هزینه عمل اسلیو با بیمه سلامت

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم شما را با هزینه عمل اسلیو با بیمه سلامت بیشتر آشنا کنیم. یکی از مشکلاتی که بیشتر مردم را در جهان درگیر کرده است مسئله ی چاقی است.

لطفا جهت استعلام دقیق قیمت با ما تماس بگیرید.

09120174510

چاقی باعث بروز بسیاری از بیماری ها مانند سرطان، دیابت نوع دوم، آسم، آرتریت، ناباروری و بیماری های دیگر می شود. با کمک عمل اسلیو معده شما می توانید این مشکل را حل کرده و سلامتی خود را به دست آورید که ما در ادامه درباره ی ویژگی های عمل اسلیو و هزینه عمل اسلیو با بیمه سلامت مطالبی را بیان می کنیم.

محبوبیت فزاینده اسلیو گاسترکتومی

محبوبیت فزاینده اسلیو گاسترکتومی
محبوبیت فزاینده اسلیو گاسترکتومی

در سال های اخیر، اسلیو گاسترکتومی به یک راه حل کاهش وزن به طور فزاینده ای برای افرادی که با چاقی دست و پنجه نرم می کنند، تبدیل شده است. این روش جراحی شامل برداشتن بخش قابل توجهی از معده، باقی ماندن یک ساختار آستین مانند کوچکتر است. این اندازه جدید معده نه تنها به کاهش مصرف غذا کمک می کند، بلکه تولید هورمون های گرسنگی را نیز سرکوب می کند و منجر به کاهش قابل توجهی در اشتها می شود. در نتیجه، بیماران کاهش وزن سریع و بهبود شرایط مختلف سلامت مرتبط با چاقی را تجربه می کنند.

درک هزینه های اسلیو گاسترکتومی با بیمه سلامت

درک هزینه های اسلیو گاسترکتومی با بیمه سلامت
درک هزینه های اسلیو گاسترکتومی با بیمه سلامت

یکی از نگرانی های اولیه برای افرادی که در نظر گرفتن اسلیو گاسترکتومی دارند، هزینه این عمل است. در این مقاله، ما تجزیه و تحلیل جامعی از هزینه های مربوط به اسلیو گسترکتومی، به ویژه در مواردی که بیمه درمانی درگیر است، ارائه خواهیم کرد. با درک عوامل مختلفی که بر هزینه کلی تأثیر می گذارند، می توانید تصمیم آگاهانه تری در مورد اینکه آیا این روش برای شما انتخاب مناسبی است یا خیر.

عوامل موثر بر هزینه اسلیو گاسترکتومی

عوامل موثر بر هزینه اسلیو گاسترکتومی
عوامل موثر بر هزینه اسلیو گاسترکتومی

عوامل متعددی تعیین کننده هزینه گاسترکتومی اسلیو هستند، از جمله:

  1. محل انجام عمل : هزینه جراحی ممکن است بسته به منطقه جغرافیایی و مرکز پزشکی خاصی که در آن عمل انجام می‌شود، متفاوت باشد. به طور معمول، مناطق شهری با هزینه های زندگی بالاتر، هزینه های جراحی بالاتری خواهند داشت.
  2. تخصص جراح : تجربه و شهرت جراح نیز می تواند بر هزینه کلی جراحی تاثیر بگذارد. جراحان بسیار ماهر با سابقه موفقیت آمیز قوی ممکن است هزینه بیشتری برای خدمات خود بپردازند.
  3. هزینه های بیمارستان یا کلینیک : هزینه های مربوط به مرکز پزشکی که در آن جراحی انجام می شود می تواند به هزینه کلی اضافه کند. این هزینه ها ممکن است شامل بیهوشی، هزینه اتاق عمل و سایر هزینه های مرتبط باشد.
  4. مراقبت های بعد از عمل : هزینه مراقبت های بعدی مانند مشاوره تغذیه، گروه های حمایتی و قرار ملاقات های پزشکی اضافی نیز باید در هنگام محاسبه هزینه کلی عمل در نظر گرفته شود.

بیمه درمانی و پوشش گاسترکتومی اسلیو

بیمه درمانی و پوشش گاسترکتومی اسلیو
بیمه درمانی و پوشش گاسترکتومی اسلیو

برای بسیاری از افراد، بیمه درمانی می تواند نقش مهمی در کاهش هزینه های خارج از جیب مرتبط با اسلیو گاسترکتومی داشته باشد. به طور کلی، اکثر ارائه دهندگان بیمه در صورتی که از نظر پزشکی ضروری تشخیص داده شود، این روش را پوشش می دهند. برای واجد شرایط بودن برای پوشش، بیماران معمولاً باید معیارهای خاصی را داشته باشند، مانند:

  • شاخص توده بدنی (BMI) 40 یا بالاتر، یا BMI 35 یا بالاتر با حداقل یک بیماری مرتبط با چاقی (مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا، آپنه خواب)
  • تاریخچه مستندی از تلاش های ناموفق کاهش وزن از طریق رژیم غذایی، ورزش و برنامه های اصلاح رفتار
  • یک ارزیابی پزشکی کامل که تأیید می کند بیمار از نظر فیزیکی و ذهنی برای جراحی آماده است و متعهد به تغییرات طولانی مدت سبک زندگی است.

بسیار مهم است که بیمه نامه درمانی خود را به دقت بررسی کنید و با ارائه دهنده بیمه خود برای تعیین میزان پوشش اسلیو گاسترکتومی مشورت کنید. آماده ارائه مدارک و سوابق پزشکی لازم برای حمایت از پرونده خود برای پوشش بیمه باشید.

هزینه های خارج از جیب برای برداشتن معده اسلیو با بیمه سلامت

هزینه های خارج از جیب برای برداشتن معده اسلیو با بیمه سلامت
هزینه های خارج از جیب برای برداشتن معده اسلیو با بیمه سلامت

حتی با وجود پوشش بیمه درمانی، بیماران ممکن است همچنان با هزینه‌هایی برای برداشتن معده خود مواجه شوند. این هزینه ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • فرانشیزها : مبلغی که باید قبل از اینکه ارائه دهنده بیمه شما شروع به پوشش هزینه های پروسه کند، بپردازید
  • پرداخت های مشارکتی : مبلغ ثابتی که باید برای خدمات بهداشتی تحت پوشش پرداخت کنید، که معمولاً در زمان ارائه خدمات پرداخت می شود.
  • بیمه متقابل : درصدی از کل هزینه عمل که شما مسئول پرداخت آن هستید

برای کمک به مدیریت این هزینه‌های خارج از جیب، برخی از بیماران ممکن است پوشش بیمه تکمیلی، حساب‌های هزینه انعطاف‌پذیر (FSAs)، یا حساب‌های پس‌انداز سلامت (HSA) را انتخاب کنند.

 

چه افرادی می توانند عمل اسلیو معده را انجام دهند؟

  • افرادی که بالای 8 سال سن دارند.
  • افرادی که اندام آن ها شبیه به یک گلابی است انجام این عمل بسیار مفید خواهد بود.
  • افرادی که بیش تر از 5 سال دچار چاقی مفرط هستند.
  • کسانی که BMI یا شاخص توده ی بدنی بیش تر از 30 دارند.
  • افرادی که با وجود رژیم غذایی و تداوم در ورزش و مصرف داروهای لاغری در لاغر شدن موفق نبودند.
  • افرادی که به الکل اعتیاد ندارند.
  • کسانی که می توانند در نحوه ی زندگی و سبک تغذیه خود تغییر ایجاد کنند.
  • افرادی که بیماری هایی که باعث چاقی می شود نداشته باشند.

 

 

 

بعد از عمل اسلیو معده چه مراقبت هایی لازم است؟

بعد از گذشت 5 ساعت از عمل اسلیو معده از بیمار می خواهند که کمی قدم بزند دلیل این کار این است که بیمار در قسمت پا دچار لخته خون نشود.

تحمل درد بعد از عمل اسلیو معده برای بعضی افراد راحت و برای بعضی دیگر عذاب آور است. میزان درد در افراد مختلف متفاوت خواهد بود و برای تحمل درد بعد از عمل اسلیو از ضد دردها استفاده خواهد شد.

مدت زمان بستری در بیمارستان

مدت زمانی که ممکن است بعد از عمل اسلیو در بیمارستان بمانید به نظر پزشک شما بستگی دارد که معمولا پزشکان 3 روز برای مراقبت از بیمار در بیمارستان را انتخاب می کنند، نوعی از عمل اسلیو نیز به صورت سرپایی بوده که پزشک همان روز بیمار را مرخص می کند.

شما باید به انتخاب پزشک احترام گذاشته و به آن عمل کنید. بعد از مرخص شدن دفترچه ای به بیمار می دهند که درون دفترچه نکته هایی درباره ی مراقبت های بعد از عمل اسلیو وجود دارد که حتما باید همه ی دستورات را به طور کامل انجام دهید.

نکته های درون دفترچه مراقبت بعد از عمل اسلیو معده :

انجام پیاده روی و ورزش اصولی انجام دادن به طور مداوم، به بهبودی سریع تر شما کمک خواهد کرد.

تا 3 هفته بعد از عمل اسلیو معده استحمام نکنید و مخصوصا در وان آب داغ قرار نگیرید.

اگر مدام احساس خستگی می کنید نگران نباشید به دلیل این که شما کالری زیادی را کم کرده اید این احساس خستگی طبیعی است و تا یک ماه بعد از عمل اسلیو ممکن است ادامه داشته باشد.

هزینه عمل اسلیو معده چقدر است؟

هزینه عمل اسلیو معده چقدر است؟
هزینه عمل اسلیو معده چقدر است؟

هزینه عمل اسلیو معده مانند سایر جراحی ها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

عواملی مانند میزان تخصصی که پزشک دارد، بیمارستانی که می خواهید در آن جراحی اسلیو انجام دهید، هزینه ای که بابت کلینیک می پردازید در تعیین هزینه جراحی اسلیو معده نقش دارند

و قیمت جراحی اسلیو معده بیشتر به پزشکی که انتخاب می کنید بستگی دارد که توصیه ما به شما عزیزان انتخاب پزشک با تخصص بالا و باتجربه است.

در حال حاضر و در سال 1402 هزینه عمل اسلیو معده 58 میلیون تومان است که اگر شرایطی مانند bmi بالا را دارا باشید، می توانید از بیمه نیز استفاده کنید.

بیمه سلامت چگونه بیمه ای است؟

بیمه سلامت چگونه بیمه ای است؟
بیمه سلامت چگونه بیمه ای است؟

سازمان بیمه ی سلامت در حمایت از کسانی که هیچ گونه بیمه ای ندارند، طرح بیمه سلامت را ایجاد کرده است. بیمه سلامت که نوعی بیمه پایه نیز محسوب می شود، به کسانی که بیمه درمانی ندارند بدون پرداخت حق بیمه، این نوع بیمه را در نظر گرفته است.

با تصمیم دولت، حق بیمه سلامت از هدفمند سازی یارانه ها پرداخت خواهد شد و کسانی که بیمه سلامت می شوند نیازی نیست هیچ گونه هزینه ای پرداخت کنند.

نکته

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که بیمه ایرانیان اکنون گزینه مناسب تری نسبت به بیمه سلامت است و پیشنهاد می کنیم از بیمه ایرانیان استفاده کنید البته لازم به ذکر است که سالیانه بابت بیمه ایرانیان باید مبلغی را پرداخت کنید

بیمه سلامت در بخش های مختلفی مانند بستری شدن و درمان سرپایی در بیمارستان های دولتی همچنین بیمارستان های خصوصی که با دولت قرارداد دارند به کار می رود. شما می توانید از خدمات بیمه سلامت در درمان بیماری های خود استفاده کنید.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه عمل اسلیو با بیمه سلامت هستید

آیا می شود با بیمه سلامت هزینه عمل اسلیو معده را پرداخت کرد؟

بیمه سلامت هزینه های بیمارستان های خصوصی در عمل اسلیو معده را پرداخت نخواهد کرد. توجه داشته باشید که پزشک معتمد بیمه باید تایید کند که BMI بدن شما بالا است و شما به عمل اسلیو معده نیاز دارید که در بیمارستان ها مخصوصا بیمارستان های خصوصی بعد از تایید پزشک معتمد بیمه می توانید مورد عمل قرار بگیرید

که در ابتدا همه ی هزینه ها برعهده ی شما خواهد بود و شما باید به طور آزاد هزینه ی پزشکان، بیمارستان و سایر هزینه ها را پرداخت کنید و بعد از انجام عمل با بردن مدارک و فاکتورهای موردنیاز می توانید قسمتی از هزینه هایی که انجام داده اید را دریافت کنید.

قطعا قوانین در بخش بیمه و هر بخش دیگری ممکن است تغییر کند که شما بهتر است قبل از هر گونه جراحی از مشاور های مرکز بیمه سوالات خود در بخش هزینه عمل اسلیو با بیمه سلامت و مقدار هزینه ای که ممکن است بازگردد در میان بگذارید.

 

سپاس از همراهی شما عزیزان امیدواریم مطالب گفته شده در مقاله هزینه عمل اسلیو با بیمه سلامت مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

در پایان برای مقایسه بهتر، صفحات مربوط به هزینه عمل اسلیو با بیمه نیروهای مسلح، هزینه عمل اسلیو در بیمارستان بقیه الله و بیمه تکمیلی البرز برای اسلیو معده را ببینید.

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی

دکتر سلیمی متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک. عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی(IFSO) شماره نظام پزشکی 100674 دکتر مهدی سلیمی جراح چاقی با سال ها تجربه در کنار شماست تا به راحتی به وزن دلخواه خود برسید. توجه داشته باشید تلاش شما در جراحی های چاقی نیز بسیار موثر است.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠١٧٤٥١٠

آخرین مقالات

به اشتراک بگذارید

پشتیبانی و سئو سایت توسط آلمانت

با یک کلیک تماس بگیرید