
سایر روش های جراحی معده

مقایسه ی جراحی اسلیو معده با سایر روش های جراحی معده

در روش هایی همچون گذاشتن بالون در معده و باندینگ پس از خارج کردن باند یا بالون از معده احتمال زیادی وجود دارد که وزنی که در این مدت از دست داده اید مجددا بر گردد و شما دوباره با عارضه ی چاقی در گیر شود و نیاز به روش های دیگری برای لاغری پیدا کنید.

در روش جراحی پلیکاسیون نیز ممکن است، در اثر فشار وارد شده از غذا یا مایعاتی که نوشیده می شود، پیلیسه ی معده باز شود و مجددا لازم شود، عمل دیگری روی فرد انجام شود. هم چنین احتمال بروز نشتی در این روش وجود دارد.

روش جراحی بای پس که در آن معده و بخشی از روده را دور می زنند. به علت این که غذا از معده و دوازده عبور نمی کند، فرایند هضم و جذب مواد غذایی وارد شده به معده با مشکل روبه رو می شود. اگر چه در این روش فرد در زمان کوتاهی میزان زیادی از وزن خود را از دست می دهد،

اما باید داروهای خاصی را مصرف کند تا دچار سوء تغذیه نشود، همچنین به علت این که معده دست کاری نمی شود، هورمون های اشتها مانند گرلین همچنان ترشح می شوند و تمایل به غذا خوردن در فرد کاهش پیدا نمی کند.

جراحی اسلیو

در جراحی اسلیو با توجه به این که بخشی از فوندوس معده خارج می شود، سطح هورمون گرلین نیز کاهش می یابد و تمایل کم تری برای خوردن غذا وجود دارد، همچنین بخشی از معده که مسئول جذب ویتامین ب 12 است و در انتهای معده قرار دارد، در این روش به صورت دست نخورده باقی می ماند و در مقایسه با عمل بای پس فرد دچار کم خونی در این روش نمی شود.

لاغری پس از عمل اسلیو معده برگشت ناپذیر است و کوچک شدن حجم معده باعث می شود، میزان غذای کم تری را مصرف کنید. در صورتی که در سایر روش ها مانند قرار دادن بالون و باندینگ در صورتی که سبک زندگی سلامت محور را رعایت نکنید پس از این که بالون و باند از معده خارج شود، فرد مجددا چاق می شود.

در روش پلیکاسیون نیز سطح هورمون های اشتها کاهش نمی یابد و از این جهت فرد همچنان به خوردن غذا تمایل دارد و احتمال دارد، در اثر مصرف غذا و آب دیواره معده به داخل شکم نشتی پیدا کند.

در این بین روش جراحی اسلیو معده در بین روش های لاغری دارای محبوبیت زیادی است و در صد موفقیت بالاتری دارد و احتمال بازگشت وزن به حالت قبل در این روش سایر کم تر از روش های دیگر است.

مهم ترین ویژگی هایی که یک جراح اسلیو معده باید داشته باشد.

اگر چه شغل پزشک جراح بودن دارای جذابیت های زیادی است، اما افرادی که به این رشته ی تحصیلی و این شغل وارد می شوند، باید دارای ویژگی های روحی و جسمی ویژه ای باشند تا بتوانند در این شغل موفق باشند. داشتن روحیه ی کار تیمی مهم ترین ویژگی است که یک جراح باید داشته باشد،

در واقع پزشک جراح باید دارای روحیه کار کردن با افراد مختلف باشد. با توجه به حساس بودن این حرفه پزشک جراح باید از قدرت تشخیص بالایی برخوردار باشد تا بتواند در شرایط سخت بهترین تصمیم را بگیرد.

شما در حال خواندن مقاله بهترین جراح اسلیو معده در اهواز هستید.

روحیه خوب و قدرت جسمی بالا

علاوه بر این جراح باید دارای روحیه ی خوب و قدرت جسمی بالایی باشد تا بتواند ساعت های طولانی در اتاق عمل باقی بماند و کار خود را به مناسب ترین شکل ممکن انجام دهد.

داشتن وجدان کاری بالا و روحیه ی هم دردی با بیماران از اهمیت زیادی برای این شغل برخوردار است، همچنین غرور بیش از حد مانع از برقراری ارتباط خوب با اعضای تیم جراحی می شود و مانع از این می شود که پزشک جراح اسلیو اشتباهات خود را بپذیرد.

یک جراح خوب باید سوابق خوبی در رزومه اش داشته باشد. با پرس و جو از بیماران پزشک جراح می توانید به یک دید نسبی از مهارت و تخصص او برسید و با اطمینان بیش تری نتیجه کار را به او بسپارید. پزشک جراح باید بتواند با داشتن روحیه ی شاد، به همکاران و بیماران انژی مثبت انتقال دهد و محیط خسته کننده بیمارستان را به یک محیط شاد و پر انرژی تبدیل کند و با این کار باعث شود، بیمار برای لحظاتی درد خود را فراموش کند.

امیدواریم تا اینجا از مقاله بهترین جراح اسلیو معده در اهواز اطلاعات مفیدی کسب کرده باید.

ایمن ترین روش جراحی لاغری

روش های زیادی برای جراحی لاغری و کم شدن وزن وجود دارد. در این بین جراحی اسلیو در بین روش های دیگر علاوه این که اثر طولانی مدت تری دارد، روش ایمنی محسوب می شود،

البته در صورتی که به جراح با تجربه مراجعه کنید. سرعت کاهش وزن در جراحی اسلیو معده بسیار بالا است و بیماری هایی که به علت چاقی ایجاد شده بودند با این کاهش وزن ناگهانی تا حد زیادی بهبود پیدا می کنند. برای مثال سطح هورمون انسولین خون افزایش پیدا می کند و با زیاد شدن سطح هورمون انسولین نیاز به تزریق انسولین کاهش پیدا می کند.

در صورتی که عمل جراحی اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی انجام شود، جای برش های سطح شکم به خوبی بهبود پیدا می کند و و در مدت کوتاهی فرد می تواند به فعالیت های خود بر گردد.

روش جراحی اسلیو معده نسبت به جراحی های پیکر تراشی بهتر است، چرا که در روش های ساکشن چربی چاقی فرد به صورت بالقوه درمان نمی شود. و همچنان با مصرف مواد غذایی فرد با توده ای از چربی در اندام های خود مواجه می شود.

این عمل ها صرفا عمل زیبایی محسوب می شوند و در مدت کوتاهی تاثیر این عمل از بین می رود. از این جهت در صورتی که قصد درمان چاقی را دارید، باید عمل جراحی روی معده را انجام دهید، این عمل های جراحی باعث می شود، شما بتوانید کاهش وزن زیادی داشته باشید و نتیجه ی عمل برایتان قابل قبول تر است.

ایمن ترین روش جراحی لاغری
ایمن ترین روش جراحی لاغری

تا اینجا با مبحث ایمن ترین روش جراحی لاغری آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله بهترین جراح اسلیو معده در اهواز با ما همراه باشید.

چه افرادی کاندید مناسبی برای جراحی اسلیو معده هستند

دکتر سلیمی در گفتگویی جراحی اسلیو معده را به عنوان یک روش تضمینی برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل مطرح کردند.

در این روش با تاثیر بر هورمون های گوارشی و ساختمان فیزیکی معده حجم غذای دریافتی کم می شود و در نهایت در مدت کوتاهی فرد به وزن ایده آل خود می رسد. با انجام این عمل می توانید تا 80 در صد از وزن خود را از دست بدهید و پس از اینکه وزن شما متعادل شد روند کاهش وزن کند می شود، وزن به صورت ثابت باقی می ماند.

افرادی که وزن آن ها بالای 150 کیلو گرم است

افرادی که وزن آن ها بالای 150 کیلو گرم است و شاخص توده ی بدنی آن ها بالاتر از 45 است، گزینه ی مناسبی برای انجام عمل اسلیو معده هستند. عمل اسلیو با کاهش وزن فرد باعث می شود، احتمال بروز سرطان هایی مانند سرطان تخمدان کاهش پیدا کند.

در حقیقت در صورتی که شما آمادگی تغییر عادات تغذیه ای خود را داشته باشید. در صورتی که به مصرف الکل و سیگار عادت داشته باشید، شش ماه قبل از این عمل باید مصرف الکل و سیگار را کنار بگذارید و وضعیت سلامت نسبی شما خوب باشد و انجام این عمل جراحی برای شما خطری نداشته باشد

و از نظر روحی روانی در شرایط قابل قبولی باشید، می توان گفت شما گزینه ی مناسبی برای انجام عمل اسلیو معده هستید. علاوه بر این افرادی که شاخص بدنی آن ها بالاتر از 33 است، نیز می توانند کاندید مناسبی برای این عمل باشند.

ممکن است، کارشناسان بیمه تکمیلی پس از بررسی مدارک پزشکی شما به این نتیجه برسند که پرداخت خسارت به شما تعلق نمی گیرد، بنابراین باید از نظر وضعیت مالی به گونه ای باشید که بتوانید هزینه های عمل را پرداخت کنید.

تا اینجا با مبحث چه افرادی کاندید مناسبی برای جراحی اسلیو معده هستند آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله بهترین جراح اسلیو معده در اهواز با ما همراه باشید.

عوارض جراحی اسلیو معده

به طور کلی در بین روش های جراحی معده روش جراحی اسلیو معده کم خطرترین و تاثیر بخش ترین روش است و عوارض جانبی آن نسبت به روش های دیگر بسیار کم تر است و با مصرف داروهایی می توان از بروز این عوارض پیشگیری کرد. احتمال کمی وجود دارد که نشتی غذا از معده اتفاق بیوفتد که با مراجعه به دکتر سلیمی با توجه به تجربه ای که این پزشک در زمینه ی جراحی های اسلیو دارند، احتمال بروز نشت غذا از معده بسیار کم است.

پس از عمل کمر درد و سوزش معده طبیعی است و با داروهایی که توسط پزشک جراح تجویز می شوند، این حالت ها قابل کنترل است و به سرعت از بین می رود و پس از سه ماه شما به مصرف هیچ دارویی نیاز نخواهید داشت.

تحمل فرد نسبت به سرما پس از انجام هر عمل جراحی کاهش پیدا می کند

تحمل فرد نسبت به سرما پس از انجام هر عمل جراحی کاهش پیدا می کند و این امر به علت کاهش عملکرد سیستم ایمنی پس از هر عمل جراحی است و با گذشت زمان تحمل فرد نسبت به سرما زیادتر می شود.

ریزش مو، تهوع و استفراغ، اسهال و کمبود انرژی عوارض کوتاه مدتی هستند که پس از گذشت چند ماه از عمل جراحی اسلیو به صورت خود به خودی بر طرف خواهند شد. در مجموع مزایای انجام عمل اسلیو نسبت به انجام ندادن آن بیش تر است، از این جهت در صورتی که به خاطر عارضه ی چاقی سلامت شما در خطر باشد، بهترین گزینه برای درمان چاقی عمل اسلیو معده است. احتمال بروز واکنش های حساسیتی به نخ بخیه در این روش وجود دارد و نمی توان آن را نادیده گرفت.

تا اینجا با مبحث عوارض جراحی اسلیو معده آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله بهترین جراح اسلیو معده در اهواز با ما همراه باشید.

دوره نقاهت پس از انجام عمل اسلیو

پس از انجام هر عمل جراحی فرد دوره ای را به عنوان دوره نقاهت پشت سر می گذارد که نیازمند مراقبت های خاصی است.

علاوه بر این در دوره ی نقاهت فرد باید استراحت مطلق داشته باشد تا آسیبی به سلامتی او وارد نشود. پس از عمل جراحی اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی به علت این که جراحت زیادی به حفره ی شکم وارد نمی شود، یک هفته استراحت مطلق کفایت می کند. دوره نقاهت عمل جراحی اسلیو بسیار کوتاه است و تنها محدودیت فرد در دوره نقاهت او رعایت کردن رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشک است.

پس از عمل جراحی اسلیو معده به هیچ عنوان نباید وسایل سنگین را جا به جا کنید، چرا که ممکن است، بخیه ها باز شوند. برای نشستن و برخاستن از جای خود به صورت یک مرتبه این کار را انجام ندهید. در چند ماه اول باید غذاهای مایع مصرف کنید و کم کم معده را برای پذیرش غذاهای نیمه جامد و جامد آماده کنید.

راه رفتن در هفته ی اول می تواند احتمال ایجاد لخته ی خون در پاها را کاهش دهد. تمام توصیه های پزشک جراح را رعایت کنید و داروهای خود را در زمان تعیین شده مصرف کنید تا از بروز مشکلات احتمالی پیش گیری شود.

دوره نقاهت پس از انجام عمل اسلیو
دوره نقاهت پس از انجام عمل اسلیو

تا اینجا با مبحث دوره نقاهت پس از انجام عمل اسلیو آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله بهترین جراح اسلیو معده در اهواز با ما همراه باشید.

استپ وزن پس از جراحی اسلیو معده

پس از انجام عمل اسلیو بر روی معده کاهش وزن شروع می شود و فرد به صورت مداوم شروع به از دست دادن وزن می کند، اما در شرایطی ممکن است، این کاهش وزن متوقف شود و فرد برای سه هفته ی متوالی کاهش وزنی نداشته باشد، یا میزان کاهش وزن او چشم گیر نباشد،

در این حالت می گویند فرد دچار استپ وزن شده است. لزومی ندارد، روزی دو سه بار وزن خود را کنترل کنید، چرا که با کم و زیاد شدن مایعات بدن شما وزنتان کم و زیاد می شود و جای نگرانی ندارد. مصرف نمک و کربوهیدات ها را محدود کنید و وزنتان را هفته ای یک بار کنترل کنید.

در واقع بدن فرد در برابر هر تغییر مقاومت می کند. بعد از عمل اسلیو استپ وزن به خاطر این است که بدن تمایل دارد، در وضعیت پایداری باقی بماند. به هیچ وجه نگران مسئله ی استپ وزن نباشد، چرا که کاهش وزن نیازمند گذشت زمان و صبر و حوصله است و شما نباید توقع داشته باشید، وزنی که طی سال های متوالی اضافه شده در مدت کوتاهی از دست بدهید.

شما در حال مشاهده پست بهترین جراح اسلیو معده در اهواز هستید.

کاهش وزن به صورت کم و مداوم انجام بگیرد

در حالت کلی بهتر است، کاهش وزن به صورت کم و مداوم انجام بگیرد، چرا که در کاهش وزن ناگهانی احتمال ایجاد استپ وزن بیش تر است. هر مقدار به وزن مورد نظر خود نزدیک تر می شوید، روند کم شدن وزن کند تر خواهد شد و در نهایت پس از رسیدن به وزن ایده آل این کاهش وزن متوقف می شود.

کاهش وزن به صورت کم و مداوم انجام بگیرد
کاهش وزن به صورت کم و مداوم انجام بگیرد

با توجه به این که عارضه چاقی باعث بروز خطرات زیادی برای سلامت فرد می شود، امروزه روش های زیادی برای کاهش وزن پیشنهاد شده است که هر کدام از این روش ها دارای مزایا و معایب زیادی هستند. در این بین روش جراحی اسلیو در ایران از محبوبیت بیش تری برخودار است و پزشک های جراح با تجربه ی زیادی در این زمینه فعالیت می کنند.

تا اینجا با مبحث استپ وزن پس از جراحی اسلیو معده آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله بهترین جراح اسلیو معده در اهواز با ما همراه باشید.

جراحی اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی انجام می شود

جراحی اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی انجام می شود و جراحت زیادی به سطح پوست وارد نمی شود و با ایجاد سه برش کوچک در سطح حفره ی شکمی و پر کردن حفره ی شکم از گاز دی اکسید کربن تجهیزات لاپاراسکوپی در داخل حفره ی شکم قرار گرفته و پزشک جراح به کمک دوربین ها اندام های داخلی بدن را روی نمایشگر مشاهده می کنند و معده را جراحی می کنند.

در بین روش های جراحی لاغری این روش کم ترین عوارض و بیش ترین تاثیر را دارد، البته باید بدانید که انجام جراحی به خودی خود موجب کم شدن وزن می شود، اما این که این وزنی که از دست داده اید مجددا بر نگردد بستگی به سبک زندگی شما دارد. توجه کنید، هیچ پزشکی نمی تواند عادات غذایی شما را تغییر دهد، بنابراین باید خودتان برای تغییر عادت های بد غذا خوردن بیش ترین کمک را به خودتان بکنید.

ازاینکه تا انتهای پست بهترین جراح اسلیو معده در اهواز با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از مطالعه مقاله بهترین جراح اسلیو معده در اهواز نهایت بهره را برده باشید.

مقالات زیر را حتما مطالعه کنید

یک پاسخ

  1. سلام خدمت دکتر محترم بنده وزن ۱۲۲کیلو وقد ۱۵۲ودارای کم کاری تیروئید وفشار خون ودرد مفاصل وسنگ کلیه که برای هرکدام قرص مصرف میکنم ودارای ببمه تکمیلی دی ایثارگران میباشم خواهشمند است راهنمایی کنید ۰۹۱۶۱۱۹۱۲۰۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید