آرد برنج چاق کننده است

فهرست مطالب

با موضوع آرد برنج چاق کننده است با شما هستیم.

نام لاتین آرد برنج، Rice Flour است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

09120174510

مصرف مواد غذایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همه ما انسان ها برای تامین انرژی روزانه خود نیازمند این هستیم که بتوانیم با مصرف مواد غذایی، انرژی لازم برای انجام کارهای روزانه خود را انجام دهیم.

عدم مصرف درست مواد غذایی مختلف می تواند مشکلات زیادی را برای ما به وجود بیاورد.

از طرفی دیگر، انتخاب نوع ماده غذایی از اهمیت بسزایی برخوردار است و لازم است مواد غذایی را مصرف کنیم که از ارزش غذایی بالایی برخوردار باشد تا بتوانید از خواص آن بهره مند شویم.

طبیعی است که بدن علاوه بر تامین انرژی برای فعالیت های خود، نیازمند ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است.

مقدمه

آرد برنج چاق کننده است
آرد برنج چاق کننده است

به همین دلیل اهمیت دانستن ارزش غذایی هر ماده غذایی بسیار بالاست. از جمله مواد غذایی که در سبد غذایی همه ما قرار دارد برنج است. برنج یک مواد غذایی بسیار مقوی و سرشار از مواد معدنی است که این ماده غذایی را می توان بصورت عادی یا بصورت آرد شده مصرف کرد.

آرد برنج یکی از مواد غذایی بسیار سالم و مقوی محسوب می شود که می توان در جهت اهداف مختلف از آن استفاده نمود

آرد برنج نوعی آرد است که از برنج ریز آسیاب شده تهیه می شود.

متمایز از نشاسته برنج است که معمولاً با خیساندن برنج در لیمو تولید می شود.

آرد برنج یک جایگزین رایج برای آرد گندم است.

همچنین به عنوان یک عامل غلیظ کننده در دستور العمل هایی که در یخچال یا منجمد می شوند استفاده می شود زیرا از جداسازی مایعات جلوگیری می کند.

اینفوگرافیک آرد برنج چاق کننده است

اینفوگرافیک آرد برنج چاق کننده است
اینفوگرافیک آرد برنج چاق کننده است

آرد برنج یکی از مواد غذایی بسیار سالم و مقوی محسوب می شود که می توان در جهت اهداف مختلف از آن استفاده نمود. زمانی که صحت از برنج می شود، اولین نکته ای که به ذهن ما خطور می کند این است که آیا برنج و ارد برنج، باعث چاقی و اضافه وزن می شود یا خیر.

زیرا اهمیت تناسب اندام و تناسب وزنی بسیار بالاست و لازم است در خصوص هر ماده غذایی ای، چنین اطلاعاتی بدست آوریم. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم در ابتدا به بررسی آرد برنج و مسئله اینکه آرد برنج چاق کننده است یا خیر، بپردازیم.

سپس در ادامه مقاله به بررسی ارزش غذایی آرد برنج خواهیم پرداخت و متوجه خواهیم شد که تا چه اندازه این ماده غذایی، از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و از خواص مصرف آرد برنج نکات مهمی را اشاره خواهیم نمود.

آیا آرد برنج چاق کننده است؟

بله؛ آرد برنج چاق کننده است.

افرادی که با رژیم غذایی و ورزشی با اصولی برای افزایش وزن خود آرد برنج به اندازه مصرف کننده مفید است.

اما اگر فرد خودسرانه و بی رویه برای اضافه وزن آرد برنج مصرف کند سبب چاقی و بیماری های متعدد می شود.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

آرد برنج چیست؟

آرد برنج چاق کننده است

انواع آرد برنج کدامند؟

ارزش غذایی آرد برنج چقدر است؟

آرد برنج چگونه تهیه می شود؟

خواص آرد برنج چیست؟

شاخص توده بدنی چیست؟

جراحی چاقی چیست؟

هدف از جراحی چاقی چیست؟

انواع جراحی های چاقی کدامند؟

مزیت های انجام جراحی چاقی چیست؟

تاثیر غذایی آرد برنج

آرد برنج سرشار از کلسیم است و این تغذیه آرد برنج آن را به یک انتخاب غذایی عالی برای حفظ سلامت استخوان تبدیل می کند.
آرد برنج سفید (100 گرم) حاوی 9.2 میلی گرم کولین است که از تجمع چربی و کلسترول در کبد شما جلوگیری می کند.
بنابراین، به حفظ سلامت کبد شما کمک می کند.

آرد برنج سرشار از فیبر، بدون گلوتن و چربی اشباع شده، کلسترول و سدیم کم است.

ارزش غذایی کمتری نسبت به برنج سبوس دار یا آرد برنج قهوه ای دارد، اما منبع قابل توجهی از منگنز است.

برخلاف گندم، روغن و آنزیم ها در سرتاسر سبوس برنج توزیع می شوند، نه جوانه.

 

مزه آرد برنج

آرد برنج از برنج آسیاب شده با دانه متوسط ​​یا بلند تهیه می شود.

می توان آن را با برنج قهوه ای یا سفید درست کرد.

آرد برنج قهوه ای از برنج سبوس دار تهیه می شود و طعم کمی آجیلی دارد.

آرد برنج سفید از برنج سفید بدون سبوس تهیه می شود و بی مزه خواهد بود.

توصیه می کنیم صفحه لیست غذاهای چاق کننده را مشاهده کنید.

مصرف بیش از حد مواد غذایی

یکی از معضلات و مشکلاتی که ممکن است هر فردی به آن دچار شود، چاقی و اضافه وزن می باشد که می تواند از عوامل مختلفی سرچشمه بگیرد که یکی از مهمترین دلایل آن، مصرف بیش از حد مواد غذایی می باشد.

مقاله چرا چاق می شویم و چاق ترین کودک جهان را مطالعه کنید.

بنابراین چنین افرادی لازم است از روش های درمانی مناسبی برای لاغری خود استفاده کنند که بهترین روش جراحی چاقی است و ما قصد داریم در ادامه مقاله به بررسی جراحی چاقی و مزیت های آن بپردازیم.

اما شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جراحی چاقی و مزیت های آن با یکی از بهترین متخصصین حوزه جراحی چاقی، یعنی جناب آقای دکتر مهدی سلیمی تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

آرد برنج

در ابتدای مقاله می خواهیم بدانیم که آرد برنج چیست؟ آرد برنج نوعی آرد محسوب می شود که مرغوبیت بسیار بالایی دارد و از برنج آسیاب شده بدست خواهد آمد. این نوع از آرد دارای ارزش غذایی بسیار بالا بوده و یکی از مهمترین شاخصه ها و ویژگی های آن، عدم وجود گلوتن است.

در خصوص تاریخچه آرد برنج باید گفت که این ماده غذایی، اغلب در کشورهای شرق آسیا از جمله ژاپن مورد استفاده قرار می گرفت که می توانستند چه به صورت پیش غذا و حتی غذای کامل مصرف کنند.

آرد برنج
آرد برنج

آرد برنج خواص مختلفی دارد و جالب است بدانید که خواص آن صرفا به جنبه خوراکی نخواهد پرداخت بلکه می تواند برای پوست و مو هم مفید باشد که در این مقاله به این موضوع مهم پرداخته خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم از پست ورزش بعد از عمل بای پس معده دیدن کنید.

آرد برنج دارای سه شکل مختلف است

آرد برنج دارای سه شکل مختلف است که از سه نوع برنج بوجود می آید و آسیاب کردن برنج در واقع تبدیل به آرد آن خواهد شد. آرد برنج سرشار از خواص مختلف است و حاوی مقادیر فراوانی کربوهیدرات، فیبر و کالری فراوان است که می توان با مصرف به اندازه و اصولی آن از خواص آن بهره مند شد. یکی از سوالاتی که طبیعتا برای افراد پیش خواهد آمد، این است که آیا آرد برنج چاق کننده است یا خیر.

که ما در ادامه مبحث به این موضوع مهم خواهیم پرداخت و نکاتی را اشاره خواهیم کرد. طبیعی است که هر ماده غذایی که به صورت غیر طبیعی مصرف شود، مضراتی دارد و آرد برنج هم از این قاعده مستثنی نیست. اما خواص آرد برنج بسیار فراوان است و ارزش این مورد را دارد که بتوان با مصرف درست و اصولی آن از خواص آن بهره مند شد.

آرد برنج دارای سه شکل مختلف است
آرد برنج دارای سه شکل مختلف است

آرد برنج چاق کننده است

برای پاسخ به این سوال که آیا آرد برنج چاق کننده است یا خیر، باید گفت که عوامل مختلفی نیز می تواند در زمینه چاقی با آرد برنج تاثیرگذار باشد.

یکی از مهمترین آنها، این است که آرد برنج حاوی مقدار زیادی از کالری است که می تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین نماید. مصرف آن بصورت اصولی و درست می تواند فواید زیادی را به همراه داشته باشد که مهمترین آن تامین انرژی مورد نیاز بدن است. از طرفی بسیاری از افراد برای چاقی صورت خود می توانند از آرد برنج استفاده کنند که طبیعتا این مدل از چاقی بسیار پرفایده است.

آرد برنج چاق کننده است
آرد برنج چاق کننده است

از طرفی دیگر، آرد برنج حاوی مقادیری مشخص از فیبر است که این ماده خاصیت دیر هضمی دارد که از طرفی می تواند مزیت محسوب شود و از طرفی عیب در صورت مصرف اصولی آن می توان از فیبر آن نهایت استفاده را کرد و اقدام به کنترل اشتها نمود.

اگر فردی اقدام به مصرف بی رویه آرد برنج کند، قطعا می تواند تاثیر زیادی در چاقی فرد داشته باشد

اما اگر فردی اقدام به مصرف بی رویه آرد برنج کند، قطعا می تواند تاثیر زیادی در چاقی فرد داشته باشد و حتی منجر به اضافه وزن شود. زیرا علاوه بر فیبر فراوان، کالری بسیار بالایی هم دارد که در صورت عدم مصرف درست آن، کالری های اضافی تبدیل به چربی در بدن خواهند شد.

همچنین آرد برنج حاوی کربوهیدرات فراوان است و این ماده معدنی، نقش مهمی در افزایش حجم بدن مخصوصا برای ورزشکاران خواهد بود. بنابراین می توان گفت که مصرف اصولی آرد برنج می تواند برای ورزشکاران بسیار مفید باشد و افرادی که مایل به افزایش وزن درست و به اندازه ای هستند می توانند با مشورت پزشک اقدام به افزایش وزن نمایند.
لطفا از پست  لاغر کننده ترین ورزش دیدن کنید.

با این اوصاف ما متوجه شدیم که آرد برنج خاصیت چاق کنندگی دارد و مصرف اصولی و درست ان می تواند باعث چاقی صورت و چاقی بدن در اندازه درست شود.

اگر اقدام به مصرف نادرست آن نماییم، باید منتظر عواقب آن یعنی اضافه وزن باشیم

اما طبیعتا اگر اقدام به مصرف نادرست آن نماییم، باید منتظر عواقب آن یعنی اضافه وزن باشیم و گاهی این اضافه وزن به حدی تشدید خواهد شد که لازم است با استفاده از روش هایی مانند جراحی چاقی اقدام به کاهش وزن خود نماییم. البته ناگفته نماند که چاقی بسیار شدید، صرفا از مصرف مواد غذایی بوجود نخواهد آمد، بلکه عوامل دیگری نیز در این موضوع دخیل است.

جناب آقای دکتر مهدی سلیمی به عنوان متخصص جراحی چاقی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص جراحی چاقی و نحوه مصرف آرد برنج برای برخورداری از فواید آن انجام دهد.

اگر اقدام به مصرف نادرست آن نماییم، باید منتظر عواقب آن یعنی اضافه وزن باشیم
اگر اقدام به مصرف نادرست آن نماییم، باید منتظر عواقب آن یعنی اضافه وزن باشیم

حال که متوجه شدیم آرد برنج چاق کننده است، به بررسی انواع آرد برنج می پردازیم و از ارزش غذایی آن نکاتی را اشاره خواهیم کرد.

انواع آرد برنج

سه نوع آرد برنج وجود دارد که هر کدام از آنها می تواند خواص خود را داشته باشد. این سه نوع عبارتند از:

آرد برنج سفید: این نوع آرد از آسیاب کردن دانه های برنج خام بدست خواهد آمد که اندازه این برنج ها بلند یا متوسط خواهد بود که آسیاب خواهد شد. یکی از نکات مهم در تهیه آرد برنج سفید این است که قبل از فرایند آسیاب، سبوس آن برداشته خواهد شد. آرد برنج سفید یکی از پر استفاده ترین نوع آرد برنج محسوب می شود که در دسترس عموم قرار دارد.

آرد برنج قهوه ای: این نوع از آرد برنج، جز بهترین نوع آرد برنج محسوب می شود و از نظر سالم بودن جز سالم ترین ها محسوب می شود. برای تهیه آرد برنج قهوه ای، سبوس برنج نیز برداشته نخواهد شد و به همراه برنج سفید آسیاب می شود.

اما تفاوت عمده ای که در تهیه آرد برنج قهوه ای وجود دارد، این است که برای تهیه آن نیازی به آسیاب بیش از اندازه نخواهد بود و به همین دلیل دارای وزن سنگین تری می باشد.

آرد برنج شیرین: این نوع از آرد در واقع نوع متفاوتی از آرد برنج است که در واقع نوعی نشاسته محسوب میشود و از برنج دانه کوتاه بدست خواهد آمد. این نوع از آرد برنج دارای طعم متفاوتی نسبت به دیگر آردهای برنج دارد و بهتر است جایگزین آرد برنج سفید یا قهوه ای نشود.

ارزش غذایی آرد برنج

آرد برنج یکی از مقوی ترین مواد غذایی موجود است که می توان از مواد معدنی آن استفاده کرد. از آنجایی که متوجه شدیم که آرد برنج چاق کننده است، در ادامه به بررسی دقیق ارزش غذایی آرد برنج خواهیم پرداخت:

به ازای هر 100 گرم آرد برنج می توان به مقدار 366 کیلوکالری انرژی دریافت کرد که نشان می دهد از کالری بالایی برخوردار است. از طرفی به ازای هر 100 گرم آرد برنج می توان حدود 80 گرم کربوهیدرات دریافت کرد که عملا بخش عمده ای را تشکیل می دهد.

میزان پروتئین موجود در 100 گرم آرد برنج حدود 6 گرم است و از طرفی حدود 12 گرم آب، 2.50 گرم فیبر و مقدار بسیار کمی قند از آن دریافت کرد. یکی از مزیت های آرد برنج این است که این ماده غذایی فاقد کلسترول است و به همین دلیل مصرف درست آن هیچ گونه ضرری را به همراه نخواهد داشت.

اما خواص و ارزش غذایی آرد برنج صرفا به موارد فوق بسنده نخواهد کرد، بلکه ویتامین های مختلفی از جمله ویتامین E، انواع ویتامین B در آن وجود دارد که هر کدام از آنها می تواند برای بدن مفید واقع شود.

ارزش غذایی آرد برنج
ارزش غذایی آرد برنج

از دیگر مواد معدنی موجود در 100 گرم آرد برنج می توان به کلسیم، آهن؛ منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز، سلنیوم اشاره کرد

از دیگر مواد معدنی موجود در 100 گرم آرد برنج می توان به کلسیم، آهن؛ منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز، سلنیوم اشاره کرد که هر کدام از انها می تواند برای بدن مفید واقع شود. بنابراین متوجه شدیم که آرد برنج می تواند خواص گوناگونی را به همراه خود داشته باشد و هر فردی با مصرف آن می تواند از خواص آن بهره مند شود.

لازم است بدانیم که مصرف بی رویه هر ماده غذایی می تواند باعث بروز مشکلاتی شود که آرد برنج هم شامل این مورد می شود. از آنجایی که آرد برنج چاق کننده است، مصرف درست آن می تواند برای افرادی که قصد افزایش وزن اصولی و درست را دارند، مفید واقع شود.

اما در صورت مصرف بی رویه و خودسرانه آن می تواند باعث بروز اضافه وزن و چاقی شود و مشکلات زیادی را به وجود آورد. افرادی که به چاقی شدید دچار می شوند، لازم است از روش هایی مانند جراحی چاقی استفاده کنند. جناب آقای دکتر مهدی سلیمی به عنوان متخصص جراحی چاقی می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

آرد برنج چگونه تهیه می شود؟

تهیه آرد برنج ساده خواهد بود و از برنج تهیه خواهد شد. آرد برنج از طریق آسیاب کردن برنج تولید می شود. لازم به گفتن است که آرد برنج با نشاسته برنج که در زمان پختن برنج بدست می آید تفاوت دارد و این تفاوت در ساختار و حتی مواد مغذی آن هم مشهود است.

آرد برنج از سه نوع مختلف تشکیل شده است که در موارد قبلی مقاله به آن اشاره شد. برای تهیه و فراوری آرد برنج، لازم است در ابتدا پوسته برنج بطور کامل برداشته شود و سپس برنج خام بصورت آسیاب شده تهیه شود.

آرد برنج می تواند استفاده های مختلفی داشته باشد که اکثرا از آن به عنوان عامل غلظت استفاده می شود. آرد برنج می تواند مصارف مختلفی از جمله مصارف خوراکی یا موضعی داشته باشد که در نوع خود بسیار خاص و منحصر به فرد است و ما در ادامه مقاله آرد برنج چاق کننده است، به بررسی برخی از خواص آرد برنج خواهیم پرداخت.

خواص آرد برنج

آرد برنج از بهترین مواد برای بهبود زیبایی بوده و توسط زنان آسیایی بسیار بکار رفته است

آرد برنج از خواص مختلفی تشکیل شده است و جز بهترین مواد غذایی و حتی مواد موضعی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از دیرباز تا کنون، بسیاری از افراد، حتی برای زیبایی صورت خود از آرد برنج استفاده کرده اند و به صورت ماسک از آن استفاده می کنند. آرد برنج می تواند هم برای پوست و هم برای تامین مورد مورد نیاز بدن مورد استفاده قرار گیرد.

آرد برنج را می تواند برای تهیه سوپ، فرنی، آش و … استفاده کرد و از خواص بی نظیر آن بهره برد. خاصیت ضد التهابی آرد برنج هم می تواند برای بسیاری از بیماری ها مفید باشد که البته لازم است برای مصرف آن با پزشک متخصص تغذیه مشورت های لازم را انجام داد تا بتوان بصورت کاملا دقیق از خواص ان بهره مند شد. ما در ادامه مبحث به بررسی برخی از خواص آرد برنج چه از نظر خوراکی و چه از نظر موضعی خواهیم پرداخت:

آرد برنج فاقد گلوتن می باشد

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از آرد برنج برای افرادی خواهد بود که به گلوتن حساسیت دارند و نباید چنین پروتئینی را مصرف کنند. زیرا آرد برنج عاری از هرگونه پروتئین گلوتن می باشد که می تواند برای چنین افرادی بسیار مفید باشد و کمک زیادی در جهت رفع نیازهای آنان نماید.

کمک به سالم نگه داشتن کبد

از خواص موجود در آرد برنج می توان به وجود ماده ای به نام کولین اشاره کرد که می تواند کمک زیادی به انتقال کلسترول و تر گلیسیرید از کبد به قسمت های مختلف بدن شود و همین موضوع در سالم نگه داشتن کبد می تواند کمک زیادی نماید.

از طرفی ماده دیگری به نام ولین در آن وجود دارد که می تواند تاثیر زیادی در سلامت کبد داشته باشد. از آنجایی که آرد برنج چاق کننده است، اما این خاصیت چاق کنندی نمی تواند تاثیر مخربی بر روی کبد و افزایش کلسترول داشته باشد.

خواص آرد برنج برای پوست

یکی از خواص مهم و بسیار کلیدی آرد برنج که مورد توجه عموم مردم قرار میگیرد، خواص ان برای پوست می باشد. به عنوان مثال، می توان از ماسک آرد برنج برای شادابی و لطافت پوست استفاده کرد و کمک زیادی به پاکسازی پوست خواهد کرد.

از مشکلاتی که بسیاری از افراد از آن گله دارند این است که پوست انسان در معرض نور خورشید قرار می گیرد و همین موضوع می تواند باعث ایجاد انواع عارضه های پوستی شود و پوست فرد تیره شود. برای اینکه بتوان پوستی شفاف و عاری از هرگونه تیرگی داشت، می توان با استفاده از آرد برنج و مخلوط آن با موادی دیگر، به شفافیت پوست کمک زیادی کرد.

ماسک صورت می تواند از مخلوط آرد برنج و مواد دیگر بوجود بیاید. به عنوان مثال برای روشنایی پوست و شفافیت پوست می توان از آرد برنج، عسل طبیعی، آب، لیمو، ماسک صورتی تهیه کرد و با قرار دادن آن بر روی پوست و ماساژ پوست توسط این ماسک، از خواص ان بهره مند شد. البته بهتر است برای انجام چنین روش هایی، با پزشک متخصص پوست مشورت های لازم انجام شود و از مصرف خودسرانه ان جلوگیری کرد تا بتوان به نتیجه دلخواه دست پیدا کرد.

آرد برنج منبع غنی از فیبر

آرد برنج حاوی فیبر است. فیبر موجود در آرد برنج می تواند برای افرادی که دچار مشکلات گوارشی و روده ای هستند بسیار مفید باشد. مخصوصا افرادی که دچار یبوست شده اند می تواند از فیبر موجود در آرد برنج استفاده کنند. زیرا فیبر باعث حرکت بیشتر روده ها خواهد شد و از یبوست جلوگیری خواهد کرد.

سبب کاهش کلسترول و کنترل قند خون می شود

آرد برنج فاقد کلسترول است و از طرفی فاقد قند می باشد. این موضوع می تواند تاثیر زیادی در کنترل کلسترول خون و کنترل قند خون شود و افرادی که مبتلا به دیابت هستند می توانند از خواص آرد برنج استفاده کنند.

از آنجایی که آرد برنج چاق کننده است، اما مصرف اصولی آن می تواند باعث افزایش وزن درست برای افراد لاغر باشد و از آنجایی که فاقد کلسترول است، هیچ تاثیر مخربی برای افراد نخواهد داشت.

البته ناگفته نماند که افراد دارای چاقی شدید، نباید از آرد برنج استفاده کنند و بهتر است در ابتدا اقدام به انجام جراحی چاقی نمایند تا به کاهش وزن برسند و در نهایت با مصرف آرد برنج از خواص آن بهره مند شوند. جناب آقای دکتر مهدی سلیمی به عنوان متخصص جراحی چاقی می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

سفید کننده زیر بغل و رفع بوی عرق در زیر بغل

مزیت استفاده از آرد برنج، صرفا به مسائل خوراکی نخواهد پرداخت. بلکه مزیت های دیگری از نظر استعمالی و موضعی دارد. به عنوان مثال، آرد برنج می تواند باعث رفع تیرگی زیر بغل شود و با استفاده موضعی از آن می تواند باعث کاهش تیرگی در زیر بغل شود. کافی است بعد از حمام کردن، آرد برنج را بصورت ماسک تهیه کرده و در ناحیه زیر بغل بمالید تا به مرور زمان، تغییرات ایجاد شده را مشاهده کنید.

سفید کننده زیر بغل و رفع بوی عرق در زیر بغل
سفید کننده زیر بغل و رفع بوی عرق در زیر بغل

علاوه بر رفع تیرگی زیر بغل، آرد برنج می تواند از ایجاد بوی بد عرق در این ناحیه جلوگیری کرد. در ناحیه زیر بغل، غده های لنفاوی زیادی وجود دارد که باعث تعریق بدن در حین فعالیت خواهد شد و همین مورد می تواند باعث ایجاد بوی عرق در این ناحیه شود. آرد برنج می تواند علاوه بر رفع تیرگی زیر بغل، تاثیر زیادی در جلوگیری از بوی بد عرق در این ناحیه شود.

از بین برنده عفونت صورت

عفونت های پوستی در ناحیه صورت بسیار شایع است که به عنوان مثال می توان به کورک صورت اشاره کرد که از افزایش غدد چربی در صورت بوجود می آید. ترکیب آرد برنج با ژل آلوئورا می تواند به عنوان یک ماسک صورت مناسب برای از بین برنده چنین عفونت هایی، مورد استفاده قرار گیرد.

از بین برنده عفونت صورت
از بین برنده عفونت صورت

از بین برنده لکه های سیاه صورت

از خواص آرد برنج برای پوست نکاتی گفته شد، یکی از مهمترین خواص آرد برنج این است که می تواند لکه های سیاه روی صورت را از بین ببرد. این لکه می تواند بر اثر آفتاب سوختگی یا جای جوش بوجود آید که می تواند آزار دهنده باشد. آرد برنج می تواند تاثیر زیادی در از بین بردن این لکه های سیاه داشته باشد و می توانید با مشورت پزشک متخصص پوست از خواص آن بهره مند شوید.

خاصیت ضدپیری آرد برنج

جالب است بدانید که آرد برنج خاصیت ضدپیری دارد. افرادی که به پیری زودرس دچار می شوند و پوست آنان به حالت چروکیده در می آید، می توانند از آرد برنج استفاده کنند تا از بروز این مشکل جلوگیری کنند.

خاصیت ضدپیری آرد برنج
خاصیت ضدپیری آرد برنج

ترکیب آرد برنج با گلیسیرین و سفیده تخم مرغ می تواند به عنوان یک ماسک موضعی استفاده شود تا از شل شدن پوست جلوگیری کند. از طرفی این ماسک می تواند باعث تولید کلاژن های پوستی شود و در بهبود وضعیت آبرسانی پوست کمک زیادی کند و باعث پر شدن صورت و جلوگیری از چروک پوست شود.

شما در حال مطالعه مقاله آرد برنج چاق کننده است، می باشید.

خواص آرد برنج برای مو

آرد برنج علاوه بر خواص فراوان برای پوست، دارای خاصیت های زیادی برای مو می باشد. آرد برنج حاوی انواع ویتامین های گروه B می باشد که می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش رشد مو و حجم مو داشته باشد.

خواص آرد برنج برای مو
خواص آرد برنج برای مو

استفاده از ماسک آرد برنج می تواند تاثیر زیادی در رشد مجدد موها داشته باشد و ریشه و ساقه مو را تقویت خواهد کرد. فولیکول ها، نقش مهمی در وضعیت اکسیژن رسانی و آب رسانی به پوست سر دارد که می تواند باعث تقویت رشد مو و افزایش ضخامت مو شود. وجود ویتامین ها گروه B در آرد برنج می تواند باعث تقویت این مورد مهم شود.

برای اینکه بتوانید ماسک موی خانگی برای تقویت رشد موی خود تهیه کنید می توانید با استفاده آرد برنج، ماست، عسل، ماسک طبیعی تهیه کنید

برای اینکه بتوانید ماسک موی خانگی برای تقویت رشد موی خود تهیه کنید می توانید با استفاده آرد برنج، ماست، عسل، ماسک طبیعی تهیه کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید و با قرار دادن آن به مدت یکساعت بر روی سر می توانید به مرور زمان از خواص آن بهره مند شوید. بهتر است برای انجام چنین اموری با پزشک متخصص پوست و مو مشورت های لازم را انجام دهید تا بتوانید اقدامی مناسب انجام دهید.

موارد بالا تنها بخش مهمی از خواص آرد برنج می باشد که می توان از آن بهره برد. حال در ادامه مقاله آرد برنج چاق کننده است، قصد داریم به بررسی موضوعی بپردازیم که دغدغه بسیاری از افراد می باشد و آن هم مربوط به افرادی است که از چاقی رنج می برند و البته مایل هستند از خواص مصرف آرد برنج بهره مند شوند.

 

 

نتیجه گیری

ما در این مقاله نیز به بررسی یکی از مقوی ترین مواد غذایی یعنی آرد برنج پرداختیم. این ماده غذایی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است که می تواند برای بدن مفید باشد.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله نیز به بررسی این موضوع که آیا آرد برنج چاق کننده است یا خیر پرداختیم که متوجه شدیم آرد برنج خاصیت چاق کنندگی دارد و از طرفی مصرف اصولی آن می تواند بسیار مفید واقع شود.

یکی از معضلاتی که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند، بیماری چاقی است و افرادی که از چاقی شدید برخوردار هستند، لازم است برای کاهش وزن خود اقدامی موثر انجام دهند که طبیعتا جراحی چاقی بهترین روش درمانی برای آنان محسوب می شود.

ما در این مقاله نیز به بررسی جراحی چاقی و مزیت های آن و انواع آن پرداختیم. با این حال شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام جراحی چاقی و همچنین اطلاع دقیق از این که آیا آرد برنج چاق کننده است یا خیر، با یکی از بهترین و با تجربه ترین متخصصین حوزه جراحی چاقی یعنی جناب آقای دکتر مهدی سلیمی تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

در پایان توصیه می کنیم، مقاله آیا قهوه چاق کننده است را مطالعه کنید.

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی

دکتر سلیمی متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک. عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی(IFSO) شماره نظام پزشکی 100674 دکتر مهدی سلیمی جراح چاقی با سال ها تجربه در کنار شماست تا به راحتی به وزن دلخواه خود برسید. توجه داشته باشید تلاش شما در جراحی های چاقی نیز بسیار موثر است.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠١٧٤٥١٠

آخرین مقالات

به اشتراک بگذارید

پشتیبانی و سئو سایت توسط آلمانت

با یک کلیک تماس بگیرید