بهترین زمان مصرف پروتئین وی

فهرست مطالب

در این مقاله از سایت جراح لاغری در قم به بررسی موضوع بهترین زمان مصرف پروتئین وی می پردازیم.

امروزه مصرف مکمل های غذایی بین افراد مختلف به خصوص ورزشکاران یا افرادی که قصد افزایش یا کاهش وزن دارند، رواج پیدا کرده است.

بهترین زمان مصرف پروتئین وی بعد از تمرین است، اما می توانید آن را هر زمان در طول روز مصرف کنید تا نیاز روزانه خود به پروتئین را برآورده کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در تماس باشید

09120174510

مصرف مکمل های غذایی و ورزشی علاوه بر صرف هزینه کمتر، نتیجه بهتر و سریع تری را برای افراد به ارمغان می آورد.

یکی از بهترین و پرطرفدارترین مکمل های غذایی که مورد استفاده ورزشکاران و عموم افراد قرار می گیرد، مکمل پروتئین وی می باشد.

البته در اینجا می توانید مقاله کاملا مفصلی را در مورد نحوه انتخاب بهترین پروتئین برای لاغری مطالعه کنید.

مقدمه

بهترین زمان مصرف پروتئین وی
بهترین زمان مصرف پروتئین وی

پروتئین وی سرشار از مواد معدنی مختلف با کارایی بالا می باشد. ما در این مقاله سعی داریم تا در مورد پروتئین وی و مزیت های آن صحبت نماییم و در مورد بهترین زمان مصرف پروتئین وی که موضوع اصلی مقاله هست صحبت نماییم.

در نهایت امر قصد داریم از تاثیر پروتئین وی برای لاغری و همچنین تاثیر آن و فایده آن برای افرادی که جراحی چاقی انجام داده اند، صحبت نماییم.

اینفوگرافیک بهترین زمان مصرف پروتئین وی

اینفوگرافیک بهترین زمان مصرف پروتئین وی
اینفوگرافیک بهترین زمان مصرف پروتئین وی

لازم به ذکر است که شما می توانید برای مشاوره و راهنمایی بیشتر در مورد مکمل های غذایی و جراحی چاقی، با جناب آقای دکتر مهدی سلیمی در تماس باشید. دکتر سلیمی، بهترین و معتبرترین متخصص انواع جراحی چاقی می باشد.

بهترین زمان مصرف پروتئین وی چه زمانیست؟

  • بعد از تمرین: کسانی که قصد افزایش حجم و عضله دارند.
  • قبل از تمرین: کسانی که ورزش های سنگین و استقامتی انجام می دهند.
  • قبل از خواب: برای رشد عضلات
  • قبل از انجام تمرینات ورزشی: بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای افرادی که قصد کاهش وزن و چربی سوزی دارند.

ما در این مقاله به پرسش های زیر پاسخ خواهیم داد:

پروتئین وی چیست؟

ویژگی‌های پروتئین وی چیست؟

دلیل اثرگذاری پروتئین وی چیست؟

ترکیبات پروتئین وی چیست؟

مکانیسم اثرگذاری پروتئین وی چگونه است؟

خواص پروتئین وی چیست؟

فواید پروتئین وی برای بدن چیست؟

خواص آنتی اکسیدان موجود در پروتئین وی چیست؟

خواص پروتئین وی برای انسان ها چیست؟

خواص پروتئین وی در لاغری چیست؟

تأمین آمینواسیدهای ضروری توسط پروتئین وی چگونه است؟

تاثیر مکمل پروتئین وی در رشد عضلات چگونه است؟

پروتئین وی در رژیم غذایی یا بدنسازی؟

انواع پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی ایزوله چیست؟

تأثیر پروتئین وی بر بدن ورزشکاران چگونه است؟

بهترین زمان مصرف پروتئین وی چیست؟

بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن چه زمانی است؟

جراحی چاقی چیست؟

اهداف جراحی چاقی چیست؟

انواع جراحی چاقی چیست؟

پروتئین وی چگونه به بهبود ریکاوری افراد بعد از جراحی چاقی کمک خواهد کرد؟

نتیجه گیری

قبل از شروع مطالعه این مقاله به خاطر داشته باشید روش لاغری با جراحی چاقی اسلیو معده یکی از بهترین روش ها برای لاغری به شمار می رود.

پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی که از رایج ترین مکمل های غذایی در بین افراد می باشد، ترکیبی از پروتئین های ایزوله شده از وی می باشد.

پروتئین وی در اصل بخشی از شیر می باشد که طی فرایندی از آن مایع شیر به دست می آید که در ساخت پروتئین وی مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین پروتئین وی علاوه بر مایع شیر، از آب پنیر هم تهیه می شود که مزایا و خواص متنوعی را در خود جای داده است.

پروتئین وی در ماست ها نیز وجود دارد، مثلا وقتی که شما ظرف ماست را می بینید، مایعی روی ماست قرار دارد که همان پروتئین وی می باشد که از آن برای ساخت مکمل پروتئین وی استفاده خواهند کرد.

در گذشته کسانی که تولید پنیر می کردند، مایع وی روی ماست را استفاده نمی کردند، اما امروز با تحقیقات فراوانی که صورت گرفته، از این مایع برای ساخت پروتئین وی استفاده می کنند.

 

پروتئین وی به طور خالص مزه خوبی ندارد

پروتئین وی به طور خالص مزه خوبی ندارد و به مزاج افراد خوش نمی آید. اما با اضافه کردن طعم دهنده ها، فرایندی را صورت داده اند که بتوان آن را خوش طعم کرده و افراد بتوانند از آن استفاده نمایند.

به همین دلیل است که پودر پروتئین وی دارای طعم های مختلفی مانند کاکائویی، توت فرنگی، موز و … هستند که با توجه به مزاج و سلیقه افراد تولید می شود و قابل استفاده است.

پروتئین وی در میان بدنسازان بسیار رواج دارد و همچنین افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می توانند از آن استفاده کنند و از خواص آن به خوبی بهره ببرند.

پروتئین وی خاصیت درمانی نیز دارد. مثلا افرادی که جراحی چاقی می کنند، برای به دست آوردن انرژی و مواد معدنی مختلف، با دستور و تجویز پزشک اقدام به مصرف پروتئین وی خواهند کرد.

جناب آقای دکتر مهدی سلیمی که یکی از بهترین متخصصین حوزه جراحی چاقی می باشد، می تواند طی فرایند درمان چاقی شما و نحوه مصرف مکمل های غذایی از جمله پروتئین وی، کمک زیادی به شما عزیزان داشته باشد.

پروتئین وی به طور خالص مزه خوبی ندارد
پروتئین وی به طور خالص مزه خوبی ندارد

ویژگی‌های پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی یا همان پروتئین آب پنیر و شیر مایع دارای خواص گوناگون می باشد که سرشار از پروتئین و مواد معدنی مختلف می باشد.

یکی از مکمل های اصلی که بدنسازان از آن استفاده می کنند، پروتئین وی می باشد که در بهترین زمان مصرف پروتئین وی، آن را استفاده می کنند و از مزایای آن بهره مند می شوند.

همچنین به دلیل زود هضم بودن پروتئین وی، افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند. پروتئین وی بر رشد عضلات تمرکز دارد و باعث رشد عضلات بدن خواهد شد و در عین حال هیچ گونه چربی اضافه ای در بدن تولید نخواهد کرد.

نحوه مصرف آن و بهترین زمان مصرف پروتئین وی، بستگی به شرایط فرد و نوع استفاده فرد دارد که پزشک متخصص می تواند در این زمینه فرد را راهنمایی نماید.

ویژگی‌های پروتئین وی چیست؟
ویژگی‌های پروتئین وی چیست؟

دلیل اثرگذاری پروتئین وی چیست؟

این مکمل سرشار از آمینواسید می باشد که ما در ادامه مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت. مصرف این نوع از آمینواسیدها، در رشد عضلات و جلوگیری از تحلیل عضلات فرد و رسیدن مواد معدنی مختلف به بدن تاثیرگذار می باشد.

از آنجایی که آمینواسیدها نوعی پروتئین حیاتی در بدن محسوب می شود، مصرف پروتئین وی در حجم مشخص می تواند تاثیرات زیادی در عملکرد بدن و همچنین اندام بدن داشته باشد.

پروتئین وی دارای مزایای فراوانی می باشد که یکی از بهترین فایده های آن خاصیت آنتی اکسیدانی آن می باشد که اگر فرد دچار مشکلات یا بیماری های مختلف شود، این نوع آنتی اکسیدان ها می تواند به مقابله به بیماری بپردازد و عملا ایمنی بدن را افزایش خواهد داد.

گلوتاتیون

یکی از مهمترین  آنتی اکسیدان های موجود در مکمل پروتئین وی، گلوتاتیون می باشد که در بدن به خودی خود تولید می شود و برخلاف دیگر آنتی اکسیدان ها که باید از طریق غذا وارد بدن شود، گلوتاتیون، به خودی خود در بدن یافت می شود.

حال با مصرف پروتئین وی در دوز مشخص، به مقدار قابل توجهی این نوع از آنتی اکسیدان وارد بدن شده و افزایش می یابد که می تواند در عملکرد سیستم دفاعی و ایمنی بدن نقش موثری را نیز ایفا نماید.

پروتئین وی نیز مکملی زود هضم می باشد و از طرفی می توان آن را به عنوان مکمل چربی سوز استفاده کرد و برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند یا جراحی چاقی انجام داده اند، می توانند از آن استفاده کنند.

پروتئین وی برای افرادی که جراحی چاقی انجام داده اند یا قصد کاهش وزن دارند، می تواند مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین نماید و از طرفی باعث خواهد شد که چربی های اضافه بدن از بین برود و به جای آن باعث رشد عضلات و محکم تر شدن عضلات شود.

گلوتاتیون
گلوتاتیون

پروتئین وی باعث خواهد شد کسانی که جراحی چاقی انجام داده اند، دوران نقاهت کمتری سپری کنند.

جناب آقای دکتر مهدی سلیمی که متخصص جراحی چاقی می باشد، می تواند راهنمای خوبی برای جراحی چاقی و مصرف مکمل های غذایی و بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای شما باشد.

مقدار چربی موجود در پروتئین وی بسیار اندک می باشد و بیشترین مواد تشکیل دهنده آن پروتئین و مقداری لاکتوز می باشد.

ترکیبات پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی دارای ترکیبات متعددی می باشد که پروتئین وی از شیر و فراورده های لبنی تولید می شود. اصلاح عامیانه آن، پروتئین آب پنیر می باشد که بسیار مورد تقاضای ورزشکاران و دیگر افراد می باشد.

پروتئین وی یک منبع سرشار از پروتئین می باشد که جزء جدا نشدنی مواد معدنی لازم برای بدن می باشد که مصرف آن لازم خواهد بود.

پروتئین وی که باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود، باعث خواهد شد که از بسیاری از بیماری ها مصون بمانید.

از طرفی به دلیل خاصیت چربی سوزی فراوانی که دارد، به عنوان یکی از مکمل های اصلی برای لاغری و جراحی چاقی خواهد بود. و

ی دارای آمینواسیدهای ضروری می باشد که برای بدن مفید خواهد بود.

ترکیبات پروتئین وی چیست؟
ترکیبات پروتئین وی چیست؟

مواد تشکیل دهنده پروتئین وی از آمینواسیدهای شاخه ای و ضروری ساخته شده است که دارای ارزش غذایی بالایی می باشد.

یکی از بهترین آمینواسیدهای ضروری که درون پروتئین وی قرار دارد، سیستین می باشد که نقش مهم و اساسی در بدن ایفا می کند.

مهمترین نقش سیستین، افزایش ایمنی بدن در برابر بیماری های سرطان می باشد و همچنین نقش موثری در کاهش استرس فرد خواهد داشت.

مکانیسم اثرگذاری پروتئین وی

پروتئین وی که به پروتئین آب پنیر مشهور است، می تواند روزانه مقدار زیادی از پروتئین مورد نیاز ورزشکاران و افرادی که نیاز به پروتئین دارند را فراهم آورد.

پروتئین وی نقش اساسی برای ریکاوری بدن خواهد داشت و افرادی که اقدام به لاغری می کنند و یا جراحی چاقی انجام می دهند، گزینه مناسب برای ریکاوری و عضله سازی خواهد بود.

پروتئین وی هورمون های آنابولیک را در بدن ترشح می کند و باعث افزایش سطح انسولین در بدن خواهد شد که این امر باعث رشد عضلات، سوخت عضلات و افزایش قدرت و استحکام فرد در مقابل بیماری ها خواهد شد. به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی پروتئین وی، فرد را در مقابل بیماری های مختلف مقاوم خواهد کرد.

همچنین پروتئین آب پنیر، می تواند سطح سلامتی فرد را افزایش دهد. به دلیل خاصیت مواد معدنی فراوان پروتئین وی، زمانی که فرد در بهترین زمان مصرف پروتئین وی این مکمل با ارزش را مصرف می کند، سطح سلامتی خود را تا حد فراوانی افزایش می دهد.

ترمیم بافت های آسیب دیده در بدن

یکی دیگر از اثرگذاری های مهم پروتئین وی، ترمیم بافت های آسیب دیده در بدن می باشد که به دلیل دارا بودن آمینواسیدهای شاخه ای درون پروتئین وی، افرادی که جراحی های مختلفی از جمله جراحی چاقی انجام داده اند، می توانند با مصرف وی، بافت های آسیب دیده خود را درمان نمایند.

برای بهره مندی کامل از پروتئین وی و استفاده از تمامی مواد معدنی بهتر است از پروتئین های طبیعی و ارگانیک استفاده نمایید،

زیرا پروتئین های ارگانیک و تولید شده در مراکز معتبر، دارای مواد نگهدارنده کمتری هستند و از خواص بیشتری نیز برخوردار هستند.

ترمیم بافت های آسیب دیده در بدن
ترمیم بافت های آسیب دیده در بدن

شما می توانید برای مشاوره در مورد خرید پروتئین وی و نحوه استفاده آن و بهترین زمان مصرف پروتئین وی، با مشاورین و پزشکان متخصص همچون دکتر سلیمی مشورت نمایید.

هر چقدر میزان شکر موجود در پروتئین وی کمتر باشد، مکانیسم اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود. زیرا شکر اضافی باعث خواهد شد تا به جای دریافت پروتئین و مواد معدنی سرشار، قند وارد بدن شود و باعث افزایش قند خون و باعث بروز بیماری های مختلفی از جمله دیابت خواهد شد.
لطفا از پست بهترین دکتر فوق تخصص جراحی دیابت در تهران دیدن کنید.

خواص پروتئین وی

همه پروتئین ها به صورت یکسان تولید نمی شوند، بلکه پروتئین ها و مکمل های پروتئینی از مواد مختلفی نیز ساخته می شود.

بهترین نوع پروتئین نیز، پروتئین وی می باشد که حاوی اسیدآمینه های ضروری بدن می باشد. همچنین مکمل پروتئینی وی، علاوه بر داشتن پروتئین بالا، دارای ویتامین ها و مواد معدنی فوق العاده و سرشاری هستند.

از پروتئین وی می توان برای لاغری استفاده کرد و به دلیل خاصیت چربی سوزی فراوانی که دارد، می توان در بهبود وزن خود به عنوان دارو و مکمل برای زمانی که جراحی چاقی انجام داده اید، استفاده کرد.

زیرا ساختار تولید آن به صورتی است که اثرات بیولوژیکی فراوانی نیز دارد که با خوردن آن باعث استحکام بدن و تقویت سیستم دفاعی و ایمنی خواهد شد و به ریکاوری و بهبودی فرد، کمک بسیاری خواهد نمود.

پروتئین وی مخلوطی از پروتئین های جداشده از آب پنیر می باشد که از قسمت مایع شیر که ابتدای مقاله گفته شد، ساخته می شود.

پروتئین وی دارای دو نسخه کازئین که حدود 80 درصد آن را تشکیل می دهد و آب پنیر می باشد که 20 درصد باقیمانده آن را تشکیل می دهد.

آب پنیر خام دارای چربی می باشد

لازم به ذکر است که آب پنیر خام دارای چربی می باشد که هنگام ساختن پروتئین وی، این چربی ها به طور کامل جدا می شود و پروتئین خام از آن دریافت می گردد.

پروتئین وی دارای خواص گوناگونی می باشد که اگر در بهترین زمان مصرف پروتئین وی آن را مصرف کنید، می توانید از خواص ارزشمند آن استفاده نمایید.

مهمترین خاصیت آن افزایش عضله سازی برای بدنسازان می باشد که قصد دارند بدنی با فرم ایده آل داشته باشند که بدون چربی می باشد و در عین حال از افزایش عضله برخوردار هستند.

از آنجایی که بخشی از مقاله در مورد جراحی چاقی می باشد، از پروتئین وی می توان به عنوان مکمل غذایی برای کسانی استفاده کرد که این گونه جراحی ها را توسط دکتر سلیمی انجام داده اند و برای رسیدن به بهبودی کافی و دریافت مواد معدنی مختلف، می توانند اقدام به مصرف آن نمایند.

آب پنیر خام دارای چربی می باشد
آب پنیر خام دارای چربی می باشد

جناب آقای دکتر مهدی سلیمی که یکی از بهترین متخصصین جراحی چاقی می باشد، در زمینه جراحی چاقی و روند بهبودی و نحوه مصرف چنین مکمل هایی، شما عزیزان را راهنمایی خواهد کرد.

فواید پروتئین وی برای بدن

طبق تحقیقات انجام شده، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که با افزایش سن، به صورت طبیعی توده های عضلانی در بدن کاهش می یابد و جای خود را به چربی ها خواهند داد.

دلیل اصلی آن هم این است که با افزایش سن، میزان پروتئین موجود در بدن کاهش خواهد یافت. حال پروتئین وی به کمک این موضوع آمده است که افراد با مصرف پروتئین وی می توانند علاوه بر بازگشت توده های عضلانی خود، در فرایند سوزاندن چربی های انباشته بدن نیز از پروتئین وی استفاده نمایند.

پروتئین وی علاوه بر افزایش حجم عضلات، در استحکام بدن و افزایش قدرت بدن نیز نقش مهمی خواهد داشت و افرادی که ورزش های حرفه ای انجام می دهند و یا بیمارانی که به دلیل دوران نقاهت خود دچار ضعف عضلانی و قدرت شده اند، می توانند از خواص پروتئین موجود در مکمل پروتئین وی، استفاده لازم را ببرند.

فواید پروتئین وی برای بدن
فواید پروتئین وی برای بدن

همچنین ساختاری زود هضم دارند و افرادی که دچار چاقی هستند، می توانند از این مکمل برای لاغری خود استفاده نمایند.

خواص آنتی اکسیدان موجود در پروتئین وی

آنتی اکسیدان ها نقش مهمی را در بدن ایفا می کنند که مهمترین آن کاهش استرس فرد و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف می باشد.

یکی از خواص مهم و حیاتی پروتئین وی، خاصیت آنتی اکسیدانی آن می باشد که با مصرف مقدار مشخصی از این مکمل با ارزش، مواد آنتی اکسیدانی مانند گلوتاتیون، وارد بدن خود خواهید کرد که نقشی موثر در بهبود استرس و اضطراب فرد ایفا خواهد کرد

و از طرفی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد که می تواند باعث جلوگیری از بروز بیماری های مزمن و خطرناک در بدن شود. لازم به ذکر است که نحوه مصرف پروتئین وی و بهترین زمان مصرف پروتئین وی بسیار مهم می باشد.

زیرا اگر در زمان درست و با حجم درستی مصرف شود، می توان نتیجه درست از آن دریافت نمود. برای نوع و زمان مصرف آن می توان از دکتر سلیمی مشاوره گرفت.

خواص آنتی اکسیدان موجود در پروتئین وی
خواص آنتی اکسیدان موجود در پروتئین وی

خواص پروتئین وی برای انسان ها

بیماری فشار خون که در بین بسیاری از افراد رواج دارد، یکی از عوامل مهم در بروز مشکلات قلبی و سکته های قلبی می باشد.

طبق تحقیقات به دست آمده در مورد درمان فشار خون، نتیجه ای دریافت شده است که نشان می دهد در لبنیات موادی وجود دارد که می تواند فشار خون فرد را تا حد زیادی کاهش دهد و خاصیت درمانی در مورد فشار خون خواهد داشت.

جالب است بدانید که در پروتئین وی، مهارکننده فشار خون وجود دارد. لاکتوکینین موجود در پروتئین وی باعث کنترل فشار خون در بدن می باشد.

کاهش فشار خون

بسیاری از دانشمندان طی تحقیقات متعددی که انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که تاثیر مکمل های پروتئینی به خصوص پروتئین وی برای کاهش فشار خون برای افرادی که دچار افزایش وزن هستند، مقدار قابل توجهی بوده است.

به طوری که اگر فرد طی یک هفته پروتئین وی مصرف نماید، می تواند فشار خون را تا حد زیادی کاهش دهد.

بانوان و آقایان به اندازه ای در معرض بیماری فشار خون قرار دارند که یکی از بیماری های زمینه ای چاقی محسوب می شود. افرادی که دچار چاقی مفرط می باشند، بیشتر در معرض بیماری های فشار خون قرار دارند.

مصرف پروتئین وی در کنار روش های لاغری از جمله جراحی چاقی می تواند بهبود دهنده اضافه وزن شما و همچنین کاهش فشار خون در شما باشد. پروتئین وی دارای خاصیت چربی سوزی و همچنین بهبود دهنده زخم ها و استحکام بدن خواهد شد. جناب آقای دکتر مهدی سلیمی یکی از بهترین پزشکان حوزه جراحی چاقی و همچنین مشاور و راهنمای مصرف مکمل ها می باشد.

خواص پروتئین وی در لاغری

چاقی و بیماری های مرتبط با چاقی از معضلات مهم افراد می باشد. یکی از زمینه های به وجود آمدن چاقی مفرط، افزایش کلسترول خون می باشد.

پروتئین وی به کمک این موضوع آمده است که طبق تحقیقات متعدد و گوناگونی که انجام شده است، نشان داده که افراد با مصرف مقدار معینی از پروتئین وی طی مدت زمان مشخص، به مقدار قابل توجهی کلسترول خون کاهش چشمگیری یافته است.

این کاهش کلسترول و از طرف دیگر خاصیت چربی سوزی فراوانی که پروتئین وی دارد، باعث شده است که فرد طی مدت زمانی دچار کاهش وزن شود.

خواص پروتئین وی در لاغری
خواص پروتئین وی در لاغری

از طرفی افرادی که با جراحی چاقی اقدام به لاغری خود کرده اند، با مصرف پروتئین وی اقدام به بهبودی دوران نقاهت خود کرده اند. حال این که بهترین زمان مصرف پروتئین وی، چه زمانی است، در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

افزایش مصرف پروتئین وی به نوعی راه حل و درمان چاقی می باشد که بسیاری از پزشکان برای درمان چاقی، چنین مکمل هایی را تجویز می کنند. دلیل اصلی مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن موارد زیر است:

پروتئین وی دارای مواد پروتئینی و مواد معدنی سرشار است

از آنجایی که پروتئین وی دارای مواد پروتئینی و مواد معدنی سرشار است، با مصرف آن فرد کمتر احساس گرسنگی می کند و همین امر باعث کاهش وزن خواهد شد.

باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می شود و باعث خواهد شد که کالری بیشتری توسط فرد سوزانده شود.

هدف اصلی پروتئین وی، افزایش و یا حفظ توده های عضلانی می باشد و افرادی که اقدام به لاغری می کنند، عضلات آنان حفظ خواهد شد.

خواص پروتئین وی برای چربی سوزی و کاهش وزن به قدری چشمگیر بوده است که اکثر پزشکان، مکمل پروتئین وی را تجویز می نمایند.

پروتئین وی دارای مواد پروتئینی و مواد معدنی سرشار است
پروتئین وی دارای مواد پروتئینی و مواد معدنی سرشار است

از طرفی افرادی که جراحی چاقی انجام می دهند، برای جبران مواد معدنی و پروتئینی از دست رفته بدن، اقدام به مصرف پروتئین وی می کنند.

جناب آقای دکتر مهدی سلیمی که یکی از بهترین پزشکان حوزه جراحی چاقی می باشد، بعد از انجام جراحی چاقی، با توجه به وضعیت بدنی فرد، پروتئین وی را در دستور غذایی قرار می دهد تا بتوانند سریعا بهبودی خود را به دست آورده و مواد معدنی از دست رفته بدن خود را احیا کند.

تأمین آمینواسیدهای ضروری توسط پروتئین وی

پروتئین موجود در  پروتئین وی مانند مواد غذایی از جمله گوشت و شیر، دارای اسیدهای آمینه ضروری می باشد که این گونه پروتئین ها زود هضم هستند که طبق آزمایشات انجام شده، در بهبود و ترمیم بافت های آسیب دیده و عضلانی تاثیر زیادی خواهند داشت.

تأمین آمینواسیدهای ضروری توسط پروتئین وی
تأمین آمینواسیدهای ضروری توسط پروتئین وی

پژوهش های متعددی نشان داده است که پروتئین وی در مقایسه با پروتئین های مختلفی که موجود است، تاثیر بیشتری در کاهش اشتها و میزان کالری دارد و نشان داده که آمینواسیدهای موجود در پروتئین وی در مقایسه با دیگر پروتئین ها، از عملکرد بهتری در بدن برخوردار بوده و عملا نتایج سریعتری در بافت های عضلانی و همچنین فرایند چربی سوزی داشته است.

همچنین طی تحقیقات دیگری که صورت گرفته است، پروتئین های استخراج شده از آب پنیر در مقایسه با پروتئین های گیاهی از ساختار آمینواسیدی بهتر ساخته شده است که همین امر مزیت بزرگی را در مورد پروتئین وی نشان می دهد.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین زمان مصرف پروتئین وی هستید.

تاثیر مکمل پروتئین وی در رشد عضلات

افرادی که ورزش های حرفه ای مانند بدنسازی و دیگر ورزش ها انجام می دهند، اگر بعد از تمرین خود اقدام به مصرف پروتئین وی نمایند، باعث خواهد شد که توده های عضلانی در نواحی تحلیل یافته شکل بگیرد.

زیرا با انجام تمرین های بدنسازی در قسمت های مختلف بدن، انرژی از دست رفته است و سریعا باید توسط پروتئین وی، انرژی های از دست رفته و همچنین توده های عضلانی جایگزین شوند.

یعنی می توان گفت که بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای افراد ورزشکار می تواند بعد از تمرین باشد که زمان طلایی مصرف آن می باشد.

حال این که چه مقدار از پروتئین وی مصرف شود، بستگی به شرایط جسمی فرد و میزان وزن او خواهد داشت که پزشک متخصص می تواند در این زمینه نظریه نهایی را دهد.

تاثیر مکمل پروتئین وی در رشد عضلات
تاثیر مکمل پروتئین وی در رشد عضلات

پروتئین وی در رژیم غذایی یا بدنسازی؟!

تاثیر داشتن مکمل های پروتئینی از جمله پروتئین وی، همراه با رژیم های غذایی میسر خواهد بود.

زیرا اگر افرادی که ورزش های حرفه ای می کنند یا بعد از جراحی چاقی قصد بهبودی زودتر دارند، فقط بخواهند از پروتئین وی استفاده کنند و در کنار آن از مواد غذایی سالم استفاده نکنند، نمی توانند از تاثیرات و مزایای کامل پروتئین وی استفاده ببرند.

برای داشتن وضعیت جسمانی خوب و سلامتی مناسب بهتر است همراه با مصرف پروتئین وی، اقدام به مصرف مواد غذایی مناسب کنید.

جناب آقای دکتر مهدی سلیمی که متخصص جراحی چاقی می باشد، می تواند در روند بهبودی شما بعد از جراحی چاقی، کمک شایانی داشته باشد و با ارائه برنامه های غذایی مناسب همراه با پروتئین وی، برای سلامتی شما تلاش خواهد کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله رژیم غذایی پروتئین را مطالعه کنید.

پروتئین وی در رژیم غذایی یا بدنسازی؟!
پروتئین وی در رژیم غذایی یا بدنسازی؟!

انواع پروتئین وی

پروتئین وی در دسته بندی های مختلف قرار دارد که هر کدام از آن ها دارای خواص و ویژگی های مخصوص به خود می باشد که بر اساس شرایط فرد و میزان نیاز افراد به هر کدام از آن ها می توانند آن را مصرف نمایند. ما در ادامه، انواع مکمل های پروتئینی وی را نام خواهیم برد و توضیحاتی در مورد هر کدام از آن ها ارائه خواهیم نمود.

پروتئین وی کنستانتره

این نوع از پروتئین ها، حاوی 80 درصد پروتئین خالص می باشد که مابقی آن از کربوهیدرات و چربی ساخته شده است که بسیار عدد ناچیزی می باشد.

پروتئین وی کنسانتره که طی فرایندی تولید می شود، از ارزان ترین پروتئین های موجود می باشد که طرفداران و مصرف کنندگان زیادی را به خود اختصاص داده است.

در این نوع از پروتئین های وی، چربی و قند موجود آب پنیر از آن جدا خواهد شد و با اضافه نمودن مقداری لازم طعم دهنده های طبیعی، به یکی از خوشمزه ترین مکمل های پروتئینی تبدیل می شود. همچنین خواص موجود در پروتئین کنسانتره، به مراتب بیشتر و بهتر از بقیه مکمل های پروتئینی می باشد.

پروتئین وی کنسانتره در مواد غذایی متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله آن ها می توان به انواع ماکارونی ها، بستنی، پنیر، شیر خشک و دیگر موارد اشاره نمود که از لحاظ کیفیت و ارزش غذایی از درجه بالایی برخوردار می باشد.

پروتئین وی کنسانتره مناسب افرادی می باشد که با صرف هزینه کم می خواهند بالاترین بهره وری را از مکمل پروتئینی داشته باشند.

پروتئین وی ایزوله

پروتئین وی ایزوله، فرایند تولید و فیلتراسیون طولانی تر و پیچیده تری را طی خواهد کرد تا به دست مصرف کننده برسد.

این نوع از پروتئین وی، دارای بالاترین درجه پروتئین و بدون چربی و قند می باشد که از لحاظ قیمتی بالاتر از سایر مکمل ها می باشد.

افرادی که قصد دارند کاهش وزن داشته باشند یا می خواهند بعد از جراحی چاقی سریعتر به بهبودی دست پیدا کنند، بهترین نوع مکمل برای آنان پروتئین وی ایزوله می باشد.

همچنین برای ورزشکاران حرفه ای که قصد افزایش حجم عضلانی دارند، مکمل وی ایزوله توصیه می شود و بهترین زمان مصرف پروتئین وی توسط پزشک متخصص مشخص خواهد شد.

جناب آقای دکتر مهدی سلیمی که متخصص جراحی چاقی می باشد، می تواند راهنمای خوبی برای کاهش وزن به روش جراحی چاقی و مصرف مکمل های پروتئینی برای شما عزیزان باشد.

پروتئین وی هیدرولیزه

مواد تشکیل دهنده پروتئین وی هیدرولیزه از شیر می باشد که تفاوت اساسی در ساختار آن با بقیه مکمل ها دارد. پروتئین وی هیدرولیزه سرشار از آمینواسید می باشد که در فرایند عضله سازی و بهبود بافت های بدن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین به دلیل هضم آسان آن نسبت به سایر مکمل ها، بیشتر مورد استفاده افراد ورزشکار قرار می گیرد که با توجه به شرایط جسمی ورزشکار، بهترین زمان مصرف پروتئین وی هیدرولیزه مشخص می شود.

پروتئین وی هیدرولیزه باعث افزایش سطح انسولین خون می شود که از بیماری های دیابتی به خصوص دیابت نوع 2 جلوگیری خواهد کرد.

پروتئین وی میکرون پارتیکولار

این مدل از مکمل های پروتئینی که به هضم بسیار سریع معروف هستند، از ذرات بسیار ریز تشکیل شده است که همین امر باعث خواهد شد تا در هنگام حل کردن این مکمل درون آب یا محلول های دیگر، سریعتر حل شود و در نهایت امر باعث هضم سریع در بدن فرد خواهد شد.

حال در مقاله بهترین زمان مصرف پروتئین وی به بررسی یکی از پر مصرف ترین پروتئین های وی خواهیم پرداخت که پروتئین وی ایزوله نام دارد.

پروتئین وی میکرون پارتیکولار
پروتئین وی میکرون پارتیکولار

پروتئین وی ایزوله چیست؟

پروتئین وی ایزوله یکی از انواع مکمل های پروتئینی می باشد که با جداسازی چربی و قند موجود در آب پنیر به وجود می آید. بالاترین درصد پروتئین موجود در یک مکمل، مربوط به پروتئین وی ایزوله می باشد که حدود 90 درصد آن پروتئین خالص می باشد که فاقد هر گونه چربی و مواد اضافی است.

مزیت اصلی این نوع از پروتئین ها، جذب سریع آن و همچنین بدون چربی بودن آن می باشد. پروتئین وی ایزوله حاوی مقایر قابل توجهی از آمینواسیدهای شاخه دار BCAA می باشد که بافت ماهیچه ای فرد را مورد هدف قرار می دهد که عملکرد آن افزایش حجم ماهیچه ها و همچنین افزایش سوخت و ساز بدن می باشد.

فرایند به وجود آمدن پروتئین وی ایزوله بسیار پیچیده تر از سایر مکمل ها می باشد. دلیل اصلی آن می تواند درصد پروتئین بالای آن باشد. پروتئین وی ایزوله، طرفداران بسیار زیادی میان ورزشکاران و بدنسازان دارد.

زیرا باعث حجم بالای عضله خواهد شد و از طرفی در بهبود و ریکاوری افراد آسیب دیده یا جراحی شده، کمک مهمی خواهد کرد.

پروتئین وی ایزوله چیست؟
پروتئین وی ایزوله چیست؟

میزان چربی و قند موجود در پروتئین وی ایزوله صفر می باشد و برای افرادی که به لاکتور حساسیت دارند، بهترین پروتئین وی که می توان مصرف کرد، پروتئین وی ایزوله می باشد.

پروتئین وی ایزوله برای افرادی که جراحی های مربوط به چاقی را انجام داده اند، بسیار مناسب می باشد. زیرا با داشتن آمینواسیدهای ضروری بدن و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی سرشاری که دارد، باعث خواهد شد تا فرد سریعا دوران نقاهت خود را سپری کند. دکتر مهدی سلیمی از بهترین متخصصین حوزه جراحی چاقی می باشد.

تأثیر پروتئین وی بر بدن ورزشکاران

همان طور که گفته شد، پروتئین وی به عنوان یک عضله ساز قوی در میان ورزشکاران می باشد. پروتئین وی علاوه بر افزایش توده های عضلانی، باعث استحکام و افزایش قدرت و ترمیم بافت های آسیب دیده بدن خواهد شد

و علاوه بر ورزشکاران حرفه ای، افرادی که جراحتی داشته اند یا جراحی های خاصی انجام داده اند، می توانند برای بازسازی بدن خود از پروتئین وی استفاده نمایند. به طور خلاصه تاثیرهایی که پروتئین وی روی بدن خواهد گذاشت، می توان به موارد زیر را اشاره کرد:

پروتئین وی و آمینواسید

عنصر حیاتی پروتئین وی، آمینواسیدهای شاخه ای آن می باشد که در بهبود فعالیت های بدنی و کسب انرژی تاثیر زیادی دارد. با مصرف پروتئین وی و در بهترین زمان مصرف پروتئین وی، می توانید بالاترین بهره وری را از لحاظ ساختاری در بدن خود به وجود بیاورید.

تأثیر بر هورمون‌ها

پروتئین وی با ایجاد تغییرات مثبت و اساسی در هورمون های بدن از جمله هورمون انسولین، باعث متعادل سازی قند خون و رشد عضلات خواهد شد و افرادی که اقدام به جراحی چاقی نموده اند، برای کنترل قند خون خود می توانند از پروتئین وی استفاده نمایند.

لوسین

ماده لوسین که درون پروتئین وی موجود است، نوعی آمینواسید ضروری می باشد که مصرف آن باعث تحریک سلول های پروتئینی در بدن می شود و باعث افزایش رشد عضلات خواهد شد که بسیار در بین ورزشکاران محبوب می باشد.

جذب سریع مکمل پروتئین وی

یکی از مزیت های اساسی و مهم پروتئین وی، جذب بسیار سریع این مکمل باارزش می باشد که این مزیت باعث می شود تا چربی های اضافی در بدن انباشته نشود و سریعا فرایند جذب و هضم پروتئین صورت بگیرد.

البته لازم به ذکر است که جذب سریع مکمل پروتئین وی باعث خواهد شد تا فرد سریعا احساس سیری کند و این عمل برای افرادی مناسب است که قصد کاهش وزن دارند و می خواهند غذای کمتر مصرف نمایند.

جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات

طبق تحقیقات انجام شده و بررسی های صورت گرفته، مصرف مکمل پروتئین وی می تواند از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری نماید.

به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در پروتئین وی و وجود ماده ای به نام گلوتاتیون، باعث خواهد شد که سیستم ایمنی فرد به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند که این امر باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری های خطرناک مانند سرطان پروستات خواهد شد.

یعنی می توان گفت که پروتئین وی، علاوه بر خاصیت هایی مانند افزایش حجم عضله، خاصیت درمانی و پیشگیری از بیماری ها را ایفا خواهد کرد.

حال که در مورد فواید مهم پروتئین وی آشنا شدیم، باید بدانیم که بهترین زمان مصرف پروتئین وی چه زمانی است و به بررسی این موضوع مهم خواهیم پرداخت.

جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات
جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات

بهترین زمان مصرف پروتئین وی

بعد از تمرین

بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای افرادی که قصد افزایش حجم و عضله دارند، بلافاصله بعد از تمرین ورزشی می باشد که یک زمان حیاتی برای فرد ورزشکار می باشد.

زیرا بعد از تمرین سخت، بدن تحلیل می رود و به شدت نیاز به پروتئین دارد. بنابراین بعد از تمام شدن تمرین تا حدود نیم ساعت وقت دارید که پروتئین وی مصرف نمایید تا بهترین نتیجه ممکن را دریافت نمایید و به مرور اقدام به عضله سازی کنید.

قبل از تمرین

افرادی که ورزش های سنگین و استقامتی انجام می دهند، نیاز دارند که کربوهیدرات و انرژی زیادی برای ورزش داشته باشند.

بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای چنین افرادی قبل از تمرین می باشد که با مصرف مقداری از پروتئین وی می توانند انرژی مورد نیاز خود را تامین نمایند. البته بعد از تمرین هم لازم است مصرف شود تا بدن بعد از تحلیل عضلانی، اقدام به بازسازی خود نماید.

قبل از خواب

یکی از بهترین زمان مصرف پروتئین وی، قبل از خواب می باشد. هنگام خواب، هورمون رشد در بالاترین سطح ممکن قرار دارد که می تواند در رشد عضلات کمک زیادی نماید.

با مصرف پروتئین قبل از خواب می توان در بالاترین سطح ممکن اقدام به رشد عضلات کرد. یکی از بهترین زمان های ممکن برای رشد عضلات و بازسازی بافت های بدن، مصرف پروتئین وی قبل از خواب می باشد.

مشورت با پزشک متخصص می تواند کمک مهمی برای مصرف پروتئین وی و رسیدن به اندام ایده آل داشته باشد. دکتر مهدی سلیمی که یکی از متخصصین حوزه جراحی چاقی می باشد، می تواند در فرایند ریکاوری شما بعد از جراحی چاقی کمک کننده باشد.

قبل از خواب
قبل از خواب

بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن

پروتئین وی نقش به سزایی در کاهش وزن افراد ایفا می کند که با رعایت درست مقدار مصرف آن می توان کاهش وزن اصولی را تجربه نمود. از طرفی افرادی که اقدام به جراحی چاقی برای درمان چاقی خود می کنند، می توانند از این مکمل با ارزش استفاده نمایند.

مهمترین دلیل استفاده از مکمل پروتئین وی برای کاهش وزن و همچنین ریکاوری عضلات این است که اندام ها و بافت های بدن افراد با کاهش وزن و یا انجام جراحی چاقی، دچار تحلیل خواهد شد که نیاز به بازسازی دارد.

پروتئین وی که آمینواسیدهای شاخه ای دارد، می تواند در روند ساختاری عضلات کمک نموده و باعث بهبود و ترمیم بافت های آسیب دیده شود.

بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای افرادی که قصد کاهش وزن و چربی سوزی دارند، قبل از انجام تمرینات ورزشی می باشد.

مصرف پروتئین در اندازه مشخص که باید توسط پزشک مشخص شود، باعث خواهد شد که احساس سیری زودتری به فرد دست دهد و انجام این عمل به همراه فعالیت های ورزشی باعث چربی سوزی و کاهش وزن خواهد شد.

کمتر شدن احساس گرسنگی

مصرف پروتئین در طول روز در اندازه های تعیین شده باعث خواهد شد که در طول روز، فرد کمتر احساس گرسنگی کند و غذای ناسالم مصرف نماید. پروتئین وی می تواند نقش یک غذای کامل را برای این گونه از افراد ایفا نماید.

البته لازم به ذکر است که مصرف وعده غذایی و رژیم مناسب باید در کنار مصرف پروتئین وی باشد که نتیجه خوبی حاصل گردد. حال که در مورد پروتئین وی و خواص مفید آن صحبت کردیم و متوجه شدیم که بهترین زمان مصرف پروتئین وی در افراد مختلف چه زمانی می باشد، به سراغ مبحثی خواهیم رفت که در مقاله مکرر ذکر شد.

از آنجایی که یکی از موارد استفاده پروتئین وی، برای افرادی است که جراحی چاقی و یا سایر جراحی ها را انجام داده اند، توضیح مختصری در مورد جراحی چاقی نیز خواهیم داد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی چاقی و نحوه انجام آن، با آقای دکتر مهدی سلیمی تماس بگیرید.

کمتر شدن احساس گرسنگی
کمتر شدن احساس گرسنگی

جراحی چاقی

جراحی چاقی یکی از جدیدترین و سریع ترین روش های کاهش وزن برای افرادی است که از چاقی مفرط رنج می برند. جراحی چاقی با تغییر ساز و کار سیستم گوارشی بدن، باعث خواهد شد که افرادی که دچار اضافه وزن شدید هستند، سریعا به وزن دلخواه خود برسند.

لازم به ذکر است که جراحی چاقی صرفا روشی برای تغییر ساختار سیستم گوارشی بدن می باشد و نتیجه بخش بودن آن منوط به رعایت موارد و رژیم های غذایی متعدد و مصرف مکمل ها خواهد بود که باید بعد از انجام جراحی چاقی، اقدام به مصرف آن کرد.

مکمل پروتئین وی که دارای خاصیت فراوانی می باشد، می تواند در روند بهبودی بعد از جراحی چاقی به فرد مورد نظر کمک نماید.

جراحی چاقی
جراحی چاقی

اهداف جراحی چاقی

جراحی چاقی با هدف های مختلفی صورت می گیرد که نتیجه نهایی آن برای فرد بسیار سودمند خواهد بود. از جمله اهداف جراحی چاقی عبارتند از:

  • از بین بردن رفلاکس معده
  • باعث بهبود بیماری های قلبی و عروقی خواهد شد.
  • از بین بردن مشکلات مربوط به فشار خون
  • حل مشکل بیماری دیابت به خصوص دیابت نوع 2
اهداف جراحی چاقی
اهداف جراحی چاقی

انواع جراحی چاقی

جراحی چاقی به روش متعددی صورت می گیرد که هر کدام اهداف خاص خودش را دارد که در نهایت امر منجر به کاهش وزن در فرد خواهد شد.

جراحی چاقی یک روش غیر تهاجمی و کم عارضه می باشد که امروز بسیاری از افراد برای حل مشکل چاقی خود اقدام به جراحی چاقی می کنند.

جناب آقای دکتر مهدی سلیمی یکی از بهترین متخصصین حوزه جراحی چاقی می باشد که شما می توانید با خیالی آسوده، انجام جراحی چاقی خود را به ایشان بسپارید. جراحی چاقی دارای انواع مختلفی می باشد که مهمترین آن به شرح زیر است:

اسلیو معده

رایج ترین جراحی چاقی، جراحی به روش اسلیو معده می باشد که فرد مورد نظر توسط دستگاه لاپاراسکوپی مورد جراحی قرار خواهد گرفت.

روش جراحی اسلیو معده بدین گونه است که قسمت بزرگی از معده برداشته خواهد شد و این امر باعث می شود که فرد میل کمتری به غذا داشته باشد و با مقدار کمی مصرف غذا، سریعا احساس سیری کند و غذای اضافی مصرف ننماید.

لازم به ذکر است افرادی که جراحی اسلیو معده انجام می دهند، می توانند برای بهبود بافت های آسیب دیده بعد از جراحی اقدام به مصرف پروتئین وی نمایند که می توانند با مشورت پزشک، مقدار مصرف آن و بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای چنین افرادی تعیین شود.

بای پس معده

جراحی بای پس معده که به نوعی جراحی استاندارد چاقی نامیده می شود، معده فرد به قسمت های مختلفی تقسیم خواهد شد و قسمت انتهایی معده به قسمتی از روده کوچک متصل خواهد شد.

مزیت جراحی بای پس معده این است که مسیر ورود غذا به روده و هضم آن سریع تر رخ خواهد داد که این امر باعث جذب کمتر غذا به بدن خواهد شد و عملا کاهش وزن صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که جناب آقای دکتر مهدی سلیمی که یکی از متخصصین جراحی چاقی می باشد، می تواند در انجام این جراحی چاقی به شما کمک نماید.

از طرفی ریکاوری فرد بعد از جراحی لازم می باشد که یکی از بهترین مواد غذایی که باید در رژیم فرد وجود داشته باشد، پروتئین وی می باشد که می تواند در بهبود تحلیل بافت های بدن و رسیدن مواد معدنی مورد نیاز به بدن کمک شایانی داشته باشد.

بای پس با سوییچ اثنی عشری

در این روش، قسمتی از معده برداشته می شود و سپس با دستکاری قسمتی از روده فرد، در نهایت امر کیسه صفرای فرد برداشته می شود که این امر باعث خواهد شد که هورمون گرسنگی در فرد کمتر ترشح شود و باعث خواهد شد که میل کمتری به غذا داشته باشد.

جذب مواد معدنی بعد از جراحی چاقی بسیار حیاتی می باشد و لازم است که پزشک متخصص، مکمل های غذایی مناسبی برای فرد تجویز نماید تا ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز فرد تامین شود. یکی از بهترین مکمل ها، پروتئین وی می باشد که دکتر مهدی سلیمی می تواند در این زمینه شما را راهنمایی کند.

حلقه گذاری معده

حلقه گذاری معده بدین گونه است که قسمت بالایی معده توسط حلقه ای بسته خواهد شد که این امر باعث کوچک شدن حجم معده و سریعتر پر شدن مواد غذایی در معده شود. در نهایت امر باعث کاهش اشتها و کاهش وزن در فرد خواهد شد.

حلقه گذاری معده
حلقه گذاری معده

شما در حال مطالعه مقاله بهترین زمان مصرف پروتئین وی هستید.

پروتئین وی چگونه به بهبود ریکاوری افراد بعد از جراحی چاقی کمک خواهد کرد؟

مصرف مکمل های غذایی بعد جراحی چاقی از الزامات دوران بهبودی و نقاهت می باشد که دکتر سلیمی با توجه به شرایط جسمی فرد، اقدام به تجویز آن خواهد نمود. یکی از بهترین مکمل ها در این مورد، پروتئین وی می باشد که در بهبود فرد کمک خواهد نمود.

از آنجایی که بعد از جراحی، بافت های بدن آسیب می بینید، با مصرف پروتئین وی که سرشار از آمینواسیدهای ضروری است، می تواند در ترمیم بافت ها کمک زیادی نماید و از طرف دیگر، با کاهش مواد معدنی مورد نیاز بدن، ممکن است فرد دچار ضعف های عضلانی شود که مکمل پروتئین وی می تواند ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز فرد را تامین نماید.

از طرف دیگر، پروتئین وی دارای خاصیت چربی سوزی می باشد. یعنی فرد بعد از جراحی چاقی نگران بازگشت چاقی خود نخواهد بود زیرا با مصرف پروتئین وی، علاوه بر تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن و بهبود سیستم ایمنی بدن خود، می تواند از ایجاد چربی های انباشته در بدن جلوگیری نماید.

پروتئین وی چگونه به بهبود ریکاوری افراد بعد از جراحی چاقی کمک خواهد کرد؟
پروتئین وی چگونه به بهبود ریکاوری افراد بعد از جراحی چاقی کمک خواهد کرد؟

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم تا در مورد پروتئین وی و خواص مربوط به آن توضیحاتی ارائه دهیم و در مورد بهترین زمان مصرف پروتئین وی به صورت دقیق توضیحاتی را عنوان نمایم.

از فواید مهم آن می توان به افزایش حجم عضلات، جلوگیری از انواع بیماری ها، بهبود بافت های ترمیم شده، تاثیر آن در جراحی چاقی و کاهش وزن اشاره کرد.

حال شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مصرف پروتئین وی و موارد مصرف آن با پزشک متخصص صحبت نمایید

و اگر قصد جراحی چاقی دارید، می توانید با جناب آقای دکتر مهدی سلیمی که یکی از بهترین متخصصین انواع جراحی های چاقی می باشد، در ارتباط باشید.

در پایان توصیه می کنیم، لیست غذاهای چاق کننده، قرص لاغری جی سی و رژیم اسلیو معده 3 سال بعد از عمل جراحی را نیز مطالعه نمایید.

https://cutt.ly/AK3

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی

دکتر سلیمی متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک. عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی(IFSO) شماره نظام پزشکی 100674 دکتر مهدی سلیمی جراح چاقی با سال ها تجربه در کنار شماست تا به راحتی به وزن دلخواه خود برسید. توجه داشته باشید تلاش شما در جراحی های چاقی نیز بسیار موثر است.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠١٧٤٥١٠

آخرین مقالات

به اشتراک بگذارید

پشتیبانی و سئو سایت توسط آلمانت

با یک کلیک تماس بگیرید