بهترین پروتئین برای لاغری

فهرست مطالب

در این مقاله از مرکز درمان چاقی تهران، سعی داریم درمورد بهترین پروتئین برای لاغری اطلاعات جامع و کاملی را ارائه کنیم.

زمانی که قصد لاغری دارید، داشتن یک برنامه رژیم غذایی مملو از پروتئین اثر مفید و قدرتمندی را میتواند به دنبال داشته باشد.

بهترین پروتئین برای لاغری پروتئین های کم کالری و چربی هستند، مانند پروتئین سینه مرغ، ماهی، سفیده تخم مرغ، لبنیات کم چرب و حبوبات.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین پروتئین برای لاغری می توانید با ما در تماس باشید

09120174510

اثربخشی فوق دربردارنده تقلیل میزان هورمون ghrelin (گرسنگی) و یا اشتها، حس سیری مضاعف و همینطور بالا بردن میزان کالری که در طی روز از دست میدهید میشود.

مقدمه

بهترین پروتئین برای لاغری
بهترین پروتئین برای لاغری

با توجه به اینکه جهت تقویت پروتئین دریافتی گزینش های بسیاری وجود دارد، یافتن مناسب ترین نوع پروتئین جهت لاغری و یا از دست دادن وزن امری سخت و دشوار است.

اینفوگرافیک بهترین پروتئین برای لاغری

اینفوگرافیک بهترین پروتئین برای لاغری
اینفوگرافیک بهترین پروتئین برای لاغری

به همین منظور در ادامه به بازبینی انواع پروتئین و همینطور چگونگی تاثیر آن بر روی لاغری بعد از جراحی چاقی مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

بهترین پروتئین برای لاغری پس از جراحی

تخم مرغلوبیاکره بادام زمینیتیلاپیاسویامرغنخود فرنگی
گوشت برهگوشت گاوپنیر کم چربتوفوماهی تنماهی سالمونبوقلمون

 

تاثیر پروتئین بر روی کاهش وزن به چه صورت است توضیح دهید؟

بهترین پروتئین برای لاغری را نام ببرید؟

چه مواد مغذی در رژیم پروتئین وجود دارند؟

انواع جراحی های چاقی را با ذکر مزایای آن شرح دهید؟

آیا مصرف پروتئین بعد از جراحی چاقی ضروری است؟

 

برنامه رژیم غذایی مملو از پروتئین

اغلب چنین رژیم های غذایی از بهترین منابع پروتئینی تشکیل شده اند، ولیکن در آنها مقداری چربی و کربوهیدرات ها قرار دارد.

تحقیقات پزشکی انجام شده حاکی از آن است که رژیم های غذایی که مملو از Protein هستند می توانند برای تقویت رشد ماهیچه ی، بهبود هاضمه و سلامت قلب اثرات مثبتی را به دنبال داشته باشد اما لازم به توضیح است که ممکن است این برنامه های غذایی بتواند برای حذف بافت های چربی موثر باشد

اما انجام جراحی های چاقی تحت نظر مجرب ترین جراحان متخصص می تواند اثرات پایدارتر و دائمی تری را به همراه داشته باشد. پیش از اینکه به دنبال یک رژیم غذایی با بیشترین پروتئین باشید نیاز است که نخست تاثیر درشت مغذی های فوق را بر روی بدن خود بدانید.

بطور مثال در صورتی که مایلید کاهش وزن داشته باشید می توانید در کنار یکی از مناسب ترین جراحی های لاغری با بالا بردن میزان پروتئین مصرفی بر اساس کالری مورد نیاز در هر وعده بایستی میزان فعالیت های بدنی خود را به منظور اثربخشی بیشتر بالا ببرید، به این دلیل که مصرف پروتئین بیش از حد برای بدن مناسب نیست.

توصیه می کنیم، لیست غذاهای چاق کننده  و  رژیم غذایی پروتئین را مطالعه کنید و با آنها آشنا شوید.

آمینو اسیدها مواد تشکیل دهنده پروتئین ها هستند

آمینو اسیدها مواد تشکیل دهنده پروتئین ها هستند که به عنوان مصالح اصلی موجود در بدن شناخته میشوند. گفتنی است همواره پروتئین ها در حال خرد شدن و یا سنتز شدن از سوی بدن هستند.

باید بدانید با پیروی از بهترین پروتئین برای لاغری در واقع شما به بدن خود پروتئین اضافه وارد می کنید تا با آنها واکنش و جایگزین کالری روزانه شوند که به طور معمول به روش کربوهیدرات ها دریافت می شود و درصد اینکه به چربی تبدیل شود بسیار است.

اشخاصی که مایل به تقویت رشد عضلانی و یا ریکاوری و بازسازی ماهیچه ها هستند، این برنامه غذایی یکی از مهمترین موارد به شمار می آید.

در ادامه بهترین پروتئین برای لاغری بهتر است متذکر شویم که:

احساس سیری طولانی مدت

همانطور که بیان کردیم مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین خاصیت سیر کننده ی بسیار دارد به عبارتی شما بعد از جراحی چاقی با مصرف مناسب آن در هر وعده میتوانید زمان بیشتری را سیر بمانید و این امر سبب می گردد که شما کاهش وزن بیشتری را تجربه کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست رژیم جراحی چاقی دکتر سلیمی و بهترین زمان مصرف پروتئین وی دیدن کنید.

تقلیل هوس های غذایی

یکی دیگر از فوایدی که این رژیم غذایی در پی دارد مانع از مصرف میان وعده های غذایی پرکالری و همینطور هوس های غذایی در طی روز میشود.

تقلیل هوس های غذایی
تقلیل هوس های غذایی

بالا بردن کالری سوزی

مصرف بسیار پروتئین حاکی از آن است که اثر گرمایی بالایی را در فرد به دنبال دارد. به بیان دیگر مقدار کالری سوزی با مصرف پروتئین میتواند در طی روز بین هشتاد تا صد کالری افزایش پیدا کند.

تغییر هورمون ها

مطالعات پزشکی انجام شده بیانگر این است که مصرف بسیار این نوع از رژیم های غذایی بر روی میزان هورمون گرلین اثر گذاشته و آن را تا حد بسیار تقلیل میدهد و از جهت دیگر میتواند کاهش دهنده هورمون های اشتها باشد.

منابع پروتئینی بسیاری وجود دارد که همین امر سبب گردیده پیروی از یک برنامه غذایی مملو از پروتئین برای شما رژیم گیرندگان عزیز امری ساده باشد.

تغییر هورمون ها
تغییر هورمون ها

مواد مغذی موجود در رژیم پروتئین

به منظور اینکه بهترین پروتئین برای لاغری را در رژیم غذایی بعد از جراحی چاقی انتخاب کنید بایستی طبق نظر متخصص تغذیه از مواد مغذی که در زیر متذکر می شویم در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

کلسیم:

باید بدانید که پنیر، ماست و شیر دارای کلسیم هستند که به سلامت قلب و بهبود ماهیچه ها کمک بسیار می کنند. مصرف لبنیات کم چرب و یا فاقد چربی بعد از جراحی سبب می گردد که شما در طی روز کمترین کالری را دریافت کنید.

فیبر:

دقت داشته باشید که اغلب رژیم های غذایی حاوی پروتئین، استفاده از غلات را تا حد بسیار کاهش میدهند، لذا، بهتر است با ارزش ترین غلات را مصرف کنید.

پرهیز از ماکارونی و نان های ساده را فراموش نکنید و بیشتر نوع سبوس دار آن را در وعده های غذایی میل کنید. نوع سبوس دار این گروه از مواد غذایی مملو از فیبر است که محدودیت های موجود در این نوع از برنامه های رژیم غذایی را جبران میکند.

آنتی اکسیدان:

بایستی اطمینان پیدا کنید که در این رژیم شما از تمامی سبزیجات و یا میوه ها استفاده می کنید. این گروه از مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان های قوی هستند که در اغلب مواد غذایی موجود نیستند.

گفتنی است اشخاصی که در برنامه غذایی خود سبزیجات و میوه های متنوع را مصرف می کنند، کمتر در ریسک ابتلا به سرطان ها قرار می گیرند.

در انتها بایستی متذکر شویم که شما حتی با مصرف بهترین پروتئین برای لاغری در طولانی مدت ممکن است با مشکلاتی همراه شوید،

زیرا رژیم های غذایی که از فیبر پایین و همینطور چربیهای اشباع بالا نظیر اغلب رژیم های غذایی پروتئینی تشکیل شده اند شاید به تدریج علاوه بر افزایش ریسک مشکلات قلبی عروقی سبب افزایش کلسترول خون و یا سکته در فرد شود.

تحقیقات پزشکی صورت گرفته بیانگر این است که افرادی که برای لاغری و یا از دست دادن وزن از این رژیم غذایی استفاده می کنند به احتمال بسیار با اختلالات کلیوی و یا پوکی استخوان مواجه میشوند به همین دلیل توصیه ما به شما عزیزانی که در پی بهترین شیوه لاغری پایدار و دائمی هستید انجام جراحی چاقی است.

انواع جراحی های چاقی

در این بخش از مقاله بهترین پروتئین برای لاغری قصد داریم به انواع جراحی های لاغری بپردازیم. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه پزشکی عمل های لاغری متعددی بر روی معده به منظور رسیدن به وزن طبیعی انجام میشود.

بای پس معده به روش (Roux-en-Y) از جمله جراحی های چاقی است که منجر به کوچک کردن معده و همینطور ایجاد نوار معده قابل تنظیم به منظور دستیابی به بهترین عملکرد در کاهش وزن برای بیماران واجد شرایط انجام میشود.

لازم به توضیح است که تمامی این متدهای جراحی در کنار مزایای بسیاری که به همراه دارند راهکاری سریع و در عین حال ساده جهت حذف بافت های چربی انباشته در بدن به شمار نمی آیند.

بلکه طبق نظر دکتر سلیمی متخصص جراحی چاقی و متابولیک، نیاز است تا شما از تمرینات فیزیکی مناسب و همینطور یک رژیم غذایی مفید و استاندارد در کنار تمامی این متدهای چاقی استفاده کنید. دقت داشته باشید که جراحی چاقی تنها ابزاری است که میتواند به پروسه لاغری شما کمک بسیار کند.

اغلب جراحی های چاقی مانند Bypass و Gastrectomy Sleeve تغییراتی را در ساختار معده شما بوجود می آورد

اغلب جراحی های چاقی مانند Bypass و Gastrectomy Sleeve تغییراتی را در ساختار معده شما بوجود می آورد. به این ترتیب شما با اندکی اضافه وزن نمی توانید به دلخواه یکی از شیوه های کاهش وزن را انتخاب کنید بلکه بایستی تحت نظر مجرب ترین جراحان متخصص مناسب ترین و اثرگذارترین روش را برگزینید.

به منظور اینکه واجد شرایط انجام جراحی چاقی باشید بایستی بی ام ای یا همان شاخص توده بدنی شما بالغ بر سی و پنج الی چهل کیلوگرم باشد یا به عبارتی شما به چاقی مفرط مبتلا باشید.

همچنین از اختلالات مزمن مرتبط به اضافه وزن بالا مانند پرفشاری، دیابت نوع دو، اپنه خواب، مشکلات قلبی عروقی، سکته و یا بیش از ده بیماری دیگر که ناشی از ابتلا به این عارضه ممکن است در شما ایجاد شود رنج می برید.

در انتها بایستی خاطر نشان شویم که شاید با بهترین پروتئین برای لاغری بتوانید موارد ذکر شده را تا حدی کنترل کنید اما انجام جراحی لاغری به مراتب تاثیر گذارتر خواهد بود بطوریکه تحقیقات پزشکی نشان میدهد برخی از مشکلات مانند دیابت دیگر نیاز به مصرف دارو ندارد.

برای اطلاعات بیشتر، سریعترین راه درمان دیابت و درمان دیابت بارداری با انسولین را مطالعه کنید.

جراحی چاقی- بای پس معده

سالها است که اغلب جراحان چاقی انجام عمل Bypass از طریق (Roux-en-Y) را گزینه مناسبی برای بیماران مبتلا به اضافه وزن بالا معرفی می کنند.

این تکنیک جراحی از متداول ترین عمل های است که راندمان مثبتی بر روی مشکلات مربوط به اضافه وزن بالا و یا معالجه چاقی مفرط به همراه دارد. شما با بهره مندی از این روش می توانید تغییرات دائمی را در روده و همینطور معده خود ایجاد کنید.

البته بایستی دقت داشته باشید که شما جهت انجام این جراحی بایستی طبق ارزیابی ها و نظر جراح چاقی واجد شرایط این متد جراحی باشید.

در اولین اقدام جهت انجام عمل بای پس، جراح چاقی بخش بسیاری از ظرفیت معده را حذف میکند و تنها در بخش فوقانی معده کیسه ی کوچکی را جهت ذخیره مواد غذایی ایجاد می کنند. کیسه فوق ظرفیت محدودی دارد در نهایت شما با مصرف مقدار اندکی از مواد غذایی احساس سیری خواهید کرد.

بعد از ان جراح متخصص اقدام به حذف بخش نخست دوازدهه (روده کوچک) میکند و به کیسه جدید ایجاد شده مابقی روده را وصل میکند تا بدینوسیله اجازه عبور به مواد غذایی داده شود.

در این روش جراحی قسمتی از روده و بخش بیشتری از معده بای پس میشود. در پایان آنزیم های گوارشی به همراه اسیدهای معده با مواد غذایی دریافتی از طریق معده ی جدید و نخستین بخش دوازدهه ترکیب میشوند.

جراحی چاقی- بای پس معده
جراحی چاقی- بای پس معده

افراد کاندیدای جراحی بای پس معده

اشخاصی واجد شرایط این عمل جراحی هستند که دارای BMI بالغ بر چهل کیلوگرم و یا به عبارتی با چاقی مرضی مواجه هستند.

گروه دیگر افرادی هستند که بی ام ای آنها بین سی و پنج تا چهل کیلو گرم است و در اثر ابتلا به اضافه وزن بالا با مشکلاتی من جمله آپنه خواب شدید، دیابت نوع دو و یا پرفشاری مبتلا هستند.

البته در بعضی موارد چنانچه شاخص توده بدنی شخص بین (30-34 kg) باشد و به یکی از اختلالات جدی مربوط به اضافه وزن بالا دچار شده باشد، واجد شرایط مناسبی جهت بعضی از شیوه های عمل های لاغری تحت نظر جراح چاقی هستند.

بایستی متذکر شویم که این تکنیک جراحی جهت تمامی اشخاصی که با بی ام ای شدید همراه هستند گزینه مناسبی در نظر گرفته نمی شود.

افراد کاندیدای جراحی بای پس معده
افراد کاندیدای جراحی بای پس معده

به منظور اینکه شخصی جهت انجام این روش کاندیدای مناسبی باشد بایستی تمامی مراحل پزشکی را با موفقیت دنبال کند. ممکن است روند غربالگری بسیاری پیش از انجام جراحی بر روی شخص انجام شود.

علاوه براین بایستی تغییرات دائمی جهت برخورداری از شیوه زندگی سالم را انجام دهید. شاید از وی خواسته شود تا در طرح های طولانی مدت Follow up نیز شرکت کنید که مشتمل بر شرایط، رفتار، تغذیه و یا کنترل بر روی تغذیه شما است.

مصرف پروتئین پس از جراحی چاقی

همانطور که بیان کردیم پروتئین ساختاری مهم در بیشتر قسمت های ضروری بدن است. به همین منظور جهت سالم ماندن بایستی شما در طی روز بر اساس کالری مورد نیاز روزانه خود پروتئین مصرف کنید.

عدم دریافت کافی پروتئین سبب بروز انواع اختلالات متعدد در بدن میشود. پس از جراحی چاقی، تنوع تغذیه و همینطور مقدار غذا دریافتی شما تا حد بسیاری کاهش می یابد.

لذا، بایستی تا حد ممکن در هر وعده مواد غذایی استفاده کنید که دربردارنده بیشتر مواد مغذی نظیر پروتئین ها باشد. به این علت که چنانچه مواد غذایی مصرفی شما فاقد از مواد مغذی باشد به احتمال بسیار شما با سوء جذب مواد مغذی مواجه می شوید.

به منظور اینکه بتوانید پس از جراحی چاقی اضافه بر افزایش سطح انرژی خود و حفظ بهبودی کامل از دوران بازیابی بهتری برخوردار باشید، مناسب ترین اقدام مصرف بهترین پروتئین برای لاغری است که بهتر است تحت نظر جراح معالج خود انجام شود.

مصرف پروتئین پس از جراحی چاقی
مصرف پروتئین پس از جراحی چاقی

دقت داشته باشید که استفاده از پروتئین پس از جراحی تا حد بسیار از ریزش مو پیشگیری میکند. از جمله پیامدهای کوتاه مدت و همینطور جزئی جراحی چاقی ریزش مو در بیماران تحت این عمل جراحی است که میتوان گفت امری طبیعی است، لذا، یکی از شیوه های مقابله با این مشکل مصرف بهترین گروه های غذایی حاوی پروتئین است.

در مجموع، این گروه از بیماران جهت فراهم کردن پروتئین پس از جراحی بایستی در طی روز حداقل بین

(60-80g) پروتئین مصرف کنند. همچنین شاید به بعضی از بیماران با توجه به موقعیت فعلی بدنشان توصیه شود تا نود گرم پروتئین در طی روز بر مبنای پارامترهای ویژه دریافت کنند.

بهترین منابع پروتئینی

دکتر مهدی سلیمی متخصص جراحی چاقی و متابولیک به کلیه بیمارانی که به منظور رسیدن به وزن طبیعی تحت جراحی چاقی قرار می گیرند توصیه می کنند که از گروه های غذایی مملو از پروتئین در برنامه رژیم غذایی خود که فاقد از کلسترول و چربی اشباع هستند استفاده کنند. شما جهت فراهم کردن بهترین پروتئین برای لاغری پس از جراحی میتوانید از مواد غذایی من جمله:

1)    تخم مرغ 2) گوشت بره 3) لوبیا 4) گوشت گاو 5) کره بادام زمینی 6) پنیر کم چرب 7) تیلاپیا 8) توفو 9) سویا 10) ماهی تن 11) مرغ 12) ماهی سالمون 13) نخود فرنگی 14) بوقلمون

استفاده کنید. بهتر است مواد غذایی را به منظور دریافت بهترین پروتئین کاملاً بجوید تا مشکلی برای دستگاه گوارش شما بوجود نیاید. لذا، نخست غذا را بجوید و سپس آن را ببلعید.

بهترین منابع پروتئینی
بهترین منابع پروتئینی

شما جهت حفظ سلامتی بدن بایستی از سالم ترین گروه های غذایی در رژیم استاندارد و مفید خود استفاده کنید. اما به دلیل شرایط جدید معده شما پس از جراحی، توصیه اغلب متخصصین تغذیه به این گروه از بیماران این است که به همراه یک رژیم غذایی متعادل از مواد معدنی، ویتامین ها و یا پروتئین ها به میزان کافی استفاده کنید.

چنانچه بدن شما در دریافت و فراهم کردن پروتئین مورد نیاز بدن بی اثر باشد، ممکن است جراح چاقی پیشنهاد کند که جهت فقدان پروتئین پس از جراحی از مکمل های حاوی پروتئین استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

به منظور دستیابی به وزن طبیعی و همینطور تناسب اندام همه افراد در پی انجام مناسب ترین شیوه های جراحی چاقی هستند که در کنار داشتن فعالیتهای ورزشی منظم و همینطور پیروی از بهترین پروتئین برای لاغری بتواند به نتیجه قابل قبولی دست یابند.

به منظور یافتن مناسب ترین شیوه جهت دستیابی به وزن ایده آل و تناسب اندام نرمال نخست بایستی با مجرب ترین جراحان متخصص چاقی و همینطور متخصصین گوارش مشاوره های لازم را انجام دهید.

دکتر سلیمی جراح چاقی و متابولیک مناسب ترین و در عین حال بهترین شیوه جراحی چاقی، اصلاح شکل بدن و از دست دادن وزن به روش اصولی را به شما بیماران واجد شرایط Bariatric surgery توصیه می کنند.

در پایان صفحه کی با قرص زیره و لیمو لاغر شده را مشاهده کنید.

https://cutt.ly

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی

دکتر سلیمی متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک. عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی(IFSO) شماره نظام پزشکی 100674 دکتر مهدی سلیمی جراح چاقی با سال ها تجربه در کنار شماست تا به راحتی به وزن دلخواه خود برسید. توجه داشته باشید تلاش شما در جراحی های چاقی نیز بسیار موثر است.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠١٧٤٥١٠

آخرین مقالات

به اشتراک بگذارید

پشتیبانی و سئو سایت توسط آلمانت

با یک کلیک تماس بگیرید